رواية كيف احببتك الفصل التاسع 9 - بقلم اميمة تيتو
هدي: انا
فادي: كملي
هدي: اسفه يا تولين كل اللي حصل معاكي بسببي انا بسببي ضحكو عليكي انا كان معايا محلول احمر وفضتو علي الكرسي بتاعك
نور: انت مجنونه تعملي حاجه زي دي ازاي هيا مش بنت زيك
فادي: عايزه تشتكي فيها
تولين: لا
وراحت مسحت الكرسي وقعدت
بعد اليوم الدراسي ماخلص
فادي: انت ليه مش عايزة تشتكي فيها
تولين: المهم انها اعتذرت وخلاص ومشت
نور: ايه ده ليه مش هتشتكي انا لو مكانك كنت اشتكيت فيها دي فرصتك تردي اللي عملتو فيكي
تولين: بإبتسامة لا مانا همسك عليها النقطه دي
نور: اه بقيتي مش سهله
تولين: هما عملو فيا كده
نور: ناويه علي ايه
تولين: لما ييجي الوقت المناسب هتعرفي
نور: طيب بس الولد فادي طلع جدع
تولين: مش دا نفس الولد اللي قولتي مش بطيقيه
نور: ايوا بس مش هنكر انه جدع
تولين: فعلاً والله اه بتاع بنات بس جدع
طيب انا همشي
تولين وصلت بيتها
مروة: حمدالله علي سلامتك
انا هنروح لخالتك
تولين: الله يسلمك بس مش هروح انتوا روحو انا هقعد ف البيت
مروة: طيب احضرلك الغدا قبل مامشي
تولين: لا مش جعانه دلوقتى امشي لما اجوع هحضر واكل
مروة طيب ومشت وتولين قفلت وراها الباب ودخلت اوضتها غيرت وفتحت شنطتها وشافت المنديل وحطتو جنب بوقها واستنشقت رايحتو وأبتسمت وافتكرت كل حاجه حصلت معاها وفادي كان واقف جانبها فيها
ايوا هو بتاع بنات وفاشل بس راجل
وشالت المنديل ف الدرج وطلعت حضرت الاكل وبدات تاكل وبعدين لمت الاطباق ودخلتهم المطبخ
ورجعت اوضتها تاني اخدت الهاند والتليفون وبدأت تسمع اغاني وهيا بتسمع اغاني ف اغنيه رومنسية جات وسط الاغاني اللي سمعتها ف سرحت وافتكرت فادي وهو حضنها ف الحمام وابتسمت وبعدين فاقت وقالت لالا ايه دا لا بلاش هبل
وشالت الموبيل وكانت زهقانه غيرت هدومها وقالت هتتمشي شويا
وخرجت من البيت وفضلت ماشيه لاقت نفسها واقفه قدام الكافيه دخلت وطلبت عصير
شافت فادي قاعد علي ترابيزه بعيد عنها شويه بس بيان عليه انه تعبان او دايخ قامت وقعدت معاه
فادي: تولين
تولين: انت بتيجي هنا علي طول
فادي: ايوا في معاكي حد
تولين: لا كنت زهقانه قلت اتمشي شويه لاقتني قدام الكافيه بس انت مالك
فادي: انا مالي برضو علي فكره انت اللي جيتي قعدتي معايا مش انا
تولين: بإبتسامة لا اقصد انت كويس حساك تعبان
فادي: علي فكره ابتسمتك حلوه بتكوني حلوه وانت مبتسمه وبصراحه برضو بتكوني احلي وانت مكشره
تولين: برفع حاجب اظبط انا كنت جايه اشوفك بس عشان حسيت انك مش كويس وقامت عشان تمشي
فادي قام ومسك ايديها وبعدين داخ
تولين: بفزع انت كويس وساعدتو يعقد
انت مالك حاسس بايه انت تعبان
فادي: دايخ وبطني بتوجعني اوي
تولين: طيب اطلبلك حاجه تاكلها
فادي: لا همشي
وهو بيقوم رجع داخ تاني
تولين: لا تعالي هنروح المستشفى
وراحت حطت فلوس علي الترابيزه وساعدت فادي وخرجو
فادي: انا هبقي كويس وكان عايز يركب الموتوسيكل بتاعو ويمشي
تولين: بغضب انت هتسوق وانت كدا
اسمع الكلام
واخدتو وراحو المستشفى
ف المستشفى
تولين: مالو يادكتور في ايه
الدكتور: دي حاله تسمم ممكن يكون اكل او شرب حاجه مش نضيفه او مده الصلاحيه منتهيه
علي عموم خدي دي الادويه بتاعتو واحنا عاملنا الازم
متخافيش انتي اختو
تولين: لا
الدكتور: امال ايه
فادي: خطيبتي
تولين بصت لفادي باستغراب وسكتت
الدكتور: انت محظوظ يابني دي خايفه عليك اوي متضيعهاش من ايدك
فادي: بإبتسامة حاضر
والدكتور خرج
تولين وشها بقي لونه احمر انت مجنون ايه اللي قولتو دا انا خطيبتك من امتي ده
فادي: انا كنت بهزر بس لو عايزه تكوني خطيبتي انا موافق
•تابع الفصل التالي "رواية كيف احببتك" اضغط على اسم الرواية