رواية سيطرت علي الفصل الرابع عشر 14 - بقلم ايه ماهر
البارت ١٤
عمار: راح الشركه لاكن هتحصل حاجه غير متوقعه هتغير كل الخطط اللي عمار راسمها يلا بقا نبدا الأكشن
هدير: اهلا يافندم الاجتماع هيبدا بعد نص ساعه وصاحب الاجتماع عثمان الحسيني وفي اجتماع تاني بعده لرجل الأعمال مروان الاسيوطي وبعد الاجتماع في صفقتين لرجال الأعمال عمرو المغازي وأيمن الشريف وده كل اللي هنشتغل عليه انهارده يافندم
عمار؛ قعد علي الكرسي بارهاق ياااه كل ده متاجل شكلي هتعب اوي انهارده
هدير :معلش يافندم كلها كام ساعه والشغل كله يخلص كل العملاء مدايقين من التاخير وكان لازم الشغل ده يخصلش كله انهارده
عمار :ان شاء الله يلا بقا علشان نشوف اول اجتماع
هدير: مش بس االسكرتيرة بتعته وهي اللي بتنظيم كل الشغل في الشركه وبتحضر المواعيد للاجتماعات يعني من الاخر دراع اليمين لعمار وبيعتبرها زي اخته بظبط وهي كمان بتشوفه اخ ليها مش اكتر
عمار: خلص الاجتماعات اللي عليه والباقي صفقتين دي اللي هيحصل فيهم الأكشن وهتقلب الدنيا كمان هنشوف دلوقتي
عمرو المغازي: عمار بيه اي التاخير ده كله احنا بينا صقفه ولازم تتم في ميعادها ولا اي والمفروض كانت خلصت من الأسبوع اللي فات
عمار: معلش كانت حالتي الصحيه ضعيفه شويه بتاسف علي التاخير علي حضرتك
عمرو :وانا مش بحب التاخير ولو علي كده مش هيكون بينا اي تعامل ولا شغل تمام وكمان المرضي بيكونوا مستنين الادويه اللي باخدها من شركتك ولوا ان شغلك مظبوط انا ماكنتش استنيت كل الوقت ده
عمار :انا بتاسف والله مش بايدي
عمرو :تمام وعلشان التاخبر ده انا هنزل في سعر الصفقه في مليون ونص بدل ٢ مليون جنيه وده تمن تاخيرك عليا
عمار :قام من علي كرسي المكتب بعصبيه بس مش ده كان اتقفنا ياعمرو بيه ولا اي انا اتاخرت علي الاستلام لحضرتك بس كنت تعبان مش اكتر
عمرو :قاعد علي الكرسي وحاطت رجل علي رجل مش بايدي انا برضوا ولا اي يعني انت مش غلطان بسبب تاخيرك وتعطيلك لشغلي
وطبعا طريقه عصبت عمار اكتر عمار
عمار: لا مش غلطان تمام انا الصفقة دي خلاص مش عايزاها ولا هكمل فيها تقدر تمشي
عمرو: نزل رجله علي الارض يعني انت بتضردي من مكتبك
عمار :تقدر تقول كده
عمرو؛ انت بتغلط اوي انت مش عارف بتكلم مين ولا اي
عمار :لو سمحت مش عايز اعرف اتفضل بره مكتبي
عمرو: قام من علي الكرسي بصله بغيظ وماشي شويه وقبل مايوصل للباب بصله هتندم اوي ياعمار بيه علي تصرفك ده ساعتها ماتجيبش تلومني علي اللي هعمله
عمار: قعدت الي الكرسي ولا تقدر تعمل حاجه
عمرو؛ اتعصب من كلامه ومطلع من المكتب وقفل الباب وراها بكل قوته
عمار ؛نا مش عارفه الاشكال دي ازاي ببقت رجال اعمال واحد مغرور يلا في داهيه هدير فين الصقفه التانيه
هدير ؛ايمن الشريف مش هيقدر يحضر يافندم وبياجل المعاد النهار
عمار: خلاص مش مشكله انا همشي بقا اتاخر اوي
هدير: اتاخرت علي اي يافندم
عمار: ها اتاخرت علي ماما مستنياني علي الغداء
هدير: دلوقتي الساعه ٨ بالليل يافندم
عمار: يانهاري ٨ بالليل انا لازم امشي بسرعه
هدير: ربنا يحفظها يارب تمام يافندم وانا هروح بقا
عمار ؛تمام سلام
في النادي محسن وسعاد والاولاد وهدي مستيين عمار
محسن؛ عمار اتاخر اوي ياسعاد والاولاد نامه كمان
سعاد ؛مش عارفه اتاخر ليه اكيد في حاجه
محسن؛ هوا قال انوا هيكون هنا علي الغداء
سعاد ؛الغياب حجته معاها يامحسن
هدي: اي مش هنروح ولا اي احنا مستنين عمار ليه اصلا هوا مش من عليتنا يعني انا عايزه امشي من هنا وجعانه ونعسانه اوي
محسن: ماينفعش كده يابنتي لازم نستناه برضوا هوا
هدي :هوا اي صحبي مش اكتر صديق في الدراسه مالكم مهتمين بيه اوي كده ليه انا عايزه افهم
