رواية سلسبيل قلبي الفصل الثامن عشر 18 - بقلم نورا
لماذا 💔
>>>>>>>>>>>>>>>
بخوف ـ يا نهار اسود يعني اي هربت
ــ والله انا علي مكلمت حضرتك رجعت لقيتها هربت
بخوف كبير وغضب ــــ وانت لسا واقف هنا يا غبييي روووح دور عليها بسرعه الكبير لو عرف هيقطع رقبتنا كلنا
ــــ هدور عليها فين في الغابه الكبيره دي
بغضب وهو بيضربه كف ـــ اتصرف ياا حيواان ولقيها وإلا هنمووت كلنا انهارده
بخوف ـ حاضر حاضر وراح خد حراس معاه وانتشرو في الغابه
꧁꧁꧁꧁꧁꧁꧁꧂꧂꧂꧂꧂꧂꧂
تاني يوم صحي الصبح علي حد بيمسح علي راسه بحنان فتح عينه
سفيان بتعب وهمس ــ سلسبيل
سلسبيل بدموع ـ قلب وروح وحيات سلسبيل من جوه
سفيان بوهن ـ انتي وحشتيني اووي
سلسبيل بعتاب ودموع نازله علي خدها ــ ينفع صحتك كده
سفيان بدموع ـــ خليكي معايا وانا هبقي كويس والله
سلسبيل بإبتسامة ـــ انا معاك دايما يا حبيبي
سفيان وهو بيحط ايده علي خدها ــ خليكي معايا متسبنيش
سلسبيل بدموع ــــ انا مقدرش اسيبك وحطت ايدها علي قلبه وقالت قلبي وقلبك متصلين ببعض ومسكت ايده وحطتها علي قلبها وقالت لو قلبي وقف قلبك هيحس بس عايزاك تعرف حتي لو انا مشيت روحي عمرها مهتسيبك افهم ده كل متبقا عايز تكلمني غمض عينك وافتكر ذكرياتنا اوعدني دلوقتي انك تاخد بالك من نفسك
سفيان بضعف ـ مش هقدر من غيرك
سلسبيل بحنان ــ لا ياحبيبي انت هتقدر انت مش ضعيف قوم متبقاش ضعيف كده سفيان حبيبي قوي جدا الناس هتقول اي مراته خليته ضعيف سفيان المنشاوي بقوته مراته خلته ضعيف طب والله عيب ضحك سفيان علي كلامها
سلسبيل بإبتسامة وهيا بتقلد الصعايده ـ وه علي الضحكه الجمر
ذادت ابتسامتة
نظرت سلسبيل إلي وجه اللي باين عليه التعب عيونه مرهقه جدا وتحت عيونه حمرا وجسده الضعيف بسبب التعب ابتسمت ونزلت قربت وشها من وشه وقبلته من عيونه وجبينه وخده اما هو غمض عينه يحس بها
:سفياان
فتح عينه مع ابتسامة ولكن تلاشت لما فتحها وملاقهاش عرف انو كان بيتخيل غمض عينه بألم
زين باستغراب ـــ سفيان انت كويس
قام واتعدل في قعدته وقال وهو بيمسح علي وشه ــ اه انا كويس في اي
زين
زين بحزن ـ سفيان مش هينفع وضعك كده فكرك سلسبيل لما ترجع هتفرح لما تلاقيك كده
سفيان بهدوء ــ لو سمحت يا زين عايز افضل لوحدي
نظر له بحزن علي حالته وسابه وطلع
سفيان بحزن ودموع اتجمعت في عينه ـ هقوم عشان خاطرك انتي وبس ارجعيلي بسرعه
وقام دخل الحمام وخد دش ولبس بدله زرقاء انيقه وساب اول زرارين مفتوحين وسرح شعره وحط برفانه المميز وبص في المرايه نظره اخيره وخاد تلفونه ومفاتيحه ونزل
تحت
عائشة ـ سفيان فين يا زين
زين بحزن ـــ كالعاده
نكست رأسها بحزن
احمد ب ابتسامة ـ سفيان
كلهم بصو ناحيه السلم لاقوه نازل علي السلم بهدوء
خالد بفرح ـ سفيان انت رايح الشركة
