رواية عشقت من اعتبروها اختي الفصل السادس 6 - بقلم جاسمين محمد
6
مروان طالع يتسحب علي السلم عشان فهد ميحسش بيه ويقفشه ولسه هيعدي شقت فهد ويطلع فوق لاقي اللي بيشده من لبسه ودخلوا الشقه ورمه علي الكرسي
مروان بخوف... فهد افهم بس متتهورش
فهد ضربه بوكس في وشه وبعصبيه... بتقولها مزتيييييي يامروان
مروان حاول يداري خوفه وبثقه... وفيها اي يافهد قدس بتكون اختي عادي
فهد ضربه بوكس تاني في وشه وبعصبيه.... فيها انها بتكون مر... وسكت 🌿🌿🌿🌿🌿🌿
مروان بصدمه... انت بتقول اي كمل
فهد قعد علي الكرسي وحط راسه بين ايدو... اطلع بر يامروان
مروان بعصبيه... لا مش هطلع بر غير لم اعرف الحقيقه
فهد... الحقيقه ان قدس بتكون مراتي ارتحت بقا
مروان بصدمه.... مر. مراتك مراتك كيف عايز افهم وحصل ايمتا ده
فهد بصلوا بقله حيله وبدا يحكي
فلاش باااااك
فهد كان داخل من بر وقدس اول ما شافته جرت عليه حضنته
قدس... ابيه فهدددد وجرت حضنته
فهد بضحك... ههههه حبيبت قلب ابيه فهد عامله اي ياحبيبتي
قدس... الحمدلله بخير طول مانت بخير
فهد ببتسامه... هههه يارب دايما تكوني بخير ياقلبي
احمد (ابو فهد)... فهد تعال عايزك
فهد... حاضر يابابا جي وراك
قدس... ابيه هنروح ان وانت الملاهي النهارده صح انت وعدتني اول متيجي هتاخدني ونروح
فهد بضحك... ههه من عيوني ياقلبي اروح بس اشوف بابا عايز اي واجيلك
قدس... اشطااا ورفعت ايدها وفهد رفع ايدو وخبطوها في بعض
فهد بضحك علي تصرفتها... هههه اشطااا ياقمر
وفهد ساب قدس ودخل عند ابوه
فهد... في اي يابابا
احمد... تعال معايا وخدو ودخلوا اوضه فيها راجل كبير في السن راقد علي السرير وتعبان اووي
فهد قرب منه بحزن... عامل اي ياجدي
الجد بتعب... الحمدلله بخير يابني
فهد بص لابوه... هو في اي يابابا
احمد... جدك امر انك تتجوز قدس
فهد بصدمه.... نعععععععم
احمد بعصبيه... فهدددد
فهد... انا اسفه يابابا بس اتجوز قدس كيف قدس طفله عندها خمس سنين وانا عندي 17سنه يعني هي طفله بالنسبالي
الجد بتعب... يابني انا خلاص بموت يعتبر وانت عارف ان ابوها وامها ماتوا في حدثه وهي عندها سنتين فمش هقدر اسيبها كدا من غير سند ليها
فهد... ياجدي ما انا وبابا ومروان معاها وجنبها دايما كيف ملهاش سند
الجد... يابني انتو كل واحد فيكم ليه اشغاله ولم تكبرو مش هتكونوا فاضين ليها وكمان لو مت خالها رفعت هيجي ياخدها منكم لان جدتها ام امها عايشه وهي هتكون اوله بيها عنكم عشان انتو شبابا ومش هينفع تعيش وسطيكم اتجوزها يافهد ولم تكبرو لو مش عايزين تكملوا ابقا طلقها يابني وعيشوا حياتكم
فهد بصدمه... ياجدي هي اصلا لم نكبر لو عرفت اني متجوزها. من غير علمها هتكرهنا
الجد... لا قدس اصلا بتحبك ومتعلقه بيك
فهد... قدس متعلقه بي عشان انا اللي مربيها بس يعني بتعتبرني زي ابوها
الجد بتعب.... كح كح كح يا ابني اسمع الكلام بقا
احمد بخوف علي ابوه... اهد يابابا وفهد هيسمع كلامك وبعصبيه... فهددد روح هات الماذون وتعال
فهد... يابابا بس
احمد بعصبيه... فهد انا قولت اي اخلص
فهد... حاضر يابابا
فهد راح جاب الماذون وكتب كتابه هو وقدس وبقت مراته خلاص
الحاضررررر
