رواية عشق بالخطأ الفصل السابع و الاربعون 47 - بقلم نجمة براقه
P47
#سليم
روحت ل أسر لما بابا كلمني،... حبيت اعرف هيقول ايه بعد ما عرف، ودا السبب اللي وداني هناك مره تانيه
ولما وصلت لقيته بابا وماما وعائشه قاعدين جمبه
سيف _ تعاله يا سليم
سليم _ عاملين ايه
مسك بإبتسامة _ بخير يا حبيبي
سليم _ عامل ايه دلوقتي
أسر بخزى _ انا اسف يا سليم
سليم _ عرفت الحقيقه خلاص
أسر _ عرفت، حقك عليه
سليم يتجه للباب بدون كلام وسليم يوقفه
سيف _ رايح فين
سليم _ ماشي
أسر _ استنا يا سليم
سليم _ ورايا شغل لازم اعمله
سيف _ انت زعلان لسه
سليم يضحك بخيبه _ ههههه انا ايه يزعلني يا بابا.... دا يدوب شك فيه اني خونته وطعنته في ضهره، ... عادي جداً مفيش حآجه تزعل..... حتي لما قالي لميناك من الشارع، يا يتيم..... عادي ازعل ليه
أسر بندم _ حقك عليه.. انا مكنتش عارف بقول ايه
سليم _ سهله..... انا ماشي ومش راجع تاني، وزي ما قولتلك هتفتح مش هتلاقيني
مسك _ حبيبي عشان خاطري طول بالك، انتو اخوات في النهاية
سليم بانفعال _ وهو مفتكرش كده ليه وجه يسألني قبل ما يصدق فيه.... 26 سنه مكنوش كفايه علشان يعرفني كويس
أسر يحاول يقوم وعائشه تمسك ايده وتساعده
أسر وهو يمد يده امامه _ سليم.... عشان خاطري متزعلش، والله الموضوع كان صعب عليه، بس انت اخويا مهما حصل
سليم _ عاوز امشي يا بابا من فضلك وسع
سيف _ عشان خاطري انا... ولا انا مليش خاطر عندك
سليم بصوت متحشرج ودموع _ بابا ارجوك بلاش تضغط عليه.... انا عشت وسطكم طول عمرى وانا مش ناسي اني يتيم، ولا ناسي ان العز اللي انا عايش فيه بتاعكم، وقولتلك كتير خليني امشي، لاني كنت عارف ان هيجي اليوم واسمع الكلام ده... وانت مكنتش تسيبني
أسر يتقدم نحوه بمساعدة عائشة الي ان وصله وامسك به _ سليم، انا قدامك اهو، عميت ومش عارف امشى لوحدي، وياعالم هفتح تاني ولا لأ... ولو مش كفاية بنسبالك تقدر تضربني (يبدء بالبكاء) انا قدامك اهو، يلا اضرب
سليم يدير رأسه لجهه الاخرى وهو يزرف الدموع
أسر _ مبتردش عليه ليه
سيف _ سليم
مسك _ عشان خاطرنا كلنا سامحه المره دي، ولا احنا ملناش خاطر عندك
سليم بدموع _ ليكم طبعاً...... سامحوني لازم امشي مش هقدر استنا
أسر يمسك به _ تحب اعمل ايه طيب علشان تسامحني
سليم يزيح يده حتى كاد ان يقع ثم امسك به سريعا
سليم _ بابا، اسنده لو سمحت
سيف يمسك ايد اسر _ تعاله، سيبه لما يهدا
أسر _ مش هيرجع تاني
سيف_ هيرجع، مش كده يا سليم
طلعت من غير ما ارد عليه، ورحت مكان بعيد اقعد فيه لوحدي علشان اهدي قبل ما ارجع البيت ولما وصلت المكان ده شدن اتصلت بيا
سليم_ ايوه
شدن _ انا موافقه
سليم بتنهيده _ متشكر
