رواية زينة الليث الفصل الخامس 5 - بقلم جاسمين محمد
زينه_اليث
ميرا بعصبيه.... صفاء هانم سكتي مازن احسن والله هيحصل حاجه هتزعلكم
صفاء بخوف... ها بس يامازن وروح اطلع اوضتك
مازن بغموض.... نفسي اعرف اي اللي بينك وبين ميرا بنت خالي
صفاء بتوتر.... ها هيكون اي يعني اطلع يامازن اوضتك
مازن.... طالع اوضتي لم اشوف اخرتها
🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼
بليل
زينه فضلت قاعده في اوضتها ورافضه تاخد العلاج ورافضه تاكل وفيروز عماله ترن علي ليث بس تلفونه مقفول ومحدش عارف يوصلوا
محمد ... لسه محدش وصلوا برضو
فيروز بحزن... لا يابابا
مازن... هو عيل صغير عشان خايفين عليه ما اكيد سهران في مكان
فيروز.. ابيه فهد مش زيك بيسهر في اماكن زباله يامازن
مازن بعصبيه... فيروز اتكلمي عدل عشان مزعلكيش وسابهم ومشي
ميرا... يوه اي الصداع ده انا هطلع انام وارتاح
فيروز بقرف... هو مش المفروض تستني تشوفي جوزك فين وتطمني عليه ولا اي
ميرا ... واللهو مالكيش دعوه يلا باي وسابتهم وطلعت اوضتها
محمد وفيروز بصوا لصفاء
صفاء... بتبصولي ليه كدا
محمد... لا ونبصلك ليه بس شايفه اختيارك
صفاء... وهو كان صغير مهو وافق
فيروز... انا هطلع اشوف زينه واحاول معاها تاكل وتاخد العلاج
محمد.... روحي يابنتي ربنا يهديها
زينه كانت قاعده جنب السرير وعماله تعيط فيروز دخلت لقتها كدا جرت عليها خدتها في حضنها
فيروز بحزن... زينه حبيبتي مالك
زينه بعدت عنها وبخوف... ابعدي عني انا مش بحبكم انتو كلكم وحشين
فيروز... وحشين ليه طيب ده حتي ابيه ليث حلو
زينه... لا حتي هو وحش عشان سابني من الصبح وقالي انه هيجي ومجاش ولا حتي سال عليا انا مش بحبه ومش هكلمه
فيروز قربت منها براحه وبحنيه... تيجي نكون انا وانتي اصحاب ومدت ايدهت
زينه بصت لايدها وساكته
فيروز قعدت جنبها... عارفه يازينه احنا زمان كنا اصحاب اووي وكنا دايما بنلعب مع بعض في الجنينه وانتي كنتي كمان بتحبي نقعد نزقي الورد ونهتم بيه انا وانتي وناخد بالنا منه
زينه بفرحه... هو في جنينه وفيها ورد
فيروز... اه ولو سمعتي كلامي وبقينا اصحاب واكلتي وخدتي العلاج هننزل انا وانتي الجنينه واوريكي الورد ونلعب سوء اي رايك بقا
زينه بفرحه.... ماشي ماشي هسمع الكلام ونكون اصحاب واكلو واخد العلاج
فيروز... ايو كدا زينه العسل الشطوره
زينه بطفوليه... اه زينه شطوره يلا فين الاكل بسرعه
فيروز بفرحه.... اهو وبدات تاكلها وهي تاكل
زينه.... بس كفايه كدا شبعت
فيروز... ايو كدا شطوره يلا خدي العلاج بقا
زينه... ماشي هاتي واخدت العلاج
فيروز... بالشفاء ياقلبي
زينه.... يلا بقا ننزل الجنينه
فيروز... ماشي يلا وخدتها ونزلوا الجنينه
عند ليث
قاعد في شقته اللي وشاريها سر من غير محد يعرف بيها وماليها صور لزينه علي الحيطان
ليث وهو ماسك صورتها... اااااه يازينه تعبت تعبت ومبقتش قادر استحمل بعدك عني بس اعمل اي خايف اقرب لنسي نفسي معاكي ومش قادر ابعد ايمتا قلبي هيرتاح بقا واخدك في حضني واعيش حياتي اللي مش حاسس بيها من ساعات ما سيبتك وسافرت كنت جاهل وقتها وسمعت كلامها وسافرت وسيبتك حقك عليا يانور عيوني بس خلاص انا مافيش حاجه هتبعدني تاني عنك حتي لو مين كفايه بقا ومسك مفاتيح عربيته وطلع يجري نزل ركب عربيته ومشي
