Ads by Google X

رواية حب بالإجبار الفصل الخامس عشر 15 - بقلم رنا سليمان

الصفحة الرئيسية

 رواية حب بالإجبار الفصل الخامس عشر 15 - بقلم رنا سليمان

"١٥"
_قولتيلي انك عايزه تتكلمي معايا في موضوع مهم.........بس احنا من ساعة ما جينا وانتي ساكتة يا خديجة 
_بص يا ياسين انا مكنتش ناوية اقولك علي حاجة وكُنت هخبي عنك لاني واثقه انك مش هتكون قد المسؤولية دي……….بس انا هقولك لاني خايفه اكون بعمل حاجة حرام ربنا يحسبني عليها
_انا مش فاهم حاجة 
_ياسين ابنك فعلا عايش 
_كُنت متاكد انك عمرك ما هتعملي كدة………..طيب هو فين واسمه ايه
_هقولك علي كل حاجة بس الاول لازم نتفق علي شوية حاجات كدة
_حاجات زي اية يا خديجة 
_انه مثلا هيفضل معايا انا وانت مش هتاخده مني مهما حصل ولازم تبقي عارف كويس انك مكنتش تعرف عنه حاجة طول المدة اللي فاتت دي وانا اللي ربيته وحاولت اعمل  كل اللي اقدر عليه علشان اكون ليه الاب والام مع بعض 
_ولية متقوليش اننا نكمل تربيته مع بعض يا خديجة………..انا عارف اني غلطت لما سيبتك وروحت ل ياسمين ومستعد اصلح غلطتي دي ب اي ثمن بس ترجعيلي ونربي ابننا مع بعض 
_مبقاش ينفع………..انا مستحيل ارجعلك بعد كل اللي عملته معايا دا يا ياسين وبعدين انا هتجوز خلاص
_تجوزي!……….لا طبعا انا مستحيل اوافق ان ابني يتربي مع واحد تاني بعيد عني
_حقك في انك تختار ابنك يتربي مع مين دا انت خسرته من ٥ سنين ومبقاش من حقك تاخد قرار زي دا ………..معتز يعرف يزن ابنك من ٣ سنين وعارف ايه اللي بيكرهه واي اللي بيحبه مش زيك خالص………..مفيش حد هيقدر ياخد باله من ابنك قد معتز لانه بيحب يزن ويزن بيحبه 
_يعني انا علشان غلطت في حق ابني زمان هتديه ل غيري يربيه واخرج انا من حياته يا خديجة 
_انا مقولتش تخرج من حياته انا قولتله اي وقت انت حابب تشوفه تكلمني وانا هخليك تشوفه بس انت مش من حقك تقولي اعمل اية ولا معملش اية
_انتي بتعاقبيني يا خديجة 
_واعاقبك علي اية دا كان اختيارك من الاول واكيد انا مكنتش هقعد استني لحد ما تندم علي اللي عملته معايا وترجعلي………تبقي غلطان انا من اول يوم طلقتني فيه انا نسيتك وشوفت حياتي وبدات اربي ابني لوحدي وانت مش من حقك نهائيًا تقولي اعمل اية لابني………..افتكر انت عارف عنوان البيت وماما هناك لو فكرت تروح تشوف يزن………بعد اذنك

سيبته واخدت شنطتي ومشيت………اللي عملته دا هو الصح………مكنش ينفع أفضل باقي عُمري بخبي عنه ابنه …………كان لازم يعرف بوجوده وساعتها هعرف احافظ علي ابني بكل الطرق ومش هسيبه ياخده مني وهحافظ عليه

"راندا"

