رواية عشقت من اعتبروها اختي الفصل السادس عشر 16 - بقلم جاسمين محمد
16
قدس نزلت من العربيه وفتحت الكوخ ودخلت بخطوات بطيئة عشان ميحسش بيها فهد وهي داخله سمعت صوت ضحك واحدها جو اتجمدت مكانها ومشت بخطوات بطيئة وفتحت الباب وتصنمت مكانها 🌿🌿🌿🌿
ولفت وشها الجنب التاني بسرعه لم لاقت فهد راقد علي السرير ولابس شورت بس وجسمه من فوق عريان... ابيه ابيه
فهد قام فرق في عينه وبصدمه... قدس
قدس... اه انا هطلع استناك بر عقبال ما تلبس حاجه
اول ما قدس طلعت فهد خد نفس طويل وبصوت واطي.... اطلعي ياصوفي بسرعه البسي عقبال ما مشيهم
صوفي قربت منه بدلع وحطت ايدها علي صدره وبتمشيها عليه... بس انت وحشني اووي
فهد بعصبيه... صوفي مش وقتك خالص انا كفايه اني شوفت العربيه في اخر لاحظه
فلاش باك
فهد سمع صوت عربيه وقفت بر وصوفي حضنه وبتبوسه
فهد... صوفي في صوت عربيه بر
صوفي بدلع... نعملها اي خليك معايا بس
فهد... لا استني وبعدها شوي عنه وبص من الشباك لاقي قدس ومروان قاعدين في العربيه... بصدمه قدس
صوفي... في اي
فهد .. بسرعه استخبي في الحمام اخلصي وظبط السرير ورقد عليه ومثل انه نايم
بااااااك
صوفي... هوووف بقا بس مش هعديهالك وهنتقابل في الشقه
فهد... حاضر ولبس تيشرت وطلع وره قدس وساب صوفي تلبس في الاوضه
فهد بحده... جي ليه ياقدس هنا
قدس بحزن بس حاولت تداري... جي اشوفك يا ابيه
مروان وهو داخل من بر... الباشا اللي مختفي وقرب سلم علي فهد
فهد بحده وهو باصص في عيون قدس... مروان خد قدس وروحوا
قدس بعصبيه... وانا مش هروح غير لم اعرف كل حاجه
فهد... عايزه تعرفي اي
قدس... اعرف انت اتجوزتني كيف وليه
فهد ببرود... مش وقته
قدس بعصبيه قعدت مكانها... وانا مش همشي الا لم تقول يا ابيه
فهد بعصبيه... قدس مش وقت اعتراض وعند يلا امشي
قدس... مش همشي يا ابيه وهعرف كل حاجه دلوقتي
فهد بعصبيه... اتجوزتك عشان جدي الله يرحمه طلب كدا من ابوي عشان اهل مامتك ميخدوكيش وطلبوا مني كدا وانا مكنتش موافق بس ابوي غصب عليا وقالي لو متجوزتهاش مش هتكون ابني ولا اعرفه و
قدس بصدمه حطت ايدها علي ودنها... بس بس كفايه مش عايزه اسمع حاجه تاني وانهارت وقعت في الارض فهد جري عليها
فهد بخوف... قدس انتي كويسه
قدس زاحته... ابعد عني انا بكرهك
مروان قرب منها... قدس اهدي
قدس بعياط... هو متجوزني شفقه وخوف ووقفت مره واحدها... طلقني يافهد
فهد بعصبيه... اطلق مين انتي اتهبلتي
قدس... قولتلك تطلقني اي مش عايزك وبكرهك
فهد الكلمه وجعته اووي وقرب منها بهدو... قدس اهدي
قدس نفضت ايدو... قولتلك تبعد متلمسنيش ولفت لمروان... الكلام اللي سمعته طلع صح يامروان
فهد... كلام اي ده اللي سمعتيه
قدس... هههه مش محتاج تعرف مروان يلا روحني
فهد... هو اي اللي مش محتاج اعرف سمعتي اي واي حصل
قدس بزعيق... قولتلك مالكش دعوه بي ابعد عني بقا وطلعت تجري عليه بر ركبت العربيه ومروان جري ورها وركب جنبها
مروان... قدس اهدي
قدس.. روحني البيت ارجوك
مروان... حاضر بس اهدي
بعد اسبوعين
اخر يوم لقدس في الامتحانات ومشافتش فيهم فهد من وقت اللي حصل ومروحه هيك وفاطمه
فاطمه... قدس قدس قدسسسس
قدس... اي في اي بتزعقي زي البقره ليه كدا
فاطمه بصدمه... انا بقره ياقدس
قدس... هو في بنادم بيزعق كدا طيب
