رواية قيود العشق الفصل الثالث عشر 13 - بقلم عائشة الكيلاني
تميم قام بصدمة و غضب:ـ اه يا ولاد الكل.ب انتي تعملي في مراتي كدا انتي اي شيطانية دا حتي الشيطان يخجل من علمتكم.. على كدا انتي خون.تيني كذا مرة
نيفين ببكاء:ـ مهدي كان مصورني و هددني بالصور إلى معاه ليا لو مروحتش له ف حصل الى حصل و لم بقيت حامل اتخلي عني و قال شوفي انتي مشية مع مين غيري ف استغليت انك مش في واعيك بسبب المنوم و المخدر الى بحطهم ليك و قالت انى حامل و بالفعل محدش شك فيا بس الى هيجنني سارة عرفت الزاي انى مش حامل منك
تميم مسكها من شعرها بغل:ـ انتييي اااي مش بتخجلي من عاميلك مش ارفانه من نفسك ااااي يا شيخة اااي
نيفين بدموع:ـ تميم ابوس ايدك اعتقني انا برضو بنت خالتك سبني في حالي الله يخليك
تميم ضغط على شعرها اكتر:ـ و انتي مرحمتهاش ليه يعني تفض.حيها و تدفنيها و عايزني اسيبك ابلي الى هيحصل فيكي على عاميلك السوداء يا رخي.صة
زقها بغضب و بزق على وشها و خرج
فلاش
تميم راح لى رحمة دخل قعدت على الكرسي فجأة ربطلها ايديها من وراء و حط جاهز تظنت لان كان شاكك فيها حتي لم اتكلمت فكها و خرج وقف نزل ركب عربيته فتح الفون و سمع كل كلام نيفين مع رحمة و من هنا تأكد ان كلام جاسر صح
مشهد مفقود
تميم كان رايح المطبخ شاف نيفين بتادي نوال شريط برشام بتحط حاجة في كأس العصير بتاعه نوال عملت زى ما نيفين امرتها و حطت الشريط على جانب تميم و انشغلت بشغلها تميم راح المطبخ بحجة انه يشرب خد البرشام من غير ما نوال تخد بالها خدو و خرج و تاكد اتصدم لم عرف منوم
باك
تميم :ـ تمام اوى
بعد وقت راح المستشفى
مهدي:ـ مش عايزة الصور
سارة بصت له باحتقار و حادة:ـ تصدق انك حيوان بس انتوا الاتنين تستاهلو بعض و بالنسبة الصور مش عايزها و اتفضل من غير مطرود
مهدي قام بغضب:ـ تمام يا سارة هانم
مهدي خرج و سارة رزعت الباب جامد و نامت على السرير بتعب شالت الطرحة عن على شعرها:ـ عالم زبالة و تميم دا لو ليا عمر هربيه هو و اهلو من تاني ولاد الكل.ب
تميم جاه:ـ عاملة اي دلوقتي
سارة:ـ كنت كويسة و لم شوفتك بقيت أسوأ كنت كملت اليوم معاها اكيد مش هزعل لانك مش فارق ولا هتفرق معايا انت و اهلك
تميم بهدوء:ـ طب نامي بقا علشان هنخرج بكرا
سارة بفرحة:ـ دا بجد
تميم كان هيقرب منها لكن:ـ عندك اوع تفكر تقرب مني ولا تلمسني اي كان الأسباب مش معنى انى زفت مريضة ابقا ضعفت أو مكسورة تمام
اتغطت بعصبية و حزن و نامت تميم قبل راسها و نام على الكنبة
” تانى يوم ”
نيفين خرجت من المستشفى مع ان المفروض تقعد علشان صحتها لكن تميم أمرا بخروجها تميم نزل من عربيته مد ايده لسارة بصت له بسخرية و نزلت لوحديها من رغم انها تعبانة بس ابدا تميم يقرب منها مرام و زين جريو عليها بفرح
مرام حضنتها:ـ حمدالله على سلامتك وحشتيني اوي اوي يا حبيبتي
سارة:ـ الله يسلمك يا قلبي مالك يا مرام
مرام بكدب:ـ ا انا كويسة يا حبيبتي
زين مربع ايديه:ـ و انا مش وحشك يا ست ماما
سارة نزلت لى مستواه و حضنته:ـ وحشتني اوى اوى يا قلبي عامل اي
زين:ـ بقيت كويس لم شوفتك
سارة بعدت عنه بصت ليهم بارف و طالعت على فوق راحت على اوضة نيفين
نيفين بصت بتمثيل:ـ حمدالله على سلامتك يا قلبي فرحت اوى لم عرفت انكي رجعتي الف سلامة عليكى انا كمان تعبت امبارح بسبب مرام زقتني غصب عنها لدرجة ان خسرت ابني بس يلا الحمدلله الايام جاية كتير
سارة:ـ والله مممم
سارة رفعت ايديها مسكت خصلة من شعر نيفين :ـ وحشتيني اووووى يا نيفو( مسكت نيفين من شعرها بغل و ضغطت على شعرها اوى )وحشتيني اوي
نيفين:ـ ااااه انتي اتجننتي
سارة بفحيح:ـ انتوا لسه شوفتو جنان انا بقا هوريكي الجنان الى على حق
سارة جرت نيفين من شعرها و نزلت بيها على تحت
نيفين بسرخ:ـ سارة ارحمني يا سارة انا اذيتك في اي
تميم و العيلة رفعوا عيونهم على الصوت
سارة:ـ بس اخرسي
مرام بصت لنيفين و انفجرت في الضحك
تميم راح ليها
سارة بحادة:ـ عندكككك محدش يحوش ولا يقرب ساامعين
خرجت بيها بره القصر و رميتها براه……..
- يتبع الفصل التالي اضغط على ( رواية قيود العشق) اسم الرواية