رواية قيود العشق الفصل الحادي عشر 11 - بقلم عائشة الكيلاني
مرام واقفة بتبص ليها بذهول جم الخدم على صوتها اتصلوا بالاسعاف أما مرام فهي فى عالم تاني خالص طالعت على اوضتها و وشها خلي من اي تعبير
” فى المستشفى”
مامت تميم واقفة جانب سارة بتلمس على شعرها بحزن:ـ عاملة اي دلوقتي يا حبيبتي
سارة هزت راسها بهدوء و ثبت:ـ الحمدلله احسن كتير شكرا لحضرتك تعبتي نفسك يا مرات عمي
مامت تميم بصت ليها بصدمة و حزن فعلا مش دى سارة الطفلة البريئة الى كانت مسكة فيها و بتنادي ليها مامي مامي حست انها شافت حد تاني غير سارة جمود في نظرتها صوتها طريقتها حركاتها اكن قدامها واحدة غريبة بتعلن الحرب عليهم
سارة:ـ شكراً ليكم عملتوا الواجب و زيادة تقدروا تمشو مع السلامة
حازم بص ليها بصدمة:ـ انتي بتطردينا يا بنتى
سارة لفت وشها الناحية التانية و هى على نفس هدوها:ـ احسبها زى ما حضرتك عايز بس من وجهت نظري عملتوا الواجب و زيادة و دا من زمان اوى يا حازم بيها و ياريت بلاش بنتي دى لاني مش بنتكم انا اهلي ماتوا من زمان و ميجزش عليهم غير الرحمة انستو و شرفتو اتفضلو
حازم و مامت تميم بص ليها بحزن و وجع و قهرة حقيقي دى مش سارة تفكيرهم اي حاجة غير ان دى تكون سارة واحدة قاسية لا عاملة على احترام أو شعور الاكبر منها قاسية حتي في نظرتها حركاتها
سارة من جوها بتموت لكن مش بتحب تظهر ضعفها قدام حد خصوصا اول ناس خذلوها تميم مسك ايديها قبل.ها
سارة:ـ امشي امشي يا تميم انا كويسة و مش محتاجه حد معايا مضيعش وقتك مع حد زايى روح كمل حياتك و سبني في حالي
تميم قام من على الكرسي و قعد قدامها:ـ انا معنديش اهم ولا اغلي منك انتي و زين ابننا
تميم رفع صباعه و لف وشها له :ـ بصي في عيني يا سارة ليه بداريهم عني انا اسف حقك عليا
سارة بصت له و ضحكت بسخرية:ـ تمام يا تميم سامحتك
سارة حست بألم لكن لا عارفه تسرخ ولا عارفه تبكي تميم قرب منها و حضنها و هو بيحاول يطمنها قبل رأسها و هو مش عارف يبكي عليها من انهي يبكي عليها من مرضها الى كل مدة بتدمر بسببه ولا من صحابها الى غدروا بيها من رغم انها اول وحده كان بيقف جانبهم
تميم:ـ ها تعدي هتبقي احسن من الاول يا حبيبتي
سارة بألم:ـ متقولش الكلمة دى اسكوت خالص اسكوت متتكلمش عن الحب و انت مش عارف معنه ولا فاهمو الى بيحب بجد مش بيتهم مراته بحاجة باشعة زي دى انت موتني مرة لم صدقت و مرة لم اتجوزت اعز اصحابي و دلوقتي بتموتني بتمثيلك انا مش محتاجة لوجودك دا سبني يا تميم ارجوك سبني مش فارق اصلا مانت عمرك ما كنت معايا ملوش لازمه انك تضيع وقتك هنا ابعد عني و كفاية تمثيل لحد كدا
تميم ضمها له اكتر:ـ انا اموت ولا اسيبك تانى سارة انا غلطت في حقك كتير بلاش نرجع لبعض بس ميحرمنيش منك ولا انى اكون معاكي انا فهمت كل حاجة فهمت اللعبة الى عملوها عليكى نيفين و رحمة بس وحيات ربنا لخدلك حقك منهم مش هسيب حد منهم يتهني
بعد عنها فضل يبص لعيونها و وشها:ـ زى القمر من صغرك و انتي اجمل البنات
تميم قبل.ها على ش.فايفها لعدة دقائق بعدا عنها سارة بصت له بغضب مفرط و ضرب.ته بالقلم تميم اتعصب بس محبش يكلمها علشان هو مقدار الى وصلت له بسببه و بسبب عيلتو
خرج من الاوضة و دخلت الممرضة
تميم:ـ يا نعم
مامت تميم:ـ سيب الى في ايدك و تعال بسرعة مراتك بتموت نيفين اجهضت تعال على مستشفى*
تميم ببرود:ـ ماشي لم افض سلام
قفل مع مامته و دخل لسارة تانى قبل راسها و خرج راح للدكتور الى متابع حالتها
الدكتور:ـ مانا قولت ان الموضوع مش سهل الكانسر في الد.م و طبيعي تعبها لان اتاخرت جدا
تميم:ـ بس هى كدا نفسيتها بتدمر كل يوم عن الى قبله مينفعش تخرج شوية
الدكتور:ـ لو على ترجع بيتها ف دا مستحيل لان يعني انها هتوقف علاج ف بالتالي كل الى عملنا هيضيع لكن لو خرج و هى في المستشفى تمام مفيش مانع تقدر بعد ما تخلص الجلسة تخرجوا بس مطولش علشان متتعبش و كمان علشان تخد الجلسة التانية
تميم:ـ تمام يا دكتور عن اذنك
تميم خرج من عند الدكتور اتنهد تنهيدا طويلة و مشي راح لى عمله الاسود زى ما بيقول
تميم ببرود:ـ سلامتك يا نيفو مانت كويسة اومال بيقولوا بتموتي ليه
نيفين بدموع:ـ انت بتقول اي انت مش شايفني بموت بنت عمك موتت ابني زقتني من على السلم مرام موتت ابننا
تميم مسك الفون بتاعه ببرود:ـ ابني منين هو انا جيت جانبك ولا قربتلك من اصلو يا نيفو ولا هتلبسني مصي.بة زى ما عملتي في مراتي و كمان بتفتري على بنت عمي و اختي الصغيرة …..
يتبع….
- يتبع الفصل التالي اضغط على ( رواية قيود العشق) اسم الرواية