شدن _ بس انا عايزة اعرف اشمعنا دلوقتي، ما انا ياما حاولت اكلمك وانت كنت تصدني
سليم _ مكنتش جاهز لجواز ولا مستعد احب في التليفون، ولما فكرت استقر ملقتش احسن منك
شدن _ طيب ومراتك
سليم_ دي مش مراتي، هي مش اكتر من تصفية حساب واخرها معايا بكره
شدن _ وهي رأيها ايه
سليم_ مش عاوزاني ولا انا عاوزها
شدن_ طيب ممكن اقابلها واسمع منها
سليم_ اه ممكن...... بكره هاخدك تشوفيها
#ميرال
فوقت، ملقتش حد جمبي، وبعدين قومت غسلت وشي ورجعت نمت على السرير، كنت حاسه دماغي لسه تقيله ودايخه،.... ومع دخول الليل سليم جه، والمره دي مكنتش هكلمه ولا اقربله، لانه قدر يجرحني بكلامه
سليم يفتح الباب ويدخل يقعد جمبها وهي تعتدل وتنظر لجهه الاخرى
سليم _ انتي لسه مجهزتيش
(ميرال متردش عليه)
سليم _ انا بكلمك....... انتي!....... انا مبحبش كده، ردي احسنلك
ميرال _ عاوز ايه
سليم _ مجهزتيش ليه
ميرال تنظر له _ مش هجهز ولا هتقربلي تاني
سليم _ مش بمزاجك، انا اللي اقول اقربلك ولا لا
ميرال _ ابعد عني يا سليم
سليم يشدها من زراعيها ويديرها _ انتي هنا مخطوفه، وهنا عشان تتزلي، مش جايبك ادادي فيكي واترجاكي تحني عليه
ميرال تضغط على اسنانها بغيظ _ ياخي انا مش طيقاك في وشي، وقرفت منك ومن شكلك
سليم _ مش هو دة شكلي اللي كل شويه تعملي حركة جديدة علشان يقرب منك
ميرال _ كنت غبيه مبفهمش
سليم _ خلينا نتغابا لاخر مره ( يشق ثوبها)
ميرال تقاوم _ ابعد عني، لا اصرخ والم عليك الناس
سليم وهو يقترب منها اكثر _ صرخي لصبح
ميرال بغيظ _ انا بكرهك
سليم _ مشاعرك مش هتفرق معانا في حآجه
ميرال تبدء بالبكاء _ فوق بقا
سليم وهو يقبلها _ اشششش
تاني يوم
بعد اللي حصل بالليل انا دخلت الحمام وقفلت علي نفسي وهو جه خبط عليه
سليم _ انتي........ افتحي.......... افتحي لا اكسر الباب
ميرال تفتح _ عاوز ايه
سليم _ شدن عاوزة تتعرف عليكي، وياريت تقوليلها اننا مش هنكمل وانك هتمشي النهارده
ميرال _ هي فين
سليم _ في الصاله
لغيت ما طلعت وانا مش مصدقه، بس للأسف طلعت ولقيتها مستنيه بره فعلا
ميرال _ اهلا
شدن _ ازيك
ميرال _ تمام
شدن _ انا شدن
ميرال _ عرفاكي... خطيبك حكالي عنك كتير
شدن _ سليم قالي انك مش عاوزاه، صحيح الكلام ده
ميرال تبصله بطرف عين وتعاود النظر إليها _ صح..... بس انتي حلوة اوي، سليم قالي انه بيحبك من زمان
(سليم يتنهد وينظر لجهه التانيه)
شدن تنظر ل سليم _ مش عارفه،
ميرال _ اعرفي، هو طيب اوي، ومبيغلطش وقلبه ابيض
شدن _ ايه الشهاده دي، غريبه
ميرال بإبتسامة باهته _ متستغربيش، هو متجوزني رزاله لو كان قالك يعني، بس الحقيقة مأذنيش باي شكل
شدن _ اه كويس
ميرال _ الف مبروك.... فرحتلكم من قلبي
