رواية هل استحق هذا الفصل السادس 6 - بقلم حلا احمد
البارت السادس
هل_استحق_هذا
ياسمين بضحك: يا واد يا يزن مليون مره قولتلك متقولش كده مامي لطنط ليلي علشان الناس متاخدش عننا فكره مش حلوه
ياسمين ببتسامه: مش تعرفينا يا ليلي
ليلي: استاذ سامر انا حكيتلك عنو
ياسمين بضحك: اللهم بارك مكنتش متوقعه انك بلجمال ده يا استاذ سامر عكس ما وصفتك ليلي خالص
سامر رفع حاجبو وقال ببتسامه جانبيه: ويا تري ليلي وصفتني ازاي
ليلي باحراج راحت نحيه ياسمين وشدتها: احنا نجيب الأكل قبل ما يبرد ومش هيبقي حلو اتفضل يا استاذ سامر اتعشي معانا
سامر: لاا مش هينفع مره تانيه
ياسمين بزعيق: والله ابدااااااااا ده عيب في حقي اقعد
سامر بضحك: معلش مره تانيه يا مدام
ياسمين راحت عندو وقالت بزعيق: قولتلك اقعدد اسمع الكلام
سامر اتخض ووقع علي الكنبه وقال: تمام حاضر
ليلي بضحك: حرام عليكي يا ياسمين خضيتي الراجل
ياسمين بنفاذ صبر: ما هو اللي مش عاوز يقعد كان لازم اعمل كده يلا خمس دقايق والاكل هيبقا علي السفره
يزن: مامي
ليلي نزلت لمستواه وقالت: يواد انت مش قولتلك مليون مره متقوليش مامي قولي يا خالتو اتفقنا
يزن والدموع اتجمعت في عنيه: بس انتي علطول بتجبيلي شكولاته ودايما بتلعبي معايا ولما بابا بيضربني بتزعقيلو عشان كده بحب اقولك مامي
ليلي ببتسامه: طب خلاص متعيطيش انا اسفه
سامر كان قاعد بيبص عليها بكل حب وقال: ليلي
ليلي بصتلو وقالت: نعم يا سامر
سامر ببتسامه كفيله تخطف قلبها: بحبك
ليلي باحراج: سامر مش قدام الولد
يزن بصلو بعصبيه وقال: انا اللي احبها بس
سامر بصلو برفع حاجب وقال: نعم يخويا انا حبيتها وشوفتها من قبل متتولد اساسا
يزن بعياط وصراخ: لاااااا انا شوفتها الاول
ليلي بصدمه: سامر انت هتعمل عقلك بعقل طفل
سامر بعناد: ما هوا اللي قال انا احبها بس مين اللي اداه الحق ده الله
ليلي بستغراب: سامر اسكت علشان الولد يسكت
سامر بص الناحيه التانيه كأنو طفل صغير وهنا الهيبه والطول والعضلات والسن ضاعو..
ليلي بضحك: سامر بتهزر
سامر مردش عليها وبعدين دخلت عليهم ياسمين..
ياسمين: يلا يا جماعه السفره جهزت
يزن مشي معاها ووراها ليلي وسامر...
سامر باعجاب: الله بجد انا مدوقتش اكل حلو كده من زمان والله
ياسمين بضحك: بألف هنا
ليلي فضلت تبصلو بحب واعجاب بمنظرو وتعابير وشو اللي معجبه بألاكل..
يزن بعناد: خالتو اكليني
ليلي بستغراب: انت علطول بتاكل لوحدك يا يزن
سامر بصلو بطرف عينو وقال: انت مش راجل وتعرف تاكل لوحدك ولا ايه
ليلي شدت المعلقه واكلتو ويزن بصلو وطلعلو لسانو..
سامر وعلامات الدهشه عل وشو: بقا الواد المفعوص ده بيعاندني ماااااشي
ليلي كانت راحه تحط المعلقه في بوق يزن بس لحقها سامر واكلها هوا
ليلي بصدمه: اي اللي عملتو ده
يزن بصلو وعيط..
ياسمين بضحك: يزن عيب كده تعالا معايا
واخدتو ودخلت...
ليلي فضلت بصالو بصدمه: سامر انت عيل صغير علي الكلام ده
سامر قام من مكانو وقال: انا ماشي هستناكي بكره
ليلي ببتسامه: تمام
سامر راح عندها تاني ونزل لمستواها وهيا قاعده وقال: متتصرفيش اي تصرف من دماغك ولو حصل حاجه تعرفيني فاهمه ولا لا
ليلي بتوتر من قربو ليها: تمام حاضر
سامر كان بيبص علي شفايفها بشوق وكان هيقرب منها بس رجع عن افكارو وقال: خلي بالك من نفسك..
وسابها ومشي..
ليلي بستغراب: مجنون ده ولا ايه
عند محمد وابوه جلال
جلال بعصبيه وزعيق يكاد يكون هز اركان الفيلا: يعني ايه خسرررررتها انت مش عارف الصفقه دي كانت مهمه ازاي بنسبالنا
محمد بتوتر: اعمل ايه يعني هما اللي بعتو قالو كده قالو بنص مش عاوزين نتعامل مع شركتكو اروح اجبهم من رقبتهم واقول لا اتعاملو
جلال بزعيق: علشان انت فاشل يا فااااشل خسرتنا صفقه بملايين كانت هترفعنا وتعوضنا عن فشلك شويه
محمد بنرفزه: ابنك سامر هو السبب لأن الراجل اللي انا حطو وسطهم في شركتو قال ان سامر اخد الصفقه دي وبقا شريك تقريبا في نص املاكهم..
جلال بص قدامو بغل وقال: انا كنت حاسس انو هيعمل حاجه ذكي زي امو ودايما كل حاجه بتجيلو وهو قاعد مكانو..
محمد: طب وبعدين هنعمل ايه
جلال بهمس: اسمع اللي هقولو ده وتعملو بلحرف الواحد..
محمد بضحك: ابوس دماغك دي يا حاج ابوسها والله
عند سامر كان رايح ينام بس فجأه الباب خبط نزل يفتح..
سامر اتصدم وليلي واقفه قدامو هدومها متقطعه ووشها غرقان د"م ومش قادره توقف علي رجليها..
قالت بصوت متقطع: الحق يزن وياسمين يا ساا
ووقعت علي الارض قبل ما تكمل كلامها..
سامر نزل علي الارض بسرعه وقال بزعيق: ليليييييييييي
•تابع الفصل التالي "رواية هل استحق هذا" اضغط على اسم الرواية