رواية سيطرت علي الفصل التاسع عشر 19 - بقلم ايه ماهر
البارت ١٩
عدي اسبوع علي ابطالنا وهدي لسه بتفكر في الطلب اللي طلبوا منها عمار ومش عارفه ترد عليه انها مواقفه ولا لا
عمار :كل ده ياماما بتفكر هي قالت يومن بس مش اسبوع
سعاد :اصبر يابني لازم تاخد وقتها الموضوع مش بالسهولة دي زي ما انت فاكر ده جواز مش لاعبه
عمار: انا خايف ترفض بعد كدا ياماما
سعاد :انت مستعجل كده ليه ماكنتش مستعجل كده في جوازك الأول
عمار: هدي غير اي حد ياماما لازم تعرفي كده كويس هي غير اي وحده عرفتها انا مش عارف ازاي اتعلقت بيها بسرعه كده انا عايزاها ولازم توافق علي طلبي دي حبي الاولا الاخير وحبي لغزل مماكنش حب كان مجرد اعجاب مش اكتر وراح بعد ما عرفت انها السبب وري حدثه هدي
سعاد:طيب مش تستني لما تخف انت طلعت من المستشفي من اسبوع واحد في لازم ترتاح لان الجواز بيحتاج استعدادت وانت مش هتقدر تعمل كل ده وانت تعبان كده وغير الشركه انت نسيت انك مديرها شركه والتلفون من لما طلعنا من المستشفي وهوا مش بيبطل رن هدير كل شويه ترن عليك علشان الشغل الكتير المتاجل بسبب اللي حصل
عمار: اه صح انا نسيت خالص عليا شغل كتير اوي انا بقيت كويس والكسر اللي في ايدي الشمال مش عاملي مشكله انا هلبس ورايح الشركه اه صح الاولاد فين
سعاد: في المدرسه ياحبيب امك البنت هدي دي خدتك من الدنيا خالص نستك شغلك والاولاد وكل حاجه اي اهدي مش كده
عمار :الحب بقا ينسي أي حاجه انا رايح اغير هدومي وانزل بسرعه لما الاولاد يرجعوا ابقي قوليلهم ان ابوهم محضرلهم مفاجاه حلوه اوي هتعجبيهم ماشي
سعاد: ماشي بس اي هي بقا
عمار :هتبقي ازاي مفاجأه لو قولتلك ياست الكل
سعاد :اه صح وتلفونها بيرن
عمار: مين ده اللي بيرن عليكي من الصبح كده
سعاد: ده حسونه
عمار :حسونه مين
سعاد :حسونه جوزي انت نسيت ولا اي
عمار: بيضرب علي راسه والله بقي جوزك خلاص وربنا هيحصلي حاجه انا ماشي روحي كالمي حسونه ياماما وانا رايح اشوف شغلي وهوا داخل الاوضه حسونه وجوزي اي اللي انا فيه ده ياربي انا مش عارف اعمل كده مع هدي لا إله إلا الله
سعاد : واقفه وبتكتم ضحكتها وبتنادي عليه عمار
عمار :نعم ياماما في حاجه تاني
سعاد: مش ناوي تعرف مين اللي عمل فيك كده
عمار :ماتقلقيش لا عارف مين كويس وهاخد حقي بايدي ابنك راجل ياماما
سعاد: ربنا يوقفلك ولاد الحلال يابني ويستر طريقك علي طول ويصلح حالك يارب
عمار :ياسيدي ياسيدي علي الدعوتين الحلوين دول يارب ياماما ايوه كده كتير من دعواتك الحلوين دول تعالي يبقى ساعدني في البسي
سعاد: عيوني حاضر
عمار :اي ده مش هتردي علي حسونه و لا ا ي
سعاد: بعدين انت اهم دلوقتي
عمار: باس جبينها رينا يخليكي ليا يارب بعد ماخلص البس اي رئيك بقا ياست الكل
سعاد: قمر ياحبيبي ربنا يحميك من الحسد
عمار: يارب يلا بقا سلام انا اتاخرت اوي