سفيان بهدوء ـ ايوه ياعمي بعد كده هنزل الشركة قعدتي في البيت مش هتفيد بحاجه وانا اللي هدور عليها بنفسي
زين بفرح ــ مش لوحدك انا معاك
معتصم بفرح كبير ـ وانا علطول معاك وفي ضهرك
ابتسم الكل علي حب الاخوه لبعضهم
سفيان ـــ انا هسبقكم علي الشركة
عائشه بلهفه ـ مش هتفطر
راح عندها ومسك اديها وباسهم برقه وقال ـ انا اسف يا امي انا متاخر اوي هفطر في الشغل ادعيلي بس
عائشة بحب ـ ربنا معاك يبني ويفرح قلبك ويبعد عنك الشر يارب وينولك يلي في بالك و
زين ومعتصم ـ بااااس
معتصم بغيره مصطنعه ـ الله الله واحنا ملناش في الطيب نصيب ولا اي
ابتسمت عائشه وحضنت سفيان ــ ده حبيبي ده
ابتسم سفيان ابتسامه صغيره وقال ـ كفايه سلام عليكم
الكل ـ وعليكم السلام ومشي سفيان
زين ـ ربنا معاك يا سفيان
عند سفيان كان سايق عربيته بهدوء ومتجه نحو الشركة لفت نظره حاجه وقف العربيه بسرعه ونزل
سفيان بلهفه ــــ حاسبي وشد البنت بسرعه اللي كانت هتقع في حفره كبيره
أيسيل بخوف ـ انت مين
سفيان بعصبيه ـ انتي مش شايفه كنتي هتقعي في الحفره
اشارت له أيسيل بحزن ودموع ـ اسفه شكرا ليك
شتم سفيان نفسه في سره وقال ـ احم انا اسف مكنش قصدي قوليلي انتي راحه فين وهوصلك
اشارت أيسيل بخوف ـ ل..لا شكرا انا همشي لوحدي
ابتسم سفيان وقال ـ متخافيش انا مش هأذيكي تعالي هوصلك مكان منتي عايزه
اشارت له أيسيل بتردد ـ بس
سفيان ـ يا ستي والله مهأذيكي
اومأت أيسيل بتردد وركبها العربيه وركب هو كمان
سفيان وهو بيشغل العربيه ـ هاا راحه فين
أيسيل فتحت تلفونها وورته العنوان
سفيان بابتسامة ـ ويتري راحه قصر المنشاوي ليه
أيسيل ـ راحه عند صحبتي وبعدين سكتت فجأة
سفيان بترقب وهو بيسوق العربيه ـ في اي
أيسيل بعفوي وكتبت ليه حاجه علي التلفون وورتهاله ـ خايفه اقابل ابن عمها سفيان الغوريلا
وقف سفيان العربيه بصدمه وبصلها بعيون مفتوحه وقال ـ غوريلا
اشارت له أيسيل بحنق ـ اه
رمش سفيان كذا مره بصدمه وقال ـ احم ممكن افهم ليه هو عملك حاجه يعني
كتبت ليه ـ لا معملش حاجه الصراحه بس سمعت انو بيخوف وانا عمري مقابلته اصلا
سفيان ـ هو انتي لو كنتي شوفتيه هتقولي كده اصلا
نظرت له ب استفهام
بصلها بغيظ ومشي بالعربيه تاني وهو عمال يقول في نفسه انا غوريلا
بعد 10 دقايق وصل وكانت لينا وعائشه وندي قاعدين في الجنينه
نزل سفيان ودخل وأيسيل داخله وراه وهيا بتقول في نفسها ـ هو ازاي داخل كده من غير استئذان بس وقفت بصدمه كبيره وهيا بتتمني الارض تنشق وتبلعها لما سمعت كلام عائشه
عائشه ب إستغراب ـ سفيان رجعت تاني ليه
سفيان بسخريه وهو بيبص ل أيسيل اللي واقفه بصدمه ـ سلمي الاول يا امي لينا مش دي صحبتك
لينا بفرحه وهيا بتجري علي أيسيل ـ إيسووو وحشتيني
عائشة ـ مين دي يا ابني وجايه معاك ليه
سفيان بهدوء ـ لقيتها وانا ماشي كانت هتقع في حفره وهيا مش واخده بالها
شهقت لينا وقال بخوف ـ أيسيل انتي كويسه
