Ads by Google X

رواية احببت مربية ابنتي الفصل الخامس عشر 15 - بقلم رهف حاتم

الصفحة الرئيسية

 رواية احببت مربية ابنتي الفصل الخامس عشر 15 - بقلم رهف حاتم 


و في قصر ادهم
بعد 5 ساعات 
ادهم و هو يقوم باتصال مع عمر
" عمر اعزم كل رجال الأعمال في حفلة بعد اسبوعين كدة و اعزم محمد كمان علشان هيبقى في خبرين أو تلاتة هقولهم في اليوم ده و شوفلي بقا ظبط الحفلة و خليه في قاعة كبيرة كدة و حلو"
"تمام هيتعمل كل الي انت عاوزه متخفش "
"كويس أوي سلام دلوقتي" 
و قفل ادهم معه و
وقتها وجد فرح تأتي إليه و هي لابسة بنطلون مقطع من الركب و بلوزة بيضاء كات و كانت جميلة جدا و كان يبدو ان الطقم كان قديم قليلا و قالت بحماس 
فرح: ها جاهز نبدأ دلوقتي انا شلت كل حاجات مع عم محمود و الحراس و شلنا الدولاب مع الخدامين و كله اتظبط و قولت لمحمود يجبلنا حاجات اللازمة و هنعمل لون الاوضة روشة كدة 
ادهم بهيام : ها 
و ظل هو ينظر اليها بهيام لمدة 5 دقائق 
و هي تحرك يديها يمينا و يسارا سريعا لكي تفوقه و تقول 
فرح: ادددددهم سرحان في ايه 
ادهم : احم لا ولا حاجة بس انتي في ال 5 ساعات دي لحقتي تجهزي و تشيلي الحاجات 
فرح بحماس: اها و نيمت حنين كمان 
ادهم:اوك يلا 
فرح و هي تعطيه بعض الملابس
فرح: بس لازم تلبس دولة علشان اكيد مش بلبسك يعني 
ادهم: ماشي روحي و انا هلبس و احصلك 
فرح: اوك.
و ذهب ادهم غرفته 
******************
في غرفة اضافية
لبس ادهم ثيابه و نظر إلى نفسه في المرأه و 
ادهم: ايه ده حاسس اني نقاش مش راجل اعمال نهار اسوح ممممم طب يعني يا استاذ ادهم بيه حد يقول ينهار اسوح دي حسبي الله 
و ثم خرج من الغرفة
********************
في الصالة 
عندما نزل اليها 
أول ما وقع عينيها عليه فرغت شفتيها حيث كان شكل ادهم جميل جدا و روش أيضا 
و ذهب اليها و قال باستغراب
ادهم: مالك يابنتي فاتحة بقك كده ليه
فرح عندما فاقت: ها لا ابدا مفيش يلا
ادهم: طب ثانية اطلب البودي جارد يشيلو الحاجات دي 
فرح: لا منا طلبتهم و زمانهم شالوها
ادهم: ماشي اشطا 
فرح: اشطا؟ طب مانت طلعت روش اهو 
ادهم: يابنتي أنا محدش يتوقعني 
فرح: ايوة بقا😉😂 
ادهم: هههههه يلا بينا 
و صعدوا في الغرفة و 
و بدأوا يقمون بعمل الغرفة 
و بعد مدة 3ساعات 
قال ادهم
ادهم و هو ياخد نفسه و يتنهج: دلوقتي هنعمل ايه 
محمود: بص يا باشا احنا بقا هندهن اوضة حضرتك بلون الأزرق الي انسة فرح طلبته 
ادهم: بس انا مش بحب الأزرق يا فرح 
فرح: لا لونه هيعجبك اوي بص هوريهولك و تحكم 
ادهم: ماشي 
و فتحت فرح علبة الي فيها البوية و وريتها له و قالت
فرح: ها ايه رايك 
كان فعلا لونه جميل جدا و فيها لمعان أيضا فقال 
ادهم: تصدقي حببتيني فيه 
فرح: هههه طب يلا نبدأ 
و بدأو بعمل الحيطان و و كان كول فرح الطول المتوسط فكانت تقوك بتلوين الحيطان بصعوبة شديدة و فجاه جاء لها فكرة شيطانية و كانت ممسكا برشا فيها بوية و اقتربت منه ادهم و لونت بلوزته و ثم ضحكت و فزع ادهم و قال
ادهم: ايه يخربيتك ايه الي انتي عملتيه ده 
و ضحكت فرح و قالت
فرح: عادي يا ادهم مفيهاش حاجة بلعب معاك ياراجل
ادهم: طب هاخد حقي ازاي مممم طويب و جاب ادهم فرشاته و عمل على بلوزتها قالت فرح
فرح: ايه الي عملته ده يا مجنون
ادهم: انا مالي انتي الي بدأتي 
و قامت فرح بعمل نفس التصرف مرة أخرى و بدأت المعركة بينهم و ركدت و نظر ادهم اليها بضحك و ركد ورائها حتة امسكها و جعلها تتشقلب امسك رجليها و رفعها و وجها تحت و فرح قالت
فرح: احم احم ادهم بيه نزلي لوسمحتي بدأت ادوخ 
و فاق ادهم و نزلها بحرص و قال
ادهم: احم أنا آسف مش كان قصدي بس شكلي عشت الدور شوية 
فرح: لا عادي خالص على فكرة محصلش حاجة والله 
و ابتسم ادهم و قال
ادهم : ههه طب يلا نكمل 
فرح: يلا بينا 
و بدأوا العمل مرة تانية 
و بعد 8 ساعات 
جائت فرح إليه و هي تعطيه كوبا نن للشاي و تقول
ادهم: خد يا ادهم الشاي 
ادهم: تسلم ايديكي يا مزتي 
فرح: نعم 
ادهم و هو يحاول يغير الموضوع
ادهم:احم طب دلوقتي هنعمل ايه في السقف 
فرح بدلع: انت طبعا يا دومة الي هتعمله 
و تنح ادهم و قال 
ادهم : دومة مين 
فرح: انت هيكون قرينك يعني 
ادهم:مش ناقص لماضة عصبح 
فرح: احنا بليل على فكرة 
ادهم:أم اللماضة دي بتبوظ اللحظة ياخي 
و فرح و هي تحاول تكتم في ضحكتها و قال ادهم: طب اعمله ازاي
فرح:انت طويل لاكن انا نونو قصيرة و اوزعة مش هعرف اعمله 
ادهم: نونو و قصيرة و اوزعة؟ نهار اسوح هو انتي شايفاني 3 متر ده انا 195 سن بس 
فرح: اعمل حاجة اتصرف و عم محمد طوله 170 اكيد مش هيعرف يعملها يعني 
