رواية هوس سارة الجزء الثاني 2 الفصل الثالث 3 - بقلم اميمة تيتو
هوس ساره 2
البارت التالت
سيف: انا هخرج وممكن مرجعش انهارده عايز اغير جو هسافر يومين
مازن: علي فين
ومع مين
سيف: وانت مالك متعملش انك اخويا الكبير
مازن بعصبيه غور ف داهيه من انهارده مليش دعوه بيك وطلع الجنينه
سيف: سامعين سامعين بتكلم معايا ازاي
هاله: معلش ياحبيبي اخوك الكبير
سيف: يووو بقي انت كمان انا ماشي مش قاعد ف البيت دا
ف الجنينه شهد واقفه بعيد وعينيها علي مازن
مازن: واقفه كدا ليه عايزه حاجه
شهد قربت من مازن متزعلش من سيف
مازن: بعصبيه انت مش شايفه بتعامل معايا ازاي هو حر بقي يعمل اللي يريحو ثواني اشوف مين موبيلي بيرن
الو وبحماس بجد حاضر حاضر نص ساعه واكون عندك
شهد: في ايه مالك فرحت فجأه كدا ليه
مازن: بتلبك اممم مفيش انا لازم امشي
شهد: اممم طيب
مازن: بتردد طيب هقولك بس اوعديني متقوليش لحد
شهد: اممم حاضر
مازن: بفرح وبصوت واطي ماما خرجت من المستشفى عند عمو احمد بس انا قولتلك متقوليش لاي حد دا يفضل بينا
شهد: بفرح طيب ليه دا خبر حلو
مازن: اه بس مش بالنسبه للكل
شهد: امم حاضر متخفش مش هقول حاجه لاي حد
بعد ساعه
ف بيت احمد
قاعد علي السرير وساره قاعده جمبو وبيسرحلها شعرها
احمد: اهو كدا احلي وجبتلك هدوم كتيرا حلوه خالص
اختاري منهم طقم والبسيه عشان مازن جاي
ساره: بفرح ايوا ايوا ساره عايزه تشوف مازن وسيف انا عايزه اشوفهم
احمد: طيب قومي غيري هدومك وانا هنزل لما تجهزي انزلي ورايا
تحت
كان مازن واقف وبيدور علي احمد وساره
احمد نازل علي السلم جيت
مازن: بحماس فين ماما هيا فين
احمد: فوق
مازن جري عشان يطلع يشوف ساره
احمد: استنا هيا هتنزل دلوقتي
مازن: اخيرا ماما هتعيش معانا ونرجع مبسوطين تاني
احمد: لا مش هترجع البيت هيا هتفضل هنا
مازن: باستغراب ليه
احمد: هيا حالتها النفسيه مش كويسه ف لو عرفت اللي بيحصل ف البيت او اتعرضت لمعامله وحشه هتتعب خصوصا سيف لما تبقي كويسه ترجع معاك
وهنا صوت قطع كلامهما
مااازن
مازن رفع وشو وبدموع طفل ماما وجري عليها واخدها ف حضنو ماما انت رجعتي زي ماكنتي
ساره: بابتسامة فين سيف هو مجاش معاك
مازن: هو هو بصراحه سيف سافر لما يرجع بقي اخلي ييجي يشوفك
تعالي تعالي انت وحشتني تعالي نقعد ف الجنين وبصراح انا جعان وعايزك تأكليني بأيديكي
ساره: بحزن اه بس المره الجايه تجيب سيف معاك
مازن: اه تمام زي مانتي عايزه بس عايز أكل
ف الجنينه
ساره بتضحك علي كلام مازن ومبسوطه
مازن: بإبتسامة ضحكتك حلوه اوي
يلا يلا اكليني
ساره: حاضر ومسكت المعلقه وبدأت تاكل مازن
ف الفيله عند هاجر
اومال فين مازن
عبير: مش عارفه يامدام هاجر
ها: وانت يا شهد مشفتيش مازن
شهد: بتوتر هاا ل لا لا ودخلت المطبخ
انا لازم احافظ علي السر مازن وثق فيا
عبير: انت بتقولي حاجه