_تفتكري الراجل اللي بعتيه دا هيعرف يعمل حاجة 
_مش قدامه حل غير انه يخلص عليها لان حياته كلها بين ايدينا ومراته وبنته معانا ولو فكر يغلط ومينفذش اللي طلبناه منه هيخسر مراته وبنته 
_انا حقيقي مش عارفة انا وافقتك علي كدة ازاي انا عُمري في حياتي ما فكرت اذي حد
_يعني انا اللي كل يوم بقتل واحدة……….احنا الاتنين بنعمل كدة علشان خايفين علي الشخص اللي بنحبه سواء كان ياسين او معتز وخديجة وجودها جمبهم خطر علينا ياسين طلقني ومعتز مستني انك تولدي وهيطلقك انتي كمان بس لو خديجة خرجت من حياتهم ومش هترجع تاني وقتها هما هيرجعوا لينا وينسوها نهائيًا 
_ايوه بس موصلتش اننا نقتلها………انا خايفه من نتيجة اللي بنعمله دا
_مقدمناش حل غير كدة……….لو فعلا عايزة جوزك يرجعلك يبقي تسمعي كلامي وتنفيذي اللي بقولك عليه بالحرف الواحد

الباب خبط…………فتحت الباب ولقيناها في وشنا

_خديجة

قربت مننا واحنا الاتنين واقفنا بصدمة ………بدات تتكلم وهي بتقرب مننا

_ياسمين………..انتي بتعملي هنا اية
_ياسمين صحبتي واكيد مش هتيجي تاخد اذن منك علشان تجيلي هنا يعني
_صحبتك!……….مع اني مش مقتنعة ب انها صحبتك بس مش مهم دا مش موضوعنا………انا جاية اتكلم في موضوع تاني خالص………بصي يا راندا انا ومعتز بنحب بعض وهنتجوز وابنك اللي انتي حامل فيه دا احنا اللي هنربيه لان واحدة زيك اكيد محدش هيأمن ليها بعد اللي عملتيه دا………وسواء قبلتي او رفضتي جوازنا هيتم انا وهو
_والمطلوب مني اني اسكت واتفرج عليكي وانتي بتاخدي جوزي وكمان ابني مني مش كدة
_انتي السبب في كل اللي حصل بينك وبينه وانتي اللي خلتيه عايز يطلقك بعد خيانتك ليه وكدة كدة سواء كان موجودة او لا كان هيطلقك 
_والمفروض اني اعمل اية دلوقتي اتفرج عليكم وافضل ساكتة 
_والله تسكتي تتكلمي مليش دعوه بقي انا جيت اقولك اللي هيحصل علشان تكون عارفة ………..انا ومعتز بنحب بعض ومفيش اي حد هيقدر يبعدنا عن بعض مهما كان بين……..اه صح………..بقولك اية يا ياسمين طالما انتي موجودة هنا عند صحبتك زي ما بتقول كُنت عايزة اطلب منك طلب………ابقي قولي ل جوزك يبعد عني ومش كل شوية الاقيه في مكان ويلف ورايا علشان اسامحه حاولي تقنعيه اني هتجوز واحد تاني وخليه يبعد عني
_انتي فاكرة اني هدايق من كلامك دا………..تبقي غلطانة لان حتي لو ياسين عمل كدة ف انا وانتي عارفين كويس اوي اي السبب ورا دا ……….ابنه مش انتي خالص ياسين بيحبني انا ومستحيل يحبك انتي يا خديجة 
_والله مش باين من تصرفاته اللي باين انه عايز يرجعلي وقالي انه هيطلقك كمان ………انا قولت انبهك علشان تكوني عارفة بس وتبعديه عني

كانت هتسبني وتمشي………..في لحظة واحدة كانت مرمية علي الارض وغرقانه في دمها ……….بصيت عليها بصدمة وانا مش مصدقة اللي عملته دا ………رميت الفازة اللي كانت في اديها وبصتلي وفضلت ساكتة……….قعدت جمبها علي الارض وبدات اسمع نبضها………بصتلها بصدمة واتكلمت بخوف

_مش بتتنفس 

………يتبع……..

رايكم

تفتكروا خديجة ماتت فعلا


  •تابع الفصل التالي "رواية حب بالإجبار" اضغط على اسم الرواية 

google-playkhamsatmostaqltradent