رواية وماذا عن بريئه وقعت بين يد الذئاب الفصل التاسع 9 - بقلم شهد وائل
جواد وشدها لحضنه وسجده اتكسفت من قربه منها وهو كان باصص فعيونها وقال ماذا فعلتي في ايتها الفتاه احببتك بعدد نجوم السماء وعدد قطرات المطر لماذا اصبحت اريدك كثير وافرح عندما اراكي
سجده وكانت بتحاول تستوعب أن اللي قدامها ده جواد وبتفكر ممكن ده العوض هو فعلا بيحبني ولا بيضحك عليا وقطع شرودها
جواد بحب ونظر ف عيونها أنا عمري ما اتسله بيكي ي سجده أنا حبيتك فعلا حسيت معاكي اجمل احساس شوفتك بنت مختلفه عن جميع البنات فيكي حاجات مش ف اي بنت طفله بس معايا أنا محنونه ومعايا أنا حبيتك انتي ي سجده كلك علي بعضك
سجده ف صدمه انته بتحبني أنا بس ي جواد أن جواد وقطع كلامها
جواد مش يهمني كل ده انا يهمني دلوقتي انتي وحياتنا الجديده وانك تعيشي معايا وننسا اللي فات وتبداي صفحه جديده
سجده بفرحه موافقه وانا كمان يعني بص هو يعني
جواد ها ايوا اي انطقي بقا يشيخه تعبتي امي علي ما تقوليها ارحمي امي
سجده بضحك خلاص هقول بحبك ي جواد وسبني كدا
جواد وسابها وهو بينط علي سرير بفرحه قالتلي بحبك قالتلي بحبك ي بشر والجرح شد علي وقعد بتعب
سجده وقربت منه بخوف انته كويس في حاجه بتوجعك وقلعت جواد التيشيرت تشوف الجرح شوفت اهو جاب د*م عجبك كدا افرض كان اتفتح كانت هتدخل عمليه تاني
جواد وبيحضنها من وسطها بتخافي عليا ي سجوده عارف اني مز وتحب بسرعه
سجده وضربته ف صدره لا ي قلب سجوده بس عشان تتجوزني وابعد كدا هروح انا ف الاوضه التانيه وغير هدومك وانا جهزت حمام دافئ ليك ادخل استحمي
جواد حاضر ينفع تعملي ليا حاجه اكلها جعان صراحه اوي كمان
سجده حاضر ادخل خد الدش واطلع هيكون الكل علي سفره لو قدرت تيجي تقعد تعاله مقدرتش هاجي أنا والاكل ناكل
جواد وبعت ليها بوسها علي الهواء قلبي ي سجوده هاجي اكل معاك ي جميل علي سفره
وهي ضحكت علي المجنون ده مين يصدق أن ده جواد العصبي يكون معاها طفل
كانت سجده واقفه ف مطبخ بتحضر العشاء وخلصت وحطت الاكل علي سفره وكان فطار مصري اصيل
جواد وخرج من حمام ولبس وطلع علي سفره الله الله اي الجمال ده يسجوده اي الدلع ده
سجده بابتسامه بالهنا يحبيبي اي رايك ست بيت شطوره صح
جواد بحب طبعا يروحي مقدرش اقول غير كدا تسلم ايدك يروحي وبدأوا يكلو
سجده خد الطعميه دي جميله وجواد خدها منها وكان بيكلها
جواد الحمدالله تسلم ايدك ي سجوده هقوم اغسل ايدي وريح جسمي شويه تعبان
سجده وبتشيل الطباق وانته من اهل الخير بالهنا شويه وهصحيك تاخد العلاج وخد دلوقتي قبل ما تنام
جواد حاضر وداخل نام وسجده خلصت غسيل مواعين وصلت ونامت وتاني يوم الصبح صحيت تحضر الفطار وحطت علي سفره داخلت تصحي جواد
اسر بغضب أنا متكلمتش معاكي امبارح بسبب الموقف الزفت اللي خلتيني في
مكه قصدك اي ي اسر اني سبب المشكله دي واحدن معندهاش اهل يتجوزها هي لي فيها أي حلو
اسر بغضب شديد انتي سبب كل حاجه سبب حاجات ي مكه سبب حبي ليكي يارتني ما حبيتك انتي السبب مكنتش بشوف شخصيتك انتي السبب ايي حرام عليكي بقا أنا بتعذب كل مره وانا شايف الحب ف عينك لجواد لييي مش انا لي جواد فهميني لي جواد ي مكه ياريت تبعدي عني وياريت انساكي وفعلا هعمل كدا
مكه بسخريه بتحبني أنا ضحكتي ي اسر أنا بشوفك اخويا مش اكتر واه بحب جواد ياريت فعلا تنساني عشانك مش عشاني اوك جود باي
اسر وبس لوالدتها أنا هسيب الشقه عشان مبقاش ينفع اقعد فيها اكتر من كدا وداخل حضر شنطته وخد هدومه وخرج وبصلها بستحقار وخرج ورن علي جواد
جواد وفتح الفون بنوم الوو ي أسر بترن عليا لييي
اسر ونبرة صوته بدأت يكون فيها دموع انته فين ي جواد عايز اجيلك
جواد واتعدل بخوف تعاله شقتي اللي سجده فيها وأسر جي وجواد فتح.الباب لي وخدو الاوضه مالك. ي أسر قلقتني
اسر بدموع كرهتها اوي ي جواد مش قدره تفهم حتي اني بحبها بس والله لندمها او مش هحطها ف دماغي ممكن اشوف غيرها
جواد بحزن علي صاحب عمره مكه تاني صح قولتلك ي أسر دي مينفعش تحبها مكه مغروره ومتكبره ومدلعه وكلها فيك صراحه فكك يبنييي
اسر ومسح دموعه حاضر ي جواد امال سجده فين كدة مش شايفها
جواد ممكن ف مطبخ بتحضر فطار عشان تيجي تصحيني وخبط الباب يلا ي جواد الاكل اتحط علي سفره وجيب معاك اسر شوفته وهو داخل بلا بسرعه قبل ما يبرد وطلعو وبدأوا ياكلو وأسر قعد مع جواد ف اوضته
وتلفون جواد رن وكان برقم حد من القوات واتصدمت وقال بغضب و………
- يتبع الفصل التالي اضغط على (وماذا عن بريئه وقعت بين يد الذئاب) اسم الرواية