Ads by Google X

رواية عمياء وسط الذئاب (2)الفصل السادس و الثلاثون 36 - بقلم محمد طه

الصفحة الرئيسية

   

  رواية عمياء وسط الذئاب (2)الفصل السادس و الثلاثون 36 - بقلم محمد طه 

_نور بثبات_

فيه حاجه يا باشا..خير عايزني ف حاجه

_الباشا ما يردش عليها ومركز أوي على عنيها

ويبدأ يقلع القناع..ونور مصدرش منها أي رد فعل..

والباشا بعد ما قلع القناع..ولع سيجاره..

واتأكد إن نور عميا ما بتشوفش ..


لأنها لو كانت بتشوف كان أول ما قلع القناع..

كانت ملامح وشها اتغيرت وكانت كشفتها

_الباشا_

عملتي إيه ف التقرير اللي معاكي

_نور_

التقرير اللي معايا المعلومات اللي فيه كلها غلط..

الأسامي كلها مش راكبه على بعضها

_الباشا_

إيه يا نور دا أنا براهن على ذكائك

_نور بثقه_

يا باشا مش محتاجه ذكاء..

أنا بأكدلك إن المعلومات دي كلها غلط

_الباشا بابتسامه مكر_

قوليلي يا نور هوا إحنا شغالين..

ف مدرسه الأخلاق الحميده..

إحنا عنوان شغلنا يا نور _(المتعه الجنسيه)_..

فطبيعي إن اللي ياجي عندنا يقولنا على إسم وهمي..

ومن حقه إنو لا يقول على إسمه الحقيقي ولا شغله..

وإحنا لا يهمنا إسمو إيه أو بيشتغل إيه..

وبعدين هنروح بعيد ليه..

فيه حد من اللي شغالين معايا يعرف إسمي..

أو شاف وشي أو سمع صوتي الحقيقي..

شغلنا مش مهم فيه الأسامي يا نور..


أهم حاجه ف شغلنا..

إن فيه حد بيستمتع وإحنا بنقبض ونستفيد

_نور ف سرها_

جلت مني دي

_(وتعلي صوتها)_

تصدق كلامك مقنع يا باشا..لأ أقنعتني..

وأنا من اللحظه دي هتعامل مع الأسامي..

اللي ف التقرير على إنها رموز ..

_(وتقول ف سرها)_

بس أنا عايزه أعرف الأسامي الحقيقيه..

ومش لازم أضغط عليه عشان ما يشكش ف حاجه..

كده كده هييجي يوم والاسامي الحقيقية..

هتتكشف قدامي _(وتعلي صوتها)_

تأمرني بأي حاجه تاني يا باشا

_الباشا_

هستدعي الدكتور ياجي ياخدك

__(ف طرقه المقر)__

_نور_

بقولك إيه يا دكتور..خدني للسطح..

عايزه أشم شويه هوا نضاف حاسه إني مخنوقه

_الدكتور_

حاضر يا نور..

ولو عايزه تقولي حاجه قولي الدنيا أمان


_نور_

عيزاك ف موضوع مهم جدا..

بس لما نطلع فوق السطوح

___________________________

__(في المستشفى مكتب المديره)__

_الدكتوره_

حمدالله على السلامه يا شاكر

_شاكر_

الله يسلمك يا دكتوره

_الدكتوره_

إيه بقي حكايه مشاويرك السريه..

اللي أنا معرفش عنها حاجه دي

_شاكر_

الراجل اللي أنا بعت صورته لحضرتك..

اللي ف المستشفي..الراجل دا ما،ت..

وأنا قولت أجمع عنو شويه معلومات..

لحد ما وصلت للشركه بتاعته..

وأكتشفت إن هبه اللي كانت شغاله عندنا ممرضه..

كانت بتتردد على شركته وكانت بتبات ف الشركه

_الدكتوره بقلق وتوتر_

أنته متأكد إنها هبه

_شاكر_

يا دكتوره دا أنا شايفها بعيني ف الكاميرات..


وهيا داخله وهيا خارجه

_الدكتوره تتصل ب أم محمد_

أبعتيلي هبه مكتبي بسرعه

_شاكر بعدم فهم_

هبه مين يا دكتوره..هيا هبه رجعت الشغل تاني..

وكأن مفيش حاجه حصلت

_الدكتوره_

هفهمك بعدين.._(مع دخول هبه)_

_الدكتوره تطلع صوره الزبون ع التلفون وتوريها لهبه

_الدكتوره بغضب_

إيه علاقتك بالراجل ده

_هبه بهدوء_

حضرتك دا كان زبون أيام المدير سامح..

