Ads by Google X

رواية عشق بالخطأ الفصل الخامس والثلاثون 35 - بقلم نجمة براقه

الصفحة الرئيسية

 رواية عشق بالخطأ الفصل الخامس والثلاثون 35 - بقلم نجمة براقه


ميرال

كانت غلطتي من البداية اني وثقت في واحد متداري في اسم مستعار وغامض بشكل ده،... مستنيه ايه منه غير انه يطلع بيكدب عليه... حالا صدقت انه بيحبني وانا حتي معرفش اسمه لغيت دلوقتي 

عملتله بلوك، وتاني يوم، جه فارس علشان نروح نشتري الخاتم، ومن غير تفكير روحت معاه بعد ما كنت هرفضه علشان " اسير عينيها " ولما وصلنا هناك، جابلي مجموعة خواتم، اختارت منهم واحد وخلاص من غير ما ابص كتير

فارس _ مالك 
ميرال _ مفيش، 
فارس _ مفيش  ازاي.. دا انتي حتي مبصتيش للخواتم كويس
ميرال _ بصيت وعجبني ده
فارس _ متأكده
ميرال _ اها
فارس _ عاوزة ده لو سمحت
ميرال _ هستناك في العربيه
فارس _ طيب اتفضلي

روحت العربيه وهو بعد شويه جه

فارس _ ممكن افهم في ايه
ميرال _ مفيش حآجه
فارس _ لا فيه، دا مش منظر واحده بتشتري خاتم خطوبتها
ميرال _ مالو منظري ماهو كويس 
فارس _ مش كويس وانتي عارفه... طيب صارحيني.... انتي مجبره عليه؟
ميرال _ وانا مين هيجبرني عليك يعني
فارس _ ميرال احنا لسه في البدايه، لو مش عاوزاني قوليلي، انا مقبلش اتجوز واحده مش قابلاني
ميرال _ قبلاك بمزاجي، بس دلوقتي مصدعه شويه وعاوزه ارتاح
فارس _ لا، الف سلامه عليكي... ماشي ياستي 

#جواد

الباب خبط ولما فتحت لقيته عمي ياسر

جواد يحضنه _ ايه المفاجأة الحلوه دي، حمدالله على السلامة 
ياسر _ الله يسلمك يا حضرة الظابط، ومبروك الخطوبه
جواد _  لسه يدوب قرينا فاتحه وبس
ياسر _ ربنا يتمم بخير
جواد _ طيب اتفضل... ماما عمي ياسر جه
سماح تيجي _ حمدالله علي السلامه،  والله اسكندريه نورت 
ياسر _ الله يسلمك،، عامله اية دلوقتي
سماح _ اهو عايشه
ياسر _ امال فين سامح
جواد _ راح المستشفي
ياسر _ هو جاي اجازه ولا جاى يشتغل 
سماح _ ياما قولناله وهو كل اللى عليه الشغل وحشني الشغل وحشني
جواد _ انا هوصل اجيبه واجيلك 
سماح _ تيجبو بردو
جواد _ اه هجيبو، في ايه
سماح _ اقعد طيب ابوك قالك خليك متتنططش كل شويه هناك
جواد _ انتو ليه فهمني غلط، شوف ياعمي
ياسر _ مالكم 
سماح _ ياخويا كل شويه يروح هناك اكمن خطيبته شغاله هناك
ياسر _ ههههه صح الكلام ده
جواد _ دول ظلمني متصدقهمش، انا بطمن علي بابا بس
ياسر _ فاهمك ياحبيبي، وانا في سنك كنت بروح ل بابا الشركه اطمن عليه
جواد _ هههههههههه اهم حاجه البر بالوالدين
ياسر _ طيب يلا انا رايح معاك نبرو سوا
سماح _ قال جبتك يا عبدالمعين
ياسر بهمس _ شوف امك بتجيب عبدالمعين من ورا ابوك
جواد _ ههههه ايه ياعمي عيب كده 
ياسر _ ههههه يلا هتودينا في داهيه

