Ads by Google X

رواية نبضات قلب الفصل التاسع 9 - بقلم منة مهران

الصفحة الرئيسية

 رواية نبضات قلب الفصل التاسع 9 - بقلم منة مهران 

نبضات قلــب

التاسع

♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡🤎

ادهم بقلق: ها ملاك انتي شيفاني ها 


ملاك بتوتر: انا انا 


ادهم بقلق: في ايه يا ملاك قلقتيني


شيفاكو ادهم انا شيفاك انت وحياه وانت الدكتور الي عملي العمليه صح اهي صوابعي خمسه


فريد بضحك: هما كانو سته قبل الحادثه ولا ايه ههههه


ادهم بصله بقرف: هههه لطيف اوي يا دكتور


ملاك بدموع: الحمدلله يارب الحمدلله والشكر ليك يارب الحمدلله


فريد: حمدلله علي سلامتك يا ملوكه


ملاك: الله يسلمك يا دكتور شكرا ليك


فريد: خلي بالك من نفسك بقه 


ادهم: ما تكلمني انا يا بشمهندس ولا ايه وايه ملوكه دي هي بنت اختك


فريد: ايه يا دكتور ادهم انت ناسي اني مدرس عربي بشمهندس ايه بس


ملاك ضحكت: ههههههههه حضرتك دمك خفيف جدا


ادهم: عجبك


ملاك: احم هو ايه 


ادهم: ولا حاجه انا اطمنت عليكي هسيب معاكي حياه هروح اشوف مطعم اجيب منه اكل علشان حياه مكلتش من الصبح وهجبلك معاها


ملاك: ماشي بس احنا هنفضل هنا كتير


ادهم: لا هنقعد بس اسبوع افسحكو ونمشي 


ملاك: مش لازم احنا طولنا اوي هنا 


ادهم: لا لازم افسحك واخرجك انتي صعبانه عليا الصراحه بقالك تلات اسابيع هنا انا زهقتلك


ملاك: عندك حق بس ده هيبقا كتير عليك 


ادهم: ملاك ممكن متشليش هم حاجه 


ملاك: ماشي


ادهم: اخد حياه علشان متتعبكيش


ملاك: لا سيبها


بعد شويه

••••••••••••••••••بقلمي/menna moharam

فريد: محتاجه حاجه


ملاك: شكرا يا دكتور لو احتجت هقولك


فريد ببتسامه: العفو 


ملاك في بالها: ماله ده 


بليل خرجت ملاك من المستشفي وراحت الاوتيل 


ادهم: انا اوضتي جمبكو لو عوزتي اي حاجه


ملاك: شكرا


تاني يوم ادهم صحي ودخل ياخد شاور وخرج لافف الفوطه حوالين وسطه لسه هيدخل يلبس موبايله رن طلع البلكونه يتكلم


ادهم: الو


فريد: ايوه يا ادهم عامل ايه


ادهم: الحمدلله كويس انت اخبارك ايه


فريد: بخير 


ادهم: كنت عايز حاجه


فريد: اه كنت عايز رقم انسه ملاك علشان اطمن عليها


ادهم: معهاش رقم وكمان هي فل اوي وكويسه اوي اوي شكرا علي سؤالك


فريد باحراج: طيب الحمدلله


ادهم: سلام هكلمك تاني عايز حاجه


فريد: سلامتك


ادهم لسه هيدخل شاف بنت بتبص عليه 


البنت: hi


ادهم بصلها بقرف ودخل

رماه الموبايل علي السرير بعصبيه وبعدين الباب خبط


ادهم: مش معقول مش عارف البس

 وراح فتح كانت ملاك وحياه واقفين 


ادهم بصلهم باستغراب: خير رايحين فين


حياه وملاك بصو لبعض وغمضو عنيهم: عاااااا


ادهم: في اي وبعدين بص لنفسه وافتكر انه بلفوطه بس وقفل الباب في وشهم عاااااا انا اسف انتو جيتو ليه 

بقلمي/menna moharam

حياه: انت ناسي يا ادهومي انك قولت هتفسحنا 


ادهم: لا ادهومك مش ناسي هلبس علي طول واجي 


بعد شويه كان ادهم لبس تشيرت ابيض بنص بارز عضلاته وعليه بنطلون جينز اسود ورجع شعرو ورا 


حياه: واووو انت احلي مننا وهتتعاكس كده


ادهم شالها: هتعاكس ها 


حياه: ايوه صح يا ملاك


ملاك: ها 


ادهم: ملاك شكلها سرحانه في حاجه مالك؟ 


ملاك: مافيش حاجه


ادهم: افرحي وحاولي تعيشي حياتك وتفكري في نفسك ومستقبلك وانسي الي فات وادعيله محمد راح للخلقه يا ملاك هو اكيد في مكان احسن من هنا بكتير كل ما تفتكريه ادعيله