كان بييجي ياخد مزاجه كل وقت والتاني

_الدكتوره_

ولما خرجتي من السجن روحتيلو ليه

_بقلم…محمد طه عبد المجيد

_هبه والدموع بدأت تتجمع ف عنيها_

حضرتك أنا لما خرجت من السجن..

مكنتش أقدر آجي على هنا..وجوزي طلقني..

والزبون دا كان أقرب حد ليا..

روحت أستنجد بيه يشوفلي شغلانه..

ووعدني إنو هيشغلني ف الشركه..


وقبل دا ما يحصل..

دخل المستشفى وبقي بين الحياه والمو،ت

_الدكتوره_

ماشي يا هبه روحي إنتي على شغلك

_ومع خروج هبه من المكتب تدخل سمر..

وسمر اتفاجئت واتصدمت لما شافت هبه

_سمر بذهول وغضب_

إيه اللي جاب البت دي هنا

_الدكتوره_

ربنا تاب عليها..

يبقي نقف جنبها ونساعدها..

ولا نرميها ف الشارع ونسيبها تكمل..

ف القرف اللي كانت شغاله فيه

_(شاكر وسمر يبصو لبعض ومش مقتنعين)_

_الدكتوره_

سمير فين يا سمر

_سمر_

سمير بيدور على نور وبعتني هنا لحمايتكم

_شاكر_

يا دكتوره أنا مش مرتاح لوجود البت هبه دي هنا

_الدكتوره_

أنا عاطيه أوامر لأمك تخليها تحت عنيها 24ساعه..

وأنته بالكاميرات خليها تحت عنيك ال24ساعه..


ولو شوفت عليها أي غلطه عرفني..

وأنا أوعدك إني مش هرميها ف الشارع..

دا أنا هرجعها السجن تاني

___________________________

__(في القسم مكتب الظابط نوره)__

_الظابط نوره_

ها يا سمير مش ناوي تعترف وتقولنا نور فين

_سمير بثقه_

حضرتك خرجيني من هنا..

وأوعدك ف خلال 48ساعه..

هعرفلك مكان نور ومين اللي خاطفها

_الظابط نوره_

طيب تعالا نتفق إتفاق..

أنته تقولي لما هتخرج من هنا هتعمل إيه..

وأنا هعمل اللي أنته هتعمله بالظبط..إيه رأيك

_سمير_

مش هينفع يا أفندم

_الظابط نوره_

إيه مش واثق فيا..مش واثق ف الحكومه

_سمير_

لأ طبعا حضرتك أنا مقصدش..

بس هيا الفكره إن الوصول لنور..

هيكون بطرق مخالفه للقانون..


وحضرتك طبعا مش هتخالفي القانون

_الظابط نوره بابتسامه_

يعني أنته عايزني أخرجك من هنا..

عشان تخالف القانون..

_(وتتكلم بحزم)_

شوف يا أستاذ سمير..

نور.. أنا كده كده هوصلها..

وأنته كده كده مش هتخرج من هنا

_(سمير لسه هيتكلم الظابط نوره تقاطعه)_

سمر واقفه برا جيالك زياره..

يا ريت تقولها ما تجيش هنا تاني..

عشان لو جات هنا تاني..

هحطها ف الزنزانه اللي جنبك..

قدامكم عشر دقايق

_(وتخرج الظابط نوره وتدخل سمر)_

_سمر_

الدكتوره رجعت هبه تشتغل ف المستشفي من تاني

_سمير بغضب_

سمر..إحنا تعبنا المحامي معانا..تحاسبيه الليله

_سمر بابتسامه_

أوامرك

_وبعد ما تخرج سمر من القسم..

تتصل ببنت من اللي شغالين معاها


_سمر_

استعدوا هنهرب سمير الليله من القسم

_____________________________

__(في المقر البديل للباشا الكبير)__

_الباشا_

خير يا دكتور..موضوع إيه المهم اللي عايزني فيه

_الدكتور_

موضوع خطير يا باشا..وقولت لازم أعرف حضرتك

_الباشا بنفاذ صبر_

أنطق فيه إيه

_الدكتور بتوتر_

نور يا باشا..نور طلبت مني

_الباشا بغضب_

طلبت منك إيه نور

_الدكتور _

طلبت مني إني أهربها…………..

 

  •تابع الفصل التالي "رواية عمياء وسط الذئاب" اضغط على اسم الرواية 

google-playkhamsatmostaqltradent