دخلت جوه وسبتهم، وسمعت صوت فتح الباب وفهمت انهم خرجو،... وبعد ساعه رجع تاني وفي ايده مسدس وفي الأيد التانيه التليفون وبيتصل علي حد وبعدين يفتح الاسبيكر ويسيبه علي التربيزه، وبعدها سمعت صوت بابا.. جيت امسك التليفون بس هو مسكني وصوب المسدس علي رأسي
ميرال _ انت بتعمل ايه سيبني
سليم بصوت عالي _ خلاص يا حلوة هتموتي وابوكي هيجي يستلم جثتك دلوقتي
ميرال بنرفزه _ اقتلني مستني ايه
خالد _ اوعا يا سليم،... هقتلك لو حصلها حآجه
ميرال _ بابا متخافش عليه ده جبان مش هيقدر يعمل حآجه، وبيهددك بس
سليم _ اسمع بودنك صراخها وهي بتموت ( ثم يديرها ويضربها كف لتصرخ من الألم وبعدها تبكي)
#خالد
سمعتها بتصرخ وبعدها سمعت ضرب رصاص وهي مبقتش تتكلم ولا طالع منها صوت
خالد يبدء بالبكاء ويداه ترتجف _ لا لا سليم هقتلك...... ميراال، ردي عليه صوتك راح فين
سليم _ اسف يا حمايا اربع طلقات اضربو في دماغها بالغلط، استنا كده يمكن تطلع عيشه ( صوت طلقه اخرى يدوي) لا طلعت ميته
خالد لا تحمله قدماه ويبكي _ بنتي ذنبها ايه.... هقتلك يا سليم، اقسملك ما هتبات يوم واحد تانى
سليم _ اوعا تفتكر اني مش زعلان عليها.... دي كانت بتبسطني كل ليلة
(خالد يبكي بهستريا ولا يجيب)
سليم _ عمي بلاش عياط، مش بتحمل والله انا قلبي رهيف
(خالد يستمر بالبكاء)
سليم _ وحد الله عمرها كده..... تعاله يلا عشان تدفنها، اكرام الميت دفنه،..
انا هبعتلك لوكيشن
قال كده وقفل وانا حسيت ان مبقاش عندي حآجه ازعل عليها، وقررت اني هقتله ومش مهم بعد كده هيحصل ايه.
طلعت من الڤيلا وخدت خمس رجاله معايا، عشان اقتله واجيبها واجي
#عائشة
بعد اللى حصل، قال عاوز امشى من المستشفى، ولما سألنا الدكتور قال ممكن يمشي، وبالفعل رجعناه البيت وتاني يوم روحت اطمن عليه لقيت كل زمايلنا هناك وبما فيهم باسم
باسم تظهر عليه المفاجأة _ عائشة!
سحر _ عائشة!.... انتي رجعتي امتي
عائشة _ من يومين
سحر _ محدش قالنا ولا حتي باسم
باسم _ انا زيكم اول مره اعرف
سحر _ ايه الكلام ده
عائشة _ مش وقته...... عامل ايه يا أسر
أسر _ كويس
باسم ينظر لها بسخط _ استاذنكم... الف سلامه يا أسر
سحر_ استنا نمشي مع بعض يابني
باسم _ مع نفسكم
مشي وهو زعلان، وانا بعد ما اطمنت علي اسر خدت تليفونه وبعت لنفسي الصور، ومشيت واتصلت ب باسم علشان نتقابل
في كافية
باسم _ نعم
عائشة _ زعلت؟
باسم _ لا خالص هو وانتي عملتي حآجه تزعل
عائشة _ يمكن زعلت اني مقولتش رجعت
باسم _ بسيطة يا شيخه، دا انتي يدوب سافرتي ومقولتيش... ورجعتي ومقولتيش، . اتفاجأت بيكي في بيت أسر حبيبك، سهله مدققيش
عائشة تقلع الدبله _ اتفضل