طلع من الشقه ونزل علي سلم وكانت هدي طالعه من باب الشقه واول ما شافها وقف بكانه وسرحه في عيونها وكانت اسه هتنزل
عمار :هدي استني
هدي: وقفت بكانها نعم ياعمار بيه
عمار: عمار بيه اي الرسميات دي كلها
هدي :مش انت تبقي مديري في الشركه ولازم اقولك عمار بيه انا اتاخرت علي الشغل ولا عايز مدير الشركه يرفضني غ
عمار: امم علي العموم مش هيقدر يعمل كده علشان بيحبك
هدي: مش عارفه تقوله اي وعايزه تمشي وتسيبه بس مش قادره في حاجه بتخاليها تبقي معاها وجنبه في حاجه بتشدها نحيته
عمار: منك اعرف اي كل التأخير في الرد علي طلبي انتي قولتلي يومين مش اسبوع ولا انا غلطان
هدي :انا انا اصل انا
عامر: راح عندها وقف قدامها مباشرتا وسرح في عيونها اي هوا اللي انا ممكن اعرف انتي بتهبريي مني ليه ياهدي انا اعترفتلك بحبي يعني مش بضحك عليكي ولا بتستغلك وقولتلك هنفذلك اللي انتي تطلبه مني مش كافيه علشان تصدقي اني عايزك ومش عايز غيرك
هدي: بيبتص في عيونه انا انا
عمار: انتي اي ياهدي قولي انك مش عايزاني علشان ابقي مرتاح واقدر اكفي حياتي مع اولادي بس اعملي حسابك لو رافضيني مش هتجوز بعدك انتي الوحيده اللي سيطرة عليا ومش هقدر انساكي او ادخل حد بمكانك في حياتي
هدي: بس انت كنت مداخل واحده قبلي واكيد قولتلها الكلام ده قبل كده
عمار: بيضرب علي راسه برضوا هنرجع اللموضوع ده تاني انا حكتلك كل حاجه وانا خلاص مش بحبها بس شكلك مش عايزه تصدقني بسرحتك ياهدي سلام
هدي :عمار استني عمار
عمار :سابها وارح ركب عربيته وهي نزلت وراه وراحت عنده بسرعه وقبل مايمشي
هدي :ممكن نتكلم طيب
عمار :اركبي ياهدي انا رايح الشركه اتاخرت علي الشغل وانتي كمان ولا عايزن مدير الشركه يرفضك
هدي :عمار
عمار: اركبي ياهدي اتاخرنا
هدي :ركبت وري هوا وراح الشركه ونزل قبل ما تتكلم معاها وسابها ومشي وهي راحت عنده بس كان هوا دخل الشركه اول مادخل الشركه كل الموظفين بيسلموا عليه وهدير ماستنياها في المقدمه طبعا
هدير: الف سلامه عليك ياعمار بيه
عمار: الله يسلمك يا هدير جهزيلي الصفقات اللي متاجله ان شاء الله انهارده هخلص كل الشغل اللي اتاجل
هدير: حاضر يافندم ربع ساعه ويكون كل حاجه علي مكتبك
عمار: تمام ياهدير
في الوقت ده هدي بتخبط علي باب المكتب
عمار: ادخل
هدي:عمار بيه في ورق لازم تمضيه يخص صفقة حازم العوضي
عمار: تماما خلاص ياهدير روحي انتي بقا
هدير: حاضر يافندم عن اذنك
عمار: تعالي
هدي: اتفضل يافندم
عمار :تمام كده ولا في حاجه تاني
هدي :تمام عمار ممكن نتكلم
عمار: نتكلم في اي ياهدي وانتي مش مصدقاني وليه رافضه حبي ليكي
هدي: انا مش رافضه انا بحاول اتاكد من مشاعري ناحيتك
عمار :واي اتاكدي ولا لسه برضوا شاكه فيا
هدي: انا بحبك بس
عمار: اول ماسمع الكلمه قام من علي الركسي رواح عندها انتي قولتي بحبك
