Ads by Google X

رواية حبي الأول الفصل السادس عشر 16 - بقلم روان احمد

الصفحة الرئيسية

  رواية حبي الأول الفصل السادس عشر 16 -  بقلم روان احمد

روايه_حبي_الأول
بقلمي 🖋️***
 >>>>>البارت السادس عشر💖👇🏻' 
.
نبدأ"بسم الله الرحمن الرحيم"
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
اعععع يا مشمش حرام عليك تعالى هنا جرتني وراك الشقه كلها
توقفت شروق عن الركض خلف قطها المشاكس وهي تجيب على التليفون 
=أيوة يا مازن 
مازن بقلق:اي يابنتي بتنهجي كده ليه في حاجه؟
شروق بضيق:لا أبدًا،ده مشمش بيخليني العب رياضه ف البيت
مازن بضحك:طب والله في الخير 
شروق بغيظ مكتوم:عايز اي يا مازن 
مازن:مفيش قولت اطمن عليكي واشوفك لو حابه تنزلي نقعد على الكافيه شوية عشان شايفك من ساعت الحادثه دي وانتي مبتخرجيش حتى بعد الجبس
شروق بتفكير:طيب هشوف ماما كده وهرد عليك بدل القاعده دي
مازن:ماشي هستناكي،سلاام
 =صحيح سلميلي على مشمش وقوليله أنه وحشني 
شروق بضحك:أتكل على الله يابني عشان متغباش عليك انت وهو😒😤
مازن:أنا هقفلت أصلا من بدري 
انتي متعرفيش😑😂
******************************
عند ياسمين.........
=انت بتقول اي 
بابا وافق بجد، يعني كده خلاص كله جهز فاضل العروسه🥺😂
عمر بضحك:تخيلي،انا مش مصدق نفسي والله لما عمي كلمني وقالي أنه موافق 
=مبارك عليا انتي ي حبيبتي🌚
يلا هقفل معاكي عشان ألحق أبلغهم ف البيت بالموافقة القمر دي 😉♥️
ياسمين:ماشي، خلي بالك من نفسك،سلام
=هيييييييي أخيرًا هلبس فستان💃🏻💃🏻💃🏻💃🏻💃🏻😂
=مرسي يا بابا يا جميل أنت 
عبدالله: حبيبتي ربنا يسعدك يابنتي ويكملهالك على خير يا قلب أبوكي
نرمين:الله الله يا ست ياسمين 
دلوقتي مبقاش في غير بابا ولا اي🧐😕
ياسمين بضحك:لا طبعًا يا نيمو ده انتي اللي ف الحته الشم*ال😌🩷
نرمين:أيوة يااختي كلي بعقلي حلاوة كمان وكمان 
ياسمين:مليش غيركوا والله،بحبكوا كتير كتير أوي
عبدالله:ربنا يديمنا لبعض يا حبيبتي ونطمن عليكي وانا عارف انا الواد عمر طيب وابن حلال وهيحافظ عليكي،ونشوف عيالكوا بقى إن شاء الله 😉😂
ياسمين بكسوف:بإذن الله 
=يلا أنا هروح اكلم شروق عشان أعرفها الميعاد🥰
****************************
زين: حبيبي ربنا يتمملك بخير يارب متعرفش أنا فرحتلك قد أي ،حاسس أن أنا العريس مش انت 😂♥️♥️♥️
عمر بضحك:لا ماانا مش ناسيك بردوا يا اخويا وان شاء الله عروستك عندي مش هتمشي من الفرح إلا وهي ف إيدك😎😂
زين:لا ياسطاااا أنا كنت بهزر ،مش للدرجة🙂😂
عمر:ياعم بس أصبر والله ليك عليا تكون قمر ومؤدبة كدة من الآخر وكيوت كمان🙃
زين:لا أنا أبتديت أشك،انت تعرف حد على مراتك يالا 
عمر بضحك: يخرب عقلك هتودينا ورا الشمس،أكيد لا وبعدين مش من أولها يا جدع😂😂😂😂
زين:هنشوف،يلا أقفل وقتك خلص😒
=لا إله إلا الله 
عمر:محمد رسول الله 🥰
*****************************
أحمد:ممكن أعرف مبترديش عليا ليه؟
ميار بلامبالاة:عادي مكنتش اعرف أن أنت 
أحمد: والله طب كويس أنك عرفتي،عشان تردي بعد كدا أنا هقفل دلوقتي لأن ورايا شغل وهبقى أكلمك تاني
ميار:هو انا كنت سألتك أصلاً
أحمد:اللهم طولك ياروح،ماشي ي حبيبتي هخلي بالي من نفسي كويس،سلام
ميار مردتش عليه وقفلت
=قال حبيبتي قال حبك برص،أنا بقى هوريك النجوم ف عز الضهر  عشان تبقى تعمل معايا كدا تاني
****************************
ياسمين بضحك:باركيلي يا روكااااا 
شروق بضحك مماثل:الف الف مبروك يا قلبي بس على أي🙂
ياسمين:بابا لسه قافل مع عمر ووافق على ميعاد الفرح، الخميس الجاي💃🏻🌚😂
شروق بفرحه عارمه: لولوووولووووووي اللهم مبارك يروحي هتبقي زي القمر أنا متأكده ،هخلص المشوار ده وهعدي عليكي نقعد شوية وتكوني أنتي جمعتي البنات🥰♥️♥️♥️♥️♥️♥️
ياسمين:حاضر،متتأخريش هستناكي
شروق:مسافه السكه إن شاء الله،سلام موقت لحد ما أشوفك بقى😘😘😘
****************************
مازن:أكيد في خبر مفرح عشان كدا مبسوطه 
شروق:اه طبعًا ياسمين فرحها الخميس الجاي،أكيد هتكون موجود مع عمر صح؟!
مازن:هحاول بس موعدكيش
شروق بضيق:تمام، يلا عن أذنك لأن البنات مستني
مازن:طب مقلبيش بوزك ده بس كدا هفكر 🥲،و اه هوصلك ده لو معندكيش مانع يعني
شروق:زي بعضه وخلاص يلا
****************************
عند عمر.................
صفاء ونسرين:ها ي حبيبي عملت اي 
رد عليك ؟!
عمر بحزن: للأسف الشديد وافق
صفاء:خلاص يا قلب امك مفرقش الخميس ده من اللي بعده
عمر:بقولك وافق ي مزهه
نسرين:يخرب عقلك يا عمر أنا لولا أني افتكرت كتب الكتاب كنت قولت أنه فسخ الخطوبة 😂😂😂😂😂
عمر قعد يضحك بصوت عالي لدرجه ان صفاء اتغاظت منه وقامت ضربته فـ كتفه بهزار و الكل اجتمع على صوته وكانوا فرحانين كلهم بالخبر وبالذات عبدالرحمن لانه قرر أخيرًا يعترف لـ مي بحبه
.........................................الغاوي يجي لحبيبه من آخر الدنيا مشي♥

-
google-playkhamsatmostaqltradent