رواية عمياء وسط الذئاب (2)الفصل التاسع و الثلاثون 39 - بقلم محمد طه
_سهيله بصدمه_
مش ممكن سمر هيا الباشا الكبير..مستحيل..
أنا هتجنن..طب إزاي..
وربنا أنا كنت حاسه إن الباشا بتاعنا دا ما راجل..
وانو واحده ست..
لما أتصل بقي بميري أبلغها الخبر الجامد ده..
_(وتتصل بميري وميري تكنسل ف وشها..
وتقفل تلفونها خالص)_
ملكيش نصيب تعرفي آخر الأخبار
_(وفجأه تلاقي بنات حواليها..
ورافعين عليها السلا،ح..
ومفيش ثواني وتلاقي سمر واقفه قدامها..
وسهيله جسمها بيتنفض من الخوف)_
_سمر بابتسامه_
وأنا بتكلم ف التلفون قدام القسم..
لمحتك بطرف عيني..واتأكدت إنك بتراقبيني..
وطبعا مينفعش نقف الوقفه دي قدام القسم..
فقولت أسحبك ورايا ف مكان هادي..
عشان أصطادك براحتي يا قطتي..
إلا هيا القطه إسمها إيه
_(وبدأت سهيله تحاول ترن على ميري..
من غير ما سمر تاخد بالها..
لكن ميري كانت قافله التلفون)_
_سمر_
هيا القطه خرسا ولا إيه
_(وقامت سمر ضر،باها بالمسد،س على راسها..
وسهيله أغمي عليها من قوه الخبطه)_
_سمر للبنات اللي معاها_
أتنين ياخدوها على المخزن السري..
وتكتفوها كويس عشان قسما بالله..
لو هربت منكم هدفنكم صاحيين..
والعربيه بتاعتها هاتوها وحطو فيها قن،بله..
عشان هنفجر،ها قدام القسم..يلا بسرعه
___________________________
__(المقر البديل للباشا الكبير)__
_(غرفه نور)_
_نور ف سرها_
جدتي وحشتني أوي..يا تري يا جدتي عامله إيه..
ويا تري نهله واخده بالها منك ولا مشغوله مع علي..
أنا عرفاها هبله ومش هتعرف تاخد بالها من نفسها..
بس كويس ان ربنا بعتلها علي..
علي جدع وطيب وهيخلي باله عليها وعلى جدتي..
والله وحشتوني كلكم..
_(وتحاول تنام لكن مش عارفه تنام وقلقانه)_
وبعدين يا نور هتعملي إيه وهتتصرفي إزاي..
ف القرف اللي إنتي عايشه فيه ده..
يا تري يا سمير أنته كويس..
والحقنه اللي عطهالك الدكتور عالجتك ولا لأ..
أنا مش عارفه أنا قلبي مقبوض ليه
_(وفجأه الباب يخبط)_
_نور بتوتر_
مين اللي بيخبط
_الدكتور_
أنا يا نور..أنا الدكتور
_نور_
أدخل يا دكتور..
_(يدخل الدكتور ويقفل الباب وراه)_
_الدكتور بقلق_
أنا مش عارف أنا قلقان ليه..
حاسس إن فيه حاجه هتحصل
_نور_
أنا كمان قلقانه ومش عارفه أنام وقلبي مقبوض
_الدكتور بخوف_
إيه يا نور أنا قولت أجيلك تطمنيني..
تقومي تخوفيني أكتر
_نور_
بقولك إيه يا دكتور..
المكان اللي إحنا فيه دا فين..
يعني وأنته جاي هنا مع فهد..
أكيد شوفت الطريق..وعرفت العنوان
_الدكتور_
لا شوفت ولا عرفت حاجه..
فهد كان بيغميلي عنيا..عشان معرفش الطريق
_نور_
طيب بقولك إيه..
إحنا بكره الصبح نطلع فوق السطوح..
وتحاول تشوف أي حاجه مميزه حوالينا..
وتحاول تعرفلي إحنا فين بالظبط
_الدكتور_
ناويه على إيه يا نور..الناس دي ما بتهزرش..
ولو شكو فينا مش هيرحمونا
_نور_
ما تقلقش يا دكتور..إحنا كده كده ف حكم الميتين..
يبقي الصح إننا نضرب ضربتنا..وإن صابت صابت..
ولو خابت..يبقي كسبنا شرف المحاوله
___________________________
__(في المستشفى)__
_(غرفه مراقبه الكاميرات)_
_شاكر بدأ يراجع الكاميرات..
واتأكد إن هبه هيا اللي عملت كل دا ف نهله
_شاكر بغضب_
قولتلك يا دكتوره أنا مش مرتاح لوجود البت دي هنا
كلنا كنا رافضين رجوعها
_الدكتوره بندم_
خدعتني..خدعتني بنت الكلب..