هدي :بحبك بس
عمار: مش مهم بس دلوقتي المهم انك بتحبيني
هدي: كلمه بس اهم من كلمه بحبك
عمار: امم يعني مصره طيب قولي بس اي قولي اللي عندك ياهدي خاليني اشوف اي الحجه المرادي
هدي: مش حجه اوعدني انك مش هتتجوز عليا ولا هتحن لمراتك الأولي في يوم من الايام بعد مانتجوز تمام
عمار :بيقرب عليها يعني انتي خايفه من كده
هدي: انت بتقرب كده ليه
عمار :انا حاسس انك بتغيري ياهديتي
هدي: اه بغير خايفه انك تحن ليها تاني اوعدني يلا
عمار :وقف قدامها وعيونه في عيونها انا محبتش ولا هحب حد غيرك ياهدي وده اخر كلام تمام علشان ماترجعيش تساليني تاني علي الموضوع ده تاني انا حبيتك من لما شوفتك عاي سلم العمار مع ذالك اوعدك اني مش هحن ليها ولا حتي هتجوز عليكي مش لما اتجوزك انتي الاول ولا اي وبيغمزلها
هدي: يعني انا حبك الاول ياعمار
عمار: اه والله حبي الاول والاخير كمان ياهدي
هدي: بتتكلم بجد
عمار: عايزاني اثبتلك ماعنديش اي مشكله
هدي: ازاي يعني
عمار: بيقرب عليها بهدوء وبيهمس جنب ودنها وهي بتترعش من قربه بطريقتي الخاص بقا
هدي: عيونها وسعت من كلامه وضربته بس الضربه جت علي دراعه المكسور
عمار :ااه دراعي ياهدي ليه كده بس حرام عليكي انا لسه تعبان
هدي: اتخضت عليه انا اسفه والله ماخدت والله حقك عليا ياعمار بس انت قليل الادب برضوا وده عقابك
عمار: والله يعني توجعيني وتقولي قليل الادب حرام عليكي
هدي: انا اسغه لسه موجوع
عمار: انا تاعبي مش هيخف الا بحاجه واحده
هدي :رفعت وشها وبتبص عليه اي هي
عمار: بيقرب عليها وهي بترجع لوري وبقيت عند الحيطه خايفه من جواها
هدي: انت عايز اي بظبط احنا في الشركه وممكن حد يدخل المكتب في اي وقت وانا لسه ماوقفتش علي جوازنا ممكن ارفض عادي خالص
عمار: طيب تقدري تعملي كده
هدي: ها اه اقدر
عمار :بجد
هدي: امممم
عمار: لا اسمعها
هدي: وشها بقي احمر
عمار: امم يبقي تسكيتي ماتقوليش حاجه تاني انتي مش قدها واللي في دماغك ده تنسيه انا مستحيل اقرب منك غير لما تكوني مراتي وحلالي غير كده لا تماما يلا بقا روحي علي مكتبك
هدي: حاضر حاضر ومشيت بسرعه من قدامه وشها لونه احمر من الكسوف والخوف وتتحمد ربنا نوا ماقربش منها وكبير في نظرها بعد اللي قاله انو مش هيقرب منها غير لما تبقي مراته كده اتاكدت انوا بيحبها فعلا
عمار :والله انتي هتجنيني علي الاخر مشكلتك انك ماتعرفنيش كويس
بعد يوم طويل من الشغل
عمار: ااه انا تعبت اوي اي كل الشغل ده وكمان هموت من الجوع اكيد هدي كمان تعبانه وماكلتش حاجه ارن عليها اشوفها كلت ولا لا وطلع تلفونه وبيرن عليها الو ياحبيتي
هدي: اول ماسمعت الكلمه قلبها كان هيوفف من الفرحه بس اتكلمك بجديه ايوه ياعمار بيه
عمار: عمار بيه الو ياهدي هانم اكلتي ولا اطلبلك اكل معايا
هدي: لا لسه مالكتش
