Ads by Google X

رواية امتلكت قلب صعيدي الفصل الثاني عشر 12 - بقلم نرمين حمدي

الصفحة الرئيسية

 رواية امتلكت قلب صعيدي الفصل الثاني عشر 12 - بقلم نرمين حمدي 

إمتلكت قلب صعيدي" 

وعد: الي حصل حصل ياجدو مش مهم بقي طول ماانا معاك هبقي مطمنه

هارون: خوفي عليكي اكبر من اي حاجه ياوعد مش عارف ايه السبب بس انا حاسس دايما اني خايف عليكي

وعد: ياحبيبي ياجدو🥹


******

في البيت ليلي لاحظت عوده الرجاله من تاني

ليلي: اي ديه ايه الي رجعكم وفين هارون بيه


احد الرجال حكالها علي كل حاجه

ليلي: اممم ماشي 


*******

هارون: يلا اوعديني انك تركزي في دراستك وتطلعي اكبر مهندسه مع اني كنت بتمني انك تمسكي شركه من شركاتي


وعد: دراستي!  وانت فكرك انه هيوافق اكمل دراستي ياجدو


هارون: طول مانا عايش علي وش الدنيا هتعملي كل الي نفسك فيه 


وعد: بجد ياجدو يعني انا هكمل دراستي


هارون: طبعا هتكملي وهتبجي احلي  مهندسه في الدنيا كلها


وعد حضنته: انا مش عارفه اشكرك ازاي ياحبيبي ربنا يخليك ليا يارب


هارون: هههه طيب يلا بجي نروح مكان تاني 

وعد: يلا


وبعد حوالي ساعتين فجأه وبدون مقدمات تنطلق رصاصتين ليهرب كل من في المكان

وعد: يانهار اسود مين الي بيضرب نار دا يلا ياجدو ندخل جوا المعبد لاحسن تيجي حاجه فينا 


وعد تجري الي المعبد لتتوقف فجأه عندما لا تسمع صوت لهارون ثم تنظر خلفها لتجد هارون يظل في مكانه راكعا علي قدمه والدم يسيل منه 


وعد بصدمه والدموع تسيل من عينيها كالفيضان وتصرخ بصوت عالي جدا: جدووووووووووووووو


ثم تجري اليه وتمسك به قبل ان يقع /جدو جدو قوم ياجدو متعملش فيا كدا ارجوك عشان خاطري ياجدو 


هارون غير قادر علي الكلام: و و وعد خ خلي ب بالك علي ن نفسك ياب


وعد تصرخ بشده: لااااااا جدووو متقولش كدا انت هتعيش وهتقعد معايا ونحكي وندردش انت وعدتني بكدا مترجعش في كلامك


هارون:  ك كان علي عيني ي ي ي


وعد: اسعااااااااف حد يطلب الاسعاااااف لتدفن راسها في صدره

وتبكي بشده


****

في البيت

ليرن هاتف ليلي من شخص مجهول

ليلي: هااا عملت ايه

المجهول: كل حاجه تمام 

ليلي: عفارم عليك 

لتغلق ليلي الهاتف عندما تجد زين يدخل 


زين: هو مين ديه الي عفارم عليه 


ليلي: هااا محدش محدش ياولدي

لتذهب ليلي لغرفتها 


*******

وعد وهارون في طريقهم للمستشفي 

وعد تبكي: انا السبب في كل دا انا السبب سامحني ياجدو 😭😭💔


وبعد حوالي ربع ساعه وصلو لينزلو هارون وتنزل خلفهم وعد وتتصل علي زين وتكون بجانبه ليلي


زين: انتي هتجولي ايه ياوعد

وعد: دا الي حصل يازين وانا خايفه علي جدو اوي تعالي بسرعه يازين😭

زين: طيب طيب انا جاي حالا

زين جري علي عربيته 


لتنسك ليلي تليفونها وتتصل بصخر

صخر: خير

ليلي: خير ان شاء الله

 صخر: فيه ايه هتتصلي ليه

ليلي بتمثيل: اصل ياصخر وعد هنا اصرت علي عمي هارون انه يخرجها وخرجوا هما الاتنين وكمان خلته يرجع الحرس وراحوا وحديهم يتمشوا وانا خايفه علي عمي انت عارف اعدائكم كتير


صخر بصدمه: انت هتجولي ايه اتجنيتي انتي يعني ايه خرجوا وحديهم 


ليلي: لو مش مصدقني اتصل علي عمي هارون وهو هيرد عليك واتأكد منه انا جولتلك عشان خايفه عليهم 


