رواية حبي الأول الفصل الثالث عشر 13 - بقلم روان احمد
نبدأ”بسم الله الرحمن الرحيم”
وآسفه على التأخير مره تانيه🌹
_______________________
هتفضلي قاعدة عندك كده كتير
مي بصت للحمص اللي ف أيده
ورجعت بصت الناحيه التانيه
عبدالرحمن بصلها بضيق شوية
ولسه هيتكلم
لقاها نزلت قعدت على الكورنيش
وأخدت منه الحمص😂😂
عبدالرحمن ف سره:يعني هبله
وعرفناها كمان مجنونه يلا
كملت بس مش مشكله يعني
أما نشوف اخرتها اي معاكي
يا حبيبت الروح 😑
……………
عمر ودع مراته ومكنش عايز يمشي لولا أن ياسمين اقنعته
ومحمد اتدخل😂
وكانت صفاء عرفتهم أن مي
روحت مع عبدالرحمن
وعمر أصر أنهم يتعشوا مع بعض
بره ک عيله لطيفه
وقضوا وقت سعيد مع بعض
وطبعًا كان عبدالرحمن اتصل أستأذن من عمر ومحمد أنهم بره
وهيتأخروا شوية
…………..
عند البنات بليل
شروق بخبث:بس مشوفتيش انتي يا ياسمين البت حبيبه دي طلعت مش سهله
ياسمين فطسانه ضحك:اشمعنا
قاطعتهم نور:يمكن قصدك على
زياد اللي مشلش عينه من عليها
من ساعت ما دخل🌚
حبيبه بغيظ مكتوم:ممكن تسكتوا بقى هو مكنش في غيري ولا اي وبعدين كان عادي يعني
قمور وحليوة بس مبصش ناحيتي وانا مخدتش بالي منه
اصلا أساسًا 🙃
ياسمين:اه فعلاً ماهو واضح جدًا
هدى بهدوئها المميزة بيه دايمًا:
ما تقوليلنا انتي يا شروق على مازن صاحب عبدالرحمن ده
شروق ف سرها:ماشي يا هدى
الك*لب بتفضحيني
صحيح يما تحت الساهي دواهي😏😏😏😏
=هه…..مازن مين ده…..ااا هو اصلا كان في حد اسمه مازن
موجود معانا؟!
نور بصدمه:ده على أساس أن مش انتي اللي قدمتيله الكيك؟!
شروق بتحاول تغير الموضوع:
مش فاكرة لا وبعدين ماانا قدمت لناس كتير كيك اكيد مخدتش بالي 🤔
ياسمين بخبث غير واضح:نور حبيبتي طبعًا كانت ف حالها ثح🥹👀👀
نور بتوتر: اه طبعا طبعا
حبيبه بضحك: ياسمينا حمزه
بيسلم عليكي😂😎
نور بعصبيه وغيره ظاهره:وهو سي حمزه يسلم عليها ليه هه
وبعدين هي دلوقتي ست متجوزة الله
وبعد ما نور قالت كده البنات كلهم انفجروا من الضحك
ونور قاعدة متضايقه ومش مدركه الحقيقه اللي اعترفت بيها
🙂🙂🙂
هدى:سيبونا من نور دلوقتي و قوليلي مين زين اللي كان واقف
مع جوزك ده
ياسمين:أبدًا يا ستي ده يبقى صاحبه وزميله ف الشغل
وزي ما تقولي كده سرهم مع بعض على طول
هدى ف سرها:حلو ده 😂
=تمام ماشي
ياسمين بتكلمه:عملك حاجه ولا اي
هدى:لا بس أصلكوا جبتوا سيرتهم كلهم ماعدا هو ف قولت أسأل أنا هي جت عليا🥲
شروق:طب يلا منك ليها
بيتك بيتك عايزين ننام
كفايه صداع لحد دلوقت
حبيبه:شروق اجتها الحاله
شروق كانت سمعتها:بتقولي حاجه يا حبيبه
حبيبه:بقولك تصبحي على حاجه حلوه زيک🫣🤗
شروق بضحك:وانتي من أهل الجنه 🩷
…………….