باسم ياخدها منها _ لو مجبتهاش كنت هطلبها انا، بس انا نفسي اعرف قبلتي ليه من الاول
عائشة _ انا مقلعتش الدبله عشان هسيبك واروح ل أسر
باسم _ امال ايه
عائشة تفتح الصور وتديلو التليفون لينظر لهم بصدمه
باسم _ دول كدابين مش انا اللي بسرب التصميمات ، متصدقيش
عائشة _ بس انا مجبتلكش سيرة تصميمات
باسم يصب عرق _ امال ايه معني التصرف ده
عائشة _ ليه عملت كده..... ليه تغدر بيه بعد الصداقه الطويله اللي بينكم
باسم بغيظ _ انتي بذات متتكلميش عن الغدر، وافقتي عليه علشان تضايقي أسر وبعدين جيتي تقولي مش موافقه لما سبلك بعنيه،.. وبعدين سافرتي علشان تهربي منه، ورجعتي لما عرفتي انه تعبان،.. وانا كُبري وسطكم
عائشة _ مش ده موضوعنا، انا بسألك ليه عملت كده
باسم بنرفزه _ اهو كده.... انا بكرهو، دا كفاية انك كنتي متجهلاني عشانه
عائشة _ متجبش الحق عندي، انت طمعت وبصيت لرزق غيرك، وموضوع السرقة بدأ من قبل ما تطلب ايدي
باسم يضع يده على رأسه _ هتقوليلوه؟
عائشة _ دا اللي همك
باسم يضرب على التربيزه _ هتقوليلوه ولا لأ
عائشة _ الصور اتبعتتله هو مش انا، وهما عنده يعني بيه من غيري هيعرف
باسم _ عائشة اتصرفي وامسحيهم قبل ما يشوفهم.. انا كنت محتاج فلوس كتير، علشان كده سرقت التصميمات
عائشة _ وانت لو كنت طلبت منه كان قالك لأ
باسم بسخط _ لا، كان اداني، بس بتمنن وعطف، طبعا ماهو أسر بيه مصمم الازياء الشهير، صاحب الكل في الشركه... اسكوتي اسكوتي
عائشة _ قبل ما أسكت، عاوزة اعرف ليه عوزت توقع بينا انا وهو
باسم يميل علي الكرسي _ كده..... مش بحبكم مع بعض، وطول عمري قرفان من قربكم، قال صحاب قال، ... وحده زيك مهزئه بتجري وراه يمين شمال وهو. معبركش، غير على حظي.... وفجأه اكتشف ان، لأ انا طلعت بحبها مش صاحبها.. واوولع انت يا باسم
عائشة _ عارف من البدايه وانا بقوله مش برتحلك وهو مبيصدقش، ( بتقوم)
باسم وهو ينظر لطاوله _ هتقوليلوه
عائشة _ انت رايك ايه
باسم بتنهيده _ مش عاوز اتسجن
عائشة _ يعني مقولش
باسم ينظر لها ويهز رأسه بالايجاب
عائشة _ اسر مش ممكن يبلغ عنك... وتقدر تقوله انت بنفسك يمكن يسامحك
سبته ومشيت، وانا مرتاحه اني خلصت من الارتباط ده وعذاب الضمير، بس كنت قلقانه بسبب موضوع خيانته ل أسر، ومش عارفه ايه هيحصل، وياترا هو هيقوله ولا لأ
#أحمد
كنت في البيت وبشخبط في ورقه بأسم شدن ، والباب خبط ف حطيتها جوه الدفتر وقفلته ولما فتحت لقيتها هي ومجرد ما فتحتلها دخلت وبقت تبكي
شدن ببكاء _ انت بقيت تصدق ما تزعل عشان تمشي ومترجعش
أحمد _ اهدى، .. في ايه
شدن بشحتفه _ وافقت علي سليم،
احمد يلمس كتفها بيد متردده _ طيب، طيب بطلي عياط، واهدى
شدن _ انا مش مرتاحه، وانت مبتسالش عليه، ونسيت اننا صحاب
