Ads by Google X

رواية هوس سارة الجزء الثاني 2 الفصل الثلاثون 30 - بقلم اميمة تيتو

الصفحة الرئيسية

 رواية هوس سارة الجزء الثاني 2 الفصل الثلاثون 30 - بقلم اميمة تيتو

هوس ساره 2
الب30ارت 

مازن هزرأسوبماشي وطلع

سيرين: معلش ياشهد متزعليش 

شهد: لا مش زعلانه 
وطلعت اوضتها 

بعد كام ساعه 
شهد واقفه قدام المرايا دلوقتي جاه وقتك ياهاجر 
وخرجت من الاوضه راحت لاوضه هاجر شافت هيام جوه فالاوضه  
شهد واقفه وباصلها بقرف دخلت الاوضه وقربت منها اومال فين هاجر 
هيام: هاجر كدا 

شهد: اه هاجر هيامش اسمها هاجر هقولها ايه غير كده 
هيام: بقرف تقوليلها يامدام هاجر 

شهد: ليه اقولها يامدام بقا ان شاء الله بصي من غير كلام كتير هيا فين
هيام: اتكلمي بأدب 

شهد باصلهابغيظ ادب ايه اللي بتتكلمي عنو دا يازباله ومسكتها من  شعرها وشدتو بشده

هيام: بصراخ سيبيني اااه شعري 
وهنا تخرج هاجر من الحمام وواقفه مذهوله من اللي بيحصل 

هيام: بغيظ انتي هتفضلي واقفه كدا  
ابعديها عني 
هاجر قربت من شهد ااا سيبيها ابعدي عنها 
شهد بضحك باصه لهاجر ااااا ايه انتي خايفه مني امم هو بصراحه حقك تخوفي وتعمليلي الف حساب كمان واستني اللي هيحصل قريب 
ولفت وشها وبصت لهيام بصراحه انا كنت عايزكي تخرجي عشان نتكلم انا وهاجر لوحدنا بس مش مهم خليكي موجوده 

هاجر: تتكلمي معايا ف ايه
شهد: جيت احذرك 
هاجر بغيظ ورفع حاجب تحذريني من ايه
شهد: بإبتسامة من هيام 
وهنا واقفين مستغربين وباصين لشهد 
هيام: تقصدي ايه 
شهد: اقصد انك غبيه وانت بنفسك هتكشفي السر اللي حولتو تخفو من سنه 
هاجر: بصوت متقطع اممم سر ايه 
شهد قربت منها مش عارفه يعني طيب هقولك الس*م فاكراه اظن فهمتي 
هاجر واقفه مذهوله 
هااا انا معملتش حاجه س*م ايه اللي بتتكلمي عنو 

شهد: تقصدي ان هيام بتكدب عليا 
اوه يعني انت مكنتيش مشتركه معاه ف قت*ل ابني
ايه دا وبصت لهيام انتي عايزه توصلي ايه انتي مش قولتيلي ان هاجر ليها يد ف الموضوع 

هاجر باصه لهيام بغيظ انتي قولتي ايه عني 
هيام: بدموع مقولتش حاجه هيا بتكدب 

شهد: لا لا انت تخرسي ورجعت مسكت هيام من شعرها انتي هتغلطي مش هسكتلك
وبصت لهاجر وبعدين انا هعرف منين انك مشتركه معاها لو هيا مقلتش بنفسها محدش يعرف الموضوع دا غيركم اصلا 
ولا ايه 

هاجر:ايوا صح يعني هيا اعترفت عليا 
اقصد دي دي كدابه انا مليش دعوة مليش اي علاقه بالموضوع دا 

شهد: اممم لا مهو مش هينفع انا عرفت خلاص ف بلاش تكدبي يا مدام هاجر خصوصاً اني معايا الدليل اللي يثبت انكم اتفتو سوا علي مو*ت ابني اللي هو ابن ابنك ولو عرف مازن ان امو قت*لت ابنو اممم تعرفي هيعمل ايه  وبصت لهيام اخرجي بقاا شغلك خلص 

