رواية خفايا القلوب "ليس على القلب سلطان" الفصل الثالث 3 - بقلم نور محمد
البارت_الثالث
حمدي بلع ريقه بتوتر وتصبب عرق من الخوف وقال:ماما صدقيني انا انا معرفش حاجه و
قاطعته زهره بغضب:لا تعرف ياحمدي مين اللي عمل فيها كده ابوس ايدك يابني ريح قلبي وقولي مين عمل في اختك كده
حمدي الدموع لمعت في عنيه بحزن وخوف:بلاش ياماما تعرفي احسن لو عرفتي مش هتقدري تستحملي الصدمه
زهره بصدمه وزهول:قول ياحمدي يابني قلبي هيقف من الخوف ريحني قول مين عمل كده؟
حمدي بدموع وندم: تمام ياماما هقولك.. اللي عمل في اختي كده يبقى عماد ابنك
زهره بصدمه ووجع:ايـيـه لا مـسـتـحـيـل عـمـاد يـعـمـل كـده!!
حمدي بحزن:للاسف ياماما هو اللي عمل في جميله كده انا شفته امبارح قدام اوضتها بس مقربتش منه لاني متأكد ان الباب مقفول كويس عليها
زهره سمعته وحطت ايدها على رأسها بصدمه ودموع وهنا دخل عماد اول ماشافهم قدامه باشكل ده قال بتوتر وقلق:ماما انتي كويسه هي هي جميله فاقت مش كده؟
زهره رفعت نظرها ليه ووقفت بغضب وبدون مقدمات ضربته كف قوي وقالت:انـت ازاي تـعـمـل كـده في اخـتـك ياحـيـوان ياحـقـيـر
عماد انصدم منها وقال:ماما انا معملتش حاجه والله ماعملت لجميله حاجه دي اختي
حمدي بحده:امـال كـنـت بتعمل ايـه امبارح قـدام اوضـتـها ياعـمـاد؟
عماد بتوتر:كنت عاوز ادخل اطمن عليها.. بس الباب كان مقفول عليها وانت عارف ان مفتاحه مع جميله وامي بس مش كده ياماما
زهره بصتله بدهشه لانه عنده حق وحطت ايدها جوه جيبها وطلعت المفتاح
زهره بصدمه وزهول:ايوه عماد عنده حق المفتاح بتاع اوضتها معايا ومفيش نسخه تاني منه غير مع جميله في اوضتها جوه
حمدي ببرود وشك:طيب مش ممكن يكون عمل نسخه من المفتاح اللي معاكي ياماما
عماد بصله بضيق ومسكه من هدومه بعنف وقال:انـت عـاوز تـوصـل لايـه مـعـايـا ياحـمـدي وبـعـديـن انا كـمـان شـوفـتـك بالـيـل عـنـد اوضـتـها بس قولت مستحيل اخـويـا يعمل كده لـيـه بـتـشـك فـيا وانا مستحيل اعـمـل كـده
حمدي نفض ايده بحده وقال: انا كنت هناك علشان اطمن عليها وبـشـك فـيـك لان تـصـرفـاتـك وهـتـمامـك بـيـها مـبـالـغ فـيـه ياعـمـاد ومن حـقي اشـك فيك لما يحصل في اختي كده فجأه وفي بيتنا
عماد اتعصب ومسك فيه بغضب وحصل اشتباك بينهم وهما بيضربوا بعض قدام زهره اللي كانت في عالم تاني
وفجأه انتفضوا كلهم بصدمه لما سمعوا صوت جميله وهي بتصرخ بقوه فجرت زهره عليها بسرعه وخلفها حمدي وعماد بقلق وخوف
وجميله كانت بتصرخ بنهيار وزهره جرت ضمتها بخوف:اهدي ياحبيبتي اهدي ياضنايا انا معاكي ياقلبي اهدي
حمدي دموعه نزلت بوجع بسبب حالتها وخرج بحزن وعماد قعد قدامها وهو بيهمس لها:جميله متخافيش احنا معاكي ياقلب اخوكي اهدي ارجوكي
جميله بنهيار:انا ادمـرت يامـامـا ادمـرت ومعرفش مين اللي عـمـل فـيـا كده انا بـمـ"وت ياماما بـمـ"ووت
عماد قلبه وجعه اوي من حالتها قدامه فخرج بسرعه ودموعه نزلت زي الشلال
بقلم نور محمد
وفي الصالون
حمدي كان قاعد وحاطط ايده على رأسه بتعب ودموع وعماد شافه وقرب منه بحزن:حمدي ورحمه ابويا انا ما قربت منها صدقني جميله دي اغلى وحده في حياتي ومستحيل اعمل فيها كده
حمدي بتعب:تعال ياعماد اقعد جنبي
قعد عماد جنبه بدموع وحمدي اخده في حضنه بحزن:خلاص ياعماد انا.مصدقك سامحني انا بس كنت ضايع وتايه بسبب اللي حصل في اختك
