رواية عشق بالخطأ الفصل الرابع والثلاثون 34 - بقلم نجمة براقه
#ميرال
فارس جه مع باباه وبعد ما قعدنا شويه بابا خد والد فارس وسابونا نقعد مع بعض
فارس _ عاملة ايه يا ميرال
ميرال _ قبل عاملة ايه... انتي ليه قولت ل بابا اني مشيت مع واحد
فارس _ علشان من حقي اعرف مين ده
ميرال _ لا مش من حقك، احنا لسه ملبسناش خواتم حتى
فارس _ طالما وافقتي يبقا من حقي، ومينفعش تخبي عليه حآجه
ميرال _ معنديش حاجه اخبيها، ... الشخص ده كان صاحب محل ملابس وروحت معاه علشان اشتري
فارس _ كده ارتحت،، بس بردو مينفعش تروحي مع حد متعرفهوش مهما كان مين
ميرال_ لغيت ما نتجوز انت متقولش اعمل ايه ومعملش ايه
فارس _ زي ما تحبي،... انا مش عاور اخسرك
ميرال _ طالعه اوضتي
فارس _ خليكي شويه لسه. متعرفناش
ميرال _ نتعرف بعدين، عن اذنك
رجعت اوضتي، ومسكت الفون، وبقيت اقرا الشات بتاع اسير عينيها ونفسي ابعتله، بس خلاص مبقاش ينفع اكلمه تاني، لكن هو كأنه عرف انى متردده وبعتلي
سليم _ متردده تبعتي؟
ميرال _ لا خالص
سليم _ متردده يا ميرال
ميرال _ هو عافيه
سليم _ ايوه... اقولك حآجه كمان،، انتي عايشه صراع مع نفسك بين اللي عاوزاه والمفروض عليكي
ميرال _ ثقتك الزياده دي هتوديك في داهيه
سليم _ انتي موافقه علشان تثبتيلي حاجه مش موجوده.... ارفضيه يا ميرال، انا بحبك وانتي بتحبيني ومش هنقدر نكون لناس تانين
ميرال _ قولتلك مش بحبك افهم بقا
سليم _ محتاج اقابلك وتقولهالي انتي وبتبصيلي عشان اعرف اصدقك او لا
ميرال _ يعني لو قولتهالك قدامك هتصدقني
سليم _ المهم اشوفها في عينيكي
ميرال _ موافقه، هقابلك واقولهالك
سليم _ ياريت
ميرال _ هقابلك امتي
سليم _ حالا لو تحبي
ميرال _ ماشي، قابلني في السوبر ماركت اللي كنت فيه قبل كده
سليم _ اعتبريني هناك
ميرال _ تمام
انا كنت بتلكك علشان اشوفه تاني مش مسألة اقولهالوه او لا
استأذنت بابا وخدت السواق ورحت هناك، بقيت الف في السوبر ماركت وملقتهوش، ف بعتله. قالي تعالي في النقطه دي، روحت هناك لقيت المكان فاضي ومفهوش حد بقيت ابص يمين شمال وبردو ملقتهوش، جيت امشي وفجأه حد شدني وحط ايده على بوقي ولما بصتله لقيته هو،... هدء روعي، وكأني متأكده انه مش هيأذيني
سليم بإبتسامة _ بعمل كده في الحلم
ميرال تشيل أيده _ لأ، التانيه بتكون خطف
سليم وهي يقترب منها لترتطم بالحائط _ ودي أيه
ميرال _ معرفش
سليم _ مكسوفه تقولي ان دي حب
ميرال _ هو انت اسمك ايه
سليم _ أسير عينيكي
ميرال _ اسمك الحقيقي
سليم _ لغيت ما تعترفي انك. حبتيني، هيفضل اسمي كده
ميرال تشرد في عينيه_ انت طلعتلي منين
سليم _ قدري بعتني ليكى
ميرال _ اه
سليم _ قولي
ميرال _ اقول ايه
سليم بإبتسامة _ نسيتي جايه ليه
ميرال _ افتكرت
سليم _ طيب قولي
