Ads by Google X

رواية احببت صقر جارح الفصل الرابع 4 - بقلم بطوط رابح

الصفحة الرئيسية

 رواية احببت صقر جارح الفصل الرابع 4 - بقلم بطوط رابح 

احببت صقر جارح........
البارت الرابع...... 
    بقلم بطوط رابح....🤍

ـــــــــــــــــــــــــ♕ــــــــــــــــــــــــ

 وفى صباح يوم جديد اشرقت الشمس وزقزقت العصافير على نافذة بطلتنا فتحت عيناها الخضراء تحت اشعة الشمس القويه وقامت من السرير بابتسامه تزين وجهها البرئ وجه الملاك  وبحماس شديد اخدت حمامها وقضت فرض ربها ولبست تيشرت اببض وشورت ابيض وكاب وكوتش  وحقيبة الضهر الخاصه بها وخرجت بحماس شديد تجمع معلومات عن الصقر...
ـــــــــــــــــــــــــ♕ـــــــــــــــــــــــــ

"وفى منزل بدر"

بعد دخول الشمس غرفته قاام بألم شديد فى راسه ونادى على والدته

وقال...."ونبى ياما اعمليلى كوباية شاى تجيله وهتيلى اي اسبرين الصداع هيفرتك نفوخى"

نعمه بخضه..."سلامتك ياولدى انزل انا حضرت الفطور افطر واعملك كوبايه شاي تظبط دماغك"

بدر..."لااعاد  مش جعان هاتيلي بس اسبرين وشاي"

نعمه...."واه جرا ياواد هتكسر كلمتى ولا ايه  عاد ولا عشان انت الصقر اللي مخوف الكل هتكسر كلمتي " 

بدر بضحكه رجوليه..."ايه ياما كل ده عشان جولت مش جعان بجيت اكده بكسر كلمتك خلاص يلا بينا نفطر مقدرش اكسر كلمة ست الكل"

وقرب منها وباس ايديها
نعمه..."ربنا يخليك ليا ياولدى يلا ياحبيبي ننزل"

وحين  نزولهم رن هاتف بدر 

قال..."خلاص ياماا انزلى واني هشوف عيسى عاوز ايه وهنزل وراكي"

نعمه..."ماشي متتاخرش"

رد بدر على عيسى

وقال..."ايه ياواد عاوز ايه عالصبح"

عيسى..."معلش ياكبير اني برن عالصبح اكده بس البت الخوجايه دي ماشيه وممشيه رچالة البلد كلها وراها والرچاله قعدين يهبدو ويجولو حاجات عنك غلط"

صقر..."واه نزلت ديلوك دى مش عاوزه تضيع وقت واصل طيب اسمع اللي هجولك عليه ونفذه"
عيسى..."اؤومر ياكبير"

الصقر..."....

 واغلق الهاتف ونزل يفطر مع عائلته

وقال..."صباح الخير"

الجميع..."صباح النور"

ساندى..."لسه بدري ايه الدلع ده اتاخرت على المحكمه"

بدر..."لا مش هوصلك النهارده عندي مشوار مهم خلي اسلام يوصلك"

اسلام..."لا انا مش فاضى"

ساندى..."وانا مش عوزاك توصلني اصلا يامعفن "«ووجهت كلامها  لبدر»

وقالت..."خلاص يخوى ولا يهمك روح ربنا معاك وانا هروح انا ومنار"

اسلام..."اتلمي ياجليلة الربايه يعني انا تجوليلي يامعفن وتجليلو هو يخوي هو مين اللي اخوكي انا ولا هو"

ساندى..."هو اللي اخويا واحترم نفسك ياجليل الادب"

صباح...."واه واه هتتخنجو عاد قدامنا اكده وكل ده عشان ولد نعمه"

نعمه..."واه ايه ياصباح ولد نعمه دي "

عاشور...."بكفاياكم عاااد يلا يا اسلام عشان فى شحنه چايه نروح نستلمها"

بدر بشك...."شحنه ايه دي ياعمى ومجلتليش ليه عنها "

عاشور بقلق..."ها"

بدر..."هو ايه اللي هاا شحنه ايه دي"

عاشور....."هاتكون شحنة ايه ياولدى شحنة خشب طبعا وبعدين انا شايفك مشغول اليومين دول جولت اخد اسلام ونمشي الشغل بدالك"

بدر ببسمه..."انا واسلام واحد ياعمي جوم عشان تلحج الشغل  وانا همشي عشان  متاخرش معوزينش حاجه  عاد"

نعمه...."سلامتك ياولدى يجعلك فى كل خطوه سلامه وينصرك على اعداك"

ساندى...."اللهم امين بجولك يابدر بعد ماتخلص عدي عليا"

بدر...."حاضر مع السلامه ولما توصلي كلميني"

وغادر تحت عيون كره وغل صباح وجوزها وابنهاا وراح للجبل....

