رواية عشق متسلسل الفصل العاشر 10 - بقلم دنيا ثروت
آسر من وراهم: هو ابوكي عايش!؟نورا رجعت لورا بعد ماشافت عينية : آسرآسر بيقرب عليها بعصبيه : ايوة آسر ده فضل ربنا عليا اني جيت في الوقت المناسبعبير : ياأبني عيب كدا انت بتتكلم معاها كدا ليآسر : اطلعي برا يانورانورا : ل. لا انا خليني هنا انا عايزة اقعد جنب طنط عبير
آسر بزعيق شديد : نوراااا اطلعي برا الاوضة يلااانورا بتخرج دموعها بتنزل مكتوبهآسر كان لسه هيخرج عبير وقفته بترجي: عشان خاطري ياأبني متقساش عليهاآسر بهدوء : حاضر ياأمي باين انك اخدتي الأدوية نامي وبكره خير ان شاء اللهخرج وقفل الاوضة علي امه قرب على نورا اللي في الصاله بتهديد : انتي لو محكتيش اللي عندك انا اللي هخلص عليكي هنانورا بخوف : اقولك ايآسر : اي اللي مخليكي هنا ولي ممشتيش من اول يوم وكدبتي ان ابوكي عايش انطقي انطقييىىييينورا برعب وه بترتعش: انا معنديش حاجه اقولهاآسر مسكها من دراعها بقوة : اخلصي ياروح امك وقولي الحقيقهنورا : ابويا مطلق امي بس معرفش فيين سيب أيدي عشان خاطري سيب أيديييي بتوجعنيآسر وهو بيشد علي صوابعها اكتر : هتتطقي ولا هتقرفيييني💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫في السجنكان بيطفي السجاره بغشامهعبدالله صاحبه من وراه : ياعم خلاص هانت كلها كام يوم وتمشيكاظم بقرف : ياعم انا مش عايز اخرج اصلاعبدالله بضحك : لي ده انت كفايه هتشوف بنتك نور عيونككاظم : اشوفها ازاي وانت فاكر ان امها هتخليني اشوفهاعبدالله : ياعم توكل الله وروحكاظم : نرمين من يومها مبقتش عايزاني بقت كارهانيعبدالله : متزعلش ياكاظم كله نصيب وبعدين انت تطلع تشرحلها علي كل حاجهكاظم : اشرح ليها اي اشرح ليها ان يومها مش انا القا’تل ولا اقولها اي دي لما تشوفني هتقتل’نيعبدالله :ومين اللي قالك انها مش هتصدقك
كاظم بقلع حيله : وهتصدقني لي متنساش انها فاكره اني قتل’ت اخوها ودي حاجه مش سهلهعبدالله : متى لو فاكره انت ابو بنتها ياكاظمكاظم : انا ابو بنتها ازاي هي حتى لو عايزة توريني البنت كانت زمانها جت وريتهالي لكن دي دول ال15 سنه مورتنيش وشها حتيعبدالله وهو بيطبطب علي دراعه : خلاص يااخويا متقلقش خير ان شاء الله💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫فتحيه : ده الحل الوحيد مفيش غيرهشهد : يعني اي الحل الوحيد انا مش هولد ابني في بلد غريبهصالح : انتي يعني لاقيه ان معانا فلوس عشان نصرف عليكيشهد : انا بنتكو الوحيده في اي انتو مقتنعين باللي انتي بتقولوهفتحية : خلاص في حل تانيشهد : اي هوفتحيه :**********شهد : وانا موافقه… فتحيه وصالح كانو بيبصو عليها بصدمه!!!!💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫في صباح اليوم التاليآسر : انا سيبك ترتاحي اتفضلي اشرحي لي عملتي كل دهشهد بتردد وخوف وهي بتبلع ريقها : ان. انا…عبير بصريخ: دهبييييييي…..!!!