هيام: بدموع انت كدابه متصدقيش كلامها يا ماما 
شهد: يووووا بقا خليها تخرج عشان
نعرف نتكلم 
نصيحه مني بلاش تأمني ليها تاني 

هاجر: بغيظ اخرجي 
ياهيام 
هيام: لا لا والله معترفت عليكي وبعدين يعني انا سكت سنه هاجي دلوقتي اعترف عليكي 

شهد: هيا مش قالت اخرجي ومسكتها من دراعها وشدتها برا الاوضه وقفلت الباب 
وراحت عند هاجر 
اممم عايزه تعرفي بقا انا هعمل فيكي ايه بعد معرفت انك قت*لتي ابني  
اممم عايزه صح 
بصي ياستي انا هحرمك من ابنك زي ماحرمتيني من ابني ازاي وامتي بقا دا هيكون موافجه 
يلا بأي بقا عشان اروح انفذ 

هاجر: استني هتعملي ايه لمازن 
شهد: اصبري وهتعرفي 🤌

هاجر: بخوف هت*قتلي ابني 
شهد لفت وشها وقربت من هاجر اوي وبصت ف عينيها بحده امم هو بصراحه لسه ماخدتش قراري ممكن اه اعمل اللي بتقولي عليه دا فكره حلوه شكراً علي الاقتراح بس برضو قبل ماعمل كدا هعرفو حقيقه امو عشان اكون مبسوطه وانا شايفاه وهو بيخرجك من البيت او تروحي السجن او اممم تفتكري ايه اللي ممكن يحصل لما مازن يعرف اهو هنشوف كلنا قريب انا معايا الدليل وهخليه يشوفو 
اصبري وتعرفي وخرجت من الاوضه 

هاجر: بعصبيه ياحيوانه ياهيام بقاا تعملي فيا كدا طيب 
وهنا تدخل هيام 

هاجر بغيظ تعالي يازباله وتضربها كف جامد 
هيام: بعياط انا معملتش حاجه دي بتكدب 
هاجر: طيب لو انتي مقولتيش عرفت ازاي محدش يعرف حاجه عن السر دا غيري انا وانتي هاا ردي عليا 

هيام:بتلبك معرفش معرفش عرفت منين او ازاي بس انا مليش دخل صدقيني 

هاجر: بغيظ انتي عايزه تجننيني يابت غوري من وشي وانا هعلمك الادب 

هيام: ياماما والله
هاجر: بغضب امشي من وشي انا مش امك اطلعي 
وراحت قعدت عند طرف السرير وبقلق ياترا هتعمل ايه وايه الدليل اللي معاها 
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
ــــــــــــــ

عند شهد ف اوضتها صبركم عليا ومسكت الموبيل بتاعها وشغلت مسجل صوت 
وبضحكه انتصار اهو بقاا معايا دليل باصواتكم بس مش هكتفي بدا 
لازم ارعبكم وتشفوني كبوس 
لازم اخد حقي وحق ابني منكم 

تـــحـــت 
ساره: بتعمل ايه يامازن 
مازن: ولا حاجه بقلب ف الموبيل حاسس بملل 

سليم: ليه كدا علي العموم انا هروح مع شهد رحله تعالي معانا انت ومراتك اهو نغير جو ونقضي كام يوم حلوين 

مازن: لا لا روحو انتوا بقاا 
مش حابب اروح 
وهنا شهد نازله علي السلم اه وسيرين وسيف ييجو معانا برضو ايه رأيك ياسيرين 

سيرين: بإبتسامة انا بنسبالي عادي وياريت بس سيف 
معرفش يوافق او لا

شهد:سيف ممكن تقبل تروح معانا 
سيف: هو بصراحه مش عايز اروح بس هروح عشان سيرين عايزه تروح 