ادهم: انتي بتقولي أي رقم من دماغك يابت 170 ايه ده اسكتي ونبي مممم بصي عندي فكرة 
فرح: ايه ها ها ها ايه 
ادهم: نجيب السلم و نطلع 
فرح: سلم كهربائي يعني 
ادهم:كهربائي يامراري لا ياختي سلم الي ناس بتستخدمه علشان تطلع السقف 
فرح:ااااه فهمت طب و ده نجيبه منين 
محمود: ما احنا عندنا يا فندم 
ادهم:طب روح جيبه بسرعة 
و ذهب محمود حتة ييجيب المصعد و رجع إليهم و قالت
فرح: يلا اطلع بقا 
ادهم: امسكي بقا السلم كويس مش عايز اموت انا لسة في عز شبابي 
فرح: متخفش مسيطرة انا 
ادهم: ربنا يستر 
و طلع ادهم السلام
و بعد 10 دقائق قالت 
فرح : ها ايه الأخبار 
ادهم: كويس نوليني الفرشة 
و اديته الفرشة و بعد ساعتين كانت فرح تشعر بنعاس و كان ادهم يقوم بسقف لكن لم يقف في المصعد جيدا و غصب عن فرح تركت السلم و بدأ ادهم يفقد توازنه و ادهم قال 
ادهم بخضة : نهار اسوح بت يا فرح الحقيني و فزعت فرح و نظرت إليه و هنا وقع ادهم على الأرض و 
ادهم بوجع :ااااه ضهري موت خلاص بنتي هتعيش يتيمة وعز شبابي راح راح 
فرح: انت اوفر على فكرة هي شوية وجع في ضهرك وهتروح لحالها 
ادهم: ما طبعا مانتي مش هتحسي بلي حسه 
فرح: هههه خلاص 
ادهم باستهزاء:و مسيطرة و متخفش انا ايه الي خلاني امشي ورا كلام طفلة بس 
فرح بغضب طفولي: لا انا مش طفلة
ادهم: متأكدة 
فرح: اه هههه قوم بس هقومك 
ادهم: لاااااااااااااااا لاحسن توقعيني لا 
فرح: خلاص هجبلك محمود 
ادهم بخبث: لا لا لا خلاص شليني انتي
فرح: هحاول على قد ما اقدر 
و مسكته و قومته بصعوبة و قال ادهم
ادهم: انا اسف اني تقلت عليكي 
فرح: لا انا الي اسفة انا الي وقعتك
ادهم: بس من غير قصد يعني 
فرح: مش مشكلة أهم حاجة دلوقتي نشوف ضهرك و نجيب الدكتور 
ادهم: لا مش لازم 
فرح بخوف و قلق : لا لازم و هخلي محمود يجيب ناس يكملوا الشغل بدالنا ثم سالته هي بتوجعك 
ادهم بهيام و هو ينظر إلى عينيها: اه اوي 
فرح و هي تبدأ في البكاء: اسفة والله مش كان قصدي
ادهم: بس بس بس موضوع بسيط مش محتاج كل ده 
فرح: طب طب يلا نطلع اوضتي علشان اوضتي أرضي بلاش نطلع السلم علشان مش هينفع تطلع وانت كدة 
ادهم: طيب ماشي
و سندته بصعوبة و ذهبوا إلى الغرفة بهدوء شديد و بحرص
**************
في غرفة فرح 
وصلوا للغرفة و نيمته على الفراش بهدوء و قالت
فرح: هخلي عم محمود يجيب الدكتور
ادهم و هو يشدها اليه: تؤ دكتور ايه بس 
فرح: ادهم بجد بطل انت شوف ضهرك عامل ازاي و بعدين اهئ انت تعبان وانا خايفة ان يحصلك حاجة
ادهم و هو ينظر اليها: بجد خايفة عليا 
فرح باحراج:احم اه 
ادهم بخبث: مممم طب و خايفة عليا ليه بقا 
فرح: احم علشان انت أبو حنين الي بحبها و زي اخويا يعني 
ادهم و هو يقرب منها بهدوء: متأكدة 
فرح بتوتر:اه هو في حاجة تانية غير كدة 
و اقترب منها ادهم كثيرا و نظر إلى عينيها و فرح تسمرت في مكانها و توترت عنظما وجحظت انفاسه الحارة مقتربة من خدها و طبع قبلة على شفايفها و مسك ضهرها و و هي نظرت إليه بصدمة لكن كانت سعيدة جدت في داخلها و استسلمت له و بعدها تركها ادهم بهدوء و امسك وجها بكلتة يديه و قال بمرح 
ادهم : على فكرة يابت انتي انا شكلي والله أعلم حبيتك 
فرح باحراج: ايه الي انت عملته ده 
ادهم ببرود: عملت ايه 
فرح: تعمل كدة 
ادهم: لا قوليلي ازاي 
فرح و قد ضربته ضربة خفيفة و قالت
فرح: قليل الادب 
ادهم و ضحك و قال بهيام 
ادهم: فرح 
فرح: ايه 
ادهم: انا....
فرح:أيوة 
ادهم: بحبك اوي 
فرح بتوتر و هي تغير الموضوع: بس ثانية ايه والله أعلم دي 
ادهم: مش عارف متدخلنيش في تفاصيل بس كل الي أعرفه اني بعشقك 
فرح بفرحة و خجل: و ده من امتى بقا 
ادهم: من خمس دقايق 
فرح: ظريف قولي بجد من امتى 
.ادهم: من اول ما شوفتك 
فرح: هيييه الله😍
ادهم: طب وانتي بقا ايه نظامك
فرح:انا ايه يعني
ادهم: انتي مفيش أي بنتجان من ناحيتي 
فرح: لا في كل البنتجنات الي تعرفها 
ادهم: انتي فصلانتية يابت 
فرح: للأسف الشديد 
و قامت فجأه و قالت 
فرح:ينهار اسوح ينهار اسوح 
ادهم: في ايه يابت مين مات 
فرح: مش جبت الدكتور 
ادهم:أين الشبشب انا لا اراه 
فرح: وراك 
ادهم: و ايه الي هيجيبه ورايا بت مش تجنيني 
فرح: خلاث خلاث هروح أجيب الدكتور بقا 
ادهم: و هتسبيني لوحدي كدة 
فرح: هو انا هسافر انا رايحة اتصل بدكتور و بطل دلع بقا 
و تركته و خرجت و دخلت تاني و قالتله 
فرح بخجل: مع أن تصرفاتك مش تدل على كدة بس انا كمان بحبك 
و خرجت مسرعة 
و قال ادهم و هو يضرب كف على كف 
ادهم: حبيت واحدة مجنونة 😂
****************

