رواية احببت غريب كاملة بقلم الكاتبة المجهولة عبر مدونة دليل الرواياتت
رواية احببت غريب الفصل الاول 1
رواية احببت غريب
بقلم( مجهولة)
_ سفرنا زي كل سنة مصيف وكالعادة ببقى معايا الايربودز بتعتي في ودني و طول الطريق بسمع اغاني او بتفرج علي فيلم لغيت ما وصلنا المكان وبنزل الشنط..لقيت واحد غريب اوي واقف يبصلي وبس كانوا تمثال محطيتش في بالي و دخلت انام زي المقتولة محستش بنفسي غير بليل علي الساعة واحدة كدة صحيت قولت اعمل قهوتي و طلعت البلكونة شوية اقف فجاة لقيتوا واخد الشالية في وشي يعني هيفضل هفضل كل يوم اشوفوا في وشي..! طلعت مني تنهيدة وقولت عادي يمكن شغل إعجاب الاولاد اليومين دول و هيروح لحالوا وكملت شرب قهوه وبقرا في كتابي الخاص وكل شوية ارفع راسي القي بصصلي و بيبتسم.. اتخنقت ودخلت جوة ونمت تاني شوية.لغيت ما حسيت باذن الفجر قومت صليتوا وقعدت شوية لغيت ما قولت ما اروح اقعد علي البحر لبست ونزلت وجهزت كتابي واكيد قهوتي وروحت اقعد شوية لقيتوا في وشي..! طنشت وقولت صدفة..بس لقيتوا سحب كرسي و بيكلمني طنشت ولاكاني سامعة.. فجأة لقيتوا اخد الكتاب مني و بيتسم و بيقولي: بكلمك علفكرة..! اتعصبت وقولتلوا: انت مين علشان تقعد معايا و تاخد مني الكتاب لية..! ابتسم بهدوء..! ورد: انا فعلا معرفش انتي مين بس عايز اعرفك و لو انا مين ف يستي لو حابه اقولك انا مين ونتكلم انا موافق.! قولتلوا: مش عايزة اتعرف و حل عني بقى ياما هناديلك الامن وهعملك مشكلة.! رد بهدوء وقال: انا عايز اعرفك بس مش اكتر ودي هتكون اول واخر مرة..خرجت مني تنهيدة طويلة وقولت: انت عايز انا مش عايزة اتعرف عليك وجايا أقوم لقيتوا بيقولي انا عارف اسمك و كل حاجة عنك بس عايز اقعد معاكي!! استغربت ازاي عارف اسمي اكيد بيحور يعني.. لقيتوا بيقول: اسمك فيروز بدر محمد نور الدين اه صح نسيت اعرفكم بنفسي ( انا فيروز بدر محمد نور الدين عندي 19 سنة في فرقة تانية قسم ارشاد سياحي... محجبه و لوني أبيض وعيوني لونه عسلي و طولي متوسط وبابا كان رائد بس استشهد والباقية ليا ماما ومعنديش اخوات يعني وحيدة وبحب اكون لوحدي وهتعرفوا الباقي قدام 🌚 نرجع بقى ) اتصدمت بس قولت اكيد راح الرسبشن خد صورة من بطاقتي وقرا المعلومات دي منها..! رد عليا: انا مروحتش في حته ولا دورت وراكي انا عارف وكمان فرقة تانية وقسم ارشاد سياحي و كان نفسك تخشي دكتورة بس اتظلمتي واعرف ان باباكي توفتاه الله.. وانطوائية جدا تنحت شوية بصلي ضحك قالي :انا عارف انك هتبصيلي كدة😂وجواكي اسئلة كتير زي مين الغريب دة وجاي بيعمل اي و عرف عني كل دة امتى ومن يوم واحد بس .!! هرد عليكي واحد واحد هزيت راسي بهدوء وبشرود رد: انا اولا اسمي يوسف عز احمد وعندي 25 سنة علفكرة يبان اني صغير اة انا عاررف 😂 وانا جاي لان الجوايا حبب يتعرف عليكي.!!! واعرف كل دة منوا هو هزيت راسي و سالتوا :انت ملبوس صح؟! رد عليا قالي: أنا معرفش انا حولت كتير ابعدو عني ومسمعش بس بيكلمني دايما واول لما شوفتك قالي كل حاجة عنك حتى بامره انك كنتي جايا البحر هربانة مني وقولتي اكيد نايم وانك عايزة تعيطتي شوية 😂سكت لان فعلا انا كنت بفكر في كدة اترعبت اكتر من الاول وقولت اكيد بيقرا افكاري دلوقتي..! مسمعتش غير بيقولي: اهدي علشان قلبك انا عارف انك مريضة قلب كمان بس بتحبي القهوة زي عنيكي..! دمعت لان مش بحب حد يحس بضعفي .. قالي: خلاص اهدي انا مش هقرا خلاص هقولوا امشي ضحكت وقولتلوا: وانا كمان همشي الوقت عدا وبسرعة وانا لازم انزل البحر النهاردة.. رد وهو بيبص في عيني قالي: فعلا اليقعد معاكي مش بيحس بالوقت مع انك ساكتة بس انا فاهمك و انتي سامعني وعايزة تشتميني اصلا 😂اتحرجت وقولت مش كدة بس انا مش بحب اتكلم مع حد عمتا ضحك جامد وقالي خلاص اي الفروالة دي.😂♥️ عموما يستي انا بهزر معاكي... تعالي نروح مع بعض واهو نرغي واحنا ماشيين هزيت راسي بتوتر .. فضل يتكلم معايا ويسالني ان هروح البحر امتى و يشغل شوية اغاني هادية وانا ماشية هادية لغيت ما وصلت الشالية بتعي شاور وقالي هشوفك علي البحر ي سكر دخلت بتوتر وقولت اكيد بيحور ومش هشوفوا تاني.. سمعت صوت مسجت جت من فوني وكان من....
يتبع .....
- يتبع الفصل التالي اضغط على (رواية احببت غريب) اسم الرواية