رواية زينة الليث الفصل الثالث 3 - بقلم جاسمين محمد
فيروز… مينفع… وقبل متكمل كلمها بيبصه لاقي الممرضين دخلوا اوضه زينه وعاملين يجرو
🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼
ليث. وكلهم اتخضه وجرو عشان يدخلوا بس الممرضه منعتهم وكلهم وقفوا في حاله خوف وقلق وبعد شوي الدكتور طلع وكلهم جري عليه
ليث قلبه انقبض ورايح جي قدام الاوضه وخايف والدكتور طلع جري عليه
ليث… ها يادكتور طمني
الدكتور.. اطمن هي بقت كويسه وهتفوق دلوقتي
ليث سمع كدا فرح اووي ومستناش الدكتور يكمل كلامه ودخل جري علي اوضه زينه ومسك ايدها والكل دخل وره
ليث .. فتحي عينك بقا وقومي وحشتني عينك
زينه بدات تفوق وتفتح عينها وبتعب
_انا فين
ليث بفرح… متخافيش انتي كويسه
زينه بصتلوا بستغراب وفضلت تبص لكل واحد في الاوضه بتسغراب وعلامه الاندهاش اترسمت علي وشها
ليث بستغراب… زينه مالك
بصتلوا بستغراب _زينه مين انت مين ومين دول
ليث واالكل اتصدم
مرفت.. حبيبتي انا ماما
زينه… ماما مين انا مش فكراكم ولا فاكره اي حد وانت مين
فيروز راحت داندهت علي الدكتور يشوف حاله زينه
الدكتور.. بعد اذنك ابعد شوي ياستاذ ليث
ليث قام من جنب زينه والدكتور قعد وبدا يفحصها
الدكتور.. انتي فاكره انتي عندك كام سنه ولا اسمك اي ولا فاكره حاجه
زينه .. لا مش فاكره حاجه
الدكتور… تمام استاذ ليث ممكن تيجي معايا
فهد… حاضر
ليث… ها يادكتور طمني زينه مالها
الدكتور… زينه فقدت ذاكرتها بس هنعمل شوي فحوصات وتحليلات عشان نعرف هل هو مؤقت ولا لا
ليث بحزن…. تمام بس طمني علي حالتها
_بص هي كويسه بس احتمال من اللي انا شافيه ان حالتها شكلها هتكون طفوليه
ليث بياس وحزن علي حالتها _تما.. وقطع صوته صوت زعاق زينه وطلع يجري هو والدكتور علي اوضتها
ليث دخل لقي زينه قاعده علي السرير وضامه رجلها وحضنها وخايفه
ليث… فيروز حصل اي
فيوز…_احنا بنتكلم معاها عادي وبنعرفها علينا لقنها كدا
ليث… تمام وبدا يقرب منها
ليث…. اهدي متخافيش انا جنبك
زينه بعياط وطفوله… ابعد الوحشين دول عني طيب
ليث… حاضر بس اهدي كله يطلع بر
الدكتور… بس مينفعش استنا اديها حقنه مهده
زينه بعياط… لا انا بخاف من الحقن متخلهوش يديني حقنه
ليث بزعيق… قولت كله بر
الكل طلع بر وليث قرب من زينه وقعد جنبها علي السرير وبحب
_اهدي متخافيش بقا
زبنه وهي عماله تعي… انا معرفهمش وهم بيقولوا اني بنتهم واعرفهم بس انا والله ما فكرهم وخايفه منهم
ليث… اهدي ومتخافيش منهم انا مش هخلي حد يقربلك ابدا
زينه بعياط… بجد
ليث… اه
زينه اترمت في حضن ليث وحضنته جامد وليث مصدق وحضنها جامد بكل قوته كانه كان منتظر الحضن ده من زمان اوووي
زينه حست ان ضلوعها هتتكسر من حضن ليث
زينه علي وشك العياط… ابعد شوي انت بتوجعني كدا
ليث استوعب وبعد شوي عنها
زينه.. انت طيب اوووي وهم وحشين متخلهمش يقربوا مني ماشي
ليث .. حاضر بس فين الابتسامه الحلوه
زينه… اهي وحطت صباعها علي راسها زي الاطفال لم تفكر
ليث بستغراب… بتفكري في اي
زينه بحزن… مش عارفه اناديك اقولك اي
ليث قعد يضحك علي تصرفاتها….. بسيطه ناديني ابيه ليث انتي كنتي بتناديني كدا
زينه بعفويه.. بجد طيب بس انت مز وباين عليك صغيره فكنت بقولك ابيه كيف
ليث ببتسامه… معرفش اسالي نفسك لم ترجع ليكي الذاكره
زينه… اكيد كنت مجنونه عشان كنت بقولك كدا
ليث… هههه اكيد
في مكان اخر
_الو مازن ابوك رن عليك وبيقولك لازم ترجع
مازن… ليه حصل اي
_بيقول زينه البنت اللي هتتجوزها عملت حد. ثه وفي المستشفي
مازن نفخ بضيق.. اممم طيب سلام انت دلوقتي
_ماشي سلام
مازن قفل معا ومسك سجاره وول… عها وفي بنت حضنته من ضهره وبحب
_في اي ياحبيبي
مازن…. مافيش قومي البسي وامشي
_بس احنا لسه هنكمل سهرتنا
مازن بعصبيه…. قولت امشي يلا
_اممم ماشي يامازن وقامت لبست ومشت
في مكان اخر
_الحقي جوزك ياست هانم زينه هتاخدو منك وانتي مسافره بتتفسحي خلي الفسح تنفعك لم تسر. قه منك
🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼
•تابع الفصل التالي "رواية زينة الليث" اضغط على اسم الرواية