رواية طفله غيرت شيطان الفصل الرابع عشر 14 - بقلم بسملة حسن و منة سيد
((طفله غيرت شيطان ❤️))
(بقلم بسمله حسن
بمساعدة منه سيد )
أجـمل مــا قالــه الرســــولﷺ🥺🫀 1- قال ࢪسول الله ﷺ : • يا فاطمة إصبِري علىٰ مرارة الدنيا لنعيم الآخرة 🥺🫀. 2- قال ࢪسول الله ﷺ : • نظࢪت إلا الجنة فرأيت أڪثر أهلها االفقراء🥺🫀. 3- قال ࢪسول الله ﷺ : • يا عُمر إنّمَا هي أيّامٌ تَـمْضِي لاَ تَحزَن 🥺🫀. 4- قال ࢪسول الله ﷺ : • إذا أحـببت أحـداً فـأخبـࢪه ليـعلم وڪࢪࢪها ليطـمئن🥺🫀 5- قال ࢪسول الله ﷺ : • إحتضان الحزين سُنة 🥺🫀
عليه افضل الصلاة والسلام
البارت 14.........
خالد اول لما فتح الباب زين ضربه بي البوكس في وشه
زين بغضب: ده اول بوكس علشان سبتني و مشيت و جه عشان يديلو التاني
خالد بعد عنه بعصبيه و ضربه نفس البوكس
وانا مشيت ليه مش علشان انت شكيت فيا
بقلم بسمله حسن
بمساعدة منه سيد
زين قرب منه بغضب جحيمي: علشان انت حمار انا كنت متعصب لكن انت عملت اي سبتني و مشيت
خالد لسه هيتكلم زين حضنه جامد
زين: انا اسفه يا صحبي
خالد بذهول لانو اول مره زين يعتز لي حد
خالد بعد عنه بذهول: اانت قولت اي علشان الوقعه سمعت علي وداني
زين ابتسم: لا انت سمعت كويس و حابب اقولها لك تاني
خالد: بصراحه اها انا سمعتها لكن مش مصدق الي انا سمعته بقا شيطا"ن علي اخر الزمن يعتز ليا
زين بعصبيه خفيفه: تحب اوريك الشيطان يعمل فيك اي دلوقتي
خالد بخوف: لا علي اي الطيب احسن و حضن زين
خالد: انا مستحيل ابص لي مراتك علشان هي مرات اخويا و اختي مينفعش اكتر من كده
زين طبطب علي كتفه: وانا واثق فيك بس كنت مخنوق شويه
خالد بهدوء: بتحبها
زين سكت متكلمش
خالد: يبقا بتحبها غير من نفسك علشانها يا زين اعترفلها بحبك و صدقني انت لو فضلت تعاملها وحش عمرها ما تحبك
عمر مكان الحب بالغصب او المعامله الوحشه
بقلم بسمله حسن
بمساعدة منه سيد
زين انتهد بتعب: اانا تعبان اوي يا خالد انا بضعف قدامها انا الي محدش يقدر يكسر كلامي ولا يخليني ارجع فيه
هي بكل سهوله بتخليني اسامح اي حد
خالد: مش يمكن ربنا بعتهالك علشان ترجع عن القرف الي بتعمله
زين بسخرية من نفسه: و تفتكر انا لو رجعت ربنا هيسامحني
خالد بهدوء: بًسِمً آلَلَهّ آلَرحًمًنِ آلَرحًيَمً
آنِمًآ آلَتٌوٌبًهّ عٌلَيَ آلَلَهّ لَلَذِيَنِ يَعٌمًلَوٌنِ آلَسِوٌء بًجّهّآلَةّ ثًمً يَتٌوٌبًوٌنِ مًنِ قُريَبً} (النساء:17)
*******
قُلَ يَآ عٌبًآدٍيَ آلَذِيَنِ آسِرفُوٌآ عٌلَيَ آنِفُسِهّمً لَآ تٌقُنِطِوٌآ مًنِ رحًمًهّ آلَلَهّ آنِ آلَلَهّ يَغُفُر آلَذِنِوٌبً جّمًيَعٌآ } (الزمر:53)
يعني طول منتا بتغلط و عايز تتوب ربنا هيسامحك لكن متعملش الغلط وانت عارف انو غلط و حرام و تقول انو ربنا هيسامحني
زي ما ربنا اسمه غفور رحيم و برضو عذابه شديد
بقلم بسمله حسن
بمساعدة منه سيد
زين سكت و كان بيفكر في كلام خالد و بعد كده مشي و ركب العربيه و هو ماشي شاف واحد وقف العربيه و مش مصدق انو شاف الشخص ده
نزل زين من العربيه زي المجنون بيدور عليه بس اختفا
رجع ركب العربيه تاني و روح الفيلا و نام من كتر التفكير
تاني يوم سجده لبست علشان تروح الجامعه
زين: رايحه فين
سجده مردتش عليه
زين بعصبيه: بقولك رايحه فين تردي عليا
سجده بنفخ : رايحه الجامعه في حاجه
زين قرب منها و هي بتبعد لحد ما كانت هتقع بس زين كان اسرع و مسكها من وسطها
زين فضل يبص علي عنيها و قد اي بتسحر اي حد
زين: عنيكي حلوه اوي
سجده بكسوف: ش. شكرا
زين قرب منها و باسها بي كل رقه و حنان
سجده زقته بكسوف و عصبيّة: ابعد عني متعملش كده تاني علشان عيب