خدتو وروحنا المستشفى واتكلمت معاه فى موضوع مراته طول السكه

ياسر _ هو  سامح  قالك 
جواد  _ سمعته بالصدفه... بس انا عاتب عليك، كان لازم تقولي
ياسر  _ و انت هتعمل  ايه يعنى 
جواد _ حبيبي  انا  اقدر اجبلك كل  المعلومات  عنها في  24 ساعه  بس 
ياسر  _ انا  قعدت 26 سنه ادور وملقتش حآجه،  انت هتلاقي في  24 ساعه 
جواد  _ طيب  بزمتك ياشيخ  فكرت تدور في  السجل  المدني... وتشوف اذا عايشه ولا  ميته
ياسر _ لأ  خالص 
جواد  _ شوفت بقا  ...  اديني اسمها  بالكامل، ومنين وكل التفاصيل  دي وانا  ان شاءلله  هجبلك كل  المعلومات  عنها 
ياسر  _ مفتكرش انك  هتلاقيها 
جواد  _ خلينا نجرب مش هنخسر حاجه
ياسر  _ طيب  وابني او بنتي 
جواد  _ دي خليها  لما  تلاقيها  لان متعرفش  اسمه او اسمها وكمان  مش  معروف اذا متسجل بأسمك ولا  لأ 
ياسر  _ او ممكن  يكون  متولدش أصلا 
جواد  _ تفائل خير 
ياسر _ خير

خدت منه اسمها  بالكامل،  وبعته لواحد  وطلبت منه يجيبلي كل  التفاصيل  الخاصه  بالاسم ده.. وكملنا فى  طريقنا للمستشفي

#فرح 

كنت  بلف علي  الغرف وبشوف المرضى،  وبعدين طلعت  من الغرفه  لقيت  جواد واقف قدامي  ورافع عليه  المسدس

جواد _ سلمي نفسك ياللي  بتهربي المجرمين
فرح  _ ههههه  منه لله  اللي  مسكك مسدس
جواد ينزل المسدس  _ انا  لو قابلته تاني  هبوسه في  بوقه 
فرح  _ اتلم
جواد _ وانا  جيت نحيتك،  انتي  بتتلككي
فرح  _ ايه جابك
جواد  بإبتسامة  _ اصل بابا  وحشنى  اوي،  وجيت ابوسه اقصد  اشوفه 
فرح  _ اتكسف شويه دا انت  والدك راجل  وقور 
جواد  _ ياستي انتبهيلي شويه انا  حاسس انك  وافقتي علشان  بابا مش  علشاني
فرح  _ ههههه  علشانكم انتو الاتنين 
جواد  وهو  يميل عليها  _ طيب  ايه

فرح تضربه قلم خفيف  وتجري

بقيت  اجري وفجاه  قابلت دكتور سامح ومعاه واحد  تاني 

سامح  _ بتجري ليه 
فرح  بارتباك  _ أبداً،..  رياضه  عادي 
جواد  يجي  _ انا  ممكن  اخدك الحجز بتهمت التعدي على  ظابط في  وقت اداء مهمته
سامح _ وهي  ايه المهمه دي وانت  في  اجازة  ومبلط في  المستشفى  بدون سبب...  ايه جابك
جواد _ ايه يا دوك مش  شايف  صاحبك...  انا  جبتهولك ما تتكلم  ياعمي
ياسر _ لا مشفتهوش غير دلوقتي، ابنك ده يا سامح
جواد _ ايه ياعمي في ايه مش كده
سامح _ محدش يعرفك خد بعضك وامشي......... احب اعرفك اهي دي بقا فرح خطيبته 
جواد _ وتخصص تهريب مجرمين 
ياسر يسلم عليها _ الف مبروك
فرح بإبتسامة _ الله يبارك فيك متشكره
سامح _ ودا بقا ياسر صاحبي من اكتر من 30 سنه 
فرح بإبتسامة _ اسمه ياسر بجد
ياسر _ ايوه مستغربه ليه
فرح _ اصل بابا اسمه كده بردو 
ياسر _ ربنا يخليهولك 
فرح _ الله يرحمه 
ياسر _ الله يرحمه 
جواد _ طيب واقفين ليه ما تيجو اعزمكم على حآجه
سامح _ يلا... تعالي معانا يا فرح
فرح _ مش هينفع، اتفضلو انتو
جواد _ استأذني وتعالي 
فرح _ مش هقدر، وماما مش هتوافق
سامح _ خلاص سيبها 