أحمد _ مش انتي اللي قولتي مش عايزة تشوفيني يومين
شدن _ وانت مطيع اوي يعني عشان تسمع كلامي
أحمد _ انتي الهانم مينفعش اعارضك
شدن بنرفزه _ اسمي شدن وبس
أحمد _ ماشي... بس انتي مكنش ينفع تيجي هنا تاني، ارجووكي بطلي استهتار
شدن تضربه بيديها ليتراجع خطوه _ جايلك اعيط ومنهاره وانت كل اللي همك اني جيتلك هنا ( تنظر حولها بنرفزه، ثم تمسك بفازه وتضربها علي الأرض) هكسرهولك بيتك اللي انت فرحان بيه ده... اكسر ايه تاني
أحمد _ لو سمحتي اهدي، الناس تقول ايه لو سمعت
شدن تمسك صوره من علي الحيط وتخبطها على الأرض _ يقوولو اللي يقولوه ( تنظر لدفتر وتركض نحوه، ليسبقها ويخبئه منها ورا ظهره) هات
أحمد_ لأ، واهدى كده
شدن _ بقولك هات
أحمد _ كفايه لو سمحتي
شدن تحاول مسكه بالقوه لتلتصق به وهو ينظر لها بتوهان حتى امسكت بدفتر وابتعدت سريعآ
أحمد بارتباك _ هاتي
شدن تخبئه ورا ظهرها _ لأ، هشوف في ايه
احمد يقترب وهي تتراجع للخلف ثم تتعرقل وتقع
أحمد يقف جانبها _ هاتي الدفتر
شدن تقوم وتضم الدفتر علي صدرها وتحاول الركض للخارج ولكنه يمسكها ويلصقها بالحائط ليصبح قريب منها حتي شعر بحرارة انفاسها واصبح ينظر لوجهها بتدقيق وهي تبادله النظرات لتزداد ضربات قلبها وتتنهد بشده، وهو عينيه تتنقل من عينيها اللى شفتيها الصغيرين وكاد ان يقبلها حتي افاق وابتعد عنها ليستدير بكامل جسده بعيد عنها
شدن تنظر حولها بارتباك شديد، وبعد ان تهداء تفتح الدفتر وتقلب بضع صفحات، لتجد به إشعار ومنهم اغنيتها
شدن بذهول _ انت اللي كتبتها
أحمد وهو ينظر لجهه الاخرى_ سيبي الدفتر واطلعي برا
شدن تقف امامه _ مقولتش ليه انك انت
أحمد بحده _ سيبي الدفتر واطلعي بره
شدن _ احمد انت...
أحمد بعصبيه _ مش سامعه بقولك ايه، اطلعي برا
شدن تنظرله بصمت
أحمد بعصبيه _ من اول ما شوفتك وانتي تعكي وبس، لكن كل ده انتي حره فيه، بس تتطفلي عليه بشكل ده، انا مسمحلكش... ولا فاكره علشان انا شغال عندك هسمحلك تعملي اللي عاوزاه
شدن _ انت متعصب من قربك مني مش من التطفل
أحمد. بعصبيه _ ايوه ... بس المفروض انتي اللي تتعصبي مش انا ... كنتي اتكسفتي قبل ما تجي بيت واحد عايش لوحده
شدن بدموع _ لدرجة دي
أحمد _ هاتى ده ( تظل متمسكه به ليضربه بيده ويقع منها ثم يخرج منه ورقه ويظهر عليها اسمها)
شدن تنظر للورقه وهو يحملها سريعآ _ شوفتها.... كاتب اسمي ليه
احمد _ مش اسمك بس، انا بكتب اسماء كتير كده، يلا اتفضلي
شدن تنظر له بصمت
أحمد _ انا بكلمك
شدن _ أحمد
أحمد يشدها من يدها للخارج
عكت اوي،... حبكت اشخبط في اسمها النهارده بذات.... دلوقتي هتشك ان في حآجه بسبب الاسم واللى حصل
#شدن