ميرال تبصله في عيونه _ انا مش عاوزاك ومش بحبك
سليم يتجاهل كلماتها ويزيل خصلات شعرها عن وجهها ويتأمل وجهها ليسود الصمت لدقيقتين
سليم _ اخر كلام
ميرال _ هه
سليم _ اخر كلام
ميرال بارتباك _ اه.... انا مش بحبك
سليم _ هترتاحي مع غيري
ميرال_ ايوة
سليم _ اها
ميرال _ صدقتني؟
سليم _ لأ
ميرال تبعده _ طيب انت حر دي حاجه ترجعلك
سليم _ ارفضيه يا ميرال، انا عاوزك وانتي كمان، ليه بتعملي فينا كده
ميرال _ اتكلم عن نفسك، انا مش عاوزاك
سليم _ انتي كده بتظلمي نفسك وبتظلميني وبتظلمي العريس، ذنبه ايه يتجوز واحده مشغوله بغيره
ميرال _ انا مش مشغوله بحد انت غلطان ... هنشغل ب واحد معرفش اسمه طيب ازاي
سليم _ يعني كل مشكلتك في الاسم بس
ميرال _ معنديش. مشاكل في حاجه انا ماشيه
مشيت وانا مبسوطه رغم اني رفضت بس كنت مبسوطه وانا معاه، ولو عليه كنت فضلت شويه كمان.. واكيد هيجي وقت وارفض فارس، بس خليني شويه يكون بطل ثقته الزيادة دي
#سليم
يتحدث بالهاتف
سليم _ كله تمام
الطرف الأخر _ عملت ايه
سليم _ ولا حاجه، قالت الكلمتين ومشيت
الطرف الأخر _ وانت محاولتش تعمل حاجه
سليم بإبتسامه _ لأ
الطرف الأخر _ ههههه حبيبي انا كنت مراقبكم وشوفت كل حآجه... والله شكلكم كان يجنن
سليم _ شوفت بجد
الطرف _ طبعاً امال هسيبك كده
سليم _ شوف براحتك، كله تبع الخطه
الطرف الأخر _ خطه!.. طيب ياعمي،
سليم _ اتعدل انا علي اخري منك،.. كله تبع الخطه بقولك
الطرف الأخر _ انا عارف يابني انه كله تبع الخطه ههههه
سليم _ حد قالك انك هايف
الطرف الأخر _ انت
يمكن وقفت شويه ابصلها وايدي سرحت على شعرها بس عادي يعني ده مش معناه حآجه وكله تبع الخطه ، بس الواد ده دماغه فاضيه شويه، انا مستحيل اميل ليها لو كانت اخر بنت على وجه الأرض
روحت المكتب وقعدت علي الكرسي،... ميلت شويه وعيني غفلت وبعد شويه صحيت علي أيد بتمشي علي وشي ولما فتحت لقيتها هي
سليم يعتدل وهي تقعد علي رجله
سليم بإبتسامة _ انتي هنا
ميرال _ مقدرتش اخبي عنك اكتر من كده
سليم وهو يتحسس وجهها _ قولي
ميرال _ بحبك يا سليم، ومش عاوزة غيرك.... انا كنت صغيره لما شوفتك اول مره بس كأنك طبعت اسمك في قلبي
سليم _ انتي عرفتي؟
ميرال _ ايوه،.. ولو بتحبني خلينا نسيب كل حآجه ونهرب
سليم _ و حقي
ميرال وهي تلمس وجهه بحب _ انت هتاخدني منه ومفيش انتقام اكتر من كده.... خلينا نهرب علشان خاطري
سليم _ مستعده تسيبيه وتروحي معايا
ميرال _ مستعده ودلوقتي حالا.... يلا بينا
سليم _ يلا
سليم يقوم مفزوع، ويبص حوليه لغيت ما يهدا وبعدين يقوم ويمسك قطعة ديكور ويرميها على الحيط بغضب
سليم_ ميلت يا خويا.. ميلت ونسيت مهمتك... بس لأ.. انا لازم اشد نفسي،... مينفعش انسا تاري منها ومن ابوها
#فرح
جه دكتور سامح وجواد وقعدو مع ماما وانا كنت بسمعهم من بره الصاله