#شدن 

كنت خارجه من البيت علشان اقابل البنات واحمد كان بيوصلني... وفي نقطة معينه شوفت سليم معدي من جمبنا بالعربية... عيني خدتني وبقيت ابص عليه لغيت ما بعد عننا

احمد _ تعرفيه؟
شدن _ ابن عمي
احمد _ هو ده صح
شدن _ هو ده ازاي
احمد _ خلاص طنشي 
شدن _ لا قول 
احمد _ ممكن تزعلي
شدن _ مش هزعل
احمد_ اصل اول مره قابلتك فيها كنتى بتتكلمي عن واحد، وانه مش عاوزك وكلام من ده
شدن بتنهيده _ اه هو ده
احمد _ شكله كويس
شدن _ شويه
احمد _ طيب بعيد عن شكله وشياكته، هو يستاهل انك تفكري فيه؟
شدن _ مشوفتش منه حآجه وحشه... مستقيم وملهوش في سكة البنات... ف افتكر انه يستاهل
احمد _ صح، اسباب مقنعه بردو
شدن _ طيب قولي رأيك فيه بصراحه... انا شكلي وحش
احمد بتردد _ لا... حلوه
شدن _ حلوه والسلام يعني
احمد _ لا مش حلوه والسلام.... انتي جميلة، تشبهي لمامتك بشكل كبير
شدن _ طيب امال هو مش شايفني لية ها... ناقصني رجل ولا أيد... ولا يكون حوله... اديني سبب 
احمد _ اخاف اقولك ناقصك ايه تزعلي
شدن _ قول مش هزعل
احمد_ لا هتزعلي
شدن _ ما تقول يا احمد
احمد _ بصراحه بصراحه
شدن _ ايوه
احمد _ ناقصك تتقلي وتبطلي تدي انطباع عن نفسك انك متكبره وشايفه نفسك، وناقصك كر.......... ناقصك تتقلي
شدن _ وقف العربيه.
احمد يوقف _ وقفت 
شدن _ كنت بتقول كلمه و قطعتها... كمل
احمد _ محصلش
شدن _ قوووول ما تخلنيش اتعصب عليك
احمد _ كنت بقول ناقصك كرامله... قصدي شوية خفت دم يعني
شدن ببكاء _ لا انت قصدك ناقصني كراامه
احمد _ طيب بتعيطي لية دلوقتي... انا اسف والله مقصدش
شدن ببكاء _ ببكي عشان عندك حق، انا ماسحه بكرامتي الأسفلت معاه 
احمد _ عادي نغسلها وترجع نضيفه بس اهدي
شدن تهداء _ نغسلها ازاي
احمد _ اقولك نغسلها ازاي
شدن _ قول
احمد _ بصي! انتي اكيد عندك موهبه زي مواهب ابوكي وامك... امك بترقص وابوكي بيغني صح
شدن تحك اذنها _ هي دي حقيقة بس انت موصلي الموضوع علي انهم شغالين ف كباريه... ما تنقي الفاظك.. ايه ده
احمد _ افهمي
شدن _ افهم ايه
احمد _ قصدي انك اكيد بتعرفي تعملي حآجه من دول.. صح ولا لأ
شدن _ بعرف اعمل الاتنين 
احمد _ طيب حلو، اعملي ده 
شدن _ قصدك اعمل كليبات  واطلع علي التلفزيون واليوتيوب والجو ده
احمد _ ايوه
شدن _ انت دخلت شمال ليه لما انا بقولك طريقنا يمين... احنا دلوقتي بنتكلم عن المغرور، 
احمد _ مين المغرور ده
شدن _ الله في ايه، انت دماغك تخينه ليه... المغرور هو اللي كان معدي دلوقتي
احمد _ ههههه حلو القب ده
شدن _ صح تحسه كده باصص لناس من فوق مع ان شكله وحش ومفهوش مميزات
احمد_ اخاف اقولك كله مميّزات تفهميني غلط... الواد حلو انتي اللي مضايقه منه
شدن _ ما تدخل في الموضوع علشان انا اتخانقتلك بجد
احمد _ طيب افتحيلي مخك وركزي 
شدن بتركيز _ قول 
احمد _ كان في كلمه كده او مقوله مش مركز اوي... بتقول اييييه
شدن _ بتقول ايه
احمد _ بتقول... لا تجعلي حلمك رجلآ... بل اصنعي لنفسك مستقبلآ يجعلك حلمآ لكل رجل
شدن ببلاهه _ ايوه ايه العلاقه بردو
احمد بقرف _ نسيت اقولك ان تبع عيوبك انك استيعابك بطيء 
شدن _ يعني ايه

