رواية حوريه الادهم الفصل الثالث عشر 13 - بقلم مريم عباس
ادهم أنصدم من جمالها :اي الجمال دا ي حوريه قلبي
حور اتكسفت :دي عيونك الي حلوه بس واكملت وهي تخرج يلا هنتاخر علي الناس ومشيت
ادهم بضحك ويجري وراها :استني ي مجنونه ريحه فين
ونزلو هما الاتنين القاعه
راحو سلمو علي الناس واعدو يرقصو هما وصحابهم وجي وقت أن ادهم حوريه يلبسو الدهب واشتغلت اغنيه رومنسيه وادهم حوريه رقصو سلو مع بعض
ادهم وطي علي ودنها وقال :في مفجئه
ودخل المؤذون حوريه اتصدمت وقالت :هي مش كانت خطوبه بس اي الي جاب المؤذون
ادهم ضحك :خطوبه وكتب كتاب انا اتفقت مع عمي حازم علي كده
وراحو نحيت المؤذون
ومئنتها المؤذون بكلمتو الشهيره بارك الله لكما وبارك عليكما وجمع بينكما في خير
هنا ام حور زغرطط وقالت :حلم حياتي أن اشوف فرحك واديني شفتو
وبكده هما عملو فرح مش خطوبه
والفرح خلص وكل واحد روح بيتو
وادهم خد حوريه المطار عشان يسفرو
حوريه كل ده وحسه أنها بتحلم ومصدومه قالت :احنا هنروح فين ي ادهم
ادهم ضحك عشان هي لحد دلوقتي مصدومه :هنسارفر ي قلب ادهم عشان شهر العسل هنشافر فرنسا
حوريه ابتسمت بحب :ماشي يلا بينا
وركبتو الطياره الخاصه
اهم قال لي حوريه :اي رقيك نروح الجامعه الي في فرنسا
حوريه فرحت أنها هتتعلم بره مصر وقالت بحماس :موفقه طبعا
ادهم :حوريه احنا هنسارفر بس هنرجع علطول عشان عندنا امتحنات وأكمل بجديه :حوريه انا مش هقرب منك عشان انتي لسه قدامك مشوار طويل وانتي مش هتبقي فضيه مبين اطفال وانا والجامعه في انا مش هقرب منك غير لما نخلص الجامعه
حوريه بحب لان هي كانت هتقولو كده بس خافت لا يزعل :ادهم انت أعظم واحد انا قبلتو في حياتي بجد ديما فهمني غير يزن كان مش بيحبني ولا كان بيفهمني زيك
ادهم بعشق :انا اول مشوفتك ي حوريه وقعت في حبك بس كنت بكدب احساسي بس لما جيت اعترفتلك بحبي كنت بعشقك مش بحبك بس
حوريه راحت حضنتو ونامت في حضنه
عند يزن روح وكانت متعصب أن حوريه بقت مرات ادهم
الفون بتاعو رن وكانت لارا
لارا : يزن تعالا نخرج انا زهقانه
يزن :تعالي نروح ملهي ليلي
لارا :ماشي انا هلبس وهستناك
يزن قفل ولبس ونزل ركب عربيته وراحلها
لارا نزلت ركبت معاه وفعلا راحو
لارا :واو ي يزن المكان دا تحفه أول مره اروحو
يزن بغرور :مهو انا مش بروح اي مكان ي لارا
روحو وطلبو حاجه يشربوها واعدو يشربو لحد اما سكرو
ويزن بدل ميروحو راح خد غرفه في اوتيل
يزن عمال يقرب من لارا ولارا مرعوبه وعماله تزق في
يزن بغضب :بس بقا اسكتي واعتدي علي لارا
في الصباح يزن صحي علي عياط لارا وبس جنبو لقا دم
وبص لي لارا الي عماله تولطم علي وشها وتعيط وتقول بهستيريه :انا هعمل اي منك لله ي يزن يرتني مروحت معاك بابا هيقتلني منك لله
يزن قام وحاول يهدي فيها :انا اسف والله مش كنت في وعي انا هروح اطلبك من عمي خلاص ي لارا
لارا بصتلو بكسره : مهو انت لازم تجي دا إجبار
يزن بجديه:قومي البسي عقبال مكلم عمي واخد معاه معاد وروح لي وطلب ايدك
راحت تلبس :وخلصت ويزن راح وصلها وقالها انا هكون عندك بليل علي الساعه ٧
مكنتش فايقه هي مش ردت عليه اصلا دخلت البيت
وحازم بصلها وقال:تعالي المكتب عوزك
دخل حازم ووراه لارا وقال:يزن متقدم ليكي وعاوز يخطبك
لارا من غير تفكير :موفقه ي بابا
حازم :ماشي يلا روحي اجهزي عشان هو جي بليل
لارا قامت ودخلت الاوضه بتعتها واعدت تعيط بس قامت بالغصب لبست وجهزت نفسها
وجي يزن وقال :بص يعمي انا طالب ايد لارا بنتك واتمني انك توافق
حازم نده علي لارا ولارا خرجت وكانت منزله عينيها في الأرض
حازم قال:لارا يزن طالب ايد موفقه ولالا
لارا قالت :الي تشوفو ي بابا
حازم :علي بركه الله نقرا الفاتحه بقا
بس قبل ميقراو الفتحه قال يزن حاجه صدمتهم
لارا :انا استحاله اوافق علي كده
ياترى يزن قال اي خلاهم ينصدمو كده هنعرف البارت الي جي
- يتبع الفصل التالي اضغط على ( رواية حوريه الادهم ) اسم الرواية