رواية سيطرت علي الفصل الحادي والعشرون 21 - بقلم ايه ماهر
البارت ٢١
عمار :ماتبصليش كده ياهدي
هدي: كلام عمر صح مش كده
عمار: ده طفل واكيد مش عارف هوا بيقول اي
هدي: كلام عمر صح ياعمار
عمار: اه صح بس
هدي: عن إذنك
عمار :مسك ايدها بسرعه قبل ماتمشي هدي
هدي :وقفت ومدياه ضهرها
عمار :بيقرب عليها وبيحضنها من ضهرها وباس خدها وهمس في ودونها بلاش نتكلم في الماضي ياهدي هيداقيني اكتر من هيديقك
هدي : بعدت عنه وبصت في عيونه انا عايزه اعرف ازاي حبيها وهي كانت بنسالك اي عايزه اعرف كل حاجه عنها انا هتجوزك وانت كنت مشارك مشاعرك وقلبك مع واحده تاني قبلي انا عايزه اعرف كل حاجه ممكن
عمار: خد نفس طويل الحكايه بدات من لما كنت بشتغل في شركه وهي كانت بتشتغل معايا حبيتها واتجوزتها من ١١ سنه وهي اللي وقفت معايا لحد مابقي عندي شركتي الخاصه واجبنا من عمر ورتاج بعد ٩ سنين جواز عهي طانت رافضه انها تخلف بحجه انها تدلع وماتشليش مسؤوليه بس انا اصريت اني يكون عندنا أولاد ومن ساعتها مشاعاره اتغيرت تمام معايا وأسلوبها ولما عرفت انها بتخوني مع صحبي محمود اطلقنا من سنتين وكان شرطها انها تشتغل معابا في الشركه ومحمود كمان معاها انا ماهمنيش اصلا يعني ولا فارق معايا ولا هي ولا حتي صحبي انا كرهتا بعد اللي عملتوا هي رفضت تديني حضانه الأولاد علشان تكسرني بيهم وانا اضريت أوافق على شرطها علشان اقدر اشوفهم ده كل الماضي اللي عايزه تعرفيخ انتي كده عرفتي كل حاجه عني وعن حياتي
هدي :ياااه كل ده حصل معاك
عمار :علشان كده مش عايز اتكلم في الماضي قولي بقا عايزه تعرفي اي تاني
هدي :بس عمر
عمار: عمر كلامه صح بس ده كان لاحظه ضعف مني مش اكتر
هدي: مسكته من لايقه قميصه وشدته عليها وبتبص في عيونه بتهديد يعني انت لما تضعف قدام اي واحده تاكلها بايدك
عمار: بيبتسم باستفزاز علشان هي كانت مراتي وانا اكلت باديدي من شويه ولا اي
هدي: والله طيب عن اذنك بقا ياعمار بيه
عمار :استني بس انتي قموصه كده ليه انا بغيظك والله ماقصدي حاجه
هدي: وقفت بكانها وبصت عليه طيب والله ولو قولت انها مراتك تاني انسي إننا نتجوز ياعمار تمام انسي
عمار: حاضر يافندم اتعبره حصل وبيحصل ممكن اطلب منك طلب ياهدي
هدي: اتفضل
عمار: ممكن كلام الأولاد مايعملش اي خلاف بينا في المستقبل خاليهم بقولك ماما بلاش تبعديهم عنك هما محتاجين لام في الفتره دي اكتر من اي حد
هدي: خلاص هي كان اسمها اي
عمار: غزل اي ماانا هتعرفيها
هدي: ااه صح افتكرت غزل بس اسمها حلو
عمار: مافيش احلي من اسمك انتي في الدنيا كلخا يا حرم عمار الحسيني
هدي :اتكستف من كلامه بس بقا ياعمار انت دايما تكسفني كده
عمار: ياخراشي ياناس علي القمر اللي بيتكسف بس اي ده انتي زارعه فراوله في خدودك ولا اي
هدي:انا كده لما اتكسف احمر