سامح _ انا سامح ابو جواد
مريم _ اهلا وسهلا تشرفت بحضرتك
سامح _ قبل ما ندخل في التفاصيل، عاوز اسأل انا شوفت حضرتك فين قبل كده
مريم _ الحقيقه محصليش الشرف
سامح _ لأ انا متأكد اني شوفتك قبل كده
مريم _ لا والله مش فاكره
جواد _ يمكن واحده شبها مانت بتشوف ناس كتير كل يوم في المستشفي
سامح _ اه ممكن
جواد _ طيب هتتكلم ولا اتكلم انا
سامح _ هتكلم بس اقعد
مريم _ اتفضل
سامح _ الحقيقه يااا... حضرتك اسمك ايه
مريم _ مريم
سامح _ الحقيقه يا مدام مريم، ان ابني جواد شاف فرح ومن وقتها وهو عمال يزن عليه علشان اجي اطلبهاله، ويشرفنا ويسعدنا ان حضرتك توافقي
مريم _ هو ميتعيبش،، بس ادونا يومين نفكر ونرد عليكم
سامح _ خدو وقتكم
مريم _ متشكره
جواد _ امال هي فين
مريم _ لحظه واحده .... فرح هاتي قهوه للاساتذه
عملت قهوه وطلعتلهم، و جواد وقف خدها مني
جواد _ هاتي عنك
فرح _ متشكره
مريم _ تعالي اقعدي
فرح _ دكتور سامح يا ماما من احسن الدكاترة اللي في مصر، وبيجي يلف علي المرضا كل يوم بدون مقابل
جواد _ وبنسبه ل ابن الدكتور
"فرح تبص للارض بخجل "
سامح _ ليه بصلتك محروقه
مريم بإبتسامة _ قالت عنك كل خير
جواد بإبتسامة _ متشكر يا انسه فرح
فرح بخجل _ العفو
سامح _ بحيكي على تربيتك، ربنا يحميها، فرحت اوي لما جواد قالي انه عاوزها
جواد _ مش هلاقي احسن منها و كمان شاطره في تهريب المجرمين كمان
فرح _ ههههه
#احمد
نزلت من البيت بعد تلات أيام ومشيت على طول
احمد _ انسه شدن
شدن _ نعم
احمد_ صباح الخير
شدن_ لو كنت حابب تكمل مشاكل خليك بعيد عني دلوقتي
احمد _ انا جاي اطمن عليكي
شدن _ انا تمام، تقدر تمشي انا هتمشا شويه من غير العربيه
احمد _ ممكن اتمشا معاكي، يمكن تحتاجي حآجه
شدن بعد صمت_ يلا يا سيدي
احمد بإبتسامة _ متشكر
شدن _ عملت ايه مع الجارسون يومها
احمد _ ههههه جابلي المدير، والمدير قالي لأما تشتغل بيهم لأما تتحبس
شدن _ وانت اخترت ايه
احمد _ كنت هشتغل طبعا
شدن _ تستاهل علشان تتحداني تاني
احمد _ طيب والله كنت عارف انك مدبرالي مصيبه من اول ما شوفتك جايه انتي ومبتسمه
شدن _ دي كانت تمويه للأقاع بالعدو ههههه
احمد _ انا مكنتش هسيبك بس قولت بلاش طالما حست بغلطتها
شدن_ طيب تووب، وبلاش تتحداني تاني... المره الجايه مش هطلعك منها
احمد_ لا وعلي ايه، خليني ماشي جمب الحيط احسن
شدن_ برافو عليك
احمد بإبتسامه _ اقولك حآجه
شدن_ قول
احمد_ كنت فاكرك شريره بسبب اللي عملتيه معايا، بس لما شوفتك مدمعه حسيت انك بتحسي
شدن_ قفل على الموضوع و شد شويه
احمد_ انا آسف
شدن_ عادي
احمد_ تسمحيلي اعزمك علي دره مشوى
شدن _ لا، انا عزماك خد هات
احمد _ الحاله مش ضنك اوي كده، خليها عليه
شدن_ طيب
جبت الدره ورجعتلها تانى
احمد _ اتفضلي