خرج عاشور واسلام ومنار وساندى وقعدت نعمه وصباح 
وفى الطريق عند ساندى ومنار عربيه بتزمررر جااامد

ساندى..." اى ياااسواج الحمير انت مش تخلي بالك وانت سااايج فى بني ادمين ماشيين "

نزل الشاب ونزل االنظاره وقرب عشان يعتذر واتصدم

وقال...."ساندى المنشاوى"

ساندى ببسمه...."خالد االصاوى"

خالد بفرحه شديده..."ازيك عامله ايه طمنيني عليكي"

ساندى..."بخير كيفك انت واختفيت ومحدش عرفلك طريج ليه"

خالد بتوتر..."والله مكنش بايدى  المهم مش مهم كل ده دلوقتي طمنيني عملتي ايه فى حياتك واشتغلتي ولا لا و و و"

منار..."واه مالك ياحليوه انت ليه بتنوو  اكده"

خالد ببسمه..."ازيك ياقمر انتي اخت ساندى الصغيرة صح"

منار..."ايوه انت مين"

ساندى..."ده كان زميلي فى الجامعه

منار..."تشرفت "

خالد..."الشرف ليا كنتو رايحين فين لو مفهاش ازعاج ممكن اوصلكم"

ساندى..."لا مش عاوزين نتعبك وبعدين شكلك مستعجل"

خالد..."بعد السنين دى كلها ومش هاين عليكي تركبي اوصلك حته"

ساندى..."لا ولله مش اكده بس عشان مناخركش"

خالد..."لا مش هتاخرونى"

ساندى..."طيب منار هتروح الموجف عشان تركب لمصر عشان  جامعتها وانا طالعه على المحكمه"

خالد ببسمه..."انتي اشتغلتي  ايه"

ساندى..."هجولك فى الطريج ويلا عشان منار اتاخرت"

خالد ببسمه فرح اخيرااا لقاا معشوقته وذهب الى الموقف ونزلت  منار وهو طول الطريق مرفعش عينه من عليهاا...

"وفى مكان تاني عند دينا"

دينا..."لو سمحت انا عاوزه اروح عند العمده الى هنا"

عيسى..."هو حضرتك مش من اهنى صووح"

دينا ببسمه خفيفه خطفت قلب عيسى."ايوه انا مش من هنا "

عيسى..."أؤومرينى تحبي اساعدك بايه"

دينا..."انا دينا الصاوى وبعمل سيرش قصدى بحث على معلومات عن الصقر"

عيسى..."بس كده تؤمريني تحبي اوديكي عند ابوه"

دينا بفرحه..."ايه ده بجد انت تعرف عنه حاجه بس مش هو والده ميت"

عيسى..."ايوه طبعا  طبعا اعرف كل حاجه ايوه ابوه ميت بس ده الراچل الي رباه"

دينا..."بجد شكرا اوي ليك انا هديك الي تطلبه"

عيسى ببسمه على برائة الفتاه وفى نفس الوقت حزين وخايف من انتقام الصقر فيها وبتردد

قال..."طيب انتي عاوزه ايه منو يابنت الحلال ماترجعي مطرح ماچيتى"

دينا..."فى ايه هو انت لهجتك اتغيرت ليه كده وبعدين بجد موضوع الصقر فاارق معايا جامد انا عاوزه اعرف عنه كل حاجه بليزز ساعدني ممكن"

عيسى ببسمه حزن على ذلك الملاك

وقال..."تعالي ورايا"

وفجااه حد حط ايدوو على بوقهاا وغمااا عنيها وهي تحاااول الفرار منهم ولكن لم تعرف من تلك الذئاب البشريه....

