Ads by Google X

رواية ناري و جنتي الفصل الخامس 5 - بقلم ايلا ابراهيم

الصفحة الرئيسية

 رواية ناري و جنتي الفصل الخامس 5 - بقلم ايلا ابراهيم 

دفن وشه برقبته وهو بيتمتم على فين...
جمانه بتوتر اااننس
هشششش وهو مكمل باللي بيعمله..لحد ماحطت ايديها على صدره وبعدته بكسوف ...
انس بضيق في ايه ...
جمانه مش مش هتتعشى...
انس انتي بتبعديني ليه...
جمانه بكسوف انا ..انا...
مسح وشه بضيق وبعد عنها ودار وشه عشان ينام...
جمان  مش هتتعشى...
انس بجمود عايز أنام..
جمان بهمسانس 
انس لو سمحتي. طفي النور ...
جمانه انس انا..
لو سمحتي اجلي الكلام لبعديني سببيني انا شويه...
وفعلا جمان خرجت من الاوضه وهي بتلوم نفسه...لكنهامش قادره... لسه مش قادره تسلمه نفسها خايفه ومتوتره ...ومش عارفه تعمل ايه...
مر الليل. بهدوء ..جمانه كانت نائمه عالكنبه اللي بالاوضه لكن لما صحيت الصبح كانت نايمه على السرير ابتسمت وهي بتدور بعيونها عليه لكنه مككنش موجود جهزت ونزلت عشان تروح الكليه ...
ولمحته كلن بيكلم حد بالفون...قربت عشان تكلمه لكنه ركب عربيته ومشي بسرعه...ومخدش باله منها ...
حست بالضيق عشان منتبهش لوجوده وراحت الكليه..
مر اليوم عادي واول ما خلصت محاضراتها كانت هتركب للعربيه لكن في صوت وقفها بصت وشافت بنت قدامها ...
لين بابتسامه ازيك انا زملتك هنا ...
جمانه بادلته الابتسامه وردت بلطف اهلا بيكي...
لين..احم هو ده مش الفون بتاعك...
جمانه ايوه يمكن وقع مني ..متشكره اوي
لين . علي ايه ..شوفيه بقاله كتتير بيرن..انا لازم امشي اشوفك بكرا سلام
جمانه متشكره تاني...مع الس...
وقفت بصدمه وهي بتشوف انس قدامها كنتي فين ..قالها بغضب..
كانت بالكل...مبترديش عاللزفت ليه...قاطعها بزعيق...
اتجمعت الدموع فعنيها وقالت نسيته ب...
قطعها بضيق لما شاف دموعها اطلعي ...اطلعي يلااا قالها بأمر..
جريت وطلعت العربيه وهي بتبص عالأرض.ازاي بيزعقلها كده وليه...هي معملتش حاجه غلط عشان كل ده....
مشيت العربيه واول ما وصلت البيت ..نزلت جمانه جري وطلعت الأوضاع بتاعتها....
اما انس طلع المكتب بتاعه مش عارف هو عمل كده ليه أو وعقلها ليه..لكن هو كان خايف عليها قلقان ...ازاي تعمل كده رن عليها كتتتير وهي مكنتش بترد عليه...
نامت جمان معيطه ...وهو لسه مطلعش ولا اتكلم معاها.....
دخلت عليه النانا بتاعته 
انس باحترام اتفضلي يانانا...محتاجه حاجه...
النانا بقلق ..انس يابني ..هو انتو تغديتو برااا..
لا ليه...
جمانه  يابني من ساعت مارجعتوا وهي  بالاوضه ومش بترضى تاكل ولا تنزل زي كل يوم...
نفخ بضيق...وهو بيرجع رأسه ورى عالكرس...
النانا...انس يابني البنت باينها طيبه وغلبانه لو كنت زعلتها اطلع صالحها ..وبلاش تزود الجفى ما بينكم...
انس....
النانا انا هحضر الاكل على بال ماتطلع وتنزلو تتعشوا ماشي ...
انس ماشي يانانا حضري الاكل وانا هروح اشوف اخرت لعب العيال ده ..

اول ماحست بيه فتح الاوضه غمضت عينها جامد...
ابتسم على شكلها وهو شايف دموعها ناشفه على خدها...
قرب منها وقعد جمبها ...مسح وشها بحنيه...وفضل شويه ساكت بيبصلها وبيراقبها بصمت... هي قلبها بيضرب جامد زعلانه ...زعلانه منه جدا...لكن قربه وحنيته عليها بينسيها كل حاجه....
لحد ماسمعت همسه جمانه..مردتش عليه وفضلت مغمضه عينيها جامد ..
انس انا عارف انك صاحيه ...انتي مش عارفه انا قلقت عليكي قد ايه ...كنت هتجننن وانا بتصل بيكي ومفيش رد...كنت متخيل حجات كتتتيره وحشه حصلتلك لاعقلي ولا قلبي راضي يصدقها...جمانه قومي بالله عليكي. بلاش الدلع ده...
فتحت عينيها بدموع وقالت بس انت زعقتلي جامد...
من خوفي عليكي...
كسفتني قدام الكليه كلها...
قلتلك كنت هتجنن من خوفي عليكي...جمانه انتي مش بس مراتي انتي امانه عندي. .امانه لازم احافظ عليها لاخر نفس بتنفسه...يلااا قومي.... لكزها بدراعها يلااا بلاش دلع بقى قالها بابتسامه...
جمانه بابتسامه ماشي شويه وهحصلك .
تؤ هتنزلي معايا ودلوقتي..يلاا ...
طيب هغسل وشي واجي...دخلت الحمام غسلت وشهاواول ماطلع  حست بيه شدها بسرعه و حاوط خصرها ..همسة بكسوف انس بس.....وقبل ماتكمل كلامها كان بايسها وووو

  •تابع الفصل التالي "رواية ناري و جنتي" اضغط على اسم الرواية 

google-playkhamsatmostaqltradent