رواية ليس العمر حاجز (2) الفصل العاشر 10 - بقلم جنات بدر
قالت جبريه بغضب ايوه انا السبب ولو طولت ك،سر رقبتك
هعملها
قال يونس أمي
اتصدمت جبريه من صوت يونس الد،م وقف في عروقها
بلعت ريقها بتوتر ومش عارفه تقول ايه
قال يونس أمي وقفه ليه اقعدي
قالت جبريه بتوتر لا انا ماشيه كنت جايه أطمن على جنه بس
ابتسم يونس وخد جنه في حضنه وقال جنه زي الفل اطمني
غمزت ليها جنه بمعنى إنك خوفتي
بصت ليها جبريه بغضب وخرجت
وبعدين دخلوا الكل يطمن على جنه
عايشه حضنتها وقالت طمنيني عليكي يا قلبي حصرتي قلبي عليكي إبتسمت جنه وقالت أنا الحمدلله بخير متقلقيش عليا
حسن الحمدلله إنك بخير يابتي ماعليكي غير العافيه
إبتسمت جنه وقالت ربنا يخليك لينا ياجدي
حضنتها سهر وبقيت تعيط وتقول سلامتك يا روحي الف سلامه عليكي ان شاء الله عدوينك وانتي لع
إبتسمت جنه وقالت اهدي ياحبيبتي انا كويسه الحمدلله بخير
قالت نواره سلامتك يا جنه ربنا يعجلك الشفاء والكل اتمنى ليها الشفاء العاجل وخرجوا
جاب يونس الاكل على السرير وقال يلاه عشان تاكلي
وبداء يأكلها بأيديه
إبتسمت جنه بحب وقالت أنا رجلي المكسوره اكيد هعرف اكل بأيدي
ضحك يونس وقال بس انا حابب اوكلك بأيدي ولا مينفعش ولا مش من حقي
إبتسمت وقالت ينفع ونص وانا كلي ملكك وحقك
بص ليها بر،غبه وتنهد بصوت مسموع وقال يابوي أعمل إيه فيكي دلوقتي
ضحكت جنه وقالت ببراءه أنا كلمتك ولا قربت منك
ضحك يونس وقال ياصبر أيوب
في غرفة جبريه كانت رايحه جايه بغضب وقالت بقى أنا بت عايشه تمسك عليا ذله وكمان دلوقتي بتنافسني
طيب شوفي هعمل ايه
عدة الايام ويونس بيهتم بجنه وكل واحد حياته ماشيه تمام
خلص الشهر والنهارده يوم زيارة الدكتور
كان يونس بيجهز جنه وقال بس كده كله تمام
إبتسمت جنه وقالت بحبك
بص ليها يونس بهيمان وقال وانا بعشقك ياروحي
يلاه بقى عشان نشوف الجبس ده هيتفك انهارده ولا ايه
وحاملها بين أديه
قالت جنه بزهق ياريت يكون النهارده عشان انا زهقت بجد من قلة الحركه
غمز ليها بطرف عينه وقال فكي الجبس وانا هخليكي تتحركي براحتك
ضر.بته على صدره وقالت سا،فل انا قصدي مش متعوده على القعده زهقت
قالت سهر اهو عصفير الحب نزلوا
إبتسمت عايشه وقالت ربنا يخليهم لبعض
قالت سهر حد قدك ياجنه انتي محظوظه عشان ربنا كرمك بيونس شوفي باقلك شهر متجبس وهو جنبك وببهتم بيكي
كيف العيله الصغيره
وضعت راسها على صدره وقالت يونس أجمل هدايا ربنا ليا ربنا يخليه ليا وميحرمنيش منه
وبعدين بصت لي جبريه وقالت بكيد شكرا يامرات عمي عشان جبتيلي احسن واحن رجل في الدنيا
بصت ليها جبريه بحقد وقالت مفيش داعي لي الشكر انتي تستاهلي كل خير ياجنه
قالت بكيد ويونس هو الخير والسعادة لي حيآتي وقلبي
قالت عايشه خلاص بقى العين تاخد فيكم وبعدين تتناكدو
ضحك يونس وقال سيبيها يامرات عمي تدلع عشان ده آخر يوم
يلاه عن إذنكم
قال رضوان لحظه هجي معاكم
قال يونس لا خليك ملهش لزوم
خرجوا جنه ويونس
ابتسمت عايشه وقالت ربنا يكفيكم شر العين والحسد يارب ويسعدكم ويرزقكم الذرية الصالحة يارب
حضنها رضوان وقال امين
وصلوا المستشفى والدكتور فك الجبس
وبقيت كويسه
خرجت هي ويونس وهي ماشيه على رجلها
وكانت ماشيه تطنتط زي الأطفال وتلف حولين نفسها وتقول
يابووي انا بمشي مش مصدقه أنا نسيت المشي في الشهر ده
ضحك يونس وقال خلاص أناس بتبص عليكي هقولو عنك مجنونه
ضحكت وقالت أنا مجنونه بحبك أنت
مسكها من ايدها وقال انتي ملاحظه من ساعة موقعتي وانتي بقيتي رومانسية زياده
قالت بزعل يعني مش عجبك خلاص انا هرجع جنه القديمه
قال انا بمو،ت فيكي بكل الحالات ياروحي بس بعشقك وانتي كده رومانسية وبتعبري عن حبك ليا
إبتسمت وقالت يونس
بص ليها بحب وقال قلب يونس وعمره
إبتسمت وقالت بهمس بشويش على قلبي قلبي الصغير لا يتحمل
ضحك وحط ايدو على رقبته وقال طيب يلاه نرجع البيت
بسرعه يامه هنتمسك في الشارع بفعل فا،ضح
وخدها وركبوا العربيه…
بعد مرور شهر كمان
جنه رجعت لي نفس النقطه كانت ماسكه في ايدها تست الحمل
قال يونس بزعل بلاش ياجنه بلاش
قالت بإصرار المره دي بس يايونس آخر مره عشان خاطري
تنهد يونس وقال براحتك ياجنه اللي انتي شايفه
دخلت جنه الحمام وهي متوتره وبعد مرور 10 دقايق
خرجت جنه وو…
- تابع الفصل التالي "رواية ليس العمر حاجز" اضغط على اسم الرواية