رواية صغيرت النمر الفصل الخامس عشر 15 - بقلم ملك عبد الجيد
_________________________________
عند حازم في الشركه
كان قاعد سرحان دخل عندوا مازن
مازن باستغراب: مالك يا ابني
حازم بتنهد: مفيش يمازن عامل ايه مع نورهان
مازن بضحك: مطلعه عيني الحمدلله
حازم بأبتسامه: ربنا يسعدكم ببعض يارب
مازن بأبتسامه: يارب يحبيبي اخوك بقولك ايه
حازم بتنهد: اي
مازن قعد وقال: علي فكره يحازم انت مش مظبط خالص مالك
حازم بحزن: مضايق وتعبان اوي نفسي القي ورد بقالي ست سنين معرفش عنها اي حاجه معرفش اذا كانت عايشه ولا لا وضحك بسخرية وكمل معرفش حققت حلمها ولا لا والله يمازن انا بحبها اوي بجد وندمان علي اللي عملتوا معاها انا واثق في ربنا انها هترجع مش عايز اتجرح تاني تعرف اني كنت بحب ليالي بس هي طلعت خاينه بجد تعرف اني كرهت جنس حواء ده خالص بس ورد غيرهم ورد ملاك بجد ورد دي طفله بريئه انا اللي كنت اعمي
مازن بأبتسامه: بص يحازم معاك حق في كل اللي قولتو بس مش كلهم زي بعض ورد زمان كانت طفله بريئه دلوقتي اكيد كبرت وبقا عندها20 سنه واظن دلوقتي بعد اللي عملتو معاها مش هترجع بسهل
حازم بتنهد: طيب هو انا اعرف اذا كانت عايشه اصلا ولا لا
مازن بأبتسامه: سيبك انت من الكلام ده وركز من مروان وكمل بمزح يعم ده بيعكس بنتي ينفع كده
حازم بضحك: لا مينفعش هعلموا الادب متقلقش
مازن بضحك: اشطا هروح شغلي بقا
ومشي
وحازم كمل شغلو
عند فارس في المستشفى
كان شغال ودخلت واحده وقالت
: السلام عليكم
فارس بأستغراب: وعليكم السلام اتفضلي
البنت بتوتر: هو انا سمعت عن حضرتك وعرفت انك دكتور شاطر
فارس: ايوه حضرتك خير
البنت بخوف: انا بصراحه حامل وعايزه انزل البيبي والله العظيم متجوزه والبطاقه اهي
فارس بعصبيه: نعم لا حضرتك دي مستشفى محترمه وانا مش بعمل الحاجات دي واتفضلي من غير مطرود
البنت بعيط: لو سمحت ساعدني انت اصلا متعرفش حاجه
فارس: وانا اسف مش هقدر اساعدك وبعدين حتي لو في ظروف عايزة تقت*لي روح يشيخه حرام عليكي
رقيه بعيط: والله غصب عني جوزي لو عرف هيقت*لني
فارس بصدمه: ليه يعني وبعدين انا اسف مش هقدر اساعدك اتفضلي من غير مطرود
ورقيه خرجت من عند فارس وهي بتعيط بعدين فارس خلص شغل وركب عربيتو
عند سها
كانت قاعده بتلعب مع مروان ومروان اتكلم وقال ببراءه: تعرفي يتيته انا بحبك اوى
سها بأبتسامه وحب: وانا بعشقك يقلب تيته
مروان ببراءة: تيته انا عايز العب جنه وسيليا ويزيد و ورد و تالين وتارا التؤام
سها بأبتسامه: حاضر يحبيبي تعال نقعد بره في الجنينه شويه
مروان بأبتسامه: ماشي يلا
وطلعوا
عند اسر
كان قاعد في مكتبو ودخل عليه عسكري
اسر بأستغراب: في ايه يفتحي
فتحي: في تلات ظباط بره حضرتك لسه طلاب تبع اللواء فهمي الحسيني
اسر: تمام دخلهم بسرعه
وفتحي خرج ودخلهم
اسر بأبتسامه: اهلا بيكم اتفضلوا اقعدوا
وقعدوا
اسر: اسمكم اي
: انا سيف فاروق الحسيني
: وانا حور فهمي الحسيني
: وانا حسام حامد نور الدين
اسر بأستغراب بص لحور: هو انتي بنت
حور شالت الكاب وظهر ملامحها الجميله وشعرها الجميل وقالت بأبتسامه: ايوه حضرتك
اسر بأبتسامه: سنه كام يحور
حور بأبتسامه: سنه تانيه حضرتك
