رواية امتلكت قلب صعيدي الفصل الخامس والاربعون 45 - بقلم نرمين حمدي
إمتلكت_قلب_صعيدي
وعد فضلت مستنيه يجي ساعه عشان تروحله فكل متمشي بنت تيجي بنت
صخر: كفايه صور كديه
لتأتي وعد وهي متعصبه جدا: لا وعلي ايه ياصخر بيه خليهم يتصورا تحب اصوركم بنفسي
الفتاه: ياريت بجد اتفضلي ممكن صوره بس
صخر وهو يكتم ضحكته
وعد بتجز علي اسنانها وبتاخدلهم صوره والبنت بتمشي
وعد لصخر: طيب هااا وبعدين يعني
صخر: ايه انا مالي
وعد: يعني ايه وانت مالك دول ناقص يحضنوك
صخر باستفزاز: اعمل ايه في حلاوتي يعني
وعد بعصبيه: والله والله ياصخر لو اتصورت مع واحده تاني لاكون مبوظه الفرح وانا مجنونه واعملها
صخر: اهدي ياوحش مش كديه دي شويه صور ملهومش لازمه
وعد: بالنسبالك انت يابابا لكن هما هيفضلو طول الليل يتنحوا في الصوره ويتخيلوك ويحبوا فيك
صخر: هههه طيب كفايه كديه الناس هتبص علينا
وعد بعصبيه: ميبصوا ولا يتنيلو
صخر: ياعم ماشي اتعصبي وزعجي ذي مانتي عايزه لينا اوضه تلمنا
وعد بتلحق نفسها وبتمسكه من جاكت البدله: يعني هو انا مليش حق اغير عليك ولا اي
صخر: يابت انا مش شايف في الفرح كله حد غيرك اعجلي
***
حسام: وانتي بجي تبع العريس ولا العروسه
صفيه: انا أخت العريس
حسام بصدمه: اااي يعني انتي اخت صخر
صفيه: ايوا وامشي بجي لاحسن لو شافك هيجتلني ويجتلك كمان
حسام: يعملها والله يعملها سلام انا بجي
زين لساره: مبروك ياعروسه
ساره: الله يبارك فيك ياحبيبي
بعد انتهاء الفرح زين وساره راحوا علي اوضتهم والباقين متجمعين تحت ليدخل الغفير
الغفير: هارون بيه في واحده برا وبتجول عايزه تجابلك ضروري
هارون: وتطلع مين دي
الغفير: مش راضيه تجولي مين
هارون: ماشي ماشي دخلها
الغفير: تعالي تعالي ياست
لتدخل تلك المرأه وينصدم الجميع ليقف هارون غاضبا
كريمه: يامري 😳
اما عن صخر فينظر لها والدم يغلي في عروقه لا يصدق ما تراه عينه فلقد مر 20 عاما لم يراها ولم تراه
هارون بغضب شديد: انتي ليكي عين تاجي هنيه فاكره انك هتطلعي حيه من هنيه
كريمه: يابجاحتك ياشيخه بعد كل الي عملتيه ديه جايه برجلك هنيه خيانه وخونتي عيالك ورمتيهم ومسألتيش فيهم جايه تاني ليه
نعمه ببكاء تركع تحت قدم هارون: ابوس يدك ياعمي سامحني ابوس يدكم كلكم سامحوني انا غلطت واستاهل تعملوا فيا ما بدالكم
لتذهب الي كريمه: ابوس يدك ياكريمه سامحيني ياخيتي انا ندمانه جوي جوي
صخر كان واقف ومش طايق يسمع صوتها وفي نفس الوقت نفسه ياخدها في حضنه بقاله سنين محروم منها بس هي مكانتش عرفاه من الاساس كل حاجه فيه اتغيرت
هارون بيطلع مسدسه: انا طول السنين دي سايبكم عايشه عشان احفادي لكن طلاما اتجرئتي وجيتي لغايه هنيه ملكيش عندي غير المو*ت
صفيه ببكاء: لا ياجدي ابوس يدك سيبها كفايه اتحرمت منها من وانا عيله ابوس يدك ياجدي
وعد كل دا باصه لصخر عايزه اي رده فعل منه بس هو في حاله صدمه
نعمه قربت من صفيه: ص ص صفيه بتتتتتتتتتتتي ولسه هتقرب وتحضنها ليمنعها هارون: لو جربتي منها هخلص عليكي فهمتتتتتي
هارون هيدوس علي المسدس ليقاطعهم صوت وعد لصخر عشان يمنع هارون: صخررررر
