رواية سيطرت علي الفصل الثالث 3 - بقلم ايه ماهر
البارت التالت
في صباح يوم جديد قامت هدي من نومها اتوضت وصلت فرضها وقرا وردها وبعدها حضرت الفطار قبل ما تروح الشركه
وفي شقه تاني قام عمار من نومه وخد حمامه وجهز نفسه وفطر هوا وامه علشان يروح الشركه ويبتمني انوا يقدر يشوفها تاني وهوا نازل علي السلم وعلي طربيزه السفره
سعاد : مش هتقولي بقا اي اللي كان مخاليك مبسوط امبارح وطاير عقلك
عمار : ابقي اقولك كل حاجه في وقتها ان شاء الله ياست الكل يلا عايزه حاجه انا نازل هكون عندك قبل العشاء ان شاء الله وباس ايديها ولبس جاكت البادله ونازا كان شيك من الاخر وريحه البرفان تجذب اي حد وبيتمني انوا يشوفها
في شقه هدي
هدي : يلا الحمد الله انا كده اروح الشغل وانا مطمنه معدتي مليانه وده اهم حاجه في اليوم اصلا
جدها : انا عارفك لو ماكلتيش ممكن تاكلي الموظفين اللي في الشركه عادي
هدي: بتضحك انا لوماكلتش ياجدي ممكن اكل نفسي قبل الموظفين يلا انا ماشيه بقا سلام ياقمر
جدها :سلام ياحبيبتي خدي بالك من نفسك
هدي :حاضر ياسيد الرجاله ولا تقلق حفيدك في امان الله
جدها :بيبص عليها بحب وهي طاع من باب الشقه حفيدتي انتي الحاجه الوحيده اللي مفرحاني في الدنيا ربنا يوفقك وحفظك من كل سوء يارب
هدي :طالعه من الشقه وكان عمار نازل هوا كمان في نفس الوقت افتكرتك اللي حصل امبارح وشها بقي لونه احمر ياربي لازم ينزل في نفس الوقت اللي طالعه فيه اكيد هيتريق عليا دلوقتي وهيعملني مسخره
عمار :صباح الخير
هدي : وهي باصه في الارض بكسوف صباح النور يافندم
عمار: بلاش افندم دي احنا مش في الشركه احنا جيران عادي قوليلي عمار بس من غير حاجه
هدي: تمام ياعمار
عمار: احلي عمار بسمعها في حياتي
هدي: افندم
عمار: اقصد تمام يلا بقا علشان مانتاخرش علي الشركه تعالي اوصلك بعربيتي اي رئيك
هدي :لا شكرا انا هعمل كام حاجه قبل ما اروح الشركه
عمار: انتي لسه متعينه جديد يعني مش هسمح باي تاخير للموظفين الجديد لو ماكنتيش في الشركه علي الوقت اعتبري نفسك مرفوضه تمام
هدي: رفعت وشها ليه باستغراب مرفوضه
عمار: وهوا نازل من علي السلم ايوه زي ماسمعتي سلام
هدي: بقا كده مرفوضه طيب انا هروح قبلك الشركه وهشوف يا استاذ عمار قال اترفضت قال ده انا ماصدقت اتقبلت في شركه كويسه زي دي وقريبه من العماره اللي ساكنه فيها مش هتضيع الفرصه دي من ايدي ونزلت من علي السلم بسرعه وقفت تاكسي وراحت الشركه وهوا وصل قبلها بدقيقه بس
هدي: الحمد الله وصلت قبل ٨ بدقيقة كده اثبلته اني قدها واستحق الوظيفه كمان
عمار: هدير اجمعيلي كل الموظفين الجدد علي قاعه الاجتماعات خلال ربع ساعه لازم يعرفوا نظام الشركه ماشي ازاي واي مواعيد العمل هنا
هدير: حاضر يافندم
في قاعة الاجتماعات
