Ads by Google X

رواية الهروب إلى المجهول الفصل التاسع و العشرون 29 - بقلم اروى عادل

الصفحة الرئيسية

     

 رواية الهروب إلى المجهول الفصل التاسع و العشرون 29 - بقلم اروى عادل

إيلا ٠٠٠ سيبنى انا عايزه أروح لولادى… فين هدومى
هنا وضع عمر يده على بطنها وقال
عمر ٠٠٠ و آنا ابنى فين
واتسعت عينيها بذهول كيف علم بحملها لكنها اطمئنت عندما قال
عمر٠٠٠ فين ابنى يا إيلا اجهضتى صح عشان تنتقمى منى
هنا إيقنت إيلا ان عمر لم يعلم شئ عن ولادتها
لذلك قالت
إيلا ٠٠٠ آه نزلته مش ده كان اتفقنا من الأول ولا نسيت
هنا تغير ملامح عمر لغضب لانه كان يأمل أن لا تكون إيلا هى السبب فى إجهاض الجنين
لذلك قال بغضب
عمر ٠٠٠ ليه حرام عليكى هان عليك تقتلى ابنك بأيدك .
إيلا ٠٠٠( ببرود قالت) غريبة مش ده كان شرطك لو حصل حمل انزله . ليه بقى مستغرب دلوقتى. انا معملتش غير إللى انت عايزه
عمر ٠٠٠ ايه البرود إللى انتى فيه ده . انتى مش حاسه انك قتلتى حته منك و منى
آيلا٠٠٠ (بسخريه قالت) متزعلش أوى كده بكره مراتك تجيبلك بيبى غيرو.. ده لو ماكنتش حامل دلوقتى .. ساعتها يبقى اسم الأم يشرفكم بشرة هانم القاضى .. مش البت بتاعت روم سيرفس
عمر ٠٠٠ أه كده فهمت . انت نزلتى البيبى عشان تنتقمى منى عشان حوار جوازى من بشرة صح
هنا أيقن عمر أن إيلا تظن أنه تزوج من بشرة
لذلك اجهضت الطفل انتقامآ منه الزوجان من بشرة
. لذلك تركها تعتقد ما تريد لن يقوله لها الحقيقة غير بعد ما يعقبها على اجهضها لطفلهد
إيلا ٠٠٠تؤتؤتؤ انتقام ايه ده..ليه بتسميها كده
عمر ٠٠٠و إللهى .. أمال اسميها ايه
إيلا ٠٠٠(قالت ببرود مصتنع) تصحيح غلط .. بص يا عمر أم أولادك لازم تليق تشرف باسم عايلة القاضى . اكيد مافيش حد هيليق باسم عايلة القاضى اكتر من بنت عايلة القاضى . الهانم بشرة القاضى ..انما انا حيالله بت بتاعت روم سيرفس . ماينفعش انوال شرف اكون أم أولادك
عمر ٠٠٠ رغم البرود و هدوء الأعصاب إللى انتى بتتكلمى بيها… بس انا حاسس بيكى بللى مستخبى وراه الهدوء ده .. برغم ده عمرى
ما هقدر اسمحك انك موتى ابنى .ولا انك هربتى منى
إيلا ٠٠٠ اسمع انا وانت وصلنا لنهاية الطريق
خلاص مبقاش ينفع نعيش مع بعض تانى .
طلق٠٠٠٠٠
وقبل ما تكمل عبارتها قال بتحذير
عمر ٠٠٠ مش انتى إللى تقوليلى ايه إللى ينفع وايه إللى ماينفعش . وانا قولتلك قبل كده انتى هتفضلى مراتى لأخر يوم فى عمرى. وانتى عارفه انى مابرجعش فى كلمه قولتها .
إيلا ٠٠٠ و انت عارف ان العند و الغصب مابيجبش معايا نتيجة.
عمر ٠٠٠ تمام . يعنى هتعملى ايه هتهربى تانى
إيلا ٠٠٠ آه اعملها تانى و تالت و رابع… ليه لاء
عمر ٠٠٠ تمام ورينى هتعمليها ازاى من غير ولادك
إيلا ٠٠٠٠ ( بأستغراب قالت) تقصد ايه . عمار اخد الولاد
عمر ٠٠٠ لاء الولاد معايا انا و كمان نفين هانم
اتسعت عينيها بدهشه وقالت
إيلا ٠٠٠ عمر تقصد ايه بانهم معاك
عمر ٠٠٠ زى مافهمتى معايا يعنى معايا ورينى بقى هتهربى ازاى .. عن أذنك.