#عائشة

كان في شغل مهم لازم أسر يشوفه ف بعته مع سحر علشان مش حابه اتواجه معاه  دلوقتى،  وبعد شويه جه وسط الموظفين كلهم ورمالي الورق في وشي 

أسر بعصبيه _ شغلك تجيبيه بنفسك متخليش حد  تاني يجيبوه
باسم _ في ايه يا أسر ليه العصبية دي 
أسر _ اهلااا،  لا ياحبيبي هنا انا المدير عليكم كلكم... تيجي تدافع عنها وخطيبتي والشغل ده...  لأ  
باسم _ اها..... ماشي 
أسر  _ ومن النهارده الكل يركز في  شغله...  دي مبقتش شركه دا بقا كافية للعشاق 

مقدرتش اسيطر علي نفسي ودموعي نزلت  

أسر _ ابكي ابكي،  ما انا المدير دلوقتي 

قال كده وانا سبته وروحت  الحمام وبقيت أبكى هناك لغيت ما روما جت ورايا  

روما _ معلششش معلش،.....  ياعيني طول عمرك  بتحبيه وهو مش شايفك غير صاحبته والنهارده لا بقا حبيب ولا صاحب 
عائشة  _ اشبعي بيه،  انا  لا بحبه ولا  بكرهو، 
روما _ بتقولي كده علشان مبصلكش
عائشة _ انتي دماغك فاضيه وسعي 

 
#أسر

مش هي فضلت باسم عليه خليها بقا تعرف يعني ايه مدير 

روما تدخل _ حبيبي 
أسر _ سيبني وحدي دلوقتي 
روما _ جاي اطمن عليك 
أسر _ انا كويس 
روما _ تحب اجبلك حآجه تشربها طيب
أسر _ روما من فضلك انا مخنوق دلوقتي، سيبيني 

عائشة تخبط 

أسر _ أدخل 
عائشة _ لو سمحت  لازم تشوف الشغل ده 
أسر يقرب ل روما _ كنتى بتقولي اجبلك حآجه اشربها 
روما بمياعه _ اه 
أسر يقبلها _ مفيش حآجه تعدل مزاجي غيرك انتي
روما _ ههههه  حبيبي 
أسر يقبلها مره أخرى _ بقولك  ايه،  انا  بفكر اخلي  مكتبك هنا  جمبي علشان اشوفك علي طول 
عائشة _ لو سمحت ممكن  تشوف عشان امشى 
أسر بحده _ الدنيا مش هطير......  كنا بنقول ايه يا روحي 
روما _ كنت  بتقول عاوز تشوفني علي  طول 
أسر _ صح........  عارفه....  انا عيني  مشافتش اجمل منك ولا هتشوف
روما _ اها انا عارفه 

عائشة _ طيب انا رايحه وراجعه تانى 

أسر _ لا متمشيش، غير لما اقول 
روما _ خلاص  يابيبي،  شوف شغلك وانا هجيلك  تاني 
أسر _ ماشي  ياروحي هتوحشيني
روما _ وانت ياقلبي...  باي 

مشيت وانا  رجعت  قعدت علي  المكتب 

أسر _ وريني
عائشة _ اتفضل 
أسر يبص للورق _ مش ده نفس التصميم اللي عملتيه من فترة 
عائشة _ اه هو 
أسر _ والمطلوب
عائشة _ في أخطاء كتير في  التصنيع،  زي مانت شايف الفستان ليه اكمام ومن غير  فتحه علي الصدر،  انما التصنيع،  بحماله وصدره مفتوح،  وفي فتحه تحت،.. الكلام  ده  مينفعش 
أسر يبصلها من فوق لتحت _ هو هنا دلوقتى 
عائشة  _ اه
أسر _ طيب وريهوني
عائشة _ حاضر 
أسر _ عارفه  هتوريهوني ازاي 
عائشة _ عارفه،  هخلي البنت تلبسه زي ما بتحب 
أسر _ البسيه انتي وتعالي
عائشة _ ايه
أسر_ زي ما سمعتي 
عائشة _ البسه ازاي  انت شايف  طريقه لبسي
أسر _ خمسه وتكوني هنا وانتي لبساه
عائشة  _ أسر انت عارف  بتقول  ايه
أسر  بحده _ اسمي مستر أسر،  يلااا
عائشة  _ مش هلبسه 
أسر _ هتلبسيه 
عائشة _ لو هترفدني مش  هلبسو 
أسر يقوم ويوقف جمبها _ مش هتترفدي وهتلبسيه،  لأما هلبسهولك بمعرفتي....  يلا خمسه  وتكوني  قدامي  بيه 
عائشة بدموع _ انا مش مصدقه 
أسر بحده _ يلاااا