اسر بص لسيف وقال: وانت يسيف
سيف: تالته حضرتك
اسر: وانت يحسام
حسام: تانيه حضرتك
اسر بأبتسامه: تمام نورتوا التدريب معايا بنظام تمام مع اني بطلت ادرب من زمان بس عشان انتم تبع اللواء فهمي هدربكم وامري لله
الكل با حترام: تمام يفندم
وكلهم خرجوا وحور وقفت هي وسيف في جنب
حور بأبتسامه: انا فرحانه اوي يسيف أننا هنشتغل وندرب وكده
سيف بأبتسامه: كويس انك فرحانه يحوري بقولك اي بصراحه انا خايف عليكي لما نتخرج مش هتشتغلي
حور بعند: لا يسيف هشتغل يحبيبي
سيف بصدمه: اي هشتغل يا اي
حور ببرود: حبيبي
سيف بأبتسامه: يالهوي علي حبيبي يناس وهي طالعه من العسل كلوا يارب الشهرين دول يخلصوا عشان نتجوز بقا وتبقي ملكي انا وبس
حور بأبتسامه: ان شاءلله يسيف احم بقولك هروح الحمام واجي
سيف بأبتسامه: اشطا هستنكي في العربيه
حور بأبتسامه وهي بتمشي: اشطا
وسيف مشي وحور وهي ماشيه خبطت في حازم
حور باسف: سوري اسفه مقصدش
حازم رفع وشو واتصدم: ورد
حور بأستغراب: ورد مين حضرتك انا اسمي حور
حازم بصدمه: لا ورد ورد عشان خاطري اسمعني انا مصدقت لقتيك وبعدين انتي قلعتي الحجاب ليه
حور ببرود: حضرتك انا اسمي حور مش ورد وبعدين اتصدمت لما قال انتي قلعتي الحجاب ليه وقالت بصدمه انت عرفت منين اصلا اني كنت محجبه وبعدين انت مالك وانت مين اصلا
حازم بصدمه: ورد انتي مش فكرني اي اللي حصلك
حور بضيق: يعم قولتلك اسمي حور وبعدين افتكركي اي انا اعرفك منين اصلا شكلك شارب سفن علي الصبح روح اغسل وشك احسن
حازم بعصبيه مسك ايد حور: استني عندك انا لسه مخلصتش كلامي
حور بعصبيه شدتت ايدها من ايد حازم واتخبطت في الحيطه جامد وهي بتشد ايدها وقعت علي الارض فقدت الوعي
حازم شالها وطلع بيها بسرعه وحطها في العربيه وطلع بسرعه وصل شقه وشال حور وطلع بيها فوق واستنا لحد متفوق
حازم بأستغراب من نفسو: انا مش عارف انتي ولا لا بس صوره ورد محفوره جوايا هي هي اكيد نسيت انا مش عارف اي اللي حصل بجد
وحور ابتدت تفوق وفاقت لقت حازم قاعد علي كرسي جنب السرير قامت صرخت بسرعه
حور بصريخ: ابعد عنييي يحيوان انت لا لا بابا تعال خدني وبعدين قعدت تعيط جامد وتصرخ جامد
حازم قرب منها عشان يحضنها وبمجرد مقرب صرخت جامد وقالت ابعد يحيوان انت بكرهك يحازم ليه رجعتي لييييه وقامت وكسرت كل حاجه في الاوضه
وحازم عينو دمعت علي حالتها وفهم انها كانت فاقده الذاكره ورجعتلها
حازم بهدوء: حور لو سمحتي اهدي
ورد بنهيار: اهدي اهدي اي وحور اي بقا مخلاص رجعت الذاكره رجعت وافتكرت اللي عملتو فيا ليه ترجع ملحقتش افرح ملحقتش فرحي كان كمان شهرين لي ترجع دلوقتي يارب انا كنت نسيت ليه افتكر تاني
حازم بصدمه: فرحك ازاي وانتي مراتي
عند غرام
كانت قاعده بتلعب مع يزيد والباب خبط وقامت تفتح وووووو
يتبع
ياتري اي اللي هيحصل؟
محضرلكم مفجأت كتيرر عايزة تفاعل حلو بليز واسفه بجد علي التاخير بس والله غصب عني معلش كان عندي ظروف
ياريت محدش يكتب تم في التعليقات عايزة رايكم بجد في الروايه ياريت تقدروا تعبي حتي لو بي لايك وبس
دمتم سالمين يحبايب قلبي ❤
•تابع الفصل التالي "رواية صغيرت النمر" اضغط على اسم الرواية