Ads by Google X

رواية لست من نسلي "نادر المالكي" الجزء الثاني 2 الفصل الخامس 5 - بقلم سوارة

الصفحة الرئيسية

 رواية لست من نسلي "نادر المالكي" الجزء الثاني 2 الفصل الخامس 5 - بقلم سوارة

: ماما وعمي نادر يبقى ابنكم الضايع من 21 سنه!! 


نهر وزياد بيبصوا لبعض بصدمه من كلامه

نهر بفرحه : نادر يبقي ابني!!

زياد بابتسامة فرحه : واخيرا لقينا ابننا الوحيد اللي من صلبنا

سامح بيبتسم لزياد ابتسامه حزن : انا انااا هروح ادور عليه اجيبه!!

نهر بتبص لزياد بعصبيه وغضب وسامح بيطلع

نهر بحده : غبي طول عمرك هتفضل غبي!!...انت ازاي تقول الكلام ده؟؟

زياد بعصبيه : خلاص يا نهر مكنتش اقصد مكنتش كلمتين يعني بعدين انا مكدبتش نادر يبقى ابننا الوحيد سامح مش ابننا واحنا مش امه ولا ابوه!!

نهر بحده : مش أمه وابوه!؟... ما انت اللي روحت له أمه وابوه!!

زياد بهدوء : كانت حاد*ثه ومش اول ولا اخر واحد يعملها بس الفرق اتحملت تكاليفها !!

نهر بجمود وهي بترفع سبابتها في وجهه : سامح ابني غصب عنك وعن الكل ده كفايه انه اول واحد قالي ماما !!

زياد بيتنهد وبيمسح على وشه بضيق وبيقرر يسكت لأنها بقالها 21 بتتعامل معاه كأنه ولا حاجه!!


بيسوق العربيه وهو بيبص على كل اللي ماشيين فيه وبيدور عليه بعينيه

سامح بخوف وتفكير : هتكون مشيت فين يا نادر؟؟؟

وبيفتكر كلامه

: انا كنت عايش وسط ناس في كدبه انهم عيلتي بس والله كانت احلى كدبه !!

: انا هرجه من الحته اللي جيت منها لحد هنا وكفايه

سامح بصدمه وهو بيرجع بالعربيه : معقوووول!!... لا لا يارب ما يكون اللي في بالي صح !!


كان قاعد في المطار وعمته عرفت تتواصل مع ناس في المطار وحجزتله تذكره 

نادر بحزن وهو بيبص على التذكره : يااااه كان عندي امال كتير لما جيت هنا !! 


النداء الأخير للطائره رقم **** المتجهه إلى إيطاليا 

نادر بيبص على التذكره وهو متردد يركب الطياره و خلاص وينسى الموضوع ولا يتمسك في الموضوع واللي يحصل يحصل... بالنهايه بيتنهد وو... 

سامح وصل المطار وهو بيلتقط انفاسه بصعوبه وبيدور عليه بعينيه 

سامح بخوف وهو بيدعي جواه انه ما يكونش مشي : لو سمحت الطياره اللي متجهه لإيطاليا أقلعت ولا لا

: لسه أقلعت من شويه 

سامح بحزن وهو بينزل وشه بخيبه : يا خساره حتى دي مقدرتش تعملها عشانها !! 


سامح ببكاء شديد وهو شايف أمه وابوه غرقا..نين في د..مهم جوه العربيه  : اناااا عايز مامااا!! 

نهر بحنان وحزن وهي بتمسح على شعره وبتنزل لمستواه : يا حبيبي يا ابني متعيطش ماما في مكان احسن دلوقتي 

سامح ببكاء : انااا خايف انااا عايزها عايز اروحلها 

نهر وهي بتحتضنه بحنان : متخافش انا معاك مش هسيبك!! 

زياد : اقسم بالله هوا اللي طلع قدامي فجأه مره واحده وكان ماشي بسرعه 

واحد تاني : فعلا انا شوفت الحا..دث الغلط من المتو..في

الاسعاف بيجي عشان ياخد الجـ*ـثث وهما بيشيلوا الأم لقوها حاضنه حاجه بقوه لما بعدوها انصدموا لما لقيوا طفله 

الممرضة بصدمه : في طفله جوه العربيه هنا و لسه عايشه الحمد لله!! 

سامح ببكاء : دي اختي لسه مولوده احنا كنا رايحين نسميها لسه

نهر بتقوم وبتمشي للممرضه وهي فاتحه ايديها : هاتي هاتيها.. وبتأخد منها الطفله 

الشرطي : خلاص تقدر تمشي بس ممكن نطلبك في أي وقت!! 