زين ضحك علي كلامها: فعلا طفله راح نزل البيشه بتاعت النقاب
زين بعصبيه خفيفه: مش عايز البيشه تتشال من عليكي
سجده: لا منا مش هعرف اشوف كده
زين بامر: الي قولته يتنفذ البيشه متتشالش من عليكي فاهمه
سجده بضيق: فاهمه اووف
زين قرصها من خدها: شطوره يا طفلتي
سجده بعصبيه خفيفه: انا مش طفله انا كبيره على فكره
زين ضحك عليها: ماشي يا ست الكبيره
سجده راحت الجامعه و كانت طول الطريق بتدعي تشوف اسيل
و فعلا راحت الجامعه و شافت اسيل
اسيل اول لمه شافت سجده جريت عليها و خدتها في حضنها
بقلم بسمله حسن
بمساعدة منه سيد
اسيل بدموع: سجده وحشتيني وحشتيني اوي كنتي فين
سجده بدموع هي كمان: وانتي اكتر وحشتيني اوي كنت بحس انو في حاجه نقصاني وانتي بعيد عني
اسيل: احكيلي كنتي فين رحت عند اخوكي ابن
سجده قاطعتها في الكلام: اسيل احنا قولنا اي ممنوع تشتمي حد
اسيل بضيقه: ايوه
المهم سيبك من اخوكي ابن الورمه ده و احكيلي اي الي حصل
سجده ضحك علي صحبتها: طيب يالا نخش المحاضره و بعد كده هحكيلك كل حاجه
في نفس الوقت كان زين في الشركه و جاله اتصال
زين قام واقف: انت متاكده من الي بتقوله
الشخص: ايوه يا باشا و هبعتلك كل التفاصيل علي الوتس
زين: لو معلومه وحده بس غلط يبقا اتشاهد علي روحك
زين قفل و فتح الواتس واتصدم من الي شافه
و خرج من الشركه بجنون و ركب العربيه و راح عند حد
زين خبط علي الباب
بقلم بسمله حسن
بمساعدة منه سيد
فتحت الباب
زين بصدمه: امي
حنان بذهول: زين
في نفس الوقت خالد في الشركه راح لي اسيل علشان يعتذر لها
بس مالقهاش
خالد بغضب من نفسه: اكيد زعلانه مني منا واحد غبي يعني هي جايه ورايا علشان ما مشيش زعلانه وانا كسفتها واحد حمار اوف اول لما اخلص شغل هروح اعتذر لها
*********
سجده بعياط: بس هو ده كل الي حصل
اسيل بصدمه و دموع: ابن الكلب باعك علشان المخدر"ات
طيب اهربي يا سجده
سجده بضعف: هيجبني تاني انتي متعرفيش انو هو شيطا"ن
اسيل بعصبيه: يعني اي شيطان و انتي هتخافي منو لو هو شيطان فا انتي معاكي الي يقدر يكسره هو ربنا
سجده: ونعمه بالله
اسيل: اسمه اي الشيطان ده
سجده: زين الجارحي
اسيل بذهول: نعععم
سجده : في اي مالك
اسيل: دا يبقا مديري في الشغل
بقلم بسمله حسن
بمساعدة منه سيد
سجده بصدمه: اي
**********
زين بدموع: ليه سبتيني
حنان بعياط: غصب عني يابني
زين بجنون: انا مش ابنك انتي مش امي لو كنت ابنك مكنتيش سبتيني طول السنين دي لي وحدي
حنان بوجع في قلبها: متقولش كده انت متعرفش اي الي حصلي في بعادك عني
زين بعصبيه: اي هو الي حصل يخليكي تسيبي ابنك لوحدو طول السنين الي فاتت دي زين بعياط اكتر. انا كنت بموت كل يوم من غيرك وانتي ولا بتفكري فيا اصلا بس اقولك علي حاجه انا هعتبر اني مليش أم ولف ضهرو عشان يمشي
حنان مسكت قلبها بوجع: الحقني يا زين
و اغم عليها
زين لف و مسكها قبل ما تقع في الارض
.
زين بخوف: امي
و شالها و نزل بيها جري حطها في العربيه و ساق علي اسرع حاجه و راح المستشفى
زين بزعيق: حد يجي يلحق امي
الممرضين جم جري و الدكاترة
حطها علي السرير راح علي اوضه الطوارئ
زين واقف قدام الاوضه رايح جاي و خايف علي امه
بقلم بسمله حسن
بمساعدة منه سيد
عده حوالي ساعه و كان زين هيموت من الخوف
خرج الدكتور
زين بخوف شديد: امي كويسه
الدكتور بهدوء:*******
زين بصدمه: انت بتقول اي
اتمنا البارت يعجبكم 🖤.......
تتوقعو الدكتور قال اي لي زين و هيكون رد فعل اسيل اي لما تعرف الحقيقه
اسفه علي التاخير 🥺💔..
•تابع الفصل التالي "رواية طفله غيرت شيطان" اضغط على اسم الرواية