اتصلت فرح بدكتور و قالت
" ازيك يا دكتور معلش ياريت تجلنا دلوقتي علشان ادهم تعبان اوي "
": طيب تمام 10 دقايق و أكون عندك" 
"تمام ميرسي يا دكتور" 
و قفلت معه 
و ثم اتصلت بدادة حسناء انتظرت منها رد حتة اجابتها و قالت بابتسامة 
" ماما ازيك وحشتيني اوي "
"ازيك يابنتي عاملة ايه "
"الحمد الله يا ماما وانتي عاملة ايه "
"بخير طول مانتي بخير "
" و اخبار البلد ايه و أحوال الظروف "
":كله تمام يا حبيبتي أخبار حنين و ادهم ايه وحشوني اوي "
"كويسين يا ماما متخفيش و تعاللنا بسرعة بقا "
" اكيد يا حبيبتي خلاص هي يومين و اجيلكم انشاء الله"
"انشاء الله .......طب أبقى كل شوية اتصلي علشان نطمن وانا هبقى كل شوية اتصل عليكي"
"طيب يابنتي من عنيا"
" سلام يا ماما خلي بالك من نفسك "
"وانتي كمان يابنتي و سلميلي على ادهم"
" الله يسلمك"
و قفلت معاها و قالت 
فرح:اروح اشوف حنين بقا و بعدين ارجعلك يا سي ابو حفيظة و ضحكت 
و ذهبت إلى غرفة حنين
***************
في غرفة حنين 
وجدتها لسة نائمة حمدت ربها انها لم تشعل بأي ازعاج و خرجت مرة أخرى بهدوء 
*****************
في غرفة فرح
دخلت غرفتها و و قالت
فرح: ها عامل ايه دلوقتي 
ادهم: يعني مش اوي بس لما اخدت البوسة ايه بقيت زي الفل بس عايز واحدة تانية وانا هبقى زي طرزان 
فرح:مممم شكلك عايز شبشب في قفاك 
ادهم: أهون عليكي 
فرح: مممم تؤ 
ادهم: عارف عارف
فرح: ههههههه طيب ياسيدي الدكتور 10 دقايق و يبقا هنا
ادهم: اشطا 
فرح:ادهم 
ادهم:عيون ادهم 
فرح: انت رخم
ادهم: عارف والله 
فرح: بس بحبك 
ادهم و هو يقبل يديها 
ادهم: مع أن الوقت مش مناسب خالص بس انا بردو بعشق ابوكي
و ضحكت فرح و نظر اليها بصمت و 
ادهم: اهو ضحكتك دي لوحدها شقلبت كياني 
فرح: ربنا يخليك ليا يا ادهمتي 
ادهم و هو يصقف: اللهم صلى على النبي 
فرح:ههههه عليه أفضل الصلاة و السلام 
و ضحكوا و ظلوا ينظرون إلى اعين بعضهم 
*************
وبعد 10 دقايق رن جرس الباب و قالت
فرح: هروح افتح 
ادهم: ماشي يا بنت قلبي
فرح: بنت قلبك؟ نبقى نشوف بنت قلبك دي بعدين 
و ضحك ادهم و قال 
ادهم:مجنونة و خرجت فرح من الغرفة و هي سعيدة جدا بما حدث 
***************
و ذهبت فرح 
وفتحت الباب و سمجت لطبيب بدخول و قالت 
فرح : نورت يا دكتور اتفضل من هنا 
دكتور:طيب 
و ذهبت إلى الغرفة و هو ورائها حتة دخلوا 
*****************
في الغرفة دخلوا و بدأ الطبيب بكشف عليه و و بعد الكشف قالت فرح 
فرح بقلق: خير يا دكتور 
طبيب:هو بس كدمات بسيطة اوي 
فرح: طب و العمل 
ادهم بهزار:هو انا هموت يا دكتور
فرح بقلق: بعد الشر مش تقول كدة 
دكتور: ههههههه لا يا ادهم بيه انت بس تدهن من الكريم ده في ضهرك لمدة يومين بس و هتبقى زي الفل هكتبلك اسمه في الروشتة 
ادهم بخفوت: طب ما كنت تخليه اسبوع طيب 
فرح: طيب يا دكتور شكرا اوي 
دكتور: ده وجبي 
و مشي الدكتور 
***************