لبسته غصب عنها،  وبعد  شويه جت  عندي وهي حاطه شال علي  كتفها وبداري الفتحة اللي تحت،  والبنات جاين وراها يتفرجو،  روحت قفلت الباب عليهم ورجعتلها 

أسر  يدور حولها _ شيلي البتاع ده وسيبي الفتحه عشان  اعاين كويس 
عائشة _ لأ 
أسر _ شيلي 
عائشة بدموع _ لأ 
أسر يشده منها 
عائشة بنرفزه _ لا لا.. هااات أسر بقولك اديني الشال
أسر يبعد عنها الشال _ تؤ
عائشة _انت   ازاي  طلعت  وحش كده 
أسر _ وانتي ازاي طلعتي  حلوه كده
عائشة بارتباك _ اديني الشال 
أسر _  لسه مشوفتش الأخطاء 
عائشة _ طيب خلصني 
أسر _ براحتي...  مدير بقا 
عائشة _ اها 
أسر وهو يقترب منها ويلمس زراعها _ المشكله هنا 
عائشة تشيل ايده بارتباك _ اه 

أسر يلمس رقبتها بلطف _ مكنتش اعرف انك بجمال... مخبياه ليه عننا... 
عائشة تضربه  بالقلم بعنف_ انت نسيت نفسك باين..  فوق
أسر يحط ايده على  خده _ بتضربيني 
عائشة _ واموتك كمان  ...  انت باين عليك اتجننت ومش عارف بتعمل ايه 

 مكنتش عارف بعمل ايه وزعلي منها نساني اننا صحاب واللى بعمله ده مينفعش  ويمكن لو مضربتنيش كنت تماديت اكتر من كده

أسر يحط الشال عليها _ انا اسف....  امشى يلا 
عائشة باستحقار _ قد ايه كنت مغفله ومفهمتكش طول السنين
أسر  _ قولت امشي.....  يلا،  وابقي ابعتي الشغل  مع  اي حد تاني
عائشة بدموع _ احسن مش عايزة  اشوف  وشك تاني 

مشيت وانا طلعت من المكتب بعد شويه لقيتها قاعده علي مكتبها ولما شافتني بصت بعيد،  وانا كملت وروحت البيت ودخلت اوضتي علي طول 

مسك تدخل _ مالك 
أسر يغمض عينيه بضيقه _ عكيت الدنيا 
مسك تقعد جمبه _ حصل ايه 
أسر _ تعديت حدودي مع واحده صحبتي...  مكنش ينفع اعمل كده 
مسك _ تعديت حدودك ازاي...  اتكلم علي طول 

