Ads by Google X

رواية عشقت من اعتبروها اختي الفصل الثالث و العشرون 23 - بقلم جاسمين محمد

الصفحة الرئيسية

  رواية عشقت من اعتبروها اختي الفصل الثالث و العشرون 23 - بقلم جاسمين محمد

قدس… مترد علي مروان دي تالت مره يرن
فهد… فكك ده عيل رغاي واحنا اصلا مروحين يلا
قدس… ماشي وبصت لصفاء وبحزن… هتوحشيني اووي
صفاء… وانتي كمان ياحبيبتي اوعي تنسيني ابقا تعالي شوفيني
قدس بعياط… مقدرش انساكي علطول هجيلك
صفاء بعياط حضنتها… خلي بالك منها يابني

فهد…. حاضر ياخالتي وبيبص لاقي تلفونه بيرن يلا ياقدس خلينا نشوف الزفت ده يلا سلام
صفاء… سلام ياولاد ربنا يحفظكم يارب
فهد وقدس… يارب وطلعوا ركبوا العربيه ومشي 🌿🌿🌿🌿
حنان…. ها يارفعت ماتوا
رفعت بفرحه… اه العربيه اتفحمت
حنان بفرحه…. ياااا اخير خلصت
فهد من ورها… لدرجه دي
حنان بصدمه التلفون وقع من ايدها وبصت ورها لقت فهد ماسك ايد قدس وواقفين
حنان بصدمه… ف.. ف.. فهد
فهد ببتسامه… اه فهد ومسك قدس قعدها علي الكرسي وباس باطن ايدها وقرب من ودنها وبصوت واطي… متخافيش انا جنبك ووقف قدام حنان
فهد… ممكن افهم ليه بتكرهيني كدا
حنان… عشان انت مش ابني
فهد بعصبيه… مهو انا عارف اني مش ابنك بس انا ابن مين وعملتلك اي عشان تعملي فيا كدا
حنان… عملت كتير اووي اول حاجه ان امك خدت جوزي مني زمان وتاني حاجه لم كلهم بيفضلوا عن ابني حتي الورث كاتبين ليك انت نصيب اكبر
فهد… اي الحقد ده ياشيخه امال ليه كنتي بتمثلي دور الام المثاليه والحنونه لم انتي بتكرهيني كدا
حنان… كنت فعلا بحبك الاول بس وقت ما جبت مروان وانا بقيت عايزه ادي ابني بس الحب ده كله وهم اللي رفضوا يبعدوك عني واجبروني اني اربيك واعتني بيك بس انا كنت دايما بحاول بس مش عارفه
فهد… تحاولي في اي دانتي كنتي هتموتيني النهارده لولا ان رديت علي مروان في اخر لحظه وعرفني ورميت نفسي من العربيه في اخر لحظه
فلاش باااك
فهد فتح باب العربيه لقدس وبحب… اتفضلي يا اميرتي
قدس ابتسمت وركبت العربيه وهو لف ركب جنبها ومسك ايدها وقربها ليه وباسها وحطها علي قلبه وساق العربيه ومشي وقدس هتموت من الكسوف
فهد بمشاكسه… مالك ساكته ليه كدا
قدس بكسوف… سيب ايدي طيب

