رواية احببت منقذي الفصل الرابع 4 - بقلم يارا ابراهيم
الـبارت الرابـع.....
فـي إحـدى أكبـر شركـات الاستـيراد والتصـدير فـي الشـرق الأوسـط دخـل شخـص لـيه هيبـه تحـت نظـرات الإنبـهار مـن البنـات بـس مـش كلهـم ماعـدا واحـده وهنعـرفها بعـدين وصـل الشـخص لمكـتبه وبعـدين رن علـي حـد.........
الشخـص:/الـو يـا أسـد.
أسـد:/الـو يـا عمـرو.... عـامل ايـه.
عمـرو:/عاملـين محـشي أنـهاردة اتفـضل مـعانا.
أسـد:/بجـد أنـا مـش فـاهم أنـت رجـل أعـمال وماسـكه الشـركـة ازاي.
عمـرو:/يـابنـي الأكـل ده فـن.. اقـولك ايـه بـس الأكـل ده بيـنزل عـلي قلـبي قـبل بطـني.
أسـد:/ههـهه سبـحان الـله اللـي يشـوفك ويشـوف عضـلاتك يـقول غيـر كـده.
عمـرو:/طـبعاً يسـطا هـو أنـا أي حـد.
أسـد:/طـب قـولي كنـت بتـتصل ليـه.
عمـرو:/أه صحـيح افتـكرت... هـو الأسـد نـاوي يرجـع الغابـة أمـته.
أسـد:/قـريباً جـدا.
عمـرو:/طـب بسـرعه علشـان الفيـران بـدأت نفـوذها تـزيد وأنـا بـدأت أتـخنق مـنهم وأنـت عارفنـي بقـي.
أسـد:/متخافش هيتحاسبـوا المسـألة مـسألة وقـت.
عمـرو:/طـب قـولي أنـت إيـه أخبـارك.
أسـد بتـنهيده:/زي مـا أنـا هـيا مـش داريـه بيـا أصـلا.
عمـرو:/معلـش يـا صـاحبي فـتره وهـتعدي.
أسـد:/يـا رب يـا عمـرو وأنـت عـامل ايـه مـع دعـاء.
عمـرو:/أسـكت اللـه يخـليك أنـا مـش طـايقها اصـلا.
أسـد:/ههههه ليـه حـصل ايـه تـاني.
عمـرو:/يـابـني أنـا كنـت طـالب قهـوه وقـولتلها تبقـي تدخـلها لـما تيـجي ويـارتني مـا قـولت ياخـويا جـابت القهـوه وحطـتها.
أسـد:/طيـب فـين المـشكله بـردو.
عمـرو:/اصـبر يـاخـويا مـش تسـتعجل... المـهم حطـت القهـوه وجـت تاخـد الاوراق علـشان تترجـمها راحـت قـالبة القهـوه علـي أوراق المنـاقـصه الجـديـدة.
أسـد:/ههههه معـلش.
عمـرو:/اضحـك علـى الوكسـه اللـي أنـا فـيها.
أسـد:/يـابني أنـت غـريب بجـد أنـت فـي مشـاعرك ليـك نـاحيتها بـس هـيا مـش تعـرف عايـزها تتـعامل ازاي يعـني.
عمـرو:/يـابني أنـا أي حـاجه بقـولها بتـقولي حاضـر.
أسـد:/معلـش يـا عمـرو أنـت عـارف إن شخـصيتها ضـعيفة بسـبب مـرات ابـوها.
عمـرو:/اهـه مـرات أبـوها دي نفسـي اقـتلها بـس ماسـك نفـسي بالـعافية واكـتفيت بتهـديدها علـشان مـش تـقرب منـها.
أسـد:/ههههه مـش سـهل أنـت بـردو.
عمـرو:/عيـب عليكـي ياكـوتش.
أسـد:/ماشـي ياخـويا.... سـلام دلـوقتي وهكلمـك بعـدين.
عمـرو:/سـلام.
********************
فـي قصـر المـحمدي..........
كـانت جـوري بـتلبس علـشان هـيروحوا لجـدهم اللـي مـش شـافوه من 6سنـين كـانت متحمـسة عـلي غيـر اخـواتها اللـي كـانوا غـير مهتمـين خلـصت جـوري ونـزلت لـقت اهـلها مستـنينها فـقال زيـن.........
زيـن:/أهـلا بالأمـيرة لـسه بـدري.
جـوري:/معلـش بـس كـان فيـه معـركة مـع
الخِمـار.
لـيث:/كـل يـوم لا ده أكيـد الخِـمار مـش طايـقك.
جـوري:/ههههه طـب ده أنـا عـسل والـله 😂.
عـاصم:/طبـعاً يـا قـلب ابـوكي.
سـعاد:/طيـب يـلا علـشان مـش نتـأخر.