مروان بصدمه... يالهووي كله ده حصل طيب هي قدس دلوقتي عارفه انك متجوزها
فهد هز راسه بـ لا بحزن
مروان... طيب مش ناوي تقولها
فهد... هي دلوقتي داخله علي امتحانات فلم تخلصها عشان مشتتش عقلها وكمان انا عندي شغل ومسافر وعقبال مهي تخلص امتحانات اكون انا خلصت شغلي وجيت بس عايزك توعدني وعد يامروان
مروان بستغراب... وعد اي ده
فهد... توعدني ان تاخد بالك من امك ومن قدس
مروان بستغراب. اكتر... مانا دايما واخد بالي منهم
فهد... معلش اوعدني
مروان... حاضر بوعدك يافهد
فهد... تمام يلا روح اطلع بقا
مروان... حاضر تصبح على خير
فهد... وانت من اهله
مروان مشي ولسه هيفتح باب الشقه فهد نادم عليه
فهد... مروان تبعد عن قدس وان سمعت اللي قولتلهولها ده تاني هزعلك
مروان بغمزه... ليه بتغير عليها ههههه
فهد ضربه بالمخده في وشه امشي ياحيو... ان
مروان.... ههههه عليتلاق شكلك بتحبها يافهودهاا ههههه وطلع يجري من الشقه
فهد قعد مكانه وبتسم
الصبح
قدس صحت وفطرت ودخلت لبست عشان تروح الجامعه
قدس... ماما انا ماشيه
حنان... ماشي ياحبيبتي بس مش هتصحي الزفت اللي جو ده عشان يوديكي
قدس... هههه لا خليه نايم انا هروح لوحدي
حنان... ماشي ياقلبي خلي بالك من نفسك
قدس... حاضر ياماما سلام
حنان... سلام
قدس كانت نازله من علي السلم وبتبص لقت اللي بيشدها لجو الشقه
قدس كانت هتصوت بس فهد حط ايدو علي بوقها
قدس بصتلوا بصدمه وفهد حط ايدو علي بوقها... اششش
قدس هزت راسها بحاضر وفهد شال ايدها من علي بوقها
قدس بصدمه... في اي يابيه
فهد.... انا اسف
قدس فتحت بوقها من الصدمه.... هاا
فهد ضحك علي منظرها وقدس سرحت من جمال ضحكته اللي خطفت قلبها وبدون وعي... ضحكتك حلوه اووي ياابيه
فهد غمزلها... لا والله
قدس فاقت وحطت وشها في الارض من الكسوف
فهد ضحك علي منظرها... هههههه المهم مش وقته كسوف انا اسف علي اللي حصل امبارح
قدس... اممم تمام
فهد بفرح حاجب... اي تمام دي يابت
قدس... ابيه ابعد عني طيب كدا عشان اصلا انا زعلانه منك عشان حتي لم سافرت مكلمتنيش ولا مره
فهد... حقك عليا ياست البنات يلا بقا اسف
قدس... اممم ماشي هسامحك المره دي بس
فهد ببتسامه... اشطااا ياقمر ورفع ايدو عشان يسلمو علي بعض زي زمان وقدس ضحكت ورفعت ايدها خبطتها في ايدو وبضحك... اشطاااا
قدس... اوع بقا يا ابيه عشان اروح الجامعه
فهد بتردد... قدس ممكن طلب
قدس بستغراب... في اي يابيه
فهد... انا هسافر فيشغل وعايز احضنك حضن واحد بس قبل ما امشي
قدس قلبها وجعها لم قالها كدا وبستغراب... هتسافر تاني وتسيبني
فهد... ان شاءلله هرجعلك ومش هتاخر
قدس... قولتلي كدا اول مره ورحت وقعدت اكتر من عشر سنين
فهد... المره غير ياقدس صدقيني هجيلك بسرعه
قدس... اممم توعدني طيب انك هتيجي بسرعه
فهد ببتسامه... اوعدك اني هجيلك بسرعه
قدس.. ماشي
فهد بغمزه... عايز الحضن بقا
قدس اتكسفت وخدودها احمرت من الكسوف
فهد بضحك... ههههه مش وقته عشان متهورش واعمل حاجه تاني وراح شدها ليه وحضنها جامد وهي دفنت وشها في صدره وحضنته وفهد كان تايه ومش قادر يبعد عنها
حنان بصدمه.... فهددددددددد
يتبع....
•تابع الفصل التالي "رواية عشقت من اعتبروها اختي" اضغط على اسم الرواية