عيسى...."ايوه ياكبير الامانه معايا وطالعين علچبل"

الصقر..."اوعا حد يجربلها"

عيسى..."متجلجش ياكبير معايا انا وعم عساف"

الصقر...."ماشي انا جايلكم حالا المهم جولت للرجاله تشوف شحنة الليله"

عيسى..."ايوه ياكبيرر ويلا تعالى عشان قاعده تصوووت وانا خاايف عليها من الرجاله"

الصقر..."انا فى الطريق"

ثم اغلق الخطط وساااق بسرعه كبيرره ولم يعلم سبب قلقه  الشديد....

"وفى عربية خالد"

خالد..."اجوزتي"

ساندى ببسمه..."معرفتش وانت"

خالد بحزن..."ايوه"

ونزلت الكلمه كالصاعقه على ساندى

وقالت..."مبروك من ميتا"

خالد..."من 4سنين بس اتوفت وهى بتولد"

ساندى ولم تحدد الشعور حزن ولا فرح..

وقالت..."اسفه البقاء لله طيب والعيل"

خالد..."ونعمه بالله خلفت بنت "

ساندى..."ربنا يخلهالك اسمها ايه"

خالد..."ساندى"

ساندى..."ايوه بجولك سميتها ايه"

خالد بنفس عميق..."بقولك ساندى"

ساندى..."يخربيتك عرفت اني اسمي ساندى هي بجا سميتها ايه"

خالد...."لا بجد يخربيت غبائك انا بنتي سميتها ساندى.ساندى خالد الصاوى كده حلو"

ساندى بفم مفتوح من الصدمه..."انت بتتكلم جد"

خالد ببسمه خطفت قلبها..."اها والله بكلم جد"

ساندى..."احم اها هو حلو اسم ساندى صووح"

خالد..."لا صاحبة الاسم هي الي حلوه "

ساندى..."غيابك طال اوي ياخالد "

خالد...."مكنتش عارف اواجهك بانهي  وش وانتو تاهمينا"

ساندى..."ليه وانت ذنبك ايه عمك هو الجاتل وبعدين لا مش تاهمينكم وانت عارف "

خالد...."الله اعلم بالحقيقة وكمان عيلتك عمرهم مكانو هيتقبلوني كان لازم ابعد"

ساندى ببسمه الم..."واديك بعدت ارتحت عاد"

خالد بنبره حزن ووجع..."ولا عمري هرتاح وانا بعيد عنك واجوزت عشان احاول انساكي واشغل نفسي مقدرتش انا محبتش ولا هحب بعدك ياساندى انتي اول حب واخر حب "

ساندى بدموع...."وليه وليه مفضلتش ليه هربت وسبتنى هونت عليك ياخالد عشر سنين بحالهم سايبنى لاعااد اسفه 9سنين بس فضلت تكلمني سنه كامله وتعشمني كمان وكمان وفى الاخر سبتني وانجطعت عنك الاخبار"

خالد بحزن..."والله العظيم مش بايدي عمي هددني انو هياذيكي انا خوفت عليكي عشان قالي انكم ظالمينه ولازم يبعد ويبعدني معاه"

ساندى..."نزلني ياخالد نزلني"

خالد...."انا عارف اني غلطت في حقك بس ارجوكي اديني فرصه" 

وقرب من ايدها عشان يمسكها

ساندى...."واها انت اتجنيت عاد كيف تتجرا وتمسك يدي كده جطع ايدك اول واخر مره فاهم وبعدين احنا حدانا عنديكم تااار وانا مش عاوزه ارن على بدر واخليه يخده منك ديلوك"

خالد بضحكه مكسوره..."ياخد التار مني انا طيب ياستي انا موافق لو ده هيريحك رغم اني عارف ومتاكد ان حتى لو بدر شافنى مش هياذيني لان واثق اني مليش دخل ومش ذنبي"

ساندى...."وجف العربيه وجف العربيه بجولك"

ونزلت ورزعت الباب ومشيت خطوات قليله ورجعت تاني 

وقالت..."فرصه سعيده يااستاذ خالد وياريت متكررهاش ويارت تمشي قبل مايعرفوا انك جيت 

خالد..."ساندى استنى هفهمك"

ـــــــــــــــــــــــــــ♕ــــــــــــــــــــــــــ
نتقابل بكره 🤍

  •تابع الفصل التالي "رواية احببت صقر جارح" اضغط على اسم الرواية 

google-playkhamsatmostaqltradent