Ads by Google X

رواية احببت مربية ابنتي الفصل الثالث 3 - بقلم رهف حاتم

الصفحة الرئيسية

 رواية احببت مربية ابنتي الفصل الثالث 3 - بقلم رهف حاتم 


و فجأة صرخت و قالت
فرح بصراخ: عاااااا
************
في غرفة ادهم
قام بخضة و قال
ادهم: ايه الصوت ده ده صوت فرح 
و قام سريعا و نزل من الدرج سريعا
*****
في الصالة 
فتح الضوء و وجد فرح تبكى و تقول 
فرح ببكاء و وجع: اااه رجلي اااه 
ادهم ذهب اليها سريعا و قال
ادهم : فرح في ايه مالك مال رجلك 
فرح: دخل فيها دبوس كبير اااه 
ادهم: طب استني 
و قام بحملها 
فرح: اه يا رجلي اهئ
و اجلسها في الاريكة
و امسك رجليها و قال
ادهم: بصي هطلعها براحة تماما مش عاوز صويت مش عاوز دلع
فرح بوجع: اه حاضر 
و بدأ يطلعها و ثم قال 
ادهم: بصي استحملي شوية و لو اتوجعتي امسكي أيدي 
فرح ببكاء: ماشي 
و بدأ ادهم بمسك رجليها الناعمة و بدأ باخرجها ببطئ و مسكت فرح يده و قالت فرح فرح بوجع: ااااه براحة يا ادهم 
ادهم: حاضر امسكي نفسك بس 
و بدأ باخرجها بسرعة و صرخت فرح و قالت 
فرح: ااااه اهئ أهئ 
ادهم : خلاص خلاص أهدى خرجناها هروح أجيب مطهر و قطن و اجيلك
و ذهب ادهم
*****
وعاد بلاسعافات و مسك رجليها و طهرها و قال 
ادهم: احسن دلوقتي 
فرح: اه شكرا ميرسي لسة في وجع بس مش زي الأول 
ادهم: كنتي بتعملي ايه اصلا في الرسيبشن و احم ايه البس ده 
فرح نظرت لنفسها و قامت بوضع ايديها في وجهها من الخجل و قالت
فرح: انا انا كنت باخد شاور و كنت عاوزة لبس جديد 
ادهم : اااه اخدت بالي طب انتي كنتي هتاخدي لبس من مين 
فرح:من دادة حسناء 
ادهم: طب خلاص هجبلك انا ثواني
فرح: تمام ماشي 
****************
في غرفة زوجة ادهم القديمة

دخل ادهم إلى غرفة زوجته القديمة و فتح الباب بلمفتاح 
و دخل و نظر اليها بقرف و ذهب إلى الدولاب و اخد طقم لم تلبسه ملك من قبل و نزل إلى فرح وقفل باب الغرفة بلمفتاح مرة أخرى 
***************
و عاد ادهم و استخبى ورا فازة كبيرة لأنه سمعها تقول و تكلم نفسها و تقول
فرح: ياختااااي على الكسفة ياختاااي 
ضحك ضحكة خفيفة و قال
ادهم بخفوت: الصراحة اوول مرة اشوف بت بنعومة دي ايه الرجل ده احم ايه الي بقولوا ده 
و ثم ذهب اليها و قال 
ادهم: خدي اهو يلا تقدري تروحي اوضتك 
فرح : اوك 
و بدأت بقيام وحدها و ببطئ و قال ادهم
ادهم: عاوزة مساعدة ؟
فرح: لا شكرا اتفضل بقا من غير مطرود 
ادهم: انا غلطان اني ساعدتك و على فكرة افتكري أن ده قصري 
نظرت إليه و قالت 
فرح: اشبع بيه
و تركته و دخلت إلى غرفتها و 
ادهم: مش قولت شرسة و 
ضحك أيضا و ذهب إلى غرفته 
*****************
عند غرفة فرح

دخلت فرح غرفتها و أغلقت الباب و ضحكت قليلا و ثم 
غيرت لبسها و 
فرح: هروح اقعد في الجنينة شوية 
**************
في الحديقة