اومأت أيسيل ب احراج
قربت منها عائشة وهيا حاسه ب احساس غريب ناحيتها وقال بحنان ـ انتي كويسه يا بنتي اومأت أيسيل ب ابتسامه وهيا بتتحاشي النظر ل سفيان
بضعف وصوت عالي ـ س… سفيان
نظر إلي مصدر الصوت وفتح عينه بصدمه كبيره وهو حاسس انو رجليه اتشلت كأن كل خليه في جسمه وقفت العالم وقف نفسه اتحبس اتجمد مكانه
لينا بصراخ وهيا بتجري عليها ـ سلسبيييل
وعائشه جرت عليها وأيسيل كمان وكل العائله طلعت بصدمه كبيره وهما شايفين سلسبيل مغمي عليها في حضن لينا وعليها اثار ضرب وتعذيب جامد وفستانها مقطوع وراسها بتنزف بقوه وانفها وجنب شفايفها وإيديها عليها اثار ضرب وخدوش عند ضوافرها والكل واقف حواليها بصدمه جرو عليها بقلق وخوف
عائشة ببكاء ـ بنتي الحقها يا احمد مين اللي عمل فيكي كده يا قلبي
نظر احمد آلي سفيان اللي واقف مكانه متجمد وزعق بعلو صوته
احمد بصراخ ـــــ سفياان فووق مراتك بتمووت
فاق وجري ناحيتها بسرعه وقعد جنبها وخدها من حضن لينا اللي دخلت في نوبه عياط من شكل صحبتها
سفيان بخوف وايده بتترعش ـ س.. سلسبيل انتي حبيبتي فوقي اي اللي حصلك ان ..انتي كنتي فين سلسبيييل وشالها بسرعه لما لقي وشها بظأ يبيض وشفايفها بقت تميل إلي اللون الازرق
دخلها العربيه وزعق بعصبيه في السائق ـ سوووق بسرعه علي اقرب مستشفى اوما السائق بسرعه ومشي العربيه والكل جاي وراه اما سفيان فحضنها جامد وعينه اتملت ب الدموع وقال بخوف وصوت متحشرج ـ لا لا ونبي متسبنيش تاني انا هتعذب من غيرك سلسبيل ونبي متستسلميش عشان خاطري وبعدين قال بوعيد وشر ـ قسما بربي مش هرحمهم
وصلو وشالها ونزل بيها بسرعه ودخل
سفيان بعصبيه ــ حد يجي بسرعه يا بهاااايم بتمووت مني
جه الممرضين بسرعه بخوف ب ترولي وحطوها عليها ومشو بيها بسرعه جات دكتوره وقالت دخلوها بسرعه علي اوضه العمليات
كان اشهر الاطباء في اوضتها خوفا من سفيان مين ميعرفش سفيان المنشاوي
سفيان بغضب للدكتوره ـ لو حصلها حاجه هطربق المستشفى فووق دماغكم كلهم انتو فاهمين
اومأت الدكتوره بخوف ودخلت بسرعه
بعد خمس دقايق جه الكل بسرعه
خالد بقلق ـ سفيان سلسبيل عامله اي
سفيان بقلق ـ دخلوها العمليات وبعدين قعد علي الارض بضعف وقال ـ يارب مش بعد مرجعتلي تاخدها تاني مني يارب وسند ب ايده علي الارض بضعف ودموعه نزلت وقال يارب
نظر الكل إلي زين ومعتصم اللي جم جري وهما مش مصدقين
زين /معتصم بلهفه ـ هيا فين
احمد ـــــ في العمليات لسا
نظر زين آلي اخوه اللي قاعد علي الارض وباصص في اللا شئ
قرب منه وقد جنبه من غير ميتكلم
بعد ساعتين خرج الدكتور
قام سفيان بلهفه وخوف ـ سلسبيل عامله اي كويسه صح
الدكتور بخوف …………
سفيان بغضب وهو بيمسكها من عنقها يخنقها ـ انتي بتقولي اي يا حيوانه انتي
- يتبع الفصل التالي اضغط على (رواية سلسبيل قلبي) اسم الرواية