طلعـوا كلهـم بـره لـقوا 6 عربيـات فـي إنتـظارهم فقال عـاصم........
عـاصم:/ايـه العـربيات دي كلـها أنـا قـولت تـلاته بـس.
ليـث:/أنـا اللـي قولـتلهم.
عـاصم:/ليـه يـابني ده كلـه.
ليـث:/عـلشان يـخلوا بـالهم مـن أمـي وأخـتي مكـان مـا يـمشوا.
عـاصم:/يـابني المـوضوع مـش مسـتاهل الحـراسه دي كلـها.
ليـث:/بـابـا بـعد إذنـك أحنـا رايحـين علـشان مـش تـزعل أنمـا لـو عليـنا فـمش عـايزين نـروح.
اتـنهد عـاصم لأنـه عـارف أن أبنـه عنـيد زيـه فـسكت فـقالت سـعاد........
سـعاد:/خـلاص بـقي أحـنا رايـحين نفـك عـن نفـسنا مـش نـزعل.
كـانوا رايـحين يـركبوا العـربيات ف شـافهم مهـاب وقـرب مـنهم وقـال.......
مهـاب:/أنـتم رايـحين فـين.
عـاصم:/هنـروح البـلد عـلشان ابـويا تعـبان.
مهاب:/تـمام يـلا اتفـضلوا.
ركـب عـاصم وسـعاد عـربية لوحـدهم وراحـت جـوري عـلشان تـركب مـع أخـواتها فـقال مـهاب......
مهـاب:/مـدام جـوري راحـه فين.
جـوري اتنهـدت بغيـظ وقـالت وهـيا بتـكمل ركـوب..........
جـوري:/أولاً أنـا آنسـة مـش مـدام ثـانياً هـركب مـع أخـواتي.
مهـاب ببـرود:/معـلش أصـلي بنسـي بسـرعة.
جـوري مـش ردت فـقال زيـن وهـو كـاتم الضحـك..............
زيـن:/خـلاص يـا مهـاب سـيبها تـركب.
مهـاب بـغيظ:/خـلاص هـركب هـنا قـدام.
جـوري كانـت قاعـده فـي النـص بـين أخـواتها وكـانوا حاضـنينها فـقالتلهم جـوري بهمـس.......
جـوري:/أنـا نفسـي أعـرف أنتـم إزاي مأمـنين لـيه وهـو دايـما مـغطي وشـه وشـعره و عينـيه وازاي واثـقين فـيه.
ليـث وهـو بـيغير المـوضوع قـال.............
ليـث:/بـقولكم إيـه أنـا جـايب سنـاكس كتيـر تاخـدوا.
جـوري قالـت بصـوت عـالي:/بجـد فـي الشـوكولاتة اللـي بحـبها.
فجـأة السـواق وقـف العـربية بصـلها ومـهاب لفـت راسـه ليـه ولقـت اخـواتها بيبـصولها بصـدمه هـما عـارفين أنهـا بتعشـق الشـوكولاتة اتصـدموا مـن رد فـعلها مـهاب رجـع لـف قـدامه وشـاف السـواق لسـه باصـص لـي جـوري فقـال بعصبـية..........
مـهاب:/لم عيـنك لتـوحشك.
السـواق بتـأتـأة:/ح.... حاضر.
مهـاب كـان مـضايق أوي مـنها فـقالت جـوري لأخـواتها بهـمس.........
جـوري:/زودتـها شـوية صـح.
زيـن:/ههههه شـويتين تـلاته.
جـوري بغـيظ:/بـقي كـده طـب مـاشي أبـقي قابلـني لـو جـبتلك هـدوم مـن ليـث تـاني.
ليـث كـان باصـص فـي المـوبايل أول مـا سـمع كـده بـصلهم وهـو بيـبرق أنمـا زيـن كتـم بـوق جـوري عـلشان مـش تفـضحه أكـتر وقـال ببـلاهه......
زيـن:/الأخـوات لبـعضيها يـا ليـثو.
ليـث:/وربـنا ما هـعديهالك يـا زيـن عـلشان سألـتك وقـولتي مـش عـارف.
جـوري شـدة أيـد زيـن وهـي بتـقول.........
جـوري:/بـهدلتلي النـقاب مـنك لله.
زيـن:/اسكتـي أنـتِ يا مصـيبه هـتنفخ.
جـوري مثـلت أنـها زعـلانه وقـالت........
جـوري:/أنـا مـصيبة يـا زيـن.
زيـن لسه هيتكلم مهاب مسكه من إيده من الجنب من غير ماحد يشوفه وهمس بكلمات فقال زيـن.......
زيـن:/خـلاص سيـب ايـدي هتـتكسر.
يتبـع.........
- يتبع الفصل التالي اضغط على (رواية احببت منقذي) اسم الرواية