شدن _ شكراً
احمد _ ليكي في الدره ولا مورطتك فيها
شدن _ بحبها جداً... هي وحمص الشام والبطاطا وبحب اوي اكول علي عربية الفول،... بس بابا لو سمع هينفوخني
احمد _ طبعاً،،، بنت زين قابيل تآكل علي عربية فول ازاي
شدن _ تصدق صح... بس انا مبتعاملش علي الأساس ده في الحاجات اللي بحبها
احمد_ صح! بأمارة ما قولتيلي انت مش عااااارف بتكلم مييييين
شدن _ ههههه ماهو انت اللي لسانك طويل شايفني مش طايقه نفسي وبترغي،
احمد _ مانتي كمان زعقتيلي وانا جاي اطمن عليكي
شدن _ كده خلصين واحده بواحده
احمد_ صح
شدن _ انت قولتلي قبل كده انك لوحدك،... ازاي لوحدك
احمد _ يعني اهلي ربنا افتكرهم ومعنديش اخوات
شدن _ يا حرام وعايش ازاي
احمد_ اتعودت اصلهم ميتين من سنييين
شدن_ ومين كان يرعاك
احمد _ عمي قبل ما ياكول ورثي
شدن _ وانت معاك ورث
احمد _ طبعا انا اساسا من الصعيد وبابا كان عنده فلوس كتير ف لما ربنا افتكره، عمي رباني في بيته كام سنه ولما قولتله حقي فين، طردني في الشوارع، وجيت هنا اشتغلت وعلِمت نفسي بمساعدة بعض الصالحين
شدن_ طلعت ليك قصه اهو، كنت فكراك طفل شوارع
احمد _ ياااتعبيراتك
شدن _ ههههه مش قصدي
احمد_ اتعودت، عادى
شدن_ انت بتقول علِمت نفسك، اتعلمت ايه بقا
احمد_ معهد سياحه وفنادق
شدن_ امال لما انت ابن ناس ومتعلم ماااسك مطوه ليه
احمد_ مش شغال سواق يابنتي
شدن _ ايه العلاقه،... افهم
احمد _ بنتثبت يامه،.. واحد سكران يجي يقولي طلع اللي معاك او ياخدني مكان مقطوع
شدن_ ههههههههههههههه مكان مقطوع
احمد_ لا انا احمد اه بس راجل اوي... هما بيخدونا عشان ياخدو العربيه.. صفي نيتك
شدن _ ههههههههههههههه، وربنا صافيه انت اللي فهمت غلط
احمد بإبتسامه _ احم... طيب
شدن _ طيب قولي بقا ناوي علي ايه
احمد _ في ايه
شدن _ في شغلك معايا
احمد _ انتي عاوزاني امشي طبعا
شدن _ لا مش الفكره ... بس انت ممكن تشتغل شغل احسن من كده
احمد _ مفيش شغل يأكل عيش خليني كده احسن
شدن _ طيب وحقك
احمد _ مالو حقي
شدن_ هتسيبو لعمك ياكلو
احمد _ ربنا كبير اعمله ايه انا، اذا كان الورق كله يثبت ان مليش حاجه وابويا باعلو بيع وشرى
شدن _ وحيات ربنا انا اتغشيت فيك... امال ماسكلي مطوه وعامل بلطجي عليه ليه
احمد _ مقدرتش علي الحمار بقا
شدن _ يعني انا بردعه
احمد _ ههههه مقصدكش انتي
شدن _ ماااشي شكراً علي ذوقك
مطلعتش زى ما فهمت، هى اه شوارعيه وبحسها متسلطه بس طلعت حلوه من جوه ، زي ما حلوه من بره
#أسر
كل اللي بقينا نتكلم فيه هو الشغل وبس، ومبقتش تسأل عني ولا تهتم انا عامل ايه،، وباسم طول الوقت معاها، ، و لما بشوفهم من الكاميرات بتكون عادي ومش بتهزر معاه، عكس لما اكون موجود بتقصد تزودها قدامي علشان تفهمني اني مبقتش صديقها المفضل، وانا بجد ناقصني حاجه كبيرة من غيرها