عبدالرحمن حاول يرخم على مي اكتر من مرة لحد ما ضحكت وابتدت أنها تتجاوب معاه
وفضل يلّمحلها أنه معجب بيها
وأنه ناوي يرتبط
بس حبيبتي كانت مؤدبه ومش فاهمه حاجه اصلا ممكن تكون فهمت بعض الكلام لكن نفته وقالت يمكن انا فاهمه غلط واكيد ميقصدش كده
لدرجه انه حس بيأس وقال
يحاول تاني معاها بس المرادي
بشكل مباشر ويحطها ف الأمر الواقع🫶🏻👀♥️
….
تفتكروا هل عبدالرحمن هيقدر
يواجه الماضي بتاعه ويقدر أنه
يعترف ل مي بحبه
وهل مي بتبادلوا نفس الشعور
ولو عرفت حكايته هتساعده وتوافق عادي أم للقدر رأي آخر
….
أحَن وأجمل ما تراه عيني هو:
وجهك.
أعيشُ أيامًا ثقيلة ولا يهوّنها إلا ساعات رؤيتك. ❤️
*********
مي يا مااااااااااي اكيد انتي اللي عملتي كده اطلعي احسنلك
كان يصيح عمر بذلك الصوت
الغليظ الغاضب ب شده
مي ببراءة متصنعه:ءي في اي
أنا عملت اي 🥺
عمر بغضب واضح:فين المانجا
اللي جت امبارح؟
مي بأبتسامة:أكلتها🌚
عمر بصدمه:أكلتي اي….
أكلتي خمسه كيلو مانجا يا مفتريه؟!!!!!!!
مي بلامبالاة:اه عادي
وسابته وما كادت أن تغادر….
عمر اتعصب:خدي هنا يابت
قوليلي عملتبها ازاي دي
واحنا كنا فين ولا كلتيها امتى
انطقييييييي
مي بدفاع:أيوة كلتها
وكل ما تجيبوا مانجا هاكلها
وانا يعني باكلها ليه
مش عشانكوا 😒
عمر باستغراب:عشانا ازاي يعني
مش فاهم معلش
مي بثقه: عشان محدش يتعب
ويجيلوا املاح
غلطت أنا كده عشان بحميكوا🥲
عمر اتحول وعينيه طلعت شرار
ولسه هيمسك مي طلعت تجري
تتحامى ف حمزه
اااااعع الحقني يا حمزه
هيموتنااااي
حمزه:باااس أهدى اي في اي
عمر بضيق:أسألها😏
حمزه بص ل مي بمعنى أنها
تتكلم
قصت عليه ما دار بينهم منذ قليل وما أن أنهت حديثها
نظر لها حمزه بأنبهار قائلاً:لا معاكي ربنا يا حبيبتي……اتفضل يا عمر اختك اهي
مي بصدمه:كده يا حمزه
حمزه:هو انتي خليتي فيها حمزه
اي اللي انتي عملتيه ده
أنا لو منه احرمك من المانجا بقيت السنه لا ومش بس كده
هجيب منها واقعد اكلها قدامك عادي 😌
مي:ده ظلم على فكره
عمر طلع يجري وراها أثناء دخول عبدالرحمن ف استخبت
فيه لأنه الوحيد اللي عمر بيعمله حساب وبيسمع كلامه
وأخيرًا بعد مناقشات عديدة وخناقات قدر عبدالرحمن أنه يوقف العركه دي ووصل لحل
وسط وهو أنه يجيب لعمر مانجا
بدل اللي مي كلتها ووعد مي أنه هيبقى يجبلها كتير منها🤗
….
“لاتبررين ، انا مفتونٌ بما يكفي
لأغفرِ لكِ ، في كُل مرة تُخطئين .”💖💖💖💖
- يتبع الفصل التالي اضغط على (رواية حبي الأول) اسم الرواية