سيرين: بفرح ياروحي انا 
وهنا الكل ضحكو 
سيرين: بخجل انا هروح اشوف ذياد
ومشت 

مازن: طيب تروحي ياهيام 
هيام:بقرف لا مش عايزه

سيف: خلاص يامازن هيام تفضل هنا ونروح احنا سوا هنتبسط اوي 

وهنا شهد استغلت الفرصه وقربت من هيام براڤو عليكي بتسهلي المواضيع عليا خليكي هنا وانا ومازن وسليم والباقيين نروح ونتبسط مش عايزينك 
هيام: بغيظ وبصوت عالي هروح يامازن 

وهنا شهد ابتسمت 

شهد: طيب يلا نحضر الشنط 
وراحت واقفت جمب سليم ومسكت ايديه حبيبي ممكن تيجي تساعدني 
وهنا مازن بغيره باصصلهم 

بعد ساعه 
الكل كانوا مستعدين انهم يمشو 
وخرجو من الفيله

 سليم: طيب احنا هنتوزع 
سيرين: انا حبا اكون مع شهد 

شهد: ياعيوني تعالي 
سيرين راحت مسكت ايد سيف وراحو راكبو ف عربيه سليم 

مازن باصص لهيام يلا اركبي وبقو لوحدهم ف عربيه مازن 

مازن طول الوقت مكنش مركز ف الطريق وعينيه كانت علي شهد 

بعد مرور تلات ساعات وصلو 
فندق 

شهد: اوه انا تعبت انا هروح اخد دوش وغير هدومي ونتقابل بعد ساعه

وكل واحد منهم راح لاوضتو ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

عند سيف وسيرين
سيف: فاكره يوم ماطلعنا رحله مع مازن وشهد 

سيرين: اه كانت جميله اوي وقضينا وقت جميل سوا بس دلوقتي الوضع اتغير

سيف: فعلاً كل حاجه اتغيرت........ 
ـــــــــــــــــــــ

ف اوضه مازن وهيام 
فارس كان بيعيط وهيام كانت ف الحمام 

مازن: خلاص ياحبيبي اهدي مالك ف ايه وبصوت عالي يلا ياهيام تعالي شوفي بيعيط ليه كده 

ف الوقت دا كانو سليم وشهد ماشيين جمب اوضه مازن وهيام 

شهد: باستغراب في ايه دا صوت فارس بيعيط ليه كدا 

سليم: ممكن يكون لوحدو ف الاوضه
تعالي نشوفو 
وهنا موبيلو رن 
طيب روحي شوفيه ياحبيبتي وانا هرد وجاي وراكي 

شهد فتحت الباب ودخلت 

مازن باص لشهد باستغراب 
شهد: بتوتر فكرت ان فارس لوحده صوته خارج من الاوضه 
انا همشي 

مازن: استني
شهد لفت وشها وبصت لمازن 
مازن: م مش عارف اسكتو ممكن امم 

شهد راحت اخدت فارس من مازن وفضلت تسكت فيه وبعد شويه سكت 
راحت قعدت عند طرف السرير وفضلت تلعب معاه 
ومازن فضل يبص لشهد ومنزلش عينيه من عليها 

وهنا هيام خارجه من الحمام ايه ياحبيبي عرفت تسكتو اهو 

مازن باص لهيام وكانت ماسكه فوطه بتنشف شعرها  وواقفه قدام المرايا 

شهد: طيب فارس سكت خالص اهو انا همشي بقا وهنا هيام 
بصت ناحيه الصوت وبذهول انت بتعملي ايه هنا 
قاعده مع جوزي ولوحدك ف اوضتي 

شهد: بغضب تقصدي ايه بكلامك دا كل الموضوع ان فارس كان بيعيط ودخلت الاوضه كنت فاكره انو لوحده 

مازن: اه دا اللي حصل 
هيام: اومال هتقول ايه غير كدة ماهي حبيبتك 

مازن فضل ساكت وباصص لشهد 
شهد: طيب عن اذنكم وخرجت من الاوضه
@إشارة

  •تابع الفصل التالي "رواية هوس سارة الجزء الثاني 2" اضغط على اسم الرواية 

google-playkhamsatmostaqltradent