خرجت و قعدت في مراجيح في الجنينة 
و نظرت إلى السماء 
و جاء اليها ادهم بدون سابق اعظار و نظر اليها و قال 
ادهم:سماء حلوة فعلا 
فرح نظرت إليه و قالت
فرح:هو حضرتك ورايا ورايا 
و نظر اليها باستغراب و ثم اكملت و قالت 
فرح: احم يعني بتشكرك على الي عملته
ادهم: العفو ده واجب إنساني 
نظرت إليه فرح و لم تعلق 
جلس بجانبها في المورجيحة التانية و قال 
ادهم:احم هو باباكي عاوز يجوزك غصب ليه 
فرح: وانت عايز تعرف ليه
ادهم: خلاص ياستي مش عاوز
فرح بشرود: بابا كان بيحب الفلوس و عمي غني و قال إنه هيديله فلوس مقابل انه يجوزني لابنه و بابا طبعا من حبه للفلوس باعني
ادهم: واطي 
فرح : ايه ما تحترم نفسك ده بردو ابويا 
ادهم: لا احم قصدي يعني عمك 
فرح: اااه لا ده عادي 
ادهم: طب و مامتك فين 
فرح بحزن: منا قولت لحضرتك بقا ربنا رحمها و سابتني لوحدي لو كانت عايشة مش كان كل ده حصل 
ادهم: انا اسف 
فرح: ولا يهمك ☺انا متشوقة اوي اشوف بنتك 
ادهم: هتحبيها انشاء الله و قال و هو ينظر إلى عينيها
ادهم: أصلها بتتحب اوي اوي اوي اوي يعني 
فرح:مممم باين فعلا 
ادهم : احم طب تعالي ننام بقا علشان الساعة 11 بليل و حنين هانم هتوصل بكرة 
فرح:اوك تصبح على خير يا ادهم بيه 
ادهم باستهزاء: لا تقدري تقولي ادهم بس زي الأول 
فرح: امتى ده
ادهم و هو يغمزلها: و يقول بصي لرجلك و انتي هتعرفي 
و تركها و ذهب إلى غرفته 
************ 
في غرفة فرح 

و فكرت فرح قليلا و تذكرت و قالت 
فرح: ينهااااري ده كدة الموقف ده مش هيروح عن باله عااااا اهئ وحث بس بردو كان موقف حلو يخربيت عينه هيييح و ثم اكملت و قالت فرح: لا عيب يا فرح نامي و خلاص و نامت بطلتنا 
****************
و عند ادهم في غرفته 

ادهم: البت دي غريبة اوي حركت مشاعري ده الي يشوفها يقول عليها ملكة جمال العال مش مربية هو انا بقيت كدة ليه فوق يا ادهم شوية متنساش الي حصل بقا و خليك ذكي خليني انام احسن و نام بطلنا 
******************

و في صباح جديد 
يستيقظوا ابطالنا و يقوموا على الفطار و
على السفرة 
تقول
فرح : صباح الخير يا جماعة 
ادهم و حسناء: صباح النور و
جلست فرح و قالت 
فرح: حنين هتيجي انهاردة هيييه متشوقة اوي ليها 
حسناء بخفوت : امال لما تشوف شكلها هتعمل ايه 
ادهم : فاضل ساعتين و توصل وحشتني اوي 
فرح: انشاء الله تتجمعوا تاني 
ادهم: يارب
و انتهوا من الطعام
*****************
و في الصالة
جلسوا و قال ادهم 
ادهم: هيجوا امتى بقا 
فرح: اصبر أن الصبر مفتاح الفرج 
ادهم: صابر اهو 
حسناء: المهم أنها تيجي بسلامة 
فرح و ادهم: يارب 
و نزلوا إلى بعض و لم يتكلموا 
************

و بعد مرور ساعة 

ادهم: مش قادر تاني لسة فاضل ساعة كمان
حسناء: خلاص يابني أهدى هتيجي 
فرح: ههههه 
ادهم: بتضحكي على أيه 
فرح: لا ولا حاجة 
***************

