رواية امتلكت قلب صعيدي الفصل الحادي والعشرون 21 - بقلم نرمين حمدي
إمتلكت_قلب_صعيدي
صخر بصدمه لما الباب اتفتح علي أخره ووعد قدامه بس كانت لبست هدومها
وعد بصدمه: أاااااااااااه يانهااااار اسود انت بتعمل اييي
صخر ادار ظهره لها بسرعه: ا الباب كان مفتوح اصلا
وعد: يانهار اسود يانهارد اسود نسيته ياخي انت بتفتحه ليييي😭😭
صخر بضيق: انتي هتجلبيها دراما ليه منتي لابسه هدومك اها خلصنا
وعد: عشان ربنا عارف نيتك السوده دي 😭😭
صخر بغضب يلتفت اليها: اسمعي انا لا بفكر فيكي ولا في جنسك من الاساس عدي يومك ديه
لتقترب اليه وعد: لا مش هعديه المره دي ربنا ستر المره الجايه مش عارفه ممكن يحصل اي انا اخاف علي نفسي
ليقترب منها صخر ووعد تتراجع للخلف حتي اصطدمت بالحائط وحاوطها هو بزراعيه ليهمس لها بهدوء مرعب: أنا لو عايز مفيش باب يجدر يمنعني
وعد وقف الدم في عروقها: ا ابعد عني بدل مصوت وألم البيت كله عليك
صخر بتهديد: عاوز اسمع
ليقاطعهم مكالمه لصخر
ليبعد عنها صخر ويرد علي موبايله
صخر بقلق: اي يازين
زين بفرحه: هارون فاج ياصخر هارون فاج
صخر: فاج! طيب انا مسافه السكه واكون عندك
وعد وهي مركزه: جدو الي فاق مش كدا
صخر: ايوا
وعد بعفويه بتقربله وبتترجاه: خدني معاك والنبي
صخر: من شويه ابعد عني ودلوجتي ناجص تلصجي فيا
وعد بتاخد بالها انها قربت جامد فبتبعد بسرعه: اا اسفه مكانش قصدي
صخر بقرف: ميهمنيش
وعد: طيب ها هتاخدني ولا لا
صخر: لاه
وسابها ومشي
وعد وهي متعصبه: انساااااااان مستفززززز
******
في المستشفي
الدكتور: صباح الخير ياهارون بيه الف سلامه
هارون: الله يسلمك يادكتور انا غبت كتير ولا ايه
زين: اسبوع كانه سنه ياجدي
هارون: جولي يازين اي الي حصل في غيابي
الدكتور: طيب استني ترتاح شويه عشان متتعبش
هارون: انا صحتي حديد متجلجش
زين: يووووه ياجدي ع الي حصل كتير كتير جوي
هارون بصرامه: متجول ياد يابن ال***
زين: ايه ياجدي حتي هنيه هتشتم
هارون: مانت الي بتلاعبني
زين حكاله علي كل الي حصل في غيابه والي عملته ليلي
هارون: اممممم ماشي ياليلي حسابك تجيل جوي
لم يمر نصف ساعه حتي جاء صخر
صخر: حمدلله ع السلامه ياهارون
هارون: الله يسلمك ياولدي
صخر: ايه مش ناوي تجوم عجبتك الجعده هنيه ولا ايه
هارون: دا انا عاوز اجوم باي طريجه
الدكتور: خلاص انا هخلص اذن الخروج وتقدر تمشي من انهارده
هارون: بسرعه بس
صخر: مستعجل علي ايه هي مستنياك ولا ايه
هارون: هي مين دي ياد يابن ****
صخر: وه ياهارون هتشتم كمان اخلاجك باظت
هارون: جال يعني الواد متربي 20 مره دا انا شاكك اني نسيت اربيك
زين: طاب ايه هنطلع فضايح العيله هنيه ولا ايه
الدكتور جاب اذن الخروج وهارون خرج من المستشفي وصحته كويسه جدا
****
في البيت الكبير
كريمه للخدم: يلا شدوا حيلكم كديه عايزين وكل يليج بهارون بيه
هنيه: لوووووولي من عنينا ياست كريمه دي الفرحه مش سيعانا انهارده
وعد فضلت قدام البوابه رايحه جايه جايه رايحه مستنيه هارون والباقي قاعدين في الصالون مستنينهم
بعد حوالي نصف ساعه هارون وصل والغفر بدأو يضربوا نار تعبيرا عن الفرحه