تركها اتجاه لباب الشقة كان على وشك الانصرف ..هنا ركضت إيلا خلفه وقالت
إيلا ٠٠٠ استنا هنا .رايح فين و سيبنى .
عمر ٠٠٠ ايه خايفه
آيلا ٠٠٠ عمر بلاش استفزاز.. انا عايزه امشى من هنا
عمر ٠٠٠ اتفضلى الباب قدامك . بس ياريت تلبسى حاجة ولا انتى ناويه تمشى بهدومك الداخليه
هنا لاحظت إيلا ماذا ترتدى لكنها قالت بجرأه
صدمت عمر
إيلا ٠٠٠ أيه مافيش حاجة جديده عليك كل ده انت شوفته قبل كده
تطلع لها عمر بأستغراب من جرأتها .لاحظت إيلا استغراب عمر لذلك قالت
إيلا ٠٠٠ مالك مستغرب ليه .ايه فاكر انى هتكسف و أحط عينى فى الأرض و وشى يحمر
.انسى إيلا دى انا اتغيرت
عمر ٠٠٠ أنا كمان اتغيرت . بدليل انا شايفك قدامى شبه عريانه. و معملتش حاجة فيكى
برغم انك وحشانى و ماسك نفسى بالعافيه. بس ممكن أضعف فى ايه وقت
غصب عنها أحمر وشها خجلآ…
ثم ركضت إلى الغرفه بسرعة..
بعد ما دخلت إيلا الغرفة و أغلقت الباب
قال عمر
عمر٠٠٠ عمرك ما هتتغيرى . هتفضلى وشك بيحمر من اقل كلمه بقولهلك
قال جملته ثم انصرف ليأتى ببعض الطعام لإيلا
◇◇◇◇◇◇◇◇◇◇□□□□□□□
السيارة عمر
كان يقود السيارة بغضب هو يتحدث لنفسه
ويقول..
عمر ٠٠٠ على أد الحب اللى حبتهولك على ما انا نفسى اخنقك. ازاى قدرتى تعمليها و تنزلى الطفل.. طيب لما انتى عايزه تنزلى ليه استنتى الوقت ده كله. وليه هربتى . انا خلاص مبقتش فاهم إيلا بتفكر ازاى
هنا رن هاتف عمر
(بداية المكالمة)
عمر٠٠٠ ألووو
نفين٠٠٠ ايوه يا عمر آمال فين إيلا انت قولتلى انك هتجبها الصبح
عمر ٠٠٠ معلش مش هقدر أجيبها النهاردة
نفين ٠٠٠ ليه هى إيلا فيها حاجة
عمر٠٠٠ لاء هى كويسه.. بس انا محتاج اتكلم معاها لوحدنا.
نفين ٠٠٠ إيلا تعرف ان والولاد هنا فى القاهرة
عمر ٠٠٠ أه عارفه بس متعرفش انتم فين
لسه مقولتش ليها ان بابا عرف بجوارنا.
نفين ٠٠٠ و مستنى ايه…. قولها
عمر ٠٠٠ هقولها بس مش دلوقتى
نفين ٠٠٠ مدايق منها عشان هربت منك صح
عمر ٠٠٠ ممكن كنت اسامحها . بس مش قادر اسامحها بعد ما قتلت ابنى
نفين ٠٠٠( باستغراب قالت ) انت جبت الكلام ده منين . د ماحصلش
عمر ٠٠٠ بس إيلا هى إللى قالتلى انها اجهضت البيبى
نفين ٠٠٠ عشان هى غبيه . و عنيده..