فاطمه... تصدقي انك واطيه يابت عبوشكلك ياعره مهو انا عليت صوتي عشان في واحدها سرحانه وعماله انادم عليها مش بترد سرحانه في اي ها وغمزتلها
قدس بتوتر... ها ولا حاجه يلا انا هقوم اروح
فاطمه... خليكي شوي
قدس... لا مش قادره وماما حنان رنت عليا وقالتلي متاخريش
فاطمه... اممم ماشي
قدس سملت علي فاطمه وودعتها ومشيت روحت البيت
عند فهد
فهد... الو مروان انزلي شقتي تحت
مروان... حاضر جي اهو
فهد... تمام مروان نزل ودخل سلم علي فهد
مروان... وحشتني اووي اي الغيبه دي كلها
فهد... مروان احكيلي اي اللي قدس كانت تقصدو في اليوم ايا
مروان بتوتر... ها اص اصلا مع معرفش
فهد بنظره وبحده... مروان احكي يلا
مروان... اممم حاضر وحكي لفهد علي اللي قدس حكتهوله لم سمعت كلامه هو ومعتز فهد اتعصب وخبط ايدو في الحيط
فهد... غبي هتفضل طول عمرها غبيه مش بتستنا لحد متسمع الباقي دايما متسرعه
مروان... كيف فهمني
فهد... مش وقته هي فين دلوقتي
مروان... ممكن تكون وصلت فوق اصل جدها هاون جي يشوفها
فهد عيونه احمرت... لا متقولش انه جي ياخدها زي المره اللي فاتت
مروان... معرفش تعال نطلع نشوفهم اكيد جو
فهد... تمام يلا
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
قدس وصلت الشقه ودخلت وسمعت صوت جدها هارون فين اوضه الجلوس دخلت جري عشان تسلم عليه
قدس... جدو وحشتني اووي وحضنته
هارون بفرحه... حبيبت جدو عامله اي طمنيني عليكي
قدس... انا بخير طول ما انت بخير
محمد ببتسامه... ازيك ياقدس
قدس .. الحمدلله يامحمد عامل اي
محمد... الحمدلله بخير عامله اي في الامتحانات
قدس... الحمدلله عدت علي خير
فهد من ورهم بغير... اجبلكم اتنين لمون عشان تكملوا السهرايه
رفعت بحده... هو جري اي هي كل متتكلم مع ابني محمد تتكلم ليه كدا
هارون... اهدي يارفعت خلينا نخلص اللي احنا جينا عشانه ونمشي
حنان... حقكم عليا انا اتفضلوا اقعدو
الكل قعد وفهد مسك ايد قدس وشدها قعده جنبها بالغصب
فهد... قسم بالله لو فتحتي بوقك او اتكلمتي مع الواد الملزق ده متزعليش من تصرفي
قدس فرحت من قلبها انه غيران عليها وافتكرت اللي حصل وسكتت متكلمتش
هارون... بص بقا يافهد يابني انت وولدتك بما انك انت ابن عمها الكبير ومامتك هي اللي مربيها وزي امها فانا حي عشان اطلب ايد قدس لمحمد ابن ابني
فهد عروق ايدو ابيضت وبعصبيه.... نعمممممم ياروح امك
هارون بحده... اي قله الادب دي انت اهلك مربوكش ولا اي
مروان بتدخل... اهدو ياجماعه بس فهد اهدي
فهد... انت اتجننت انت التاني اهدي انت سامع بيقول اي
محمد... جدي مقالش حاجه غلط ثم ان العروسه هي اللي ليها رايها وانا طلبت ايدها وهي عندنا وقالتلي سبوني افكر لحد بعد الامتحان
فهد بص لقدس وعيونه احمرت ولو العين بتحر. ق كانت حر. قتها من الغضب وقدس شافت منظره خافت وبلعت ريقها وتمنت ان الارض تنشق وتبلعها دلوقتي وفهد مسكها من دراعها بالجامد
فهد بزعيق... اللي بيقوله ده حقيقي
قدس بخوف.... ا. ابيه اهدي ه. هو
فهد بعصبيه... انطقي حصل اللي قاله ده
قدس بتالم... ااه اه سيب ايدي طيب
محمد بعصبيه... متسيب ايدها ياجدع انت انت ملكش حق عليها
فهد بصلوا بعصبيه وساب قدس وقرب من محمد وعينها كلها شرار وضربه بوكس والكل جري علي محمد
فهد بعصبيه... ليا لحق ياروح امك عشان تبقا مراتي
يتبع...
•تابع الفصل التالي "رواية عشقت من اعتبروها اختي" اضغط على اسم الرواية