طلعت من عنده ولما وصلت تحت اتنين وقفو قدامي
شدن _ عاوزة اعدي
شاب 1 _ ما تفهمينا ايه العباره، في ايه بينك وبين الواد ده
شدن _ انت هتبعد ولا اطلبلك البوليس
الشاب 2 _ احنا اللى هنطلبلك بوليس الادب يلمك انتى والصايع اللي فوق
شدن تطلع التليفون _ انا هعرفكم مقامكم دلوقتي
الشاب 1 يشد منها التليفون _ ايفووون، يا جااحده، وباصه للمقشف اللى فوق
شدن تحاول اخذه وهو يرميه للأخر لتعود وتحاول اخذه من الاخر وهكذا عدت مرات، ثم تتفاجأ بأحمد وهو يمسك احدهم ويضربه ويقف امامها
الشاب 2 يطلع المطوه _ وكمان بتضرب، وديني لا اعلم عليك ( يحاول ضربه بالمطوه ولكن أحمد يمسك يده ويضربه بقوة)
شدن ببكاء _ كفايه يا أحمد
أحمد ينظر لها بغضب وقبل ان يلفظ كلمه، يفاجأه الآخر بضربه بالمطوه في جمبه ومن ثم يركضو بعيد
شدن تنظر له بصدمه _ احمد..
(أحمد يضع يده على جمبه ويقع على الأرض)
شدن تجلس علي ركبتيها وتصرخ _ أحمد ، لا، الحقوووني... احمد قوم عشان خاطري قوم
أحمد بألم _ قولتلك متجيش هنا، ياريتك بتسمعى الكلام
شدن تبكي وتستنجد _ حد يلحقني.. هيموت حرام عليكم... انا هتصل بالاسعاف،
قومت بسرعه مسكت التليفون واتصلت بالأسعاف ورجعتله لقيت الدم بينزف بسرعه وهو بدأ يدوخ ويقفل عينيه
شدن ببكاء _ احمد متغمضش، فتح ارجوك
أحمد بدوخه _ عاوز اقولك حآجه يمكن مقدرش اقولهالك بعدين
شدن ببكاء _ متتكلمش دلوقتى
أحمد بصعوبه _ انا كدبت عليكي، لما قولتلك بحب سلمى
شدن تهدء قليلا _ ايوه ... امال بتحب مين.... احمد، انت سامعني..... احمد رد عليه ( تعود للبكاء ) احمد قوم يا أحمد متهزرش
فقد وعيه بالكامل ومحدش حاول يساعدني لغيت ما جت الاسعاف وروحنا المستشفى، ودخلوه غرفة هناك، وبعد شويه طلعت الممرضة تقولي محتاج دم، قولتلها تاخد مني، ولما عرفت فصيلة دمي قالت مش مناسبه، وبعدين عرفت منها ان فصيلة دمه نفس فصيلة دم بابا .. ف كلمته وطلبت منه يجي بسرعه، وفعلا متأخرش وربع ساعة وجه واتبرعلو بدم
شدن تحضنه وتبكي _ انا السبب ، لو مات مش هسامح نفسي
زين _ يموت ايه الجرح سطحي ودلوقتي يفوق
شدن ببكاء _ امال مبيتكلمش لية
زين _ خسر دم كتير يا حبيبتي، دلوقتي هيكون كويس متقلقيش
#فرح
جه عندنا وجاب حاجات كتيره اوي... هدوم وهدايا وأكل، علي اساس انه كده بيعوضنا... بس انا محبتش الحاجات ولا اهتميت بيها، لكن حبيت اهتمامه انه يكسب ثقتنا... عكس ماما اللى دخلت جوه وسابتنا
ياسر ينظر لمريم وهي تمشي ويعاود النظر ل فرح_ عامله ايه
فرح _بخير وحضرتك
ياسر _ الحمدلله
فرح _ متزعلش منها هي معذوره
ياسر _ كلنا لينا عذرنا بس بنعدي، هي كمان غلطت لما مقالتش انها حامل
فرح _ هتقولك ازاي وانت فجأتها بكلامك عن انك مش قادر تتقبلها
