رواية قلبي بينادي باسمك الفصل السبعون 70 - بقلم ياسمين
Part 70 انكشف المستور
عمر: كم جزء بالقرآن دُرتي
جهاد: ثلاثين
عمر: و كم ربع
جهاد:240ربع
عمر: كم سوره بالقرآن
ضحكت و هو ابتسم
جهاد: 114 سوره
عمر: تدري كم آيه
جهاد: لا هذي صعبه ما اعرف
ابتسم
عمر:6236 ايه ، اعاهدك بطهاره و نقاء ال30جزء و ال240 ربع و 114 سوره و 6236 آيه اني اصونك و ما اخون ثقتك فيني فوالله صار لي سنين اقيم الليل بالقرآن كله عشان ربي يرزقني فيك
ابتسمت بهدوء و حطت ايدها على ايده
جهاد: وعهد على عهدك اني بكون خير الزوجه الي تبغاها
باس راسها و مسك ايدها يبص عليها باستغراب
عمر: انت ضايع منك شي
بصت جهاد على ايديها و بصت على فستنانها الارض
جهاد: لا
عمر: لا ضايع انتظري
بدأ يحسس على جيوبه و بعد كدا فتح درج العربيه و طلع منها علبه حمرا صغيره ، فتحها بهدوء و ابتسم
عمر: هذا الي ضايع
بصت عليه و ضحكت بهدوء ، كان خاتم دهب فيه فص ألماظ صغير و جنبه دبله مكتوب جواها " دُرتي" مسك ايديها و لبسها الدبله و الخاتم و باس ايدها و ابتسم ، بصت على ايديها و ابتسمت
جهاد: جدا جميله ، شكرا عمر
ابتسم و بص لها
عمر: بس ما ابغى شكرا كذا
بصت لها بهدوء و عقدت حواجبها
جهاد: ما افهم
قرب منها و باس شفايفها ، حطت ايدها على شفايفها و بصت له و هو ضحك على منظرها ، شغل عربيته
عمر: جيعانه
فضلت ساكته و حاطه ايديها على بقها
عمر: باخذ واحده ثانيه اذا ما اتكلمتى
قرب منها و هي شالت ايدها بسرعه
جهاد: ابغى بيتزا و شيبس
وقف لحظه و ضحك ، قرب منها و باس شفايفها مره تانيه و بص للطريق و هو بسوق ، فضلت بصه له و ابتسمت بسرعه و بصت للطريق ، مسك ايديها و بص لها
عمر: ايش اسوى ، ما قدرت
جهاد: طيب
عمر: طيب؟
جهاد: ايش اقول بعد
ضحك و بص للطريق و بعد كدا بص لها
عمر: بس تراك تتكلمين بالرسايل اكثر ، يا ايها المهندس صاحب العيون الزرقاء و الاهداب الطويلة
ضحكت و حطت ايدها على شفايفها
عمر: طيب
بصت له
جهاد: طيب؟
عمر: ايش تبغيني اقول بعد
ضحكت بصوت عالى عن الاول و هو ضحك معاها ، فضل يكلمها لحد ما خرجت من التوتر و طلب لها اكل و اكلو بهدوء و رجعها القصر ، خرجت بهدوء من القصر و وقفت قدامها يعدل لها حجابها و يدخل الشعر الي خرج منه
عمر: باخذك بكرا على ميعادنا
هزت راسها بمعني تمام ، اتحركت تمشي بس منعها ايده الي اتلفت على وسطها ، و باس خدها بهدوء
عمر: احلام سعيده يا دُرتي
ابتسمت
جهاد: احلام سعيده يا عُمَرِى
مشت بهدوء و دخلت القصر
_________________________________
دخلت هانم الاوضه عليها لقتها متكسره كلها و كل حاجه مرميه على الارض ، قلبها وقع في رجليها لما لاقتها نايمه على السرير ، قربت منها بسرعه تهزها لقتها فتحت عينها بعصبيه و مسكت دراع هانم
هاله: ايش تبغى مني يا حقيره انت ، انت الي قلتي له كل شي ان ادري ، انت السبب في هذا ، انت السبب في ضربي و الله بوريك
ضربت هاله هانم قلم خلاها تقع على الارض ، قتمت من على السرير و قعدت فوقيها تضرب في هانم بايديها الاتنين لحد ما شفايفها و مناخيرها دممت
هاله: انت ما تخافين يعني يا صغيره ، تفكري حالك كبيره و تقدري على انت 18 سنه ، طفله حقيره ما تفهم شي و الله لاموتك بين ايدي الاثنين يا حقيره
حاولت هانم تزقع هاله بس مقدرتش لحد ما حست بايد بتشدها و تشيل هاله عنها ، مسك فهد هاله من دراعها و رماها على السرير بعصبيه ، شالت ريم هانم و خرجتها برا الاوضه بهدوء ، بص فهد لهاله و عيونه بتطلع شرار ، رجعت من على السرير بسرعه و الخوف ظاهر في عينيها
فهد: انت تقريبا ما تفهمي غير بالضرب صح
نزلت من على السرير و لمحت ازاز متكسر على الارض ، مسكته و وجهته لفهد ، ابتسم ابتسامه استهزاء
فهد: كذا بخاف يعني
هاله: اذا ما تخاف على حالك خاف على ابنك
قربت الازاز من ايديها و قطعت شرايبنها عشان تطلع نافوره دم ، و يجري عليها بسرعه يحاول يوقف الدم
فهد: لا ما بتركك تموتي بسرعه كذا
ابتسمت بهدوء
هاله: ابغى اشوف
قالت كلمتها و غغمضت عينيها مغمي عليها ، شالها بسرعه و الدم بيقع على الارض ، لمحته ريم ، سابت هانم و مشت وراه بسرعه لحد ما خرج و حطها في العربيه و في ثانيه كان مختفى
.
.
.
.
- يتبع الفصل التالي اضغط على (رواية قلبي بينادي باسمك) اسم الرواية