عماد بدموع:وانا كمان اسف علشان مديت ايدي عليك
حمدي بحنيه:حصل خير ياحبيبي
عماد بدموع:طيب هنعمل ايه دلوقتي اختك حالتها بقت تقطع القلب ولازم كمان نعرف مين عمل فيها كده؟
حمدي بشرود:عارف بس الاهم دلوقتي هو اختك جميله لازم نطمن عليها الاول وبعدين ربنا يسهلها
عماد:تمام عندك حق ياحمدي
وبعد مرور اسبوع كان الوضع كما هو عليه
جميله حبست نفسها في غرفتها ومنعت الاكل وحالتها بقت اصعب
وحمدي كل يوم يدخل يتكلم معاها بس بدون فايده
وزهره تعبت اوي بسبب تدهور حاله بنتها الوحيده
وعماد حبس نفسه كمان في غرفته وقطع الاكل بسبب حاله اخته اللي بقت توجع قلبه اوي كل مايشوفها قدامه
بقلم الكاتبه نور محمد
وفي يوم دخل حمدي علشان يطمن على جميله لقاها على نفس الحال ضامه نفسها على سريرها وهي بتعيط
حمدي بحزن ودموع:جميله عامله ايه دلوقتي ياقلبي
جميله بدموع:الحمد لله ياابيه
قرب حمدي منها واخدها في حضنه بحتواء اخوي وقال:مش كفايه كده ياجميله البيت كله بقى زي القـ.بر بدون ضحكتك فيه حتي ماما تعبت اوي على تعبك وعماد حابس نفسه في اوضته ليل نهار ومش قادر يطلع ويشوفك بالحاله دي ياقلبي
جميله بوجع وحزن:انا اسفه ياأبيه بس انا تعبانه ومخنوقه اوي
حمدي بحنيه:طيب ياقلبي قومي غيري هدومك علشان نخرج سوى نغير جو ايه رأيك
جميله بحزن:لا مش قادره والله ياابيه
حمدي بعد عنها وقام:انا هخرج احضر نفسي وكمان هقول لعماد يجهز علشان ياجي معانا نغير جو مع بعض ومش عاوز اعتراض ياله ياقلبي هستناكي بره ماشي
جميله ببسمه تعب:حاضر ياابيه
حمدي بحب:قلب ابيه مطوليش علينا تمام
جميله:تمام
خرج حمدي ودخل غرفه اخوه وقاله وعماد فرح اوي علشان جميله هتخرج اخيرا من غرفتها
بقلم نور محمد
وبعد وقت في عربيه حمدي
حمدي ببسمه:ها ياقلبي عاوزه نروح فين مع بعض
جميله ببرود:أي مكان ياأبيه مش مهم
حمدي بحب:طيب هنروح الملاهي علشان عارف انك بتحبيها اوي
عماد بحماسه:الله ملاهي ياجميله فاكره زمان لما بابا الله يرحمه كان بياخدنا لهناك نلعب سوى
جميله ببسمه عفويه:ايوه فاكره والمكان هناك وحشني اوي علشان بيفكرني بزكريات بابا الجميله
حمدي ابتسم بفرحه لما شاف ابتسامتها وساق العربيه وقال:تمام اتفقنا هنروح الملاهي مع بعض استعدوا ياحلوين
عماد مسك ايد جميله بحماسه وقال:مستعدين ياقائد
جميله ابتسمت لما تزكرت طفولتها الجميله مع بباها واخوتها بس الفرق دلوقتي ان بباها رحل وحل مكانه اخوها حمدي اللي بتعتبره مكان ابوها الغالي
وبعد وقت عماد وجميله كانوا بيلعبوا سوى بألعاب الملاهي مثل الاطفال بفرحه كبيره وحمدي بينظر لهم بفرحه وسعاده كبيره وفجأه اجت له رساله على الفون فتحها حمدي بسرعه وهنا انصدم لما لقى فديو لجميله اخته واللي حصل معاها في اليوم المشئوم ده
فضل متابع الفديو بصدمه وغضب رهيب وفي النهايه الفديو ظهر وجه المجرم الحقيقي وهنا حمدي انصدم بشده وقال بزهول وصدمه:لااااااا مـسـتـحـيـل.......
يتبع..بقلم نور محمد
خفايا_القلوب ❤
ومن صدمه حمدي الكبيره اقدر اقلكم ان الحقيقه هتظهر البارت الجاي وهنعرف مين المجرم الحقيقي وليه عمل كده في جميله وكمان هيبدأ اول حب خفي في روايتنا خفايا القلوب مين متحمس يعرف حمدي هيعمل ايه دلوقتي؟
•تابع الفصل التالي "رواية خفايا القلوب" اضغط على اسم الرواية