رواية لست من نسلي الفصل التاسع 9 - بقلم سوارة
: ابعدوووا عني كلكم ولااااااااد الكلـ*ـب!!!
مالك بيمسك زياد بسرعه قبل ما يقع من زقه نهر وزياد بيبص على نهر بصدمة
زياد : نهر انتي بتقولي كده وبتزقيني ليه؟؟؟... بعدين انتي طريقتك في الكلام زي حد كبير نهر انتيييي....
نهر بجمود : اه يا سي زياد رجعلي رجعلي عقلي وعرفت انا كنت معاشره مين وانتو مين بجد!!
معتز بخضه من كلامها وفرحه في نفس الوقت : يا دكتووووور!!
الدكتور بتوتر : في ايه تاني؟؟؟
معتز : بنت اخويا رجعت طبيعيه من تاني!!
الدكتور بيفحصها وسط نرفزتها وزعيقها
الدكتور بتوتر : الظاهر معايا أن بسبب الصدمه من الموقف بتاع التعبان الصدمه خلتها تبقى كويسه من تاني
نور وحسينه بيبصوا لبعض بخوف
معتز باستغراب : طب هي بتتكلم معانا كده ليه؟؟؟
الدكتور بخوف : والله معرفش بعدين هي كانت عيله مش مستوعبه حاجه وسهل اي حد يضحك عليها إنما دلوقتي مخها رجعلها واكيد اكتشفت ان حد كان بيضحك عليها أو استغلها أو حاجه زي كده يعني... وبيبص على نور وهو قاصدها بكلامه وبيمشي من قدامهم مهرول
مالك بعصبيه : نهر انتي بتتعاملي معانا كده ليه؟؟؟... وايه الكلام اللي بتقوليه؟؟؟... بعدين انتي مشوفتيش زياد وهو كان هيتجنن عليكي ده كان عايز يمسك التعبان عشان ميلد.. غكيش ده جزاته!!
نهر بهدوء : خلصت؟؟؟.... وانت صدقت التمثيلية دي يا مالك؟؟
مالك باستغراب : ايه اللي انتي بتقوليه ده؟؟؟
نهر بتقف وهي بتسند نفسها بالعافيه وبتشاور باصبعها : شايفه دي؟؟.. وبتشاور على نور.. دي العقر..به رقم واحد .. وبتشاور على حسام... العقر.. ب رقم اتنين!!.. وبتشاور على عمها... العقر.. ب رقم تلاته!!... وبتمشي خطوتين قدام وبتقف قدام حسينه... وشايف دي؟؟.. دي العقر..ب نفسه المصنع للعقار.. ب دول!!... وبتقف قدام زياد مباشره... إنما ده ده مش زيهم بالعكس ده سـ.. ـم بتاعهم نفسه ده تحذر منه لانه عنده وشين وبيحب يبان بريئ!!
زياد بصدمه : ايه الكلام ده يا نهر ده ليا؟؟؟
نهر بسخرية : ده الوش التاني اللي لسه بقولك عليه!!
حسينه بزعيق : احترميييي نفسك!!
نهر بحده : اخرسي انا محترمه غصبا عنك وعن اللي خلفوكي يا وليه!!
زياد بضحكه سخريه : ههه مش مصدق نفسي والله الكلام ده يطلع منك انتي نهر اللي طول عمرك كنت البنت الطيبه؟؟!
نهر بجمود : ونهر دي اللي بتتكلم عنها ما.. تت النهارده في نهر تانيه هتندمكم على كل لحظه وعلى كل حاجه!!
زياد بيبصلها بعصبيه وبيمسكها من معصمها بقوه وبيشدها لبره وبيركبها العربيه بالعافيه
نهر بتدخل القصر وزياد لسه بيسحبها وراه والعيله كلها وراهم
نهر بتقف وبتشد ايدها منه : الله الله الله ماشاء الله ايه القصر السكر ده؟؟؟....الله يرحم ايام يا عمي ما كنت عايش في السطح بتاع بيتنا!!
زياد بزعيق : نهرررررررررر!!!
نهر بعصبيه وهي بترفع سبابتها : مترفعش صوتك عليا عشان مش هخاف منك!!
زياد بضيق : انتي عايزه ايه وبتتصرفي كده انتي عايزه تتخانقي وخلاص؟؟؟
نهر بهدوء : لا عايزه انام... وبتطلع على فوق في غرفتها وبتنام
والكل بيبصلها بخوف وتوتر وهما عارفين عملوا ايه وهي تقصد ايه والبعض بيبصلها باستغراب من رده فعلها والبعض بيبص ببلاهه وعدم فهم
في صباح يوم جديد وعلى السفره االفطور
زياد باستغراب وهو بيقعد : امال فين نهر؟؟؟
معتز بخوف : مش عارف بعتت للخدامه من نص ساعه وقالت إنها مش موجودة في غرفتها وملقيناهاش في القصر كله
زياد بصدمه وهو بيقوم من على الكرسي : اييييييييييييه!!
وكان لسه هيتحرك على بره بيلاقيها داخله من باب القصر وشايله اكياس كتير في ايديها
زياد بعصبيه وخوف : كنتي فين؟؟؟... وازاي تطلعي بدون نا تعرفيني؟؟؟
نهر بابتسامة : متزعلش مني حقك عليا خوفت عليا بس كنت محتاجه اجيب كام حاجه وقولت مفوقكوش وانتو كفايه مساهرين معايا في المستشفى امبارح
زياد بفرحه وابتسامه : مش مشكلة بس خوفت عليكي تاني مره صحيني وانا اخدك بنفسي
نهر بتمسك ايده وبتسحبه وراها لغرفه السفرة وزياد ماشي وراها وهو بيبتسم على تغير تعاملها معاه
معتز بخوف : كنتي فين يا بنتي قلقتينا عليكي!!
نهر بتمثيل الخضه : ايه ده زياد مقالكش؟؟
معتز باستغراب : لا مقالش حاجه هو بذات نفسه مش عارف اصلا
نهر وهي بتطلع اللي في الكيس : روحت عشان اجيب لبس للبيبي اصل انا وزياد قريب هيجيلنا بيبي
الكل بصدمه : اييييييييييييه زياد!!
•تابع الفصل التالي "رواية لست من نسلي" اضغط على اسم الرواية