آسر من وراهم: هو ابوكي عايش!؟
نورا رجعت لورا بعد ماشافت عينية : آسر
آسر بيقرب عليها بعصبيه : ايوة آسر ده فضل ربنا عليا اني جيت في الوقت المناسب
عبير : ياأبني عيب كدا انت بتتكلم معاها كدا لي
آسر : اطلعي برا يانورا
نورا : ل. لا انا خليني هنا انا عايزة اقعد جنب طنط عبير
آسر بزعيق شديد : نوراااا اطلعي برا الاوضة يلااا
نورا بتخرج دموعها بتنزل مكتوبه
آسر كان لسه هيخرج عبير وقفته بترجي: عشان خاطري ياأبني متقساش عليها
آسر بهدوء : حاضر ياأمي باين انك اخدتي الأدوية نامي وبكره خير ان شاء الله
خرج وقفل الاوضة علي امه قرب على نورا اللي في الصاله بتهديد : انتي لو محكتيش اللي عندك انا اللي هخلص عليكي هنا
نورا بخوف : اقولك اي
آسر : اي اللي مخليكي هنا ولي ممشتيش من اول يوم وكدبتي ان ابوكي عايش انطقي انطقييىىييي
نورا برعب وه بترتعش: انا معنديش حاجه اقولها
آسر مسكها من دراعها بقوة : اخلصي ياروح امك وقولي الحقيقه
نورا : ابويا مطلق امي بس معرفش فيين سيب أيدي عشان خاطري سيب أيديييي بتوجعني
آسر وهو بيشد علي صوابعها اكتر : هتتطقي ولا هتقرفيييني
💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫
في السجن
كان بيطفي السجاره بغشامه
عبدالله صاحبه من وراه : ياعم خلاص هانت كلها كام يوم وتمشي
كاظم بقرف : ياعم انا مش عايز اخرج اصلا
عبدالله بضحك : لي ده انت كفايه هتشوف بنتك نور عيونك
كاظم : اشوفها ازاي وانت فاكر ان امها هتخليني اشوفها
عبدالله : ياعم توكل الله وروح
كاظم : نرمين من يومها مبقتش عايزاني بقت كارهاني
عبدالله : متزعلش ياكاظم كله نصيب وبعدين انت تطلع تشرحلها علي كل حاجه
كاظم : اشرح ليها اي اشرح ليها ان يومها مش انا القا’تل ولا اقولها اي دي لما تشوفني هتقتل’ني
عبدالله :ومين اللي قالك انها مش هتصدقك
كاظم بقلع حيله : وهتصدقني لي متنساش انها فاكره اني قتل’ت اخوها ودي حاجه مش سهله
عبدالله : متى لو فاكره انت ابو بنتها ياكاظم
كاظم : انا ابو بنتها ازاي هي حتى لو عايزة توريني البنت كانت زمانها جت وريتهالي لكن دي دول ال15 سنه مورتنيش وشها حتي
عبدالله وهو بيطبطب علي دراعه : خلاص يااخويا متقلقش خير ان شاء الله
💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫
فتحيه : ده الحل الوحيد مفيش غيره
شهد : يعني اي الحل الوحيد انا مش هولد ابني في بلد غريبه
صالح : انتي يعني لاقيه ان معانا فلوس عشان نصرف عليكي
شهد : انا بنتكو الوحيده في اي انتو مقتنعين باللي انتي بتقولوه
فتحية : خلاص في حل تاني
شهد : اي هو
فتحيه :**********
شهد : وانا موافقه… فتحيه وصالح كانو بيبصو عليها بصدمه!!!!
💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫
في صباح اليوم التالي
آسر : انا سيبك ترتاحي اتفضلي اشرحي لي عملتي كل ده
شهد بتردد وخوف وهي بتبلع ريقها : ان. انا…
عبير بصريخ: دهبييييييي…..!!!
•تابع الفصل التالي "رواية عشق متسلسل" اضغط على اسم الرواية