حكتلها اللي حصل  كله

مسك _ انت ايه يضايقك في انها تتخطب ما دا الطبيعي 
أسر بدموع _ بغير عليها....  ايوه  انا  بغير....  مش  عاوزها تجوز 
مسك بإبتسامة _ طيب ومقولتلهاش ليه  انك  بتغير  عليها  
أسر _ تقيله على لساني  ....  ازاي  اقولها بغير عليها واحنا صحاب
مسك _ انت بتحبها؟ 
أسر بتهرب _ لأ 
مسك _ اااااسر 
أسر _ ايه 
مسك _ قول بصراحه 
أسر _ معرفش،  .......  بصي هو احساس محستش بيه  غير  لما  اتخطبت... ومش  عاوز اتسرع واسميه حب 
مسك _ اللي هو الاحساس ده 
أسر بشرود _ طول الوقت عاوز اشوفها،  عاوزها جمبي...  مش  عاوزها تكلم باسم...... و نفسي اقولها تبعد عنه وتخليها معايا 
مسك _ قولها الكلام ده 
أسر _ هي شيفاني صديق.  وانا  طول  عمرى  باعملها علي  الاساس  ده...  اجي فجأه  اقولها الكلام  ده..  مينفعش 
مسك _ اعترف لنفسك انت بس  وهتلاقي نفسك بتقولها كل حآجه 
أسر _ لا مش قادر اعترف لنفسي حاسس بالاحراج بسبب الاحاسيس الجديده دي 
مسك بإبتسامة _ مش محتاج  اكتر من الاعتراف  لنفسك والباقي سهل 
أسر _ طيب وهي هتعمل ايه لو حست...  دي زعلت  وضربتني لما  قربتلها 
مسك _ تستاهل 
أسر _ عارف  اني  غلطت،  بس شوفي هي عملت  ايه تخيلي  بقا اقولها بحبك 
مسك _ مش  هتخسر  حاجه لو قولتلها 
أسر _ هحاول بس يارب اقدر ويارب هي متزعلش
مسك بإبتسامة _ هتقدر 
سليم يدخل _ أسر عاوز اتكلم  معاك 
مسك بإبتسامة _ لا سيبه دلوقتي 
سليم _ ليه  مالو
مسك _ بيحب 
أسر _ ماااما
سليم  باهتمام _ متقولش  روما 
مسك  _ تؤ...  عائشة 
أسر _ ماما  ايه  ده  ...... مالها روما  يا سليم 
سليم _ مفيش  ..  خلاص  كملو انا  ورايا  شغل  لازم  اعمله سلام 
أسر  _ انا  غلطان  اني  بتكلم  معاكي 
مسك _ ههههه كبرت وبقيت تحب، اما اروح افرح سيف 
أسر _ ماما ايه ده مالك النهارده

#سليم 

كنت  رايح  احذره منها بس لما عرفت ان قصته مع عائشة مش معاها هي.. قررت مقولش واتصرف معاها  بمعرفتي...  

يتحدث بالهاتف 

سليم  _ مقولتليش ليه يا عاجز
الطرف الأخر _ اتصلت بيك كتير انت  مردتش
سليم _ طيب انا  لازم  اشوفها  قبل الخطوبه
الطرف الأخر _ طيب هي  هتروح  تشتري الفستان بالليل ممكن تشوفها هناك 
سليم  _ من اي محل
الطرف  الأخر  _ معرفش  بس  هعرف  واقولك
سليم  _ ماشي  مستني اتصالك 

قفلت  معاه وروحت  الجيم وانا  عارف ان  روما  هتيجي  ورايا، وبالفعل روحت  وكنت  بلعب رياضه  وشوفتها داخله  وجايه عندي،  ف سبت اللى  بعمله  و وقفت استناها

روما تعدي جمبه وتبصله من فوق  لتحت وتمشي  وهو  يمسك ايدها  ويرجعها تاني

سليم  بإبتسامه  _ كنت  مستنيكي
روما _ اشمعنا 
سليم  _ اصلي منمتش النهارده  بسببك
روما  _ وقعت يعني 
سليم  _ انتي  توقعي اي حد  
روما  _ انا  عارفه 
سليم  _ طيب  ممكن  تروحي  معايا  مشوار 
روما  _ فين 
سليم  _ في  مكان  صغير  يسعنا انا وانتى  وبس 
روما  بإبتسامة  _ موافقه  
سليم  بإبتسامه  _ حبيبتي....  يلا ياروحي 

خدتها في  عربيتي،  وطلعت  علي  منطقه شعبيه معظمها بلطجيه وشباب مرميه في  الشارع  بيضايقو اي حد  معدي 

روما  _ ايه المكان  ده 
سليم  _ في  الشارع  التاني  ..  فيه  بيت صغير ملكي، مش  بيدخلو غير  الغالين 
روما  _ ياااي،  ايه ده  ملقتش غير  المنطقه دي
سليم  _ بقولك  في  الشارع  التاني 
روما  _ طيب  يلا وقفت هنا ليه
سليم  _ هننزل هنا  علشان  العربيه  هتتحشر، زي مانتي  شايفه الشارع  ضيق
روما  _ اوك يلا 
سليم  _ طيب  انزلي هركن العربيه  واجيلك
روما  _ اوك « بتنزل من العربيه»
سليم _ باي باي اتمنالك رحله جميله ههههههههههههههه