و قالت
فرح: هخلي محمود يجيب الكريم من الصيدلية 
ادهم: متتاخريش عليا علشان بتوحشيني 
فرح بحرج: نتلم بقا 
ادهم: تؤ 
ابتسمت اليه و ضحكت و خرجت من الغرفة 
***************
و خرجت و ذهبت
لعم محمود و قالت له 
عمر: عم محمد ياريت تجيب الكريم ده من الصيدلية و ياريت بردو تجيب ناس تعرفهم يكملوا الشغل بدالنا من بكرة 
عم محمود: طيب يابنتي حاضر 
و ابتسمت اليه و 
فرح: يحضرلك الخير يارب 
و تركته و ذهبت الى غرفة حنين 
****************
في غرفة حنين 
دخلت و وجدت حنين تجلس و تدعك عينيها بنعاس و 
حنين : فيح
ذهبت فرح سريعا اليها و حملتها و 
فرح:وحشاني وحشاني كل ده نوم 
حنين: كنت تعبانة يا فيح معلث 
فرح: نوم الهنا يا روح قلبي 
حنين: فين بابي وحثني 
فرح: موجود يا حبيبتي تعالي بس نغسل وشنا و نعمل تويلت و نروحله 
حنين:ماثي 
و دخلوا إلى المرحاض و بعد وقت قصير خرجوا و ذهبوا إلى غرفة فرح
**************
في غرفة فرح 
دخلوا و قال 
ادهم: حبيبة قلب بابي وحشتيني و حضنها بقوة و قالت
حنين و هي تقبله:وانت كمان وحثتني 
ادهم: الله طب انا عاوز بوثتي التانية بقا
و قبلته حنين من شفاتيه قبلة صغيرة جدا و ضحكت فرح و كانت تتابع حركاته بصمت و بفرحة و قالت 
فرح: هروح اعملكم أكل تاكلوها 
ادهم: مش تتاخري ونبي 
فرح:هههههه حاضر بس خلي بالك من حنون
ادهم: دي في عيني 