عمار :كده انتوا عرفتوا اي المطلوب منكم انا عايز شغل كويس مش عايز اي تاخير في اي اوردرات تتطلب من الشركه تمام يلا الكل علي مكتبه بالتوفيق للجميع
الموظفين : تمام يافندم
عمار: هدي استني انتي انا عايزك
هدي :حاضر يافندم
الكل طلع من القاعه وهدي قاعده ومتوتره
هدي :ياربي عايز اي ده كمان
عمار: هدي يابن علي شكلك انسانه موهبة وهيكون ليكي مستقبل كويس معانا في الشركه ان شاء الله وانا نظرتي للناس ماتخيبش ابدا
هدي: شكرا بافندم هكون عند حسن ظنك بيا ان شاء الله
عمار: تمام يلا روحي علي مكتبك
هدي: تمام يافندم عن اذنك
طبعا بره القاعه في واحده راحه جايه قدامها وعابزه تعرف عايزها في اي وليه هي بذات اللي طلب منها تستنا هنعرف دلوقتي هي هتكون مين
اول ماطلعت هدي من القاعه هي دخلت بكل اندفاع وعصبيه
،... عمار ممكن اعرف البنت دي انت طلبت منها تستني لبه
عمار :ومن امتا بتدخلي في شغلي ياغزل افمهي بقا انا خلاص مابقتش جوزك ولا انتي مراتي احنا مطلقين وانا واقفت انك تكملي معايا شغل في الشركه علشان اقدر اشوف الاولاد زي ماحضرتك طلبتي يعني ماتدخلبش في اللي مايخصكيش
غزل :عمار مهما كان انا كنت مراتك وام عيالك ولازم تفهم كده
عمار: انا حر ياغزل لو سمحتي روحي على شغلك علشان ماعملش تصرف اندم علبه بعدين
غزل: بتحدي ماشي ياعمار بس ماترجعش تندم بعد كده انا ماشيه
وطلعت من القاعه وهي متعصبه والغير بتاكل فيها
عمار :قعد علي الكرسي بحزن ياربي مش هخلص بقا من البني ادمه دي انا اطلقتها ومافيش فايده كانت غلطت عمري لما اتجوزنها والله لولا ان بينا اولاد انا كنت رميتها من الشركه من زمان
بعد ساعه من الشغل هدي بتخبط علي باب مكتب مدير الشركه
عمار: اتفضل
هدي :اهلا يافندم
عمار: اهلا اتفضلي تعالي في حاجه ولا اي
هدي: كان في شويه اواراق محتاجه امضتك عليهم
عمار: تمام تعالي قوليليي بقا انتي عايشه انتي ومين في الشقة
هدي :بابتسامه ليه يافندم
عمار: بسال عادي وانا جيران برضوا ومش غربين عن بعض
هدي: امم لا انا معايا جدي قاعد معايا قي الشقه
عمار: انتي مرتبطه ياهدي
هدي :بكسوف لا يا فندم بتسال ليه
عمار :لا ماتشغليش باللك اتفضلي علي شغلك
هدي: تمام يافندم عن اذنك
عمار: تمام اوي ياهدي كده اقدر اتعرف عليكي براحتي
هدي: وهي طالعه من المكتب وبتكلم نفسها انا مش عارفه اي الاسئله الكتير دي من مدير الشركه انا مش مرتاحه للمدير بصراحه حاسه كده وراه حاجه
غزل: اه هوا فعلا وراه حاجه وانتي اللي هتكوني هدفه المره الحايه
هدي: انتي مين واي هدفه ده انا مش فاهمه حاجه
غزل: انا ابقي مرات عمار صاحب الشركه ودلوقتي بقيت مطلقه منه
هدي :انتي كنتي مراته
غزل: انا هفهمك كل حاجه تعالي علي المكتب عندي نشرب حاجه ونتكلم
هدي: ماشي يلا
البارت خلص
بقلم اية ماهر
سيطرت علبا
•تابع الفصل التالي "رواية سيطرت علي" اضغط على اسم الرواية