صخر بيقفل في وشها بغضب ليتصل علي جده هارون


موبايل هارون كان في ايد وعد وهي خايفه ترد اكيد عرف حاجه

ولكن صخر لم يتوقف عن الاتصال

لترد في المكالمه الرابعه بصوت منحور من البكاء: ا الو

ليعقد صخر حاجبيه: انتو فين

 لتنهار وعد من البكاء: جدو في المستشفي 

صخر بصدمه: مستشفي!  مستشفي ايه ايه الي حصل


وعد حكتله علي الي حصل

صخر بغضب: في حد معاكي

وعد ببكاء: زين جاي في الطريق

صخر: يومك انهارده مش هيعدي علي خير اقسملك اني هموتك

ويغلق المكالمه


وعد مستنيه قدام غرفه العمليات وبتعيط لحد مجيه زين يجري


وعد: زين 

زين: في ايه ياوعد ايه الي حصل وجدي جراله ايه

وعد: في حد ضرب علي جدو نار وهو جوا في العمليات

زين: طيب اهدي ان شاء الله خير


لتأتي بعده ليلي: عمي عمي جرالك ايه ياعمي عملتي فيه ايه ياجادره 


ليدافع عنها زبن: فيه ايه هي زنبها ايه يعني


ليلي: مش بعيد تكون هي مدبره كل ديه عشان جوزها غصب عنها عايزه تموتيه 


وعد: انتي بتقولي ايه انتي مجنونه انا اقتل جدو مستحيل طبعا


ليلي: بكرا نعرف الي عمل كديه وندفنه مطرحه


صخر في الطريق سايق ومش حاسس بنفسه ليصل الي المستشفي وينزل دون ان يغلق الباب حتي


ليدخل الي المستشفي وهو قمه غضبه 

ليخرج الدكتور ويجري اليه صخر: هااااا جدي عامل ايه


الدكتور: الحمدلله الرصاصه كانت خلاص قريبه جدا من القلب 

وخرجناها الحمدلله 


زين: طيب الحمدلله الف شكر يادكتور

الدكتور: بس هي حاليا في غيبوبه ياعالم هيفوج منها متي 


صخر بغضب: يعني ايه يعني مجادرتش تفوج مريض عينوك دكتور ليه انت


الدكتور: دي حاجه مش بايدي واحنا عملنا كل الي جدرنا عليه 


زين: اسفين يادكتور وانت كتر الف خيرك


صخر ينظر الي وعد التي تنظر الي جدها المستلقي علي السرير من خلال زجاج الغرفه بنظره مليئه بالغضب فلولا اصرارها لما كان حدث هذا 


ليذهب اليها ويمسكها من يدها بقوه ويسحبها معه بعنف فما الذي سيفعله بها لكي يطفئ تلك النيران المشتعله بداخله


لتصرخ وعد وتترجاه بان يتركها 

زين يمسك صخر: صخر بكفياك فضايح ياخوي وسيبها 


صخر: ابعد عن طريجي بدل مولع في ام المستشفي دي بالي فيها


ليأخذها صخر ويغادر 

ليلي بتمثيل: روح يازين وراه دا مجنون ويمكن يجتلها احنا مش ناجصين مصايب ياولدي


زين يذهب خلفهم بسرعه


صخر دخل وعد العربيه وركب هو ومشيوا

وزين وراه بعربيته


وعد ببكاء: انا عملت اي😭

صخر بغضب:: ششششش نفسك ميطلعش 


ليصل صخر الي البيت وينزل وعد ليمسكها من زراعها بقوه ويصعد الي غرفتهم ويغلق الباب بالمفتاح ليتلتفت لها ويصفعها قلما تلو الاخر الي ان وقعت ارضا 

ليوقفها مره اخري ويمسكها من وجهها بقوه: ناويه علي ايه يابت الدمنهوري الي حايشني عنك في المستشفي بين الحيا والموت يعني مفيش حد ينجدك من تحت يدي

وعد تصرخ بشده: ااااااااه انا عملت اي حرام عليك سيبني 😭😭


ليصفعها قلما اخر ثم يمسك بشعرها بقوه ويرميها علي الارض 


ليصل زين ويخبط علي الباب كثيرا ولكن دون جدوي

ليقترب صخر اليها: وديني لو هارون حصله حاجه بسببك لادفنك مطرحك ومحدش يعرفك طريج 


زين: افتح ياصخر كفايه كديه

  •تابع الفصل التالي "رواية امتلكت قلب صعيدي" اضغط على اسم الرواية 

google-playkhamsatmostaqltradent