عمار: يبقي اطلبلك اكل معايا ولا اقولك نروح نتغدى سوي في مطعم اللي جنب الشركه
عمار: قصدك نتشعي يا استاذ الساعه ٨ بالليل
عمار: يااااه ٨ بالليل انا ماخدتش بالي من الوقت طيب انا عندي فكره حلوه
هدي :اي هي بقا
عمار :تعالي المكتب وانا هقولك
هدي :امم لا مش هاجي
عمار :بتقولي لمديرك لا طيب تمام
هدي: لا خلاص خلاص حاضر جايه
عمار: سلام وبيقفل المكالمه وبيضحك ناس مش بتيجي غير بالعين الحمره
هدي: بتخبط علي الباب
عمار: دايما
هدي :اي بقا الفكره
عمار: طيب تعالي الاول
هدي :لا هنا احسن
عمار :والله تمام هرن علي ماما وجدك والاولاد ونطلع نتعشي سوي كلنا في مطعم انا بحب اكل فيه لما ابقي رايق اي رئيك
هدي :فكره حلوه والله وانا مواقفه
عمار :تعالي بقا اي البعد ده كله
هدي: راحت عنده اهوا جيت
عمار: دراعي تعبتي اوي ياهدي
هدي: الف سلامه عليك ياحبيبي
عمار: اي ده اللي سمعته صح انتي قولتي حييبي
هدي: هاا لا قصدي الف سلامه عليك ياعمار
عمار: ليه بتعملي كده انا مستني حبك اوي ياهدي بتتهربني مني ليه
هدي: انا بحاول استعوب والله
عمار: كل ده ولسه خايفه مني مش قادرة تسيبي قلبك ليا انا بحبك
هدي: قربة منه وحضنته جامد
عمار :اتفاجا من رد فعلها وهوا كمان حضنها ومبسوط انها بدات ترتاح لوجود
هدي :وانا كمان بحبك من اول مره شوفتك فيها بس ماكنتش اقدر اعترف بمشاعري ليك غير لما اتاكد من حبي وعملت الحدثه وجدي حكالي اللي حصل وعرفت اللي عكلتوا معايا علشان اخف كبرت في نظري اوي ولما امك قالتلي انك كنت متجوز خوفت يصراحه ورجعت افكر تاني ولما اعترفتلي بحبك في المستشفي وقولت اني محتاجه افكر انا كنت مواقفه بس كنت بفكر اني هبقي مسئوله من عيله كامله اب واولاده وده اول جواز ليا حاول تفهمني ياعمار
عمار :بعد عنها ومسك وشه بايده وبيبص في عيونها ماتخافيش ابدا وانا معاكي واذا كان علي حبي لمراتي ده كان اعجبا وراح من لما عرفت انها كانت بتحاول تتخلص منك علشان انانتيها انتي مالكتي قلبي وعقلي ياهدي قلبي ليكي انتي بس انا هحافظ عليكي ومش هاخليك تحتاجي اي حاجه وانا معاكي انا بحبك انتي وبس ياهدي انتي حبي الاول
هدي :عيونها دمعت من كلامه وحبه ليها وحضنته جامد واتعلقت بيه هوا حضنها جامد ورفعها من علي الارض وبيهمس جنب ودنها انا مالك انتي وبس ياهديتي انا بحبك اوي
هدي: و انا كمان بحبك ياعمري انت
عمار: نزلها وبعد عنها وقرب من خدها وباسه وباس جبينها وباس خدها التاني وكان لسه هيقرب علي شفايفها
هدي: انت بتعمل اي انت قولت مش هتقرب مني غير لما اكون حلاك ولا نسيت
عمار: لا مانستش وده اللي هيحصل انا ماكنتش هعمل كده
هدي :يعني بتختبرني
عمار: بصراحه اه
هدي :حضنته تاني بجد انا مبسوطه انك في حياتي
عمار: وانا كمان ياقلب عمار
البارت خلص
سيطرة عليا
بقلم اية ماهر
•تابع الفصل التالي "رواية سيطرت علي" اضغط على اسم الرواية