نعمه وهي مديالو ظهرها وبصدمه: ص ص ص صخر
لتلتفت بسرعه لوعد وبتمسكها من درعاتها: اااااانتي جججولتي صصصخر ههو هنيه طططيب فين فين صخر صخر عايش هااا ردي عليا ردي والنبي صصصخر هنيه معانا
لتصيب نعمه حاله من البكاء وتذهب لمروان: انت انت صخر مش كديه جولي ياولدي ابوس يدك
ليهز مروان راسه بالرفض
ثم تذهب لادهم: يبجي انت ممممش كديه انتتتت صخر
ثم تذهب الي صخر الي عيونه محتبسه بالدموع لتقترب منه
ليبعدها صخر بغضب شديد: اياكي.... اياكي تجربي مني
نعمه ببكاء: صخخرررر لا لا ياولدي سامحني سامحني ابوس يدك ياولدي انا ندمانه ندمانه والله وبضرب نفسي بالجز*مه اعمل فيا الي انت عاوزه بس متحرمنيش منك ياولدي
صخر بغضب: اسامحك! اسامحك علي ايه عل جحودك ولا خيانتك ولا رميتك ليا في الشارع ولا عشان يتمتيني وانتي عايشه لو ابوي رجع من جبره وسامحك انا مش هسامحك انا امي ماتت من زمان من زمان جوي
نعمه: لاااااا ياصخر متجولش كديه
ابوس يدك ياولدي سامحني ابوس يدك سامحني خليه يسامحني ياعمي جوليله انتي ياكريمه هو هيسمع كلامك جوليله يسامحني
نعمه كانت بتعيط لدرجه انها صعبه علي كل الموجودين بس صخر مش عارف يسامحها
نعمه: انا انا روحت بعدها بسنه دار الايتام جالولي انك انك انك مووووت وانا من وجتها وانا جلبي بيتقطع ياولدي سنين وانا عايشه كأني ميته
هارون: انا الي جولتلهم يجولو كديه عشان متفكريش تدوري عليه تاني
نعمه: ليييييي ياعمي ليه كديه لي تحرج جلبي وتموتني ميت مره في الدجيجه
صخر بغضب: كفياكي تمثيل انت مبجتيش فرجالي ولا عاوز اشوفك ولا حتي اسمع صوتك امشي من هنيه وإلا انا الي هجتلك بيدي
هارون: لاه مفيش مشيان من هنيه الا علي الجبر
وعد: لا لا ياجدو عشان خاطري متقتلهاش صخر صخر هتسيبها تموت دي مامتك ياصخر بلاش تعمل حاجه تندم عليها عمرك كله بلاش ياجدو عشان خاطري سامحها والنبي
صخر يتركها ويمشي لتلحق به وعد وتمسكه من يده: صخر والنبي عشان خاطري انا متسبهاش تموت انت لسه بتحبها انا متأكده متحرمش نفسك منها للمره التانيه ياصخر
صخر: كفايه كفايه ياوعد سبيني
ليطلق هارون رصاصه وينظر صخر بصدمه وخوف ولكن الرصاصه كانت في الهواء
صفيه لهارون: عشان خاطري ياجدي سيبها تعيش وسطينا انا امي وحشتني جوي
لينظر لها هارون بشفقه فهو بحب احفاده لدرجه الجنون ثم ينظر لنعمه: انا حج ولادي هسامحك فيه مش عشانك عشان احفادي الي ملهومش ذنب في و*ساختك
اما بجي حج صخر فمنك ليه
وعد: هااا ياصخر سامحها علشاني
حتي
لينظر صخر لوعد ثم ينظر لنعمه الي مرميه في الارض وبتعيط: مش عارف اسامحها مش عارف
نعمه بتخطف المسدس من ايد هارون وبتحطه في ايد صخر وبتوجهه علي دماغها: موتني موتني يلا انا مش عايز اعيش ثانيه واحده وانا شايفه كل الكره ديه في عنيك ليا
لتمسك وعد بيده وايدها كانت بترتعش خوفا من ان يقتلها لترتخي يد صخر ويرمي بالمسدس ويصعد لغرفته
عد مرور عده اسابيع
ياجماعه والله امبارح معرفتش انزل لظروف شخصيه فأعذروني
•تابع الفصل التالي "رواية امتلكت قلب صعيدي" اضغط على اسم الرواية