روما _ سليم لا ياسليم ارجوك متسبنيش هنا

#روما

نزلني في مكان شكله بيئة اوي وفي اطفال من غير هدوم وشباب لابسين سلاسل كبيره وستات تخينه اوي، وفجأه بداؤ يتلمو عليه

احدهم _ ايه ياسكر مش لابسه هدومك ليه
روما _ ابعدي عني يا ست يا بيئة انتي
اخرى تضربها في كتفها _ مين دي اللي بيئة يا روح امك 
روما _  not touch me
اخري _ دي بتشتمناااا يا نسوان بتقولنا توش 
اخري _ هاتهوالي وهي شكلها مضايقني من اول ما شوفتها
روما بصراخ _ لا لا... ياااسليم

واذا بهم ينقضو عليها لمدة دقائق وبعد ذلك يتركوها ليصبح وجهها بعدها الوان، منها الأزرق والأحمر والأخضر

#ميرال  

جه الليل وشاديه دخلت عندي قالتلي ان بابا قالها تروح معايا نشتري فستان للخطوبه.. مكنتش حابه اروح بس هي مسكتتش غير لما وافقت، ونزلنا خدنا السواق وروحنا 

شاديه _ اية رأيك فى دة
ميرال _ حلو
شاديه _ يابنتي دا فستان خطوبتك ركزي معايا
ميرال _ خلاص بقا يا شاديه قولتلك  حلوه
شاديه_ طب ممكن تقيسيه ولا لا
ميرال بذهق _ ماشي يا شاديه ماشي

دخلت جوه اقيسه وقبل ما اعمل حآجه حد جه من الخلف وكتم نفسي ولما بصيت عليه لقيته هو

سليم_ اهدددي خالص 
ميرال تشيل ايده _ انت تاني
سليم _ وتالت ورابع لغيت ما تفهمي اني مش بخدعك 
ميرال _ تخدعني دي تقولها لما يكون بينا حآجه... انا معرفكش.. 
سليم _ ميرال ارجوكي متبوظيش كل حآجه، وحياتك عندي ما بخدعك
ميوال _ امال البنت اللي كلمتني دي بتقول كده ليه
سليم _ عشان  عايزة  تجوزني وانا  مش  عايز غيرك 
ميرال  _ وانا  اصدق كده  يعنى 
سليم  _ لازم  تصدقيني 
ميرال _ ولازم  ليه  بقا 
سليم  _ عشان  بحبك  وانتي  بتحبيني 
ميرال  _ انا مش  بحب  حد   
سليم  _ طيب  بتغيري عليه  ليه  لما  انتي  مش  بتحبيني 
ميرال  _ انت بتضحك  علي  نفسك  انا  مش  بحبك  ولا  بغير  عليك 
سليم  _ طيب  عيني  في  عينك  كده 
ميرال  _ لأ 
سليم  _ طيب  خلينا كده  لصبح
ميرال  _ براحتك  انا  ماشيه 
سليم  _ مش  هخليكي تمشي  قبل ما  تصدقيني 
ميرال بتنهيده  _ حتي  لو صدقتك انا  خطوبتي بكرا ومش هينفع نتكلم تاني
سليم  _ الغيها 
ميرال  _ الغيها  علشان  واحد  معرفش  اسمه  حتي 
سليم  _ اسمي  سليم 
ميرال  _ سليم 
سليم  _ ايوه  سليم سيف قابيل 
ميرال _ واشمعنا بتقولي  دلوقتي 
سليم _ علشان  لو واقفه معاكي على  الاسم  تبقي عرفتي  اسمي  بالكامل... 

بالخارج 

خالد  _ فين  ميرال
شاديه  _ بتقيس الفستان،  بس اتأخرت اوي معرفش ليه
خالد  _ قد ايه يعني 
شاديه  _ عشر دقايق 
خالد  _ طيب  انا  هشوفها 


  •تابع الفصل التالي "رواية عشق بالخطأ" اضغط على اسم الرواية 

google-playkhamsatmostaqltradent