Ads by Google X

رواية سيطرت علي الفصل السابع عشر 17 - بقلم ايه ماهر

الصفحة الرئيسية

 رواية سيطرت علي الفصل السابع عشر 17 - بقلم ايه ماهر

البارت ١٧

سعاد: كانت بتحاول تقتل واحده علشان كده اتحبست بس هي طليقة عمار مش مراته أطلقت منه من سنتين وهوا اخد حضانه الاولاد منها 
هدي: اممم والله زعلت عليها علشان الاولاد صغيرين 
سعاد: لا ماتزعليش انتي لو تعرفي هي كانت بتحاول تقتل منين مش هتصدقي
هدي: مين 
سعاد: انتي 
هدي: بصدمه انا  
سعاد: اااه انتي 
هدي: بتبتص علي جدها الكلام ده صح ياجدي 
محسن :صح ياقلب جدك كانت بتحاول تقتلك انتي 
هدي: ازاي مش فاهمه حاجه طيب تقتلني ليه ممكن تفهميني 
سعاد :انا هقولك خدت نفس طويل الموضوع بدا لما قدمتي في شركة ابني وهي بتشتغل معاها في نفس الشركه بعد ما اطلقوا وده كان شرط من شروطها علشان ابني يقدر يشوف الأولاد  وطبعا كان لازم يوافقك ولما قدمتي في الشركه ابني بقي بيهتم بيكي اكتر وهي شافت الإهتمام ده ماقدرتش تستحمل الغيره كان ماليه عنيها كمان خافت انوا يقضي معاكي وقت اكتر و الطبيعي انوا هيحبك ويطلبك للجواز واتاخدي كل حاجه منها علشان كده فكرة انها تخلص منك قبل ما ده يحصل وخططت لكل حاحه واللي ساعدها في كده محمود اعز صحاب لعمار  واكيد انتي عارفه الباقي 
هدي:  اه فاكره اني عملت الحدثه وبعد كده ماعرفش اي اللي حصل وبعدين كملي 
سعاد: بعدين انتي فقدتي الذاكره كنتي فاكره الماضي بس يعني فتره الدراسه وعمار ابني طلب ايدك من جدك علشان لما يساعدك انك ترجعلك ذاكرتك الناس ماتقوليش عليكي حاجه وانتوا مع بعض وانتي تعتبري كده خطيبتوا تمام ومانعرفش انك هتخفي بسرعه كده الدكتور قال انك هتاخدي وقت طويل لما ترجعلك ذاكرتك تاني
هدي :اي ده ياجدي انت خبطتني من غير ماتقولي ولا تاخد رئي حتي ولو ماكنتش هترجع الذاكره كنت هتجوزني كمان 
سعاد: ابني بيحبك من اول مره شافك فيها علي سلم العماره وانتي سيطرتي علي تفكريه واليوم اللي خبطت فيه علي باب شقتك هوا اللي كان باعتني ليكي علشان اعرف كل حاجه عنك وكان هيخطبك رسمي واليوم اللي عملتي فيه الحدثه هوا اللي جابك علي المستشفي ومن بعدها كل حاجه اتلخبطت كان لازم يعمل كده علشان لما تكونوا سوي الناس ماتقوليش عليكي حاجه فهماني ابني بيحبك وهوا اللي طلب مننا نعمل كده 
محسن :في حاجه مهم نسيتي تقوليلها ياسعاد
هدي: واي هي بقا
محسن :هي تبقي مراتي
هدي: مين  
محسن: ام عمار تبقي مراتي
هدي :نعم انت كمان اتجوزت من غير ماتقولي
محسن :ماكنش ينفع تبقي في البيت عندي لانك اول حاجه سالتي عليها لما صحيتي في تيته ومان لازم اتجوزها  
هدي : واقفه ومصدومه من مل اللي اتقال وبتبص علي عمار وبتحاول تستوعب اللي بيحصل واللي مرت بيه معقوله ياجي كل ظه يحصل في اسبوع 
محسن: كان لازم ده يحصل علشان نقدر نساعدك تخفي 
هدي: وبتبص علي سعاد بحب وجدها  اتجوزت اااه يانمس بس اختيارك حلو والله انتي بقا بقيتي تيته دلوقتي 
سعاد :اتكسفت من كلامها 
هدي: الله احنا بنتكسف كمان 
محسن: بس يابت اسكتي معلش ياسعاد هدي هلبه شويه واللي في قلبها علي لسانها ودايما متسرعه كده علي طول  
سعاد :ولا يهمك انتي عارفه انك بهدلتي ابني قبل مايبقي متبهدل كده بنص ساعه 
هدي: انا عملت كده طيب ازاي 
