Ads by Google X

رواية ارحمي قلبي الفصل العاشر 10 - بقلم نور الشامي

الصفحة الرئيسية

 رواية ارحمي قلبي الفصل العاشر 10 - بقلم نور الشامي 

الفصل العاشر
ارحمي قلبي

وفجأه سحب حاتم جينا وشهاب قبل ان تخترق الرصاصه جسدهم فمسكوا الظباط مروان واخذوه اما عند حاتم تحدث مردفا:  شهاب يلا بسرعه علي المستشفي حاله جينا مش هتستحمل اكتر من كده

نظر شهاب الي جينا ثم ذهب بسرعه الي المستشفي ظلوا الجميع يقفون امام غرفه الفحص ينتظرون الطبيب وفجأه جاءت ساره وتحدثت بضيق مردفه:  جينا كويسه

نظر شهاب اليها بغضب شديد ثم تحدث مردفا:  انتي جااايه ليه مش كفايه ال جوزك الحفير عمله عااايزه اي تاني
ساره بحزن:  انا عارفه اني علطت كتير في حق جينا بس والله ما كنت اعرف ال عمله  انا اسفه
فاروق:  خلاص يا شهاب هي ملخاش ذنب ومش وقته كل دا المهم صحه جينا
ملك ببكاء:  بابي مامي مالها

اقترب رامي منها ثم حملها وتحدث بابتسامه مردفا:  حبيبتي مامي تعبانه شويه والبنات الحلوين ميعيطوش
ملك وهي تمسح دموعها:  يعني مامي هتكون كويسه يا عموا
رامي:  ايوه يا قلبي هتكون كويسه

جاء حاتم ليتحدث فقاطعه خروج الطبيب فتقدم شهاب منه وتحدث بلهفه مردفا: دكتور جينا كويسه
الطبيب:  احنا عالجنا الجروح ال في جسمها ومن الواحد انها اتعرضت لتعذيب كبير المهم دلوقتي حالتها النفسيه علشان هي لما تفوق حالتها النفسيه مش هتكون كويسه الف سلامه عليها

القي الطبيب كلماته وذهب فجلس شهاب علي الكرسي بحزن واقترب منه رامي وتحدث مردفا:  هتكون كويسه جينا قويه
شهاب بدموه: انا معرفتش احميها يا رامي الوسخ دا عذبها وقصلها شعرها والله اعلم عمل اي تاني وهي كانت لوحدها معرفتش امنعه
رامي وهو يحتضنه ويتحدث بحزن مردفا:  اهدي يا شهاب علشان لما تفوق لازم انت ال تكون معاها

نظرت ملك اليهم بحزن ثم اقتربت من حاتم وتحدثت مردفه : عموا ممكن توديني عند مروان
حاتم بدهشه:  ليه يا قلبي
ساره:  تعالي يا ملك انا هوديكي عنده علشان انا كمان عايزاه

استأذنت ساره من غاده ان تأخذ ملك نعها حتي لا تجلس في المستشفي ثم ذهبت هي وحاتم وملك الي قسم الشرطي وطلبوا مقابله مروان ظلوا ينتظرون بعد الوقت حتي دخل مروان مع العسكري وبيديه الكلبشات فطلب الظابط منه ان يتركه وهرج ايضا نظر مروان الي ملك لدهشه ثم تحدث مردفا: عامله اي يا روحي
ملك بغضب طفولي:  انت اوحش واحد في الدنيا دايما بتعذب مامي وتخلي بابي يزعل انا مش بحبك ومامي كمان مش بتحبك مامي بتكرهك
مروان بعصبيه:  لا جينا بتحبني انا
ملك بزعيق:  متزعقش انت وطي صوتك وانت بتتكلم مامي مش بتحبك ولا حد بيحبك حتي طنط ساره مش بتحبك كمان

نظر مروان الي ساره بثدمه ثم تحدث مردفا:  هي قصدها اي
ساره بحده:  قصدها انك الحفير البنت الصغيره دي طلعت اذكي منك يا مروان انت متستاهلش حبي ليك انا ال اول مره اقولك طلقني مش عايزه اعيش معاك دقيقه واحده خليك مرمي في الحبس اصلا شهاب مش هيسمح انك تطلع من هنا ولو طلعت هيقتلك طلقني بدل ما ارفع عليك قضيه طلاق واكسبها واخلص منك  انا بحب حاتم وحبي لبك اكتشفت انه كان غباء

نظر مروان الي خاتم بغضب ثم تحدث مردفا : كنتوا بتخوني يا حاتم ومع مراتي كمان انتوا لازم تموتوا علشان طلعتوا زباله وانا ال كنت فاكؤ انك اقرب صاحب ليا طلهت وسخ
حاتم بعصبيه :انا عمري ما خونتك بالرغم اني كنت بحب ساره من قبل انت ما تتجوزها بس من اول ما اتجوزتها وانا بعتبرها مرات اخويا عمري ما اتعديت حدودي معاها والزم حدودك معايا انت كمان
مروان بغضب : هقتلكم يا حااتم هقتلكم كلكم وهاخد جينا غصب عنكم

دخل الظابط علي صوت مروان واخذوه الي الحجز ثم خرجت ساره ومعها ملك وحاتم فتحدثت ساره مردفه:  انت بجد كنت بتحبتي  
حاتم بضيق : ايوه بحبك من زمان بس مكنش ينفع اخون مروان علشان هو اكتر من اخويا
ساره : لو اطلقت هتتجوزني
حاتم بابتسامه:  افكر

اقتربت ساره منه وجاءت لتحتضنه فأبتعد قليلا وتحدث مردفا:  لما تطلقي وتبقي مراتي 
ساره بابتسامه:  ماشي 

عند جينا في المستشفي ظل شهاب بجانبها ينظر اليها بحزن شديد فملامحها تغيرت كثيرا بسبب العذاب الذي تعرضت له وشعرها الدي اصبح قصير جدا وفجأه انفزعت جينا من نومها وهي تصرخ بشده فأقترب منها شهاب وتحدث بلهفه مردفا: اهدي يا حبيبتي اهدي 

نظرت جينا الي شهاب ثم تحدثت بصراخ وهي تغطي رأسها وجسدها مردفه:  ابعد عني مينفعش تشوفني كده ابعد عني

اقترب منها شهاب وسحب الغطاء من عليها ثم احتضنها بقوه وتحدث بدموع مردفا:  اهدي انا محبتكيش واتجوزتك في الاول علشان شعرك وشكلك مفيش حد بيحب حد علشان شكله انتي اصلا اميره في عيوني في كل الاوقات انتي احلي انسانه في الدنيا بالنسبالي والله انا بحبك مهما كنتي وبعدين انتي مالك اصلا شكلك وشعرك قصير يجنن
جينا ببكاء شديد:  انت بتضحك عليا علشان متوعلنيش بس انا شكلي بقا وحش وانا عترفه كده
شهاب بحزن:  لا والله انتي شكلك حلو وهتفضلي حلوه في نظري علطول انا اسف انا ال مقدرتش احميكي من الحقير دا سامحيني يا عمري
جينا ببكاء:  شهاب خليك معايا متسبنيش تاني خالص
شهاب وهو يحتضنها اكثر:  انا مستحيل اسيبك لحظه واحده هفضل معاكي دايما  
نظرت جينا الي شهاب بدموع وفجأه وجدت ووووووو

عايزه توقعاتكم للفصل الاخير

  •تابع الفصل التالي "رواية ارحمي قلبي" اضغط على اسم الرواية 

google-playkhamsatmostaqltradent