ملاك ببتسامه: ربنا يرحمه 


ادهم: طب تحبو تروحو فين بقه 


ملاك: اي حته 


ادهم: في مطعم حلو اوي شوفته امبارح كان علي البحر تيجو نروح


حياه: واوووو يلا


ادهم: خدي يا ملاك حطي الشاحن ده في شنتطك علشان لو موبايلي فصل


ملاك: تمام


بعد شويه كانو وصلو وقعدو وطلبو الاكل 


ملاك: هو انت اتعرفت علي محمد ازاي 


ادهم: انا ومحمد جيران من صغرنا بس مكناش بنكلم بعض اصلا وكل ما نشوف بعض نبص لبعض بقرف


ملاك ببتسامه: اشمعنا


ادهم: مش عارف بس كنا كده هو يبصلي بقرف وانا ابصله بقرف بس في يوم بقه اتخانقنا جامد اوي كان عندنا ساعتها15 سنه


فلاش بااااك

••••••••••••••••••

محمد: انت غبي ازاي تمسك الكوره تحدفها في الطين هنلعب بيها ازاي دلوقتي 


ادهم: محدش قالك تلعب بيها الوقت الي معدي فيه مهي جت في دماغي ووجعتني


محمد: ياعم راسك ابوسها لاكن تمسكها تحدفها في الطين ليه 


ادهم: انت كنت قاصد تحدفها في وشي


صاحب محمد واسمه صالح: ايه بيضايقك


محمد بص لادهم بقرف: اه يسطا


صالح: ياشباب تعالو دكتور المستقبل عيل بيتخانق معاه امشي انت بقه يا محمد وسيبو احنا هنتصرف معاه محمد دخل بيته وطلع اوضته نام


ادهم كان ماشي بس صالح مسك اديه


صالح: هتمشي ازاي لازم نعلم عليك الاول


ادهم: هتعمل ايه يعني يا عين امك انتو ما بتصدقو تتخانقو اذا كان الي اتخنقت معاه طلع وسابكو 


صالح ضربه في وشه: هناخد حقه


ادهم بص للدم بعصبيه وقام ضربه بكل قوته وفجاه اتجمعو صحاب صالح عليه وضربوه وسبوه ومشيو 


بعد ساعتين 

••••••••••••••••••

محمد: مساء الخير


 والد محمد: نايم لحد المغرب يا محمد كده ينفع 


محمد: انا نمت شويه يا بابا وقومت اذاكر 


والد محمد: طب رايح فين يا حبيبي دلوقتي اطلع كمل مذاكره


محمد: لا طالع اجيب اقلام وشويه حاجات محتاجها من المكتبه


والد محمد: طيب انا هدخل اريح شويه


طلع محمد وشاف حد نايم علي بطنه وهدومه متقطعه راح عنده ببطئ ولقاه نفس الي اتخانق معاه


محمد بصدمه: اده ياا اسمك ايه انت فوق يا بني وراح بسرعه وقف تاكسي وخده علي اقرب مستشفي


بعد شويه

••••••••••••••••••

محمد: دكتور طمني فاق هو كويس


الدكتور: كويس يابني بس ايه الي حصله


محمد: مش عارف انا طلعت لقيته مرمي قصاد بيتي 


الدكتور: طيب تقدر تخشله هو دلوقتي بقه كويس بس هيفضل تحت الملاحظه 


محمد: طيب 


دخل محمد وهو حاسس بتائنيب الضمير وخايف من رده فعله 


ادهم: تعال


محمد دخل وقعد وهو باصص في الارض ومستنيه ياخد حقه منه بس شاف عكس كده 


ادهم اتكلم بتعب: مش زعلان منك 


محمد بصله: بجد بعد كل ده


ادهم: حصل خير بس صحابك اديهم تقيله اوي


محمد: لا خلاص مبقوش صحابي والله العظيم انا معرفش انهم هيعملو كده يابني بس هما ما بيصدقو يمسكو في اي حد 


ادهم: حصل خير 


محمد: انا مستعد اروح ابلغ علي الي حصل حته لو انا كمان هتاخد معاهم 


ادهم: لالا خلاص انا مسامح بس ياريت تتكلم معاهم وتعرفهم ان الصح انهم ميعملوش كده مع حد انا اتنازلت غيري مش هيسكت ومش هيتنازل يمكن غلط اتنازل عن حقي بس انا شايف في عيونك الحنيه وتأنيب الضمير واكيد لو روحت بلغت رجلك هتتجاب معاهم وانا مش عايز كده احنا في الاول والاخر جيران