عمار: بيضحك بصوت عالي وغمزاته بانت وهدي تاهة فيهم وسرحت كمان وهو بيقرب منها وبيرجع ششعرها وراي ودنها وبيلمس علي خدها انتي بالنسبالي الدنيا لكها ياهدي انا بحبك انتي ولا هحب غيرك انتي سيطرتي عليا
هدي :بجد ياعمار
عمار :بجد ياعيون عمار وبيقرب منها براحه وهوا بيوصفلها ماشعاره وهي سرحته في كلامه ومغمضه عيونها ولامساته وهوا بيقرب منها اكتر وفي الوقت ده جت رتاج بسرعه
رتاج: بابا انت بتعمل اي
عمار: بعد عنها وبيجز علي سانه نعم يارتاج عايزه اي ياقلب بابا
هدي: بعد عن عمار وظبتظ شعارها ووقفت وراها وبتحمد ربنا ان رتاج وصلت في الوقت المناسب وبتضحك بصوت مكتوم علي عمار
رتاج: انت بتعمل اي
عامر :مش بعمل حاجه كنت بظبط الحلق لماما يارتاج
رتاح :طنط هدي هتبقي ماما
عمار: اه ياحبيتي من هنا روايح قوليلها ياماما تمام
رتاج :حاضر طيب مش هتلعب معايا بقا
عمار :ماشي روحي وانا جاي مش هتاخر
رتاج: حاضر يابابا سلام ياماما هروح اقوم لعمر انك هتبقي ماما
هدي: ماشي ياحبيتي بسرعه خدي بالك علشان ماتقعيش
رتاج : حاضر ياماما
عمار: ها كنا بنقول اي
هدي: كنا بنقول اننا اتاخرنا علي جدي وامك يلا
عمار: اه صح يلا ياحبيبي كان ماشي قدامها بس هي مسكت ايده
هدي: عمار
عمار :بيبص عليها نعم ياقلب عمار
هدي: راحت وحضنته جامد
عمار: بيبتسم من رد فعلها وهوا كمان حضنها مالك حضناني اوي كده ليه انا مش هطير منك
هدي :انا بحبك اوى ياعمار
عمار: وانا كمان ياقلب عمار بس اي الحضن الجامد ده انا ماقدرش علي كده
هدي :بهمس عند ودنه انا كده لما بحب حد بحب احضنه جامد علشان نبضات قلبه تكون جنب نبضات قلبي واحس بيهم وابقي مطمنه وانا معاها
عمار: سرح في كلامها ورفعها من علي الارض وهي في حضنه وابدا يلف بيها بايد واحده عمار عندوا عضلات تشيل الحديد يعني هدي بالنسباله حاجه بسيطه
هدي: براحه ياعمار ممكن اوقع كده
عمار :ماتخافش وانتي معابا وحضني
هدي: بتهمس بدلع ربنا يخليك ليا ياحبيبي
عمار: نزلها وبعد عنها ويخليكي لبا ياقلب عمار وقرب عليها وباس خدها دي بقا مقدما لحد مانتجوز تمام
هدي: خدودها بيقت حمر واتكسف منه ماشي
عمار: طيب وانا مافيش اي مقدمات لحد مانتجوز ولا اي
هدي: امم لا عن اذنك
عمار: هدي
هدي: نعم
عمار: بيشاور علي خدو وبيص عليها ببراه زي الاطفال
هدي: استلمت ليه وراحت عنده وباسته في خده بسرعه ومشيت
عما: والله اي ده بسرعه كده
هدي: ده كل اللي عندي سلام ياعموري
عمار: عموري انا يتقالي عموري استني والله ماينفع كده
هدي :بتضحك سلام
عمار :هدي استني هدي
بس هي اختفت من البكان ودخلت المطعم بسرعه وهي مبسوطه جدا
عمار: عموري والله انا لازم ادخل بقا واشوف اي الدلع الحلو ده انا يبتقالي عموري
البارت خلص
بقلم اية ماهر
سيطرة عليا
•تابع الفصل التالي "رواية سيطرت علي" اضغط على اسم الرواية