ياسر _ لو قالت كنت غصب عني هتقبل، وكنت هنسا اي حآجه حصلت، بس هي اختارت تختفي وتعيشنا كلنا في عذاب
فرح _ هي كمان اللي شافته مكنش سهل عليها
ياسر _ كلنا كده، بس جه الوقت اللي نتجمع ونعيش اللي باقيلنا مع بعض
فرح _ قولتلك كلنا محتاجين وقت عشان ننسا
ياسر _ ناخد الوقت ده واحنا في بيت واحد.. مش انتو في محافظة وانا في محافظة
فرح _ انت واخد الموضوع ببساط ليه،.. اللي حصل شقلبلنا حياتنا
ياسر _ مش عارف اقول إيه ولا الوم مين.... خير
فرح _ متزعلش، كله هيعدي
ياسر يتبسم _ جميله انتي يافرح
فرح بإبتسامة خفيفه _ متشكره
ياسر _ طيب ممكن نخرج شويه انا وانتي
فرح _ هشوف رأي ماما الاول
ياسر _ ماشي
دخلت عند ماما لقيتها قاعده علي السرير ولما شافتني بدات تداري دموعها
فرح _ بتبكي
مريم تهز رأسها بنفي
فرح تقعد جمبها _ طالما بتبكي تبقي لسه بتحبيه
مريم _ مبقاش يفرق، طالما قدرت اعيش لوحدي كل السنين دي، ف مش هيفرق معايا تانى
فرح _ دلوقتي بس فهمت سبب القعدة اللي بتقعديها لوحدك وتبكي
مريم بدموع _ مستكتره عليه أبكى لوحدي
فرح _ مش قصدي ...... روحيلوه يا ماما
مريم _ اروح لمين..... امتي هو حس بيه علشان اجي دلوقتي ارجعله علشان زعلان
فرح _ انا عليكي انتي، ... للازم تتكلمو وكل واحد يقول اللي عنده... انتو الاتنين محتاجين ده
مريم _ انا مش محتاجه حآجه ، ... جايه تسألي تخرجي معاه ولا لا صح
فرح _ ايوه
مريم _ روحي ، وبعد كده متسألنيش عن حآجه زي دي
فرح _ طيب تعالى معانا
مريم _ امشي يافرح
"""""""""
امام شقة سليم، يُنصب فخ ل خالد ورجاله، وعند وصولهم، يأتي رجال سليم من كل جانب ويجبروهم جميعا بترك اسلحتهم وتحفظو علي رجاله في شقة اخرى، واخذو خالد اللى شقة سليم ، وادخلوه اللي غرفة ميرال ليجدها ملقاه علي وجهها علي الارض والون الاحمر يطلخ ملابسها وخالد ينظر لها بعيون متسعه وغير قادر على الكلام، وهو يحاول الوصول إليها ولكن الرجال يمسكون به
سليم يحك حاجبه _ حمايا نورت يا راجل
خالد وهو ينظر لها بصدمه تامه _ اش... اشوفها
سليم _ وحد الله مالك هتكفر ولا ايه... عمرها كده
خالد يبكي بكسره _ خليني الحقها يا سليم، ابوس ايدك
سليم وهو يحك رأسه بالمسدس _ الله يرحمك يا ماما، اتوسلت ليك كده وانت مرحمتهاش.. فاكر ولا ناسي
خالد لا تحمله قدماه ويتحامل علي رجال سليم ويبكي _ هتجيب قطع الصوابع للقتل،... حرام عليك خليني اشوفها يمكن الحقها
سليم _ لأ مش هتلمسها... اتعذب شويه زي ما امي اتعذبت
خالد يسقط على قدميه ويبكي لفتره طويلة، حتي قطع بكائه صوت........... يتبع 😝😜
عشق_بالخطأ
•تابع الفصل التالي "رواية عشق بالخطأ" اضغط على اسم الرواية