بس وكتاب الله ما هسيبها..
وهدفعها تمن اللي عملته دا كله
_بقلم…محمد طه عبد المجيد
_أم محمد بدموع_
المهم دلوقتي نهله..
لازم يا دكتوره تطالبي بمعالجه نهله..
ونشوفلها محامي بسرعه
_الدكتوره_
لما هتتعرض على النيابه كده كده هيحولوها لمصحه
وأنا هتابع معاها وهقوملها بدل المحامي عشرين
وإن شاءالله قضيه الآداب هتخرج منها..
لأنها كانت مغيبه ومكنتش ف وعيها..
هيا بالكتير هتشيل قضيه تعاطي
_(وتطلع التلفون تتصل بسمر)_
_سمر قبل ما ترد_
عايزه إيه يا دكتوره دلوقتي..مش وقتك خالص
_(وبعدين تفتح)_ أيوه يا دكتوره
_الدكتوره بانفعال_
أيوه يا سمر..سمير فين..نهله أتقبض عليها و..
_سمر تقاطعها_
أنا عرفت كل حاجه يا دكتوره..
واطمني إحنا هنتصرف ف اللي حضرتك اتسببتي فيه
_الدكتوره بتأنيب ضمير_
مش وقت محاسبه يا سمر..
ننقذ نهله وبعدين حاسبوني..
واعملوا فيا اللي أنتو عايزينه
_سمر_
فعلا يا دكتوره مش وقته..
بس وقت الحساب كل اللي غلط هيتحاسب..
سلام يا دكتوره
___________________________
__(من أمام القسم)__
_سمر وصلت قدام القسم..
وركنت عربيه سهيله قدام القسم..
وبعدين أمرت خمس بنات يدخلوا القسم..
كمواطنين عاديين عشان ينتشرو داخل القسم..
وبعدين فجر،ت عربيه سهيله..
وكل العساكر وظابط النبطشيه..
خرجو على صوت الانفجا،ر..
ودخلت سمر وباقي البنات اللي معاها..
وسيطرو على الكام عسكري اللي مخرجوش..
وبدأت تدور على الزنزانه اللي فيها سمير..
وطلعته هوه بس وقفلت الزنزانه..
وبدأت تدور على زنزانه النسوان..
_سمير باستعجال_
يلا يا سمر..فيه إيه بتدوري على إيه
_سمر ما تردش..
وتروح لعسكري وتحط السلا،ح ف دماغه
_سمر بغضب_
زنزانه النسوان فين..أنطق قبل ما أف،جر دماغك
_العسكري يشاورلها على الزنزانه..
وسمر تروح تفتح الزنزانه ومتلاقيش نهله فيها..
تروح سمر للعسكري وبكل غضب تضربه بالقلم..
وسمير عمال يستعجل سمر بالخروج..
ومش عارف هيا بتدور على مين
_سمر بغضب للعسكري_
فيه بنت جات الليله ملفوفه ف ملايه حاجزينها فين
_العسكري بخوف_
دي محجوزه ف الانفرادي
_سمير بغضب_
هيا مين دي ما تفهميني
_سمر_
نهله
_سمير بكل غضب..
ياخد العسكري عشان يعرفه مكان الزنزانه..
ويفتح الزنزانه يلاقي نهله حالتها تصعب ع الكافر..
عماله تخربش بضوافرها ف جسمها وف وشها..
وما بتقولش غير كلمتين هاتولي عصير..
وسمير أول ما شافها عرف إنها مدمنه..
وشالها وخرجوا بسرعه من القسم
___________________________
__(من داخل العربيه)__
_سمير بغضب_
إيه اللي حصل لنهله ده..
إزاي بقت مدمنه بالشكل دا وبالسرعه دي
_سمر_
الدكتوره هيا الوحيده اللي تقدر تجاوبك على كل ده
_سمير بغضب_
الدكتوره حسابها معايا بيتقل..ووقتها قرب..
المهم دلوقتي ف الغلبانه دي..
أعراض الأدمان دي يا كوكايين يا هروين..
سمر أتصرفيلي ف جرعه ف أسرع وقت
_سمر باستغراب_
جرعه إيه..دا بدل ما نساعدها إنها تبطل القرف ده
_سمير_
لازم تاخد جرعه دلوقتي..
قبل ما تعمل ف نفسها حاجه..
أنتي مش شايفه حالتها عامله إزاي..
والقرف دا ما ينفعش تبطله مره واحده..
_سمر تتصل بالبنت اللي زرعاها ف وسط..
الأربع بنات اللي شغالين ركلام ف الكباريه
_سمر_
أتصرفيلي ف جرعه كوكايين أو هروين بسرعه
_(وتقفل معاها)_ مجهزالك مفاجأة……………
•تابع الفصل التالي "رواية عمياء وسط الذئاب" اضغط على اسم الرواية