عائشة تدخل _ مستر أسر شوف ده كده
أسر ياخد منها الورق _ مين عامل ده
عائشة _ انا
أسر _ عك وكل اخطاء
عائشة _ عك في ايه
أسر _ هنا ضيق اوي هيخنق الست هي ولبساه، لازم يوسع او يكون من غير اكمام
عائشة _ ماشي انا بسألك علي التصميم مش علي المقاس،، كل ده هيتظبط في التصنيع
أسر _ قولت مينفعش
عائشة _ تمام اعدله، عن اذنك
أسر _ عائشة
عائشة تستدير _ افندم
أسر _ ياريت تفهمي ان ده مكان شغل مفيش داعي كل ما اعدي جمبك الاقيكي بتهزري مع باسم
عائشة _ اوك يا مستر، عن اذنك
بعد ما مشيت دورت في الاخبار لقيت تصميمات من تصميماتي مسروقه ومنسوبه ل امجد، كنت هتجنن،.. طيب مين اللي بيعمل كده،.. مين الخاين اللي هنا... طلبت كل اللي في الشركة في اجتماع
أسر _ عاملين إيه
الكل_ بخير
أسر يقف ويدور حول الطاولة وبعد صمت _ عاوز اعرف انا بنسبالكم ايه، كل واحد يتفضل يقولي انا اعنيلوه ايه
هيثم _ انت قبل ما تكون المدير ف انت صاحبنا، بس ايه اللي حصل؟!
أسر _ وانتي يا سحر قولي رأيك
سحر _ مش محتاجه اقول حآجه، يكفي اننا كلنا اسره مش مجرد شركه وبفضلك طبعاً
أسر _ باسم
باسم_ في ايه يا أسر ايه الحكاية
أسر _ رد عليه
باسم _ انت صاحبنا واخونا وكلنا بنحبك
أسر_ روما
روما _ انت عارف تكون بنسبالي ايه والكل هنا يعرف
بقيت اسالهم واحد واحد لغيت ما وصلت ل عائشة ومسألتهاش
أسر _ طيب حلو يعني انا صاحبكم و اخوكم وبتحبوني
سحر_ باقي عائشة مسألتهاش
أسر _ اه صح ...... دورك يا عائشة
عائشة _ انت مديرنا وكلنا بنحترمك
أسر _ اه..... تمام.... كنت بقول ايه..... اه..... دلوقتي انا بحبكم واخترتكم بالواحد علشان بثق فيكم وبقالنا سنين مع بعض ولو احتجتو لحاجه مبتأخرش لحظه واحده
هيثم _ في ايه يا أسر ما تفهمنا
أسر يعرض الصور _ شوفو التصميات دي كده وشوفو دي
باسم _ اتسرق منك تصميمات تاني؟
أسر _ ايوووه، وانا مش هممني التصميمات قد ما يهمني اعرف، مين وسطنا هنا الخاين
بدأت الأصوات تعلي والتساؤلات تزيد
سحر _ يعني انت شايف ان حد فينا بيخونك
أسر _ انتو رأيكم إيه
هيثم _ اشمعنا دلوقتي اللي هنخونك ماحنا مع بعض بقالنا سنين
أسر _ انا بسألكم لية ... قصرت معاكم في اية فهموني
روما _ هدي اعصابك واللي عمل كده هيبان
عائشة _ عمره ما هيبان لأن أسر بيثق في اي حد معدي
روما _ قصدك إيه
عائشة _ مقصدتش حاجه
أسر _ اطمني يا روما حتى لو الكل شك فيكى انتى برا دايرة الشك
هيثم _ يعني نعتبر كلنا داخل دائرة الشك.... انا اوت... استقالتي هتوصلك علي مكتبك
أسر _ هيثم اقعد احنا لسه بنتكلم
هيثم _ لا بعد الكلام ده مينفعش اكمل.. عن اذنكم « وبيمشي»
أسر _ باسم الحقو انا مفيش دماغ دلوقتي.، ويلا الاجتماع اتفض بس لازم كلكم تكونو عارفين اني هعرف مين الخاين وميبقاش يلوم عليه بعد كده