عمر ٠٠٠ يعنى كانت بتكدب عليا .. بالله عليكى قوليلى حضرتك ايه إللى حصل
نفين ٠٠٠ عمر انا ماليش ادخل بينكم . إيلا بس إللى من حقها تقولك إللى حصل
عمر٠٠٠ ماهى مش راضيه تقولى حاجة
نفين ٠٠٠ براحه و بالحب هتقول كل حاجه
..عمر إيلا تعبت كتير و اتظلمت اكتر بلاش انت كمان تيجى عليها
عمر ٠٠٠ حاضر هحاول. رغم أن عارف بنتك دماغها ناشفه
نفين ٠٠٠ تمام معاك النهاردة بس و بكرة بنتى تكون عندى. لو ما اقنعتش إيلا تفضل معاك انا هاخدها بكرة معايا الاسكندرية
عمر٠٠٠ تمام ربنا يستر
( إنتهت المكالمه)
بعد ما انهى عمر المكالمه قال
عمر ٠٠٠ ليه كدبتى عليا يا إيلا انتى فكرة بكده انا هقدر أكرهك .. ماشى يا إيلا لما أشوف مين فينا هيرفع الرايه الأول و يستسلم
◇◇◇◇◇◇◇◇◇◇◇◇◇◇□□□□□□
منزل عمر
~~~~~~~~
رجع عمر للمنزل مره أخرى و هو يحمل أكياس الطعام ثم نادى على إيلا وقال
عمر ٠٠٠ إيلا .إيلا يلا تعالى كلى إيلا
خرجت إيلا من الغرفة و هى ترتدى ملابسها
لذلك قال عمر وهو يقوم بترتيب الطعام على المائدة
عمر ٠٠٠ كويس انك لابسه هدومك . لانى كنت بدأت أضعف .. يلا تعالى كلى
إيلا ٠٠٠ انا مش جعانه انا عايزه أروح للماما و الولاد
عمر ٠٠٠ هنروح بكرة انا لسه متكلم مع طنط نفين وقولتلها
إيلا ٠٠٠ طيب ليه ماروحش ليهم النهاردة
عمر ٠٠٠ لأنك وحشانى و عايزه اقضى معاكى النهاردة
إيلا ٠٠٠ مش هيحصل إللى بتفكر فيها
ارتبكت عندما اقترب منها عمر وهو يقول
عمر ٠٠٠ و أيه هو إللى انا بفكر فيه
و قبل ان تتحدث إيلا خطف عمر. منها قبله قويه تبث فيها حب و حرمان و اشتياق إليها
ابتعدت إيلا بصعوبه وهى تبلع ريقها وقالت
لتهرب منه
إيلا ٠٠٠ أنا جعانه
ابتسم عمر بخبث عندما رأها إحمرار وجهها
و توترها
عمر ٠٠٠ طيب يلا ناكل
بدؤوا يتناولوا الطعام بصمت إلى أن قالت
إيلا ٠٠٠ هو انت جبتنى ازاى هنا
عمر ٠٠٠ ( بخبث قال) و آنا شايلك على ايدى
إيلا ٠٠٠ عمر انت فاهم قصدى . انا اخر حاجة فكرها ان
هنا سكتت وهى تتذكر عندما كانوا هذان الرجلان يثبتوها لكى يحقنها عمار ..هنا تذكرت ايضآ انها رأت عمر عندما كسر الباب و جذبها إليه و حضنها. لكنها لا تتذكر ما حدث بعد ذلك
هنا فهم عمر بماذا هى شاردة لذلك قال وهو يضع يده على يديها
عمر ٠٠٠ متفكريش كتير المهم انك معايا دلوقتى
إيلا ٠٠٠ انت عملت ايه فى عمار
عمر ٠٠٠ ( بشر قال) ولا حاجة فهمتو غلطته لما فكر يقرب من مرات عمر القاضى . انتى من ممتلكاتى خاصه
يلا ٠٠٠ مرات عمر القاضى .لقب حلوه يابخت بشرة بيه
عمر٠٠٠ وانتى بردوا مراتى
إيلا ٠٠٠(بسخريه وقهر قالت) ششش وطى صوتك الحيطان تسمعك .و تعرف.. لأنى انا مراتك فى السر المفروض ماحدش يعرف ولا نسيت
برغم ان كلام إيلا كان بسخريه لكن عمر شعر بالوجع والقهر فى حديثها
عمر ٠٠٠ لاء فاكر .. تحبى أعلن جوازنا
إيلا ٠٠٠ يااااه ايه الكرم ده… متشكره اوى خلاص مبقاش له لزوم..
