رواية غرام نمر الصعيد الفصل السابع و العشرون 27 - بقلم نرمين حمدي
غرام_نمر_الصعيد
فريد وصباح فضلو باصين علي غرام بغل وحقد لدرجه خوفت غرام ومسكت في ايد يونس
يونس وهو باصص لفريده وباستفزاز: يلا ياغرام انا مخنوج من الجعده هنيه بالشفا يافريده سلام
**في يوم كانوا الكل متجمعين علي الغدا وبيهزرو ويضحكو*
عتمان: ربنا يديم لمتنا دي وماشوفش حد ناجص واصل
ورد وقفت: طيب بما اننا متجميعين كلنا فاأنا عندي حاجه كدا عايزه اقولها
همس بهزار: استر يارب
عتمان: جولي يابتي
سيف: في ايه ياورد وترتيني ههه
ورد بفرحه: انا حامل
سيف قام وقف والفرحه مش سيعاه وحط ايده علي دراعتها: هتتكلمي جد ياورد انتي حامل؟
ورد بتهز راسها بالموافقه سيف حضنها بفرحه وجليله زغرتت
غرام: الف الف مبروك ياورد الف مبروك ياسيف
همس: مبرووووك ياورد ياحبيبتي
زين خبط عل ضهر سيف: مبرووووك يابو عموو
يونس: الاخبار الحلوه جايه ورا بعض مبروك ياورد الف مبروك ياسيف
سيف وورد: الله يبارك فيكم
عتمان بفرحه: ما شاء الله وبدل الحفيد الي طلعت عيني عليه يايونس بجيوا تلاته اهم
الكل بيضحك
ليقاطعهم مكالمه ليونس احد ضباط القسم الكل سكت فجأه
يونس: الو
الظابط: الو يونس بيه؟
يونس: ايوا
الظابط: هو في خبر لازم نبلغكم بيه فريده ماتت
وصباح بقت تقول كلام مش مفهوم واتجننت تقريبا من الزعل علي بنتها ونقلناها مستشفي الامراض العقليه
يونس للحظه حس انه زعل بس افتكر كل الي عملوه ورجع لطبيعته وابتسم اما باقي العيله مفيش حد فيهم نزل دمعه وكملو احتفالهم بحمل ورد عادي
يونس: طيب بما اننا متجمعين والاخبار الحلوه بتهل علينا كديه فكل واحد يجهز شنطته نص ساعه والاجي الكل جاهز يلاااا مسافررررررين
الكل فرح وطلعوا يجهزو شنطهم
*****
سيف: ورد
ورد: نعم ياحبيبي
سيف: تعرفي اني بحبك حب عمري محبته لحد جبل كديه
ورد قربت منه: دا انا الي بعشقك ومش مصدقه ان كمان حامل منك
سيف: كديه كتير عليا أب لتلاته في سني ديه
ورد بتحاوط رقبته: بس هفضل انا بنتك المفضله مش كدا ياسيف
سيف: كدا ياعيون سيف
دارين دخلت ليحملها سيف ويلتقطوا سلفي مع بعض
********
زين: ايه الجمال والدلال ديه انتي بتحلوي كديه ليه
همس: يمكن عشان بتشوفني بقلبك مش بعينك
زين: اه ياهمس سامحيني لو زعلتك في يوم من الايام واوعي تسبيني انا مجدرش علي بعدك ساعه واحده
همس بصت لعيونه: انت هتفضل اهم واحلي حاجه حصلتلي في حياتي ربنا عوضني بيك بجد يازين
زين: ياجلب وعمر وروح زين
*****
يونس وهو بيبص لغرام الي بتجهز الشنطه
غرام: بتبصلي كدا لي
يونس: هو انا استاهلك؟
غرام راحته: الي يعمل كل ده عشان يحميني ويحمي ابنه والي بشوف في عنيه حب وخوف مشوفتهوش في عيون حد قبل كدا يبقي ميستاهلنيش ازاي
يونس: نفسك في ايه ياغرام
غرام: نفسي افضل جنبك وفي حضنك ونربي ابننا سوا ونعيش حياه بعيده عن اي مشاكل حياه مفهاش غيري انا وانت وابننا
يونس ابتسم وخدها في حضنه: هيحصل هيحصل
******العيله كلها سافرت وقعدو في فندق كبير جدا كل يوم بيتجمعو وبيسهروا مع بعض لحد الصبح وقضوا احلي ايام حياتهم وغرام نسيت كل الي حصل وبدأت حياه جديده مليانه فرح وسعاده وحب سواء بين همس وزين او ورد وسيف او يونس وغرام
****مشدهنا الاخير علي البحر في لحظه غروب الشمس الجو هادي والهواء بارد
غرام كانت بتجري علي البحر وبتلف وفستانيها بيتتطاير في الهوا ويونس كان ماشي براحه وحاطط ايده في جيوبه وراها وباصصلها ومبتسم وعينه علي كل حركاتها الطفوليه
غرام وهي بتلف وفارده درعاتها للهواء: بحبببببببيك يانمررررررررر
وفجأه بتنزل ايدها وبتجب مايه وترميها علي يونس وجريت
يونس بص لهدومه وجري وراها
غرام وهي بتجري: اناااااا اسفههههه
يونس بيمسكها اخيرا: جبتيه لنفسك
يونس بيشلها وبيدخل بيها للبحر وغرام بتصرخ وبتدفن راسها في رقبته: لا لا لا يايونس مبعرفش اعووووووم
لينزلها علي قدميها ويضع يده علي وجهها: بحبك ياغرام كل يوم بتعلج بيكي اكتر من اليوم الي جبله
غرام بجنان بصوت عالي جدا: والله بحبككككككك يانمر وبحب الي يحبكككككك
لتمر فتاه وبمعاكسه بتغمز ليونس: يبقي بتحبيني
غرام الدم بيغلي في عروقها وبتقرر تفرج عليها امه لا اله إلا الله بس يونس بيمسكها: عديها... عديها عشان خاطري ومتفرجيش علينا الناس
غرام بجنون: سيبي اجيبها من شعرها هي مين دي الي تحبك حبها بر*ص سيبنااااي اق
ليقاطع يونس كلامها ويطبع قبله قويه علي شفتيها كي ينسيها ما تنوي عليه ولكن غرام نسيت ان في بنت عدت اصلا 😂(غريب الحب مين فاهمه🥺)
وبعد مرور اربع سنين
يونس وغرام ربنا كرمهم ب ياسين
وزين وهمس ب حور
وسيف وورد ب أدم
- يتبع الفصل كاملا اضغط هنا ملحوظة اكتب في جوجل "رواية غرام نمر الصعيد دليل الروايات" لكي يظهر لك الفصل كاملا
- يتبع الفصل التالي اضغط على (رواية غرام نمر الصعيد) اسم الرواية