عند زينه
كانت قاعده عماله تتنطط وسط الورد وفرحانه وفيروز قاعده عماله تتفرج عليها
فيروز... زينه يلا بقا كفايه ويلا نطلع ننام الساعه 2
زينه... لا خلينا شوي والنبي والنبي
فيروز... ياحبيبتي ابقا انزلي الصبح واقعدي هنا براحتك بس يلا عشان انام عشان عندي جامعه بكرا
زينه بزعل... طيب خلينا شوي ثغنن عشان خاطري
مازن من ورها بيصفر.... مين المزه دي يابت يافيروز
فيروز بخوف... ها دي زينه
مازن بتوهان... قولي والله دي زينه بنت الداده اللي عايزين يجوزهالي دي طلعت جامده وبيبصلها من فوق لتحت بنظرات زباله
فيروز بخوف... زينه يلا نطلع بقا تصبح علي خير يامازن
زينه... لا خلينا هنا قولها ياعمو انها تقعد شوي
مازن بصدمه... عمو
زينه مسكت دراعه... يلا قولها ياعمو والنبي
ليث نزل من العربيه وسمع صوت زينه في الجنينه فراح الجنينه واول ما شافها ماسكه ايد مازن كدا وقريبه منه وكمان لابسه بجامعه بنص كم وشعرها لافه ومش حطه عليه طرحه اتجنن وعروق ايدو ابيضت وعينه احمرت وبعصبيه.... زينههههههههههه
زينه وفيروز ومازن اتخضه من الصوت وبصه ورهم
مازن.. في اي ياعم انت مالك
ليث بعصبيه... زينهههه اطلعي اوضتك
زينه استخبت وره مازن من الخوف... لا
ليث اتعصب جامد لم اسخبت منه وره مازن وقرب منهم ومسكها من ايدها وشدها بجامد من وره مازن وبص لفيروز... حسابك معايا بعدين عشان تنزليها كدت وسابها وسابهم وخد زينه اللي عماله تعيط وتترجهم انهم يبعدو عنها وخايفه
ليث طلع بيها اوضتها واول ما دخل رمها علي السرير وبعصبيه.... انتي ازاي تنزلي كدا وهو يشوفك بالمنظر ده انتي اتجننتي
زينه انقمشت في نفسها وحضنت رجليها وعماله تعيط وخايفه
ليث. بطلي زفت عياط وانطقي
زينه بعياط. زينه خايفه منك
ليث اول ما سمع صوتها وكدا افتكر الحالتها فندم علي طريقته ووجه يقرب منها
زينه بخوف وعياط... متضربنيش والنبي خلاص زينه خايفه
ليث مستحملش وراح شددها لحضنه وبيمشي ايدو علي شرها.... حقك عليا انا اسف اهدي ارجوكي
زينه اتشبست في حضنه وفضلت تعيط وليث عمال يطبطب عليها ويهدي فيها لحد ما حس انها هدت ومافيش حركه
ليث... زينه زينه ووطلعها عن حضنه وبيبص لاقها نايمه وفي بواقي دموع علي خدها فنزلت دمعه منه وبحزن حقك عليا يانور عيوني بس مستحملتش اشوفك كدا قدامه وميل باسها علي خدها مكان دموعها وراح رقدها براحه علي السرير وغطها وباسها علي راسها خمس دقايق واجيلك يازينتي وسابها وطلع راح اوضته واول ما دخل لاقي النور مطفي فسحب عشان ميرا متصحاش وبيبص لاقي النور نور وميرا قاعده علي السرير
ميرا.... مالسه بدري سعتك
ليث مردش عليها ودخل اوضه البس طلع لبس ولسه هيدخل الحمام وقفت في وشه
ميرا بعصبيه... مش بترد عليا ليه انا مش بتكلم
ليث مسكها من بوقها بالجامد وبعصبيه... لم تتكلمي معايا تتكلمي بادب انتي سامعه وتاني حاجه انتي مالكيش دعوه بي خالص فاهمهاااااااا
ميرا بخوف هزت راسها راح ليث سايب بوقها وزايحه وراح داخل الحمام
ميرا مسكت بوقها بالم وبشرا... وقسم بالله ياليث لندمك وابقا شوف هعمل اي في حبيبت القلب ان موجعت قلبك عليها مبقاش انا
•تابع الفصل التالي "رواية زينة الليث" اضغط على اسم الرواية