عمر ٠٠٠ إيلا انتى عايزه توصلى لأيه
كانت إيلا تشعر بالنار داخلها عندما تفكر ان عمر مع المرأة تانى غيرها لذلك قالت وهى تلعب فى طبق الطعام الذى أمامها دون أن تنظر لعمر
إيلا ٠٠٠ قولي مبسوط معاها
عمر ٠٠٠ أه طبعآ .. بشرة انسانه كويسه
بدأت الدموع تتجمع فى عينيها وهى تقول
بأبتسامه مزيفه
إيلا ٠٠٠ طبعآ لازم تكون كويسه مش بنت عايلة القاضى
شعر عمر بغصة فى صدره هو يرى كمية الوجع الواضحة على ملامح إيلا لكنه استمر فى الحديث ليضغط عليها وقال
عمر ٠٠٠ بصراحة عندك حق انا بعد ما اتجوزتها اكتشفت انها انسان ممتازة. و رقيقه و جميلة بجد انا محظوظ بيها
كانت تشعر بكمية قهر و وجع مع كل كلمة مدح يتحدث بها عن بشره امامها كأنها يغرز خنجر بقلبها بكل قسوة و بلا رحمه
ثم قالت و هى مازالت تنظر لطبق الطعام الذى أمامها
إيلا ٠٠٠ واضح من كلامك انك حبتها
عمر ٠٠٠ يمكن ليه لاء هى تتحب بصراحه
هنا لم تستطيع إيلا ان تسمع المزيد لذلك قالت
إيلا ٠٠٠ أنا شبعت. هدخل ارتاح شويه
ثم ذهبت للغرفة بسرعة قبل أن يرى عمر دموعها التى كانت على خديها مثل الشلال
كانت نيران الغيره تنهش قلبها
لم يتحمل عمر أن يراها بهذا الوضع لذلك ركضه خلفها. دخل عليها الغرفة . عندما رأته
إيلا أزاحت دموعها بسرعة
لكن عمر جذبها من ذراعيها إليه و قال
عمر ٠٠٠ لما انتى مش قادره تستحملى مجرد كلامى على واحده تانى غيرك عايزه تسيبنى ليه
إيلا ٠٠٠ ( ببكاء قالت ) طلقنى يا عمر و رياحنى
عمر ٠٠٠ أوعدك اليوم إللى هبطل فيه احبك يبقى أطلقك
هنا فقدت السيطرة على نفسها و بدأت تضرب صدره بيديها بقوة وهى تقول بغضب و صراخ
إيلا ٠٠٠ انت انانى و كداب ما بتحبش غير نفسك . انا بكرهك .. امشى من وشى يا عمر روح لحبيبتك و مراتك الجديده .. يلا امشى
حاول عمر يهديها أو يسيطر على غضبها لكنها فشل لذلك حملها غصب عنها و وضعها على السرير و ثبت يديها الاثنين ثم قال وسط صراخها
عمر ٠٠٠ أنا مستعد أطلق بشرة دلوقتى حالآ
بس بشرط . انك تنسى موضوع الطلاق ده خالص . وتنسى اي حاجة ضايقتك منى ..
وانا كمان هنسا انك موتى أبننا. و نعيش حياتنا زى اى اتنين متجوزين القرار قرارك
سكتت إيلا وهى تفكر هل هى حقآ تريد البقاء مع عمر ..أو لا . .ثم تذكرت ابنها ان أردت البقاء سوف يكتشف عمر كذبتها بخصوص إجهاض الطفل. .و سوفه يعقبها
عمر ٠٠٠ أيه التفكير ده كله . لدرجة دى القرار صعب
إيلا ٠٠٠ انت فكرنا لعبة فى ايدك . احنا مش تحت رحمتك. دلوقتى عايز تتطلق بشرة عشانى.. ممكن بكرة تطلقنى عشان واحده تانيه
أستغرب عمر من رد إيلا الذى اغضبه لذلك قال
عمر ٠٠٠ يعنى انتى بترفضى .. خلاص براحتك و بردوا مش هتطلقك هتفضلى . مراتى . دلوقتي انا عايز حقوقى الشرعية . من مراتى يلا بسرعة .. عشان الحق اروح أدى مراتى التانيه حقوقها الشرعية بردوا. لانى راجل عادل
استفز كلام عمر غيرة إيلا أكثر لدرجة جعلتها تصرخ فى وجهه مثل البركان و تقذف عليه أى شئ يقابلها فى الغرفة و كأنها الغيره افقدتها عقلها
أما عمر حاول يتفادى كل ما تقوم بإلقائه عليه.
وهو يبتسم و مستمتع بغيرتها عليه
فابتسمت عمر كادت تجعلها تموت غيظآ
هنا وقفت إيلا عندما شعرت بتعب و ألم بمكان جرح الولادة . لذلك وضعت يديها. على الجرح
عندما لاحظ عمر اقترب منها وقال
عمر ٠٠٠ مالك إيلا إللى بيوجعك
إيلا ٠٠٠ مالكش دعوه
عمر ٠٠٠ ( بقلق قال) إيلا بطلى عناد. شكلك موجوعها..