محمد: هو انت مش عندك صحاب


ادهم: ملقتش الصاحب الحقيقي لحد دلوقتي كلهم بتوع مصالح مش بيكلموني غير علي مصلحه وانا عايز بس حد يسال عليا يشوفني محتاج ايه 


محمد ببتسامه مد اديه: انا محمد لو تقبل يعني نكون صحاب


ادهم: بجد طيب وانا ادهم و سلم عليه 


وفجاه دخلو عيله ادهم

••••••••••••••••••

كوثر: ادهم حبيبي انت كويس يابني طمني عليك حصل ازاي مين عمل فيك كده 


محمد بأسف: انا ياط


ادهم بمقاطعه: انا كويس يا حبيبتي وده محمد كتر خيره جابني هنا في الوقت المناسب


كوثر: شكرا يابني كتر خيرك يا حبيبي


محمد: حمدلله علي سلامته وانا هجيلك كل يوم هسيبك مع اهلك دلوقتي


ادهم: ماشي 


تاني يوم خرج ادهم من المستشفي وكان محمد قاعد قدام الڤيلا


ادهم: ايه مقعدك هنا 


محمد قام: انت جيت كنت مستنيك 


كوثر: ياااا ياابني انت لسه قاعد من ساعتها


ادهم: في ايه


كوثر: اصله جه قبل ما نجيلك المستشفي وسال عليك قولتله اني راحه اخدك بس الكلام ده من تسعه الصبح دلوقتي احنا المغرب


محمد: عادي ياطنط انا كنت هاجي بس خوفت اجي تكونو انتو في الطريق ابقا روحت علي الفاضي قولت استناكو وخلاص علشان اطمن علي ادهم


ادهم: تعال ادخل معايا


محمد: ماشي


بعد مرور ايام كان ادهم ومحمد اتعلقو ببعض وكل الي يشوفهم يقول عليهم اخوات علشان بقو يلبسو زي بعض وبيروحو ويجو مع بعض


بااااك

••••••••••••••••••

ادهم : وبس ياستي و فضل يجيلي كل يوم وكان بيعملي اكل في بيته ويجي يخليني اكل معاه وحلمنا اننا ندخل كليه الطب وفعلا حققنا حلمنا ودخلنا نفس الكليه وبقينا مشاركين كل حاجه مع بعض احنا مكناش بنشوف اهلنا قد ما بنشوف بعض وده كان اهم حاجه كان هو السبب الي مخليني احب اصحا علشان اشوفه ونعمل ذكرايات جديده نحكيها لاولادنا 


ملاك مسحت دموعها: انا عايزه امشي عايزه ارجع القاهره


ادهم: الي يريحك


حياه: بس انا عايزه اقعد احنا متفسحناش


ادهم: قوللها يا حياتي عايزه تمشي من غير ما نفسح حياتي


ملاك: خلاص بس اخر الاسبوع ده نمشي اتفقنا


ادهم وحياه: اوكيه يا مامي


ملاك ابتسمت والاكل نزل 


تاني يوم 

••••••••••••••••••

ملاك: اهدي يا حياه هيكون راح فين يعني انتي متاكده انه مش جوا


حياه بدموع: مش جوا يا ملاك هو سابني زي بابي صح طب ليه انا عملت حاجه وحشه انتي كمان هتسبيني صح


ملاك: شششش اهدي يا حبيبتي اكيد راح هنا ولا هنا يمكن راح يجيب حاجه وجاي


حياه:طب اتاخر ليه بس هو قالي انه مش هيروح في حته من غيرنا


ملاك: زمانه جاي يا حبيبتي متقلقيش كده وتقلقيني معاكي انا برن عليه اهو بس موبايله مقفول


وفجاه باب اوضتهم خبط 


وراحت ملاك تفتح الباب


ملاك : حضرتك مين

يتبع.... 

بقلمي/menna moharam

.صلوا عليه وسلموا تسليما كثيرا🤍

اللهم إنا نستودعك فلسطين وأهل فلسطين وكل فلسطين، اللهم كُن لهم عونًا، اللهم إنا لا نملك لفلسطين إلا الدعاء فيا رب لا ترد لنا دعاء ولا تخيب لنا رجاء وأنت أرحم الراحمين. 

لا حول ولا قوة إلا بالله العظيم

  •تابع الفصل التالي "رواية نبضات قلب" اضغط على اسم الرواية 

google-playkhamsatmostaqltradent