سعاد :لا يابنتي ماتقوليش كده عمار هوا برضوا يبقي وطبعا مدايقه من كلام هدي علي ابنها بس محسن مسك ايدها علشان ماتغلطش بالكلام قدام هدي وهي سكت
محسن: خلاص ياجماعه يلا نمشي وهوا ييجي ورانا
سعاد :بس هوا
محسن :خلاص بقا ياسعاد يلا نمشي وبيهمس لسعاد جنب ودنها علشان هدي ماتشكش قي حاجه يلا بقا علشان ماتسالش الف سؤال
سعاد: بزعل تمام يلا وشالت رتاج وهوا شال عمر وطالعين من باب الجنينه ومعاهم هدي وهي شاليه الاكل وعمار كان داخل من نفس الباب
هدي :ما لسه بدري يا استاذ
عمار :معلش اتاخرت عليكم الشغل خدني وكان كتير اوي يلا نتعشي بقا
هدي ؛قصدك نتغدى مش ونتعشي انا عايزه امشي ياجدي
محسن: استني بس ياهدي
هدي: باصرار انا عايزه امشي وكفايه كده
عمار :خلاص يلا بينا نورح ونطلب اكل علي البيت
هدي: مالوش لزوم تقدر حضرتك تروح انت احنا تعبانك معانا انهارده اه صح الأولاد هانيمهم في العربيه واحنا هناخد تاكسي للبيت
عمار: مالك ياهدي بتكلميني كده ليه حصل اي لكل ده
هدي؛ انت بتكلميني كده ليه انت جوزي وانا ماعرفش انت صحبي يعني ماتنساش نفسك انا مش عارفه ازاي اصلا متصاحبين وانا فاكره كويس اني ماكنتش بصاحب الولاد في دراستي
سعاد :خلاص يا الاولاد كفايه كده الناس بدات تتفرج علينا
عمار: انتي مش شايفه بتكلمني ازاي ياماما
هدي؛ ماما
محسن: و سعاد في صوت واحد الدنيا باظط
عمار :هي زي امي برضوا ولا اي
هدي: بشك في كلامه امك اه تمام يلا ياجدي
عمار :تمام يلا هاوصلكم بعربتي
هدي :لا هناخد تاكسي
عمار :هدي بلاش عناد يلا علي العربيه
وراحوا كلهم وركبوا العربيه وعمار سايق ومدايق من كلام هدي وهي بتبص عليه بغضب ومن تدخله في حياتها
محسن :اي ياولاد هتفضلوا مكشرين كده علي طول
سعاد: اه صح يامحسن مالكم والله انتوا اتحسدتوا
عمار: بيبص علي هدي في المرايا ومدايق
هدي: اي اتحسدوا دي انتوا مالكم انهارده
محسن: بيت احترمني نفسك بقا مش معناها اني ساكتلك تبقي تعالي صوتك في الكلام
هدي :سكتة والدموع اتملت في عيونها
عمار :خلاص ياجدي ماتدايقش نفسك هي لسه ماتعرفنيش كويس
محسن؛ لا بس مش كده
هدي: انا ماعملتش حاجه
سعاد :خلاص بقا حصل خير
محسن؛ اعتزري من عمار ياهدي
هدي ؛انا اسفه وبتقولها بغيظ
عمار: تمام ماحصلش حاجه
هدي: عدلت وشها اتجاه شباك العربيه مدايقه من جدها انوا اكلمها كده قدام واحد غريب عنها والكل بيبص علي هدي ومش عارفين يعملوا اي معاها وعمار مدايق علشانها ومش عارف يقولها اي وفي الاحظه دي كلن في عربيه جايه بسرعه من وراها وقفت قدلمه عربيته فجاه وهوا سحب فرامل بسرعه وكل اللي في العربيه خافوا والاولاد صحيوا كمان
عمار: في حد يقف كده قدام العربيات انت حيوان ولا اي ونزل من العربيه ورايح اتجاهه
والناس اللي راكبين في العرييه التانيه نزلوا ونزلوا ضرب في عمار
سعاد: بصوت عالي عمار ابني عمار يامحسن انزل بسرعه
محسن :اي ده ونزل بسرعه من العربيه
هدي :نزلت من العربيه اي ده انتوا مين
سعاد ؛ نزلت من العربيه وبصوت عالي ابعدوا عن ابني هيموت في ايدكم كده
واحد من الرجاله :خلاص كفايه علشان يعرف هوا غلط مع مين سلام ياعمار بيه
عمار :وقع علي الارض ووشه كله دم ووارم وعضمه متكسر وبيتالم وسعاد ومحسن راحوا عندوا بسرعه وبيحاولوا يفوقوه بس اغمي عليه من كتر الضرب محسن اتصل بسرعه بالاسعاف وعمر ورتاج بيعيطوا علي ابوهم وهدي واقفه ومش عارفه اي اللي بيحصل وفي الاحظه دي هيتكشف كل حاجه وهنتعرف كل حاجه وهل هتطلع رد فعل من هدي ولا هتتصدم هنعرف في باقي الأحداث
البارت خلص
سيطرت عليا
بقلم اية ماهر
•تابع الفصل التالي "رواية سيطرت علي" اضغط على اسم الرواية