فهد… مقدش اسيب ايدك ابد ولا اسيبك لحظه وشدها لحضنه وقدس خبت نفسها في حضنه وفهد ابتسمن عليها وتلفونه رن
قدس… شوف مروان عايز اي بقا
فهد… ده عيل فصيل هاتي التلفون.
عايز اي يازفت انت
مروان بخضه… انت فين دلوقتي
فهد… جينا انا وقدس بالعربيه
مروان بخضه… اطلعوا من العربيه بسرعه عشان الفرامل مقطوعه وهتنفجر بيكم العربيه عشان محطوط فيها قنب. له
فهد بصدمه… انت بتقول اي يامروان
مروان… فهد مش وقت كلام اطلع انا وقدس بسرعه من العربيه
فهد… حاضر حاضر سلام
قدس بخوف… في اي
فهد… افتح باب العربيه بسرعه وارمي نفسك من العربيه يلا
قدس بصدمه… كيف ده في اي
فهد بعصبيه…. ياقدس مش وقت كلام اطلعي من العربيه العربيه هتف. جر بينا وهنموت اطلعي وانقذي نفسك بسرعه
قدس مسكت ايدو وبخوف… انا مستحيل اسيبك يافهد نرمي نفسنا مع بعض بس مسيبكش انا مقدرش اعيش لحظه من غيرك
فهد بصلها بحب… يلا طيب وفتحوا العربيه هم الاتنين ووقعوا علي الارض
قدس بوجع…. ااااه
فهد قام واتجاهل الوجع وراح عليها بسرعه ومسكها وحضنها وبخوف… انتي كويسه
قدس… اه وبيبصوا لقي العربيه فجرت
قدس اترعبت واستخبت في حضنه وفهد حوطها بحضنه وخبها وهي بتعيط وتتنفض من الخوف في حضنه
فهد ورفع راسها… حبيبتي اهدي انا معاكي متخافيش
قدس بخوف وعياط… كنا هنموت صح
فهد… مستحيل اخليكي يحصلك حاجه طول ما انا عايش اهدي وبطلي عياط عشان خاطري

قدس… خليني في حضنك طيب وحضنته جامد
فهد زاد من حضنها ومروان وصل بالعربيه ونزل بخضه عليهم وبقلق… انتوا كويسين
فهد هزر راسه من غير كلام
مروان خد نفس طويل… طيب الحمدلله يلا تعالوا نركب العربيه
فهد.. حاضر وشال قدس وقعده في العربيه وقعد جنبها وخدها في حضنه يطمنها ومروان ركب العربيه وساق ومشي
فهد.. مين عمل كدا
مروان بتوتر… ها
فهد… حنان هانم صح
مروان سكت ومتكلمش
وقدس بصدمه. ماما حنان تعمل كدا مستحيل
فهد بعصبيه… انا مستحيل اسكتلها المره دي هي دايما بتغلط وبسكت بس تيجي نحيت قدس يبقا تتشاهد علي روحها
قدس بخوف… فهد اهدي اكيد ماما مستحيل تعمل كدا
مروان بحزن… لا عملت كدا ياقدس
قدس بصدمه… ازاي مستحيل
باااااك
فهد بعصبيه… انتي اي حرام عليكي ياشيخه انا مش ابنك ولا هي بنتك بس انتي ربتينه وبيقوله اللي ركبت بتكون احن من اللي خلفت انتي اي قلبك ده اي بتعملي ليه كدت معانا
حنان… عشان بكرهكم كلكم بكره امك عشان خدت ابوك مني وخلته خاني وبكرها قدس عشان امها برضوا خد حب حياتي
قدس بصدمه… بس بابا عمرو ما حبك هو كان بيحب ماما
حنان… بس انا كنت بحبه وبموت فيه وهو سابني وراح لامك حرميه الرجاله
فهد… قسم بالله كلمه تاني وهنسا انك ربتيني وهزعلك
حنان بمسخره…. هههههه هتعمل اي يعني
فهد… هوريكي بس قبل ما اوريكي امي مين

