Ads by Google X

رواية الحب و الحياه الفصل العاشر 10 - بقلم الكاتبه ندا

الصفحة الرئيسية

 

 رواية الحب و الحياه الفصل العاشر 10 - بقلم الكاتبه ندا

وصل آدم للبيت واول ما دخل راحت اسماء عليه بسرعة وهي قلقانة وهو ابتسم لها ع يطمنها

اسماء : كنت فين ي آدم انا اتصلت عليك كتير ومردتش

آدم بابتسامة : اهدي ي حبيبتي انا كويس اهو بس تليفوني كنت عامله سايلنت ومسمعتش

اسماء : ومجيتش ليه علي الغدا مش عادتك

آدم : كان عندي شغل كتير ومعرفتش اسيبه غير لما اخلصه

اسماء : طيب ادخل انت غسل وانا هحضرلك الاكل

كانت لسة هتتحرك بس آدم مسك ايديها وباسها وقال : انا اسف لو كنت قلقتك عليا ي ست الكل ارتاحي انتي وانا هاكل اي حاجة

اسماء : اي حاجة ازاي دا انا عملالك الاكل اللي بتحبه ادخل انت وانا هحطه علي السفرة

آدم : ربنا يخليكي ليا ي امي

اسماء : ويخليك ليا ي حبيبي

دخل آدم اوضته وغير هدومه وخرج كانت اسماء في الوقت دا حضرت الاكل وحطته علي السفرة قعد ياكل وهي قعدت جمبه لانها اكلت مع مني والبنات بعد اصرارهم

🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

بالليل كان سامح قاعد هو وتقي وهما مستنيين احمد لان دا الوقت اللي اتفقوا عليه سمع صوت الجرس عرف انه وصل دخلت تقي علي طول جوة ولو راح يفتح الباب وزي ما هو متوقع كان احمد واقف وفي ايده علبة شيكولاتة


سامح : اتفضل

دخل احمد لجوة وسامح قفل الباب قعد احمد وجمبه سامح بصله احمد بهدوء

احمد : طبعا انت عارف انا جاي ليه

سامح : لا اتفضل قول

احمد : انا عارف انك متاكد انا جاي ليه بس هقولها للمرة الالف انا جاي طالب ايد الانسة تقي

سامح : تقدر تقولي انت عرفتها منين وامتي

احمد : تاني هو انت مبتزهقش دا انا بقيت حافظ الاسئلة دي غيرهم في مرة

سامح : تمام قولي انت عاوز تتجوزها ليه

احمد : اي السؤال دا طبعا ع بحبها

سامح : اي الصراحة دي

احمد : استاذ سامح انا محل الشيكولاتة اللي انا جايب منه بقي فاتح عشاني انا دي المنطقة كلها حفظت السبب

سامح : ما علينا تقدر تقولي انت معاك شهادة اي او شغال فين



احمد : ما انت عارف انت ناسي ان انا كنت معاك اصلا حبيبي انا من دورك فوق كدة



سامح : علي فكرة ردودك دي متنفعش لاحظ ان العروسة اختي خليني حتي اسال

احمد : تسال دا انت حرام عليك دا انا اتهريت اسالة لسة عاوز تسال


سامح : خلاص اسكت

احمد : قولي بقي اي قرارك

سامح : يعني انت مش عارف

احمد : وسبب الرفض المرة دي اي لون الجزمة مش عاجبك

سامح : مين قال اني رافض

احمد : قصدك اي اوعي يكون

سامح : ايوة انا موافق علي الخطوبة

احمد : ورحمة ابوك يعني دا مش هزار

سامح : ما تحترم نفسك ي عم وانا مش بهزر انا بتكلم بجد جدا كمان بس والله لو زعلتها واتشكتلي في يوم منك لاكون مموتك

احمد : انا عمري ما زعلها تقي هتبقي في عيني وقلبي متقلقش



في الوقت دا دخلت تقي عليهم بالقهوة وهي حاطة دماغها في الارض ومكسوفة حطتها علي الترابيزة

سامح : اقعدي ي تقي

قعدت تقي في كرسي بعيد شوية عنهم وهي لسة منزلة دماغها

سامح : الاستاذ احمد جاي النهاردة وطالب ايدك ي تقي اي رايك

تقي : اللي تشوفه ي سامح


سامح : يبقي علي بركة الله الف مبروك ي تقي

بصت تقي له بكسوف وفرحة شديدة وبعدها لاحمد اللي قاعد وهيموت من الفرحة نزلت دماغها ودخلت جوة بسرعة

احمد : مش هنتفق علي ميعاد الخطوبة واللا اي

سامح : وانت مالك مستعجل ليه كدة

احمد : يعني بعد دا كله وبتقول مستعجل

سامح : لو انت جاهز خليها علي نهاية الاسبوع دا ان شاء الله وانا وانت هنتفق علي كل حاجة بكرة

احمد : علي بركة الله استأذن انا بقي

قام احمد ع يمشي وسلم علي سامح وحضنه وهو فرحان

سامح : الف مبروك ي احمد انا عارف انك قد الثقة دي

خرج احمد من الشقة وسامح قفل الباب وبعدها دخل لتقي الاوضة ع يتكلم معاها ويباركلها

🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

في الشقة كانت ندي قاعدة في البلكونة لوحدها لان اميرة نامت هي ومني لحد ما سمعت صوت جمبها عرفت صاحبه مين

آدم : مساء الخير

ندي : مساء النور

آدم : قاعدة لوحدك ليه كدة


ندي : مفيش حبيت اقعد في الهوا شوية واميرة وماما ناموا

آدم : امم طب هضايقك لو قاعدت هنا انا كمان

ندي : لا طبعا اتفضل

قعد آدم علي كرسي في البلكونة بتاعتهم وبص لندي اللي كانت مركزة في السما وجمال القمر

ندي : السما شكلها حلو اوي النهاردة

آدم اهو بيبصلها : ايوة فعلا وخصوصا القمر مكتمل قدامي اهو

ندي : فعلا تحس بالراحة وانت باصصلها في الليل دا والجو هادي

آدم : باين عليكي بتحبي الهدوء

ندي : امم الهدوء حلو لما الجو يكون هادي من حواليك انت هتحس بالراحة وع كدة دايما بحب اقعد كدة

آدم : معلش بقي قاطعت عليكي جوك وهدوئك وشاركت معاكي اللحظة دي

بصتله ندي وابتسمت وهي ردلها الابتسامة بواحدة اجمل

ندي : تصبح علي خير

آدم : وانتي من اهل الخير

دخلت ندي لجوة وهو فضل قاعد وبيبص للسما والابتسامة علي وشه

🌹

🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

تاني يوم صحيوا من النوم وفطروا وجهزوا نفسهم ع يروحوا الجامعة وصلوا هما التلاتة وقبل ما يدخلوا لجوة سمعوا صوت بينادي علي ندي

سامر : ندي ي ندي

ندي : حضرتك عاوز اي

سامر : اسمعيني ي ندي اديلي فرصة

ندي : فرصة لايه معلش انت مين

سامر : ندي متعمليش فيا كدة ي ندي ارجوكي اسمعيني واديلي فرصة

ندي : انت عاوز اي

سامر : نرجع لبعض تاني

ندي : والله نرجع لبعض بس بشرط

 

  •تابع الفصل التالي "رواية الحب و الحياه" اضغط على اسم الرواية 

google-playkhamsatmostaqltradent