سعاد: احنا كنا في الملاهي كلنا وهوا جاله تلفون من الشركه وسابنا وراح بس اتاخر لما رجع كان الساعه ٨ بالليل ولما رجع علشان يروحنا انتي بهدلتيه انتي ساعتها ماكنتيش تعرفي انوا خطيبك لانك كنتي فاقده الذاكره هوا كان مفهمك انوا صحبك في الدراسه لانك رجعتي لفتره دراستك المهم هوا كان مدايقه بعد كده طلع علينا ناس ووقفوا قدام عربيه ونزل علشان يسالهم ليه عملوا كده فانزلوا فيه ضرب بهدلوه زي ما انتي شايفه كده وقبل ما يمشوا واحد من رجالته قال جمله خلاص كفايه علشان يعرف عمار بيه غلط مع مين بس كده ومشيوا وجبناها علي المستشفي 
محسن: طيب وهوا عامل اي دلوقتي 
سعاد: بزعل للاسف عندوا نزيف في المخ وكسر في المجمعه و في دراعه الشمال وفكه اليمين مكسور ووشه ورام زي ما انت شايف كانوا هيضيعوا مني ابني الوحيد اللي طلعت بيه من الدنيا انا مش هسكت علي حقه بس لما يفوق عمار ونشوف ليه قالوا كده انبي مالوش اعداء مع حد وبتعيط بصوت مكتوم
هدي: حضنتها وبدات تهدي فيها معلش يا حبيبتي ان شاء الله هيبقي زي الفل وهيفوق قريب ونفهم منه كل حاجه 
سعاد: انا مش عارفه اعمل اي والأولاد كمان متعلقين بيه اوب وهما صغيرين ومايعروفش اي حاجه عن حالته  وامهم كمان مش معاهم
محسن: راح عندها وحضنها معلش ياسعاد ان شاء الله هيقبي كويس 
سعاد :ان شاء الله يامحسن
هدي: ومحسن وسعاد قاعدين ومستينين عمار يفوق وهوا فعلا بدا يفوق ومش بينادي غير باسم هدي 
عمار : هدي انتي فين هدي  
سعاد: ابني حبيبي انت فوقت الف سلامه عليك
عمار :اااه ياماما راسي تعباني اوي 
سعاد: الف سلامه عليك ياحبيبي 
عمر: بدات يفوق علي صوت ابوه وبصوت كله نوم بابا ماتتحركش عايز انام شويه  
عمار: بيضحك طيب اصحي يالمض مش عايز تشوف بابا لا اي
عمر: بابا حبيبي انت صحيت كل ده نوم 
سعاد: لا والله صحيت دلوقتي  
الكل بدا يتضحك علي كلام عمار لابوه 
محسن: الف سلامه عليك يابني قلقتنا عليك والله 
عمار: الله يسلمك ياجدي كل ده ولسه ماشفش هدي كانت قاعده وري جدها ومستخبيه فيه 
سعاد: الف سلامه عليك ياحبيب ماما 
عمار :الله يسلمك ياست الكل انا بقيت كويس الحمد الله فين هدي انا عايز اشوفها لازم اقولها حاجه مهمه 
محسن :اتحرك شويه وهدي بقيت قصاد عمار ورايا مستخبيه منك ياسيدي 
هدي: وشها بقي احمر الف سلام عليكي ياعمار 
عمار: سرح في عبونها الله يسلمك ياقلب عمار قصدي ياهدي 
سعاد: بصوت عالي ياواد انت متبهدل وفيك حيل تعاكس 
عمار: حرام ياماما مش كده انا لسه في اول المشواؤ
محين: لا يابني ولا يهمك سيبي الولد يحب ياسعاد بقا 
عمار: انا لازم اقول لهدي كل حاجه مش هقدر اخبي عنها اكتر من كده 
هدي: امك قالتلي كل حاجه انا خلاص افتكرت كل حاجه ورجعتلي الذاكره كمان 
عمار: بجد انا مش مصدق يعني خلاص افتكرتي كل حاجه 
سعاد :لا والله صحيت دلوقتي 
عمار: ااه بقيت كويس  ياماما اول ما شوفت هدي نسيت كل وجعي والله 
محسن: ياسيدي يا سيدي علي الحب والرومانسيه ياريتني كنت هدي 
هدي: اتكسفت جامد بس بقا ياجدي   
سعاد: يلا بقا يامحسن نسيهبم مع بعض شويه شيل رتاج وانا هشيل عمر ونروح نجيب اكل احنا ماكلناش حاجه من امبارح واكيد عمار في كلام عايز يقوله لهدي مش كده ولا اي وبتغمزله
عمار :دايما فهماني ياست الكل يلا بقا هونا ياجماعه  
محسن: شوف الواد بيوزعنا ازاي ماشي ياعم يلا ياسعاد احنا مالناش بكان هنا
سعاد :يلا ياحسونه 
محسن :وهما طالعين هيسب الباب مفتوح الامر مايسلمش برضو 
عمار :والله وانا كده وفي حالتي دي مش قدر حتي اعمل اي حاجه 
هدي: وشها بقي احمر من كلاهه 
الكل بيضحك وطلعت سعاد ومحسن والاولاد ومافيش في الاوضه غير عمار وهدي 
البارت خلص 
سيطرة عليا 
بقلم اية ماهر

  •تابع الفصل التالي "رواية سيطرت علي" اضغط على اسم الرواية 

google-playkhamsatmostaqltradent