إيلا ٠٠٠ بلاش الاهتمام المزيف ده . و روح لمراتك عشان تلحق تاخد حقوق الشرعية منها
هنا تنهد عمر بغضب ثم قال
عمر ٠٠٠ دماغك دى عايز تتكسر . تعبتنى لا نافع معاكى حب ولا عند ولا غصب ولا حتى غيره
اعمل معاكى ايه قوليلى
إيلا ٠٠٠يعنى انت كنت بتلعب بأعصابى
عمر ٠٠٠،(بضيق قال) هو ده بس ده إللى فهمتى من كلامى..أنتى مافيش فايده فيكى
إيلا ٠٠٠ طيب كويس انك فهمت فى الاخر
ان مافيش فايده فيا . يبقى طلقنى و أرتاح
صرخ فيها عمر و بغضب عارم
عمر ٠٠٠ أيه مازهقتيش كل شويه طلقنى طلقنى . . يارينى كنت اقدر كنت خلعت قلبى من صدرى عشان يبطل يحبك
إيلا ٠٠٠ هو مفهوم الحب عند ايه . بتحبنى بس دوقت على ايدك الذل والقهر..بتحبنى بس سمحت بأهانات لأبوك ليا عادى.. بتحبنى بس كنت بتخونى.. بتحبنى و اتجوزت عليا . ايه الحب العظيم ده..
عمر ٠٠٠ أنا عارف انى عملت حاجات كتير غلط معاكى .
بس أقسم بالله من يوم ما قولتلك بحبك .و انا ملمستش ست غيرك .. مش عشان انا مخلص لحبك .لاء بس مقدرتش المس اى واحد غيرك
إيلا ٠٠٠ انت بتكدب على نفسك ولا عليا .
و مراتك ملمستهاش بردوا . ولا عشان مراتك فكرنى مش هعتبرها خيانه
عمر٠٠٠ بس انتى مراتى الوحيده
إيلا ٠٠٠ و بشرة ايه
عمر ٠٠٠ أنا ما اتجوزتش بشرة
بدهشة قالت
إيلا ٠٠٠ المفروض اصدقك
عمر ٠٠٠ أنتى عارفة انى مابكدبش ..
إيلا ٠٠٠ طيب ازاى
عمر ٠٠٠ أنا عرفت انك هربتى يوم فرحى على بشرة ٠ أول ما عرفت سيبت كل حاجة و روحت الغردقة ادور عليكى
إيلا ٠٠٠ يعنى لو ما كنتش هربت كنت الجوازه تمت عادى
عمر ٠٠٠ ليه متقوليش هروبك فوقنى .خلانى اعرف قيمتك و اعرف انى من غيرك ولا حاجة
آيلا ٠٠٠ كلامك حلو . بس مش قادره اصدقو
عمر ٠٠٠ إيلا بابا عرف بجوزنا.. خلاص جوازنا مبقاش فى السر
إيلا ٠٠٠ عرف ازاى .. لاء مش ممكن.. انت بتقول كده بس عشان تريحنى صح
عمر ٠٠٠ مش مصدقانى خدى تليفونى و رنى على مامتك طنط نفين هى قاعدة فى فيلا مع اختى و بابا
سكتت إيلا بتحاول تستوعب ما يقولو عمر
عمر ٠٠٠ ساكته ليه ..
أغلقت عينيها هى بتتنهد ثم قالت
إيلا ٠٠٠ مش عارفه اقول ايه
عمر ٠٠٠ إللى فى قلبك
إيلا ٠٠٠ قلبى خايف
عمر ٠٠٠ اسمعى يا إيلا .. قدامك من هنا لحد بكرة الصبح قررى عايزانى ولا لاء وانا اوعدك انى أنفذلك قرارك مهم كان
قال جملته ثم غادر الغرفة ..و ترك خلفه إيلا التى كانت فى حيره من أمرها
كان داخلها مزيج من مشاعر متختلطه
سعيدة ومبسوطه انه لم يتزوج عليها
و الأن اصبحت عائلته تعلم بجوزهم.. و خائفه من غضب عمر أن علمه انها وضعت جنينها بسلامه.
◇◇◇◇◇◇◇◇◇◇◇□□□□□□
فيلا عزت القاضى
وقفت إيلا أمام باب الفيلا متردد فى الدخول لذلك قال عمر
عمر ٠٠٠ مش هتدخلى.