حنان… امك اصلا تلاقيها ماتت من زمان اصل يعيني دخلت المصحه زمان عشان الناس كانت تحسبه اتجننت لم ابنها اتخطف عشان كانت بتلف عليك ليل ونهار ومش بتنام وكل شوي ابني فهد هيجي ابن فهد هناك اهو فتلاقيها ماتت في المصحه
فهد رجع لوره من الصدمه… انتو اي مافيش فيقلبكم رحمه عشان تعملوا في ام كدا وتاخدو ابنها حسبي الله ونعم الوكيل فيكم اتفضل ياحضرت الظابط
الظابط… اوامرك يافهد بيه
فهد… اخدوها احبسوها
حنان بصدمه… يحبسه مين هو في اي متتكلم يامروان
مروان… انتي اللي عملتي في نفسك كدا
حنان بصدمه… مروان انت عايز تحبس امك
مروان بجمود… انا دلوقتي ظابط وبادي شغلي وانتي مطلوب القبض عليكي في الشروع بالقت. ل
حنان بجمود… اممم فين الاثبات
مروان… معايا تسجيل بكلامك وانتي بتكلمي رفعت وقبضنا عليه واعترف فاتفضلي معانا بالذوق
حنان… بقا كدا يامروان
مروان… اقبضوا عليها
حنان بزعيق… لا مستحيل مش هروح معاكم مروان خليهم يسبوني وقعدت تعيط
فهد قرب من قدس اللي قاعده عماله تعيط وحضنها… هششششش اهدي ياروحي
قدس بعياط… فهد خليهم يسبوها
فهد… لازم تتعاقب يلا قومي ادخلي خدي دش ورتاحي ومسح دموعها
قدس بحزن… حاضر وقامت دخلت اوضتها و
مروان بحزن… هنعمل اي
فهد بجمود… سيبها تتعاقب شوي وبعدين هاجي اتنازل عن القضيه
مروان… ماشي هتعوز حاجه انا هروح ورها
فهد… ماشي ومتضعفش ومتقلقش كمان هم كام يوم بس هي مهما كانت ربتني وانا بحبها والله بس غصب عني اللي عملتوا
مروان.. تمام

فهد دخل الاوضه بتاعت قدس بعد معمل كام مكالمه اول ما دخل الاوضه لاقها عتمه وقدس لافه نفسها في البطانيه وعماله تعيط بصوت واطي قرب رقد جنبها وحضنها… حبيبتي بتعيط ليه
قدس بعياط… بعيط علي اللي حصل
فهد مشي ايدو علي راسها… اهدي خالص وكل حاجه هتتصلح مدام انا موجود مش انتي دايما بتقولي مدام فهد موجود يبقا كل حاجه هتكون تمام
قدس بحزن… اه
فهد… طيب يبقا نبطل عياط بقا عشان مش بحب اشوفك بتعيطي
قدس مسحت دموعها وببتسامه… حاضر
فهد ببتسامه… شطوره يلا ننام بقا
قدس لفت وشها وبقا وشها في وشه وباسته من خدو وستخبت في حضنه
فهد بضحك… هههه بقيتي جريه اووي ياقدس
قدس خبطه في صدره بايدها… اتلم
فهد… ههههه انا بعد عملتك دي انا ممكن اتهور واعمل حاجات نفسي اعملها
قدس بدون فهم… حاجات اي دي
فهد… هههه لم اعملك فرح ابقا اعرفك ياقدسي
قدس بكسوف… اتلم بقا انت بقيت قليل الادب
فهد… هههه وسافل كمان وحياتك بس معاكي انتي بس
قدس… فهد
فهد غمض عينه اول مسمع اسمو كانه اول مره يسمع اسموا بالحلاوه دي.. ياعيون فهد وقلب فهد ونفس فهد
قدس… هدور علي مامتك ولا لا
فهد ملامح وشه قلبت والوش اللي كان بيضحك وكان بيحاول يخفي الوش الحزين مقدرش.. مش عارفه هدور عليها فين طيب وهل هتكون عايشه وكمان هتعرفني
قدس… هنحاول يمكن عايشه ولسه بدرو عليك
فهد حضنها جامد ودموعه بدات تنزل… انا تعبت اووي ياقدس نفسي ارتاح بقا شوي 🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿

  •تابع الفصل التالي "رواية عشقت من اعتبروها اختي" اضغط على اسم الرواية 

google-playkhamsatmostaqltradent