الكل بيمشي وهو بيوقف عائشة
أسر _ عائشة استنى
عائشة _ افندم
أسر _ ممكن افهم انتي حاطه روما في دماغك ليه
عائشة _ وانا قولت ايه
أسر _ انتي فاهمه قولتي إيه
عائشة _ لا فكرني
أسر _ تقدري تفهميني معني جملتك اللي قولتيها.. يعني ايه عمره ما هيبان علشان انا بثق في اي حد معدي... قصدك انها ممكن تكون روما وانا مش هعرفها
عائشة _ انا محددتش شخص، مش ذنبي انها جت في بالك
أسر _ عائشة انتي مستغربتيش انا مسألتكش نفس السؤال اللي سألته للكل ليه
عائشة _ عشان زعلان منى
أسر _ لأ
عائشة _ امال ايه
أسر _ عشان انتي الوحيدة اللي معنديش صفر في الميه شك في اخلاصها ليه، انما الباقين بدون استثناء شاكك فيهم، ف لما تيجي تقولي الجمله دي.. انا كده لازم اعيد نظري ف ثقتي فيكي انتي
عائشة _ اه
أسر _ اعيد نظري يعني ولا إيه
عائشة _ دي حآجه ترجعلك
أسر _ انتي عارفه...... انا هعيد نظر في موضوع غلاوتي عندك،
عائشة _ وانا عملت إيه علشان تشك في غلاوتك عندي
أسر بتنهيده _ ولا حاجه، ارجعي مكتبك
عائشة _ حاضر
أسر بنرفزه _ اهو هو ده السبب،
عائشة _ هو ايه، وانا اتكلمت
أسر _ متكلمتيش و مهتمتيش تعرفي ليه انا زعلان منك
عائشة _ انت عاوز ايه انا مبقتش فهماك
أسر _ ولا حآجه يا عائشة روحي
عائشة _ طيب
بتمشي وهو بيرمي ازازة الميه بعصبيه _ يلعن ابو كده،،، ايه البرود الي حل عليها ده
اتغيرت اوي مش هي دي عائشة... مكنتش تسبني مضايق من غير ما تعرف السبب وكانت لازم تهديني
#عائشة
مش بيحمل كلمه علي روما وثقته فيها عمياه عن اللى بيحصل،.. مع ان السرقه محصلتش غير من وقت ما جت...... خليها تنفعه لما يخسر كل صحابه عشانها
باسم _ أسر هدي ولا لسه
عائشة _ معرفش... انت رجعت هيثم؟
باسم _ لأ، مرضيش
عائشة _ وبعدين طيب
باسم _ ولا قابلين هما حرين مع بعض
عائشة _ مفيش حآجه اسمها حرين كلنا عيله واحده مينفعش حد يمشي
باسم _ ياستي ما تروقي دماغك وهو حر، خلينا في حالنا
عائشة _ الشركه هي حالنا... بس يروقو كده و نرجع نتكلم معاهم
باسم _ تتكلمي مع مين
عائشة _ مع أسر وهيثم هيكون مين
باسم _ اممم.... هو وقفك ليه صحيح
عائشة _ عشان الشغل
باسم _ واشمعنا انتي
عائشة _ واشمعنا مش انا.. ما انت عارف اننا قبل ما نشتغل مع بعض احنا صحاب
باسم _ فاهم، بس ياريت تاخدي بالك من منظري قدام زمايلنا
عائشة _ وانا قربت لمنظرك ازاي
باسم _ انتي فاهمه وانا مش هقولك تحترميني ازاي
أسر من الخلف _ احم
باسم يستدير _ أسر
أسر _ مالكم
عائشة _ باسم كان بيطمن عليه
أسر _ يطمممن عليكي اه
باسم _ في حآجه يا أسر
أسر _ اه في.... في ان عائشة صحبتي من قبل ما انت تيجي هنا، ولو صداقتنا مزعلاك تقدر تسيبها
عائشة _ انت بتقول الكلام ده بصفتك ايه
أسر _ بصفتي ايه؟
عائشة _ ايوه.... صداقتنا مش كفايه عشان تدخل بيني وبين خطيبي