زياد بهدوء : تمااام.. وبيبص على نهر وكان لسه عايز يقولها يلا انصدم لما لقيها شايله طفله رضيعه بأيد و حاضنه طفل بايدها التانيه 

زياد بصدمه : اييييييه ده؟؟

نهر بهدوء : هأخدهم اربيهم 

زياد بخضه : تربيهم ده اللي هوا ازاي؟... اكيد هيكون ليهم قرايب وعايزينهم!!

نهر بخوف وهي بتتمسك بيهم اكتر : هكلمهم وهتبنأهم!! 

زياد باستغراب : تتبنيهم ده اللي هوا ازاي؟؟..مخك طار منك؟؟.. في واحده عايزه تتطلق كمان شويه أو مش متجوزه ممكن تتبنى ؟؟؟ 

نهر بسرعه : بس انا لسه ما اطلقتش يعني اقدر اتبناهم؟؟؟ 

زياد بسرعه وفرحه لأنهم كانوا رايحين يطلقوا بسبب إصرارها : اه طبعا نقدر نتبناهم!! 

نهر بهدوء : بس هيكون عندي شروط برضو طبعا لو ما اطلقناش !! 

زياد بابتسامه : اشرطي براحتك 


فاق من ذكرياته على حد بيلوح قدام عينيه ليه 

نادر باستغراب : ياااا ساااااامح!! 

سامح بيبص عليه : هوا في ا.. بعدها بيستوعب وبيحضنه بفرحه.. نادر انت ممشتش؟؟ 

نادر بهدوء : ممشتش قررت أواجه كل حاجه حتى لو مش هكون مع العيله على الأقل اقدر أواجه الحياه وأول مواجهه ليا اعرف مين عيلتي!! 

سامح بابتسامه : وانا عرفت مين هما عيلتك 

نادر بلهفه : بجد خدني ليهم هما مين؟؟.. وعندي اخوات؟؟؟ 

سامح بهدوء : تعالى معايا وانت هتفهم كل حاجه 


كانت واقفه على الباب من ساعه ما مشي سامح وهي مستنيه رجوعه وبتدعي انه يكون لحقه 

نهر بصدمه وهي بتبص على اللي داخل : ساااامح ابني انت جيت ما م.. ماا لحقتوش؟؟؟ 

سامح بيبتسم لها وبيبعد على جنب فبيظهر اللي ماشي خلفه 

نهر بدموع فرحه وهي بتجري عليه : ناااااااااااادر!! 

نادر بيبادلها الحضن وزياد بيتجه نحوه يحضنه سامح بيبص عليهم بفرحه ونزلت منه دمعه بيلاقي ايد انفتحت له بيبص بيلاقيه نادر 

نادر بابتسامه : تعالى انت برضو 

سامح بابتسامه حزن : لالا خليكم مع بعض انا مش اخوو.. 

ملحقش يكمل كلامه ولقي نفسه معاهم في الحضن ابتسم بفرحه 


بعد وقت وكلهم قاعدين 

نهر بهدوء وهي بتبص على زياد : احكيلي كل حاجه يا ابني انت كنت فين طول الوقت ده؟؟.. مين اللي اخدك وليه.؟ 

زياد بيفهم قصدها من نظراتها وكان لسه هيتكلم قاطعه نادر 

نادر بهدوء : كنت عايش حياتي عادي اوي مع ناس افتكرت انهم عيلتي بالنهايه اكتشفت اني مخطو..ف وان دي مش امي دي عمتي وو

زياد بصدمه : اييييييه عمتك!! ..يعني نوور!

نهر بتبص لزياد بعتاب كأنها بتعبر عن كل السنين اللي فاتت : كمل يا ابني كمل 

زياد : وانت عرفت ازاي؟؟؟ 

نادر : سمعتها بتكلم الراجل اللي قابلني وهو اللي عرفني أن ابويا اسمه زياد وليكم قصر في القاهره وانا كنت بدور عليه كل ده واتاريني فيه!!

نهر بتدقيق : الراجل ده اكرم صح؟! 

نادر بنفي : لااااا ده واحد قابلته صدفه بس نسيت اسمه دلوقتي ونسيت اسأله يعرفك منين.. وبيكمل بتذكر.. اااااااااااه افتكرت حاجه!! 

نهر وزياد معا : افتكرت اييييييه؟؟ 

نادر بابتسامة : هوا قالي قول لأمك اخوكي سداد 

نهر بصدمه وفرحه : مالك!!.. يتبع

.

 

  •تابع الفصل التالي "رواية لست من نسلي" نادر المالكي "الجزء الثاني 2" اضغط على اسم الرواية 

google-playkhamsatmostaqltradent