الغفر: حمدلله علي السلامه ياهارون بيه نورت الدنيا كلها
هارون: الله يسلمكم يارجاله
هارون لسه هيحط رجله جوا البيت ليجد وعد ناطه في حضنه
وعد بعفويه: جدوووووو وحشتنيييي اوي اوي اوي اوي واخيرااااااا
هارون بهزار: اه ياوعد براحه علي شويه هههه وانتي وحشتيني اكتر بكتيييييير
الكل بدأ يستقبل هارون بالاحضان
ليأتي دور حنان وتقف امامه صامده وصامته
هارون يدرك مدي حزنها علي امها ثم يفتح لها زراعيه: تعالي ياحنان وحشني لسانك الطويل يابت
لتأتي اليه حنان وتحتضنه
حنان ببكاء: صوح ناوي تجتل امي ياجدي
هارون يضع يده علي وجهها: بعد الوكل تعاليلي المكتب عاوزك في موضوع مهم
حنان بتهز راسها بالموافقه وهارون بيمسحلها دموعها
ليهمس زين لهارون: كفايه كديه انا جوعت
هارون: هههه يلا يلا مش عاوز حد ناجص ع السفره
الكل قعد علي السفره
هارون: هااا طمنوني عليكم ياولاد
وعد: الاسبوع الي غبته ياجدو كان كله اسبوع مقرف ملهوش طعم ولا لون
صفيه بهزار: ايوا ياجدي اصل في ناس كديه اتمسح بكرامتها الارض هههه
وعد بتبصلها وبتغلق عنيه بوعيد لصفيه
وهارون بيبص لصخر: اممم وحشني ياصخر
صخر: ايه
هارون: لاه ولا حاجه بجولك وحشني
صخر: اه وانت كمان
هارون لمروان: وانت يامروان يعني لازم يحصلي حاجه عشان اشوفك
مروان: من هنيه ورايح هتزهج مني اتجل بس
بعد مخلصوا اكل هارون دخل اوضه المكتب وحنان حصلته
حنان: نعم ياجدي
هارون: تعالي ياحنان اجعدي
حنان قعدت
هارون: بصي يابتي من بعد مولدي الي هو ابوكي ممات وانا شايلك انتي وامك علي راسي من فوج ذيك ذي الباجي بس امك دي مكانش بيعدي يوم وإلا وتعمل حاجه وتنكش في حاجات ملهاش دخل بيها وانا كنت بعدي عشان خاطرك انتي بس
بس بعد الي عملته ديه وانها توصل بيها وتحرض علي جتلي دي مفهاش ياما ارحميني
حنان: يعني ايه ياجدي يعني خلاص انا بجيت يتميه الاب والام
هارون بصرامه: يتيمه كيف وانا علي وش الدنيا انا هسامحها عشان خاطرك بس يكون في علمك انا مش ضامن لو شوفتها جدامي هعمل فيها ايه بس الي اجدر اعمله اني مدورش عليها واكتفي انها بعيده عن هنيه
حنان: ربنا يخليك ياجدي طمنت جلبي
هارون: يلا روحي ياجلب جدك
حنان سابته وخرجت
*****
بعد مرور يومين دون احداث تذكر
مروان لهارون: جدي عايزك في موضوع كديه
هارون: جول ياولدي
مروان: مش ناوي تبارك الجوازه دي
هارون: جوازه ايه
مروان: الجوازه الي بجالها سنتين متعطله دي
هارون: اممم بص يامروان ياولدي لو دي اخر وحده في الكوكب كله مش هتتجوزها يامروان
مروان بعصبيه: انا مش عارف انت كارها كديه ليه مالها يعني انا عايزها وهي عيزاني
هارون يقف بغضب: كنك اتجنيت انت عايزني انا هارون الدمنهوري اجوز حفيدي واحده امها كانت رجا*صه عايز تفضحنا
مروان: بطلت بطلت بجالها كتير وبعدين زنبها ايه هي باامها
هارون بصرامه: زنبها انها امها وبعدين ياعالم مش يمكن البت تطلع لامها دول في الاول وفي الاخر عايشين وحديهم لا اب يحكم ولا اخ يسيطر
•تابع الفصل التالي "رواية امتلكت قلب صعيدي" اضغط على اسم الرواية