أسر _ اه،،، مفهوم طبعا.... ماشي يا باسم اللى عايزة هيكون، ومن الثانيه دي صداقتنا انتهت... كل واحد علي شغله ومشوفش الوقفه دي في وقت الشغل
قال كده ومشي... احسن خليه يزعل اشمعنا هو بتلدغه عقربه لما اجيب سيرة روما
باسم _ مش تقولي انه ورايا
عائشة _ مشفتهوش
باسم _ طيب وهنعمل ايه
عائشة _ ولا حآجه.. يلا ارجع مكتبك علشان هو هيبتدي يتلكك دلوقتي
باسم _ ماشي
#سليم
كنت في الجيم وبغير هدومي لهدوم العب ومفيش غيري في المكان ده وفي غفله مني حسيت ب أيد ماشية على دراعي، ولما بصيت، لقيتها روما ف ذقيت ايدها
سليم _ فيش في وشك نقطة دم تتكسفي عليها
روما _ وانا عملت اية
سليم بتحذير _ خليكي بعيد عني احسنلك
روما _ بصراحه انت دخلت مزاجي، ف وافق بسرعه علشان في النهايه هتجيلي بردو
سليم _ هه ههههههههههههههه طيب شكرا على المعلومة
جيت امشي ف وقفت قدامي وحط ايديها علي كتفي ،
روما _ خليك معايا وانا انسيك الدنيا
سليم يشيل ايديها ببرود _ مليش في الحاجات اللي ببلاش " يذقها على الأرض ويمشي "
سبتها تزعق وروحت العب رياضه ولما وصلت ميرال بعتتلي
ميرال _ انت كويس
سليم _ كويس ،، في حآجه ولا ايه
ميرال _ من وقت ما كنا في السوبر ماركت مكلمتنيش ف قلقت عليك
سليم _ انا كويس متقلقيش عليه
ميرال _ حاسه انك زعلان من حآجه
سليم _ زعلان علشان انتي مخطوبه لواحد وبتكلمي التاني
ميرال _ يعني انا خاينه في نظرك
سليم _ انتي بتخوني نفسك
ميرال _ انت موهوم... انت ممكن تكون صديق وبس، ولو كلامي معاك هيضايقك مش هتكلم تانى
سليم _ اوعي تقولي كده، مش ممكن اضايق من كلامك بس مش حابب اللى بيحصل
ميرال _ طيب انا هطلع اقول ل بابا اني مش عايزة فارس بس بردو متعتبرش اني بحبك
سليم _ كنت متاكد انك مستحيل هتكملي، و انتي مبتحبيش غيري ولا هتحبي
ميرال _ يابني خف الثقه دي
سليم _ دي الحقيقه انتي لا يمكن تستحملي حد غيري يلبسك دبلته
ميرال _ اسير خف يا بابا، ثقتك دي بضايقني
سليم يضحك بدون صوت _ انا متأكد من كلامي زي ما انا متأكد انك بتكلميني دلوقتي
ميرال _ طيب اقولك حآجه هتعجبك اوي
سليم _ عارفها، اتصلي عاوز اسمعها بصوتك
ميرال تتصل _ جاهز تسمعها بصوتي
سليم _ جاهز
ميرال _ خطوبتي بعد بكره، وانا. كنت هرفض بس علشان ثقتك دي هكمل
سليم _ ميرال متهزريش، احنا لبعض ومش هتكوني لحد تانى
ميرال _ تعاله وشوف بنفسك
سليم _ انا عارف انك مش هتكملي بس ارجوكي متلعبيش بمشاعري بكلامك ده
روما تيجي من الخلف وتخطف منه التليفون _ ايوة يا حلوه، خليكي بعيد علشان هو بيحبني وبيضحك عليكي
«وبتقفل في وشها»
سليم بصدمه _ انتي عملتي ايه
روما تمسك ايده وتحط فيها التليفون _ باي باي ياسولي
عشق_بالخطأ
•تابع الفصل التالي "رواية عشق بالخطأ" اضغط على اسم الرواية