شهد: هااا لا انا لازم اروح ارتب اوضه مازن وخرجت
عبير: مالها البنت دي
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
ــــــــــــــــ
عند سيف ف العربيه
انا طلعت من البيت بطلوع الروح قولتلهم ان صحبتي تعبانه ولازم اخرج
بس في ايه قولتلي لما اتكلمنا ف الموبيل انك عايز تشوفني ضروري
سيف: تهربي معايا
سيرين بصت لسيف باندهاش
سيف: ردي تيجي معايا انا بحبك وعايزك تفضلي معايا علي طول
سيرين: عارفه انك بتحبني وانا كمان بحبك او مش بحبك انا مقدرش اعيش من غيرك اصلا
بس نهرب لا
سيف: ليه انت مش واثقه فيا
سيرين: لا اكيد واثقه فيك بس انا اممم انا عايزه اكون معاك اه ونعيش مع بعض مبسوطين بس ف الحلال
سيف: ماحنا هنتجوز ونبعد عن هنا
سيرين: انت بتقول ايه فاهم كلامك دا معناه ايه وبعدين احنا بندرس ولحد دلوقتي بتاخد مصروفك من اهلك ف ازاي هتشيل مسؤلية
سيف: يعني ايه يابنتي هيا كل سنتين واتخرج واشتغل
سيرين: وانا هستناك اوعدك اني مش هكون لغيرك بس لازم تكمل دراستك وبعدين تلاقي شغل ونتجوز ونعيش ف بيتك مع اهلك
سيف: بغضب انزلي ياسيرين
سيرين بخضه مالك ياسيف
سيف: انزلي عايز اكون لوحدي
سيرين: لا مش هسيبك وانت متعصب كدا
سيف: مانت اتخليتي عني انت عايزه املاك صح مش عايزني انا طالما كدا روحي اتجوزي اي حد غني بس متكدبيش عليا انا مش ناقصك انا اتخدعت كتير
سيرين: بدهشه انت بتقول ايه انا بحبك بجد
سيف:بعصبيه روحي قولي الكلمتين دول لحد غيري اصلا مفيش حاجه اسمها حب انت طلعتي زيها انت مقرفه فعلا
سيرين باصه لسيف بغضب زي مين انت تعرف بنت غيري
سيف برفع حاجب انزلي يابت
سيرين: هنزل ياسيف بس اوعدك هندمك علي الكلام دا
سيف ضرب سيرين كف جامد هندم علي ايه ياحيوانه انتي فاكره نفسك مين
سيرين بعياط انت بتضربني كمان ياخساره ياسيف كنت فاكره انك حلمي اللي نفسي اوصلو
سيف: كفايه تمثيل بقا غوري من وشي
سيرين خلعت خاتم من ايديها ورمتو ف وش سيف خد مش دا اللي كان بمسابه الشبكه واني اكون خطبيتك وانا وافقت البسو ومحدش يعرف لا اهلي ولا اهلك بس عشان بحبك وافقت وبضراخ انا هبله فعلاً انا متخلفه انت اقذر حد عرفتو فحياتي ياسيف ورفعت صوبعها ف وشو ووشها مليان دموع من انهارده مفيش حاجه بينا مفيش اي حاجه بينا انا هنساك ياسيف انا بكرهك ونزلت من العربيه
سيف ساق العربيه بسرعه فائقه وفضل يفكر ف كلام سيرين وفجاه وقف العربيه وفضل يعيط لا لا سيرين لا انا بحبها لااا لااا انا عايزها سيرين لا مينفعش هيا كمان تسيبني والله بحبك ارجعيلي هـ هرن عليها اكيد هترد انا عارف انها بتحبني
ومسك الموبيل ورن عليها والموبيل كان بيرن بس مفيش حد بيرد
ردي ردي ياسيرين عشان خاطري ردي
ومسح دموعو متلحقش تبعد انا لازم الحقها ولف بالعربيه
@إشارة
•تابع الفصل التالي "رواية هوس سارة الجزء الثاني 2" اضغط على اسم الرواية