و خرجت فرح و بدا ادهم بلعب مع ابنته 
****************
بعد مدة 10 دقائق دخلت فرح بصنية فيها بعض من الطعام 
نصه طعام مثل المشافي قليلا و نصه طعام العادي و دخلت و وجدت ادهم يمسك اصابع حنين الصغيرة و يقول 
ادهم:دي البيضة و دي الي قشعرها و دي الي سرقها و دي الي حمرها و دي ......
و بدأ يزغزها و هي تضحك 
و ذهبت إليهم فرح بابتسامة و ووضعت الصنية أمام و هي تقول 
فح: هو في بيض بيتحمر يا ادهم 
ادهم: معرفش هو انا كنت الشيف حسن 
و ضحكت و 
ادهم بمرح: اكيد الأكل المستشفيات ده يا حبيبتي انتي الي هتاكليه 
فرح: تؤ يا حبيبي انت الي هتاكله 
ادهم: قولتي ايه كدة تاني 
فرح بتوتر: قولت ايه يعني 
ادهم: الكلمة دي 
فرح:انت الي هتاكله 
ادهم:لا لا لا الي قبليه 
فرح:احم احم 
ادهم؛ علشان خطري لتقوليها 
فرح: عيب يا ادهم البنت قدامنا 
ادهم:مش مهم 
فرح: علشان خطري انا بعدين بقا هقولك ولا مش ليا خاطر عنك 
ادهم: جيتي عجرح خلاث 
فرح: يلا كل الأكل ده والله حلو اوي انا الي عملاه 
ادهم: يابنتي انا مش عملت حادثة انا وقعت على ضهري بس 
فرح: بعد الشر عليك 
ادهم: طب هاكل بس بشرط واحد 
فرح: ايه هو 
ادهم : تأكليني 
فرح: هو انت عيل صغير يا ادهم 
ادهم: يلا يابت 
فرح:هأكل حنين الأول و بعديها انت وبعدين متقولش يا بت دي مش لاقية عليك
ادهم: طويب اما نشوف هههه ماشي 
و بدأت فرح تأكل حنين و ادهم ينظر إليها بصمت و باهتمام و سعيد جدا و هي كانت متوترة جدا من نظرته الساحرة و في هذه اللحظة وجدوا من يدق الباب و 
فرح: ادخل 
و دخل الشخص و كان عم محمود و قال 
محمود: اهو الكريم 
ادهم: حطه في الكمودينو ياعم محمود 
و وضعها وفال
محمود:حاجة تاني يا سعت البيه 
ادهم: لا خلاص تسلم 
..خرج 


  •تابع الفصل التالي "رواية احببت مربية ابنتي" اضغط على اسم الرواية 

google-playkhamsatmostaqltradent