إيلا ٠٠٠ مش عايزه . ادخل انت هات ماما و كريم و كارما
عمر ٠٠٠ ماينفعش . إيلا اسمعنى مهما كان قرارك لازم تتعرفى على بابا و شيرى
أول ما دخلت إيلا الفيلا جرى كريم و كارما و حصنوها ثم حضنتها نفين بعد ما اطمئنت عليها
ثم اتعرفت على شيرى
شيرى ٠٠٠ طول عمرك ما بتوقعش غير وانت واقف..
عمر ٠٠٠ يعنى تستاهل
شيرى٠٠٠ تستاهل اوى كمان
هنا دخل عزت ثم نظر لإيلا و قال
عزت٠٠٠مش انتى البنت المستعجلة
إيلا ٠٠٠ و أنت الراجل إللى كنت بتعاكسنى
عزت ٠٠٠ على فكرة انا لسه مصمم انى ماكنتش بعاكسك
إيلا ٠٠٠ عشان كده كنت عايز تخطبنى
عزت ٠٠٠ صح من جوزك افتكرت
إيلا ٠٠٠ لسه عند رأيك ان جوزى راجل محظوظ
عزت ٠٠٠ طبعآ عند رأي .. قوليلى هو انتى صاحبت شيرى
الجميع بأستغراب و عدم فهم مما يحدث
عمر ٠٠٠ هو فى ايه أنتم تعرفوا بعض منين
عزت ٠٠٠ شوفتها يوم ما روحتلك شقتك إللى فى الغردقة
عمر ٠٠٠ و عاكستها.صح.. كمان كنت عايز تخطبها
عزت ٠٠٠ و انت زعلان ليه هو انت جوزها
هنا سكت عزت فجأه و بدء يفهم لذلك قال
عزت٠٠٠ أوعى تقولى انه دى مراتك
هز عمر رأسه بنعم
عزت ٠٠٠ يا أبن المحظوظه
هنا ابتسمت إيلا بخجل
عمر ٠٠٠ بابا فى ايه بقولك مراتى
هنا نظر عزت لإيلا وقال
عزت ٠٠٠ على فكرة ذوقك وحش اوى
. انا احلى منه بكتير
عمر ٠٠٠ بابا فى ايه ما تهدى شويه
عزت ٠٠٠ أيه مالك هتغير من ابوك
ضحكوا الجميع عليهم
ثم قالت نفين
نفين ٠٠٠ أنا لازم ارجع أسكندرية
عزت ٠٠٠ ليه بس . احنا أخدنا على وجودك معانا خليكى
هنا قال عمر وهو يهمس لشيرى
عمر ٠٠٠ هو أبوكى ماله
شيرى ٠٠٠ معجب بحماتك . بقاله يومين مخرجش من البيت بسبب حماتك
نفين ٠٠٠ إيلا هتستنى هنا ولا هتيجى معايا
نظر عمر لإيلا بفضول هو ينتظر ردها
إيلا ٠٠٠ جايه معاكى
عمر ٠٠٠ ( بحزن قال) افهم من كده انك أخدتى قرارك . ناويتى تسيبنى
إيلا ٠٠٠ فى حاجات بتحصل فى حياتنا بعد فوات الاوان. خلاص يا عمر فات الأوان
عمر ٠٠٠( بغضب قال) على ايه فهمينى فات الأوان على ايه بالظبط
إيلا ٠٠٠ عمر انا لازم ارجع اسكندريه
عمر ٠٠٠ تمام براحتك انتى حره
إيلا ٠٠٠ يلا يا ماما .. كريم . كارما يلا هنمشى
كريم ٠٠٠ لأ البيت ده حلو أوى و كمان فيه جنينة كبيرة بنلعب فيها.
كارما ٠٠٠ آه يا ماما و نبى روحى هاتى أدم
و نعيش كلنا هنا مع عمر
بلعت ريقها بصعوبه و شعرت بضطراب فى ضربات القلبها عندما ذكرت كارما أسم أدم أمامهم
بينما شعر عمر استغربب وقال
عمر ٠٠٠ مين أدم ده
كريم ٠٠٠ أخويا الجديد
ما هو رد فعل عمر عندما يعلم ان لديه طفل
كيف ستواجه إيلا عمر بعد كذبها عليه

google-playkhamsatmostaqltradent