و بعد ساعة آخرى
رن جرس القصر و ذهب ادهم سريعا 
إلى باب القصر و فتحه و كانت أمامه نوران و حنين 
ادهم: حبيبة بابا حنون 
و حضنها باشتياق و قال 
ادهم:حبيبة قلبي يا عمري وحشتيني اووووي 
حنين: وانت كمان يا بابتي وحثتني اوي 
ادهم : عملتي ايه في الإجازة يا حبيبتي 
حنين بكدب : حو اوي يا بابتي 
ادهم: وحشتيني اوي 
و ثم قال ل نوران
ادهم: معلش يا نوران بس حنين وحشتني اوي و من فرحتي نسيت انك موجودة يعني حمد الله على السلامة 
نوران بضيق: الله يسلمك 
ادهم: اتفضلي 
و دخلوا و قالت حنين و هي تشاور إلى فرح التي كانت متفأجا من شكلها
حنين : بابي مين بنت تي (دي)
ادهم: دي طنط فرح الي هتلعب معاكي وانا مش موجود 
حنين: دي حوة اوي يا بابي 
ادهم و هو ينظر اليها: اه يا حبيبتي زيك كدة
نوران بتكبر و تعالي: انتي المربية 
فرح بثقة: ايوة انا و انتي صاحبته صح 
نوران: والله انتي هنا مربية يعني مش ليكي حق تساليني
فرح: مممم اه انتي على فكرة بردو زيي مش بتاخدي حنين و تسافري و تهتمي بيها ولا ايه و الصراحة يعني المربيين بيعملوا نفس الي عملتيه بس أزيد شوية
و نظرت اليها بثقة أقرب إلى الغرور 
لما ترد اليها نوران و نظرت اليها باستحقار و قالت
نوران: ادهم اشوفك في الشركة قريب لازم امشي نرمين اختي مستنياني في البيت 
ادهم: تمام سلام 
نوران : باي 
و نظرت إلى حسناء و فرح بتعالي و ذهبت 
فرح بخفوت لحسناء: و دي مين دي كمان 
حسناء : لا دي حكاية خاصة هحكيهالك بعدين 
فرح:اوك 
و ذهبت فرح إلى حنين و نزلت إلى مستواها و قالت 
فرح:انتي اسمك ايه 
حنين: نين
فرح: الله حنين اسم حلو اوي 
حنين بطفولة: بجت 
فرح: طبعا و شكلك كميلة خالث يا حنين 
حنين: انا ثبهك اوي يا فيح 
فرح: و احلى مني كمان يا حنين ينفع طلب 
حنين: أيه 
فرخ: ينفع بوسة هنا و شاورت على خدها 
حنين و أعطت لها القبلة و قالت فرح 
فرح:الله حلوة اوي 
و فرحت حنين و قالت 
حنين: بابي 
و نظرت إلى ادهم الذي كان يتابع الموقف بصمت و شرود و فرحة 
فرح: ادهههم 
ادهم: عيونه احم قصدي نعم يا فرح في حاجة 
حنين: بابي انا كعانة اوي
ادهم: ايه رايك نأكل كول سلو الي انتي بتحبيها من برة
حنين : هيييه بحبك يا بابي 
حسناء: طب وانا يا حنين مث بتحبيني 
و ذهبت اليها حنين و نزلت حسناء إلى مستواها و قالت 
حنين: لا انا بحبك اوي مث تزحلي 
و حضنتها و ضحكت حسناء وبادلتها العناق و قال ادهم و هو يحمل حنين و يقول
ادهم: يلا أجهزوا هنروح النادي نلعبها شوية و نروح المطعم و ناكلها حاجة خفيفة كدة هي جاهزة هلعب معاها شوية هنا عقبال مانتوا تخلصوا 
فرح: هههه اوك 
حسناء: طيب تعالي يا فرح علشان نشوفلك حاجة تلبسها 
فرح: اوك 
ادهم: يلا متتاخروش 
فرح: ممكن يا ماما بس دقيقة في المطبخ 
حسناء: اه طبعا 
و دخلوا إلى المطبخ و كان لادهم الفضول الكبير على معرفة ماذا تريد فرح أن تحادثها 
****
في المطبخ 
فرح: هي مين نوران دي 
حسناء: ههههه دي ياستي صاحبة ملك الروح بروح نفس الشخصية بظبط 
فرح: اااه و اختها كدة بردو؟
حسناء: سمعت من ادهم أنها مش زيها تماما و أنها محترمة لانها بتشتغل معاه يلا بقا خلينا نقوم نجهز 
فرح: ماثي 

  •تابع الفصل التالي "رواية احببت مربية ابنتي" اضغط على اسم الرواية 

google-playkhamsatmostaqltradent