رواية حوريه الادهم الفصل الثالث 3 - بقلم مريم عباس
لارا بحقد:هنخرج في مول فتح جديد اي رئيك نروح
حوريه بحماس:ماشي يلا بينا
لارا حوريه مشيو تحت أنظار ادهم
عند لارا حوريه
لارا :تعالي ناكل في المطعم دا بيقولو اكلو حلو اووي
حوريه بطيبه :ماشي يا حبيبتي يلا
حوريه بصت للمنيو الي في أديها وبلعت رقها وقالت :انا هاخد سلطه وميه
لارا بسخرية:سلطه :ثما أكملت وهي توجه كلمها للنادل انا عاوزه قطعطين لحمه مشويه
ثما مشي النادل
وبعت وقت كانت تخرج حوريه ولارا من المطعم
لارا :اتمني يكون الاكل ي حوريه
حوريه :طبعا كان تحفي بجد
لارا :تعالي نشوف اكسسوارات عند المحل دا
لا وهي تغمي عين حوريه
لارا بتمثيل :اي رقيك في الاسورتين دول دي وحده لكي ووحده ليا
حوريه برفض :لا متتعبيش نفسك عشان مش هينفع اقبل الهديه دي
لارا وهي بتمثل الحزن:عشان خاطري ي حوريه
بعد إلحاح طويل من لارا وفقت حوريه تخدها
وبعد وقت طويل رجعت حوريه المنزل
ايمان: اي ياحبيبتي اتبستي
حوريه بفرحه :ايوه ي ماما كان يوم تحفه بجد
حوريه حكت لي مامتها كل الي حصل في يومها وبعدين دخلت نامت
ايمان:ربنا يسعدك يبنتي
ماجده جت :واعدت هي وإيمان يحكو لحد اما كل واحده دخلت نامت
صباح يوم التاني كان يوم اجازه من المدرسه
لارا اتصلت علي حوريه
حوريه بنوم :اي ي لارا في حاجه ولا اي
لارا بتمثيل :صحي النوم يلا عشان عندنا خروجه مفجاه
حوريه نطت من علي السرير بي حماس :فريره واكون عندك
لارا بقرف :ماشي حستناكي تحت البيت بتاعك
حوريه لبست بنطلون بوي فريند ابيض
علي تيشرت رصاصي
وراحو المكان حوريه اتفاجئت وقالت بفرحه :انتي عرفتي ازاي اني بحب الملاهي
لارا :عرفت من مكان معرفت المهم أن المكان عجبك
حوريه بحماس :حجبني جدا يلا بقا عشان أنا مش هسيب لعبه الي لما اركبها
نزلت حوريه وفعلا لعبت كل الالعاب هي ولارا
وحي وقت لعبه الاخيره واتفاجئت حوريه بي ادهم ورجالتو مسكنها وبيربطوها في العبه وهي عماله تصرخ بس لا حياه لمن تنادي لأن الملاهي مكنش فيها غرهم
ادهم : اي يقطه خايفه اووي كدا
راحت حوريه بصقت في وشو وقالت :انت مين اصلا ي زباله
ادهم بعصبيه :دخلوها وكتم بقها
ادم صاحب ادهم :ادهم انا سمعت أن البت عندها فبيا من الضلمه ممكن تموت
ادهم :مش هيحصلها حاجه بكره تيجي وتفكها
ادم :تمام يوصحبي
ادهم لي لارا :روحي انتي عشان ممتاخريش علي يزن
لارا لي ادهم بحب :تمام باي
ادهم :باي
يزن دا يبقي ابن خال ادهم وهو يزن اكتر من الاخوات
عند لارا وصلت وعدت هي ويزن وطلبو اكل واعدو يتكلمو
فجاه جت لي يزن مكالمه وكان ادم
ادم :الحق احنا عملنا مصيبه
يزن بخوف :عملتو اي انطق
ادم :فاكر البنت الي لسه دخله المدرسه جديد
يزن :ايوه عملتلها حاجه
ادم:ايوه دخلناها لعبه في الملاهي وهي عندها فبيا من الضلمه
يزن :قول بسرعه العنوان انت لسه هتحكي يلا ابل البنت تموت
ادم العنوان ٠٠٠٠٠شارع
يزن قفل معاه وخد حجتو ومشي تحت نظرات الاستغراب من لارا
لارا ببعض الغضب :مالو دا
عند حوريه كان العبه اتحرقت وعماله تطلع نار وهي بدأت تتخنق
يزن وصل واعد ينده عليها لحد اما سمع صوتها
يزن بخوف :حوريه حوريه فوقي انا جيت اهو
حوريه كانت إغما عليها ويزن خرجها وجاب ميه اعد يرش على وشها لحد اما فاقت
حوريه :كح كح انا فين وفجأة افتكرت كل حاجه وعدت تعيط وحضنت يزن بس يزن اتفاجئ بس بدلها الحضن عشان تهدي
بس حوريه استيعبت الي حصل وفجاه خرجت من حضنو وقالت :انا اسفه مكنش اصدي
يزن :عادي ولا يهمك يلا عشان اوصلك البيت الوقت اتاخر
حوريه قامت معاه ووصلها
حوريه دخلت البيت بس حمدت ربنا أن أمها وخلتها مكنوش موجودين
حوريه: برتياح الحمد لله مش موجودين
ودخلت تاخد شاور وبعديها نامت
عند الدهم وادم
ادهم بغضب :انت ازاي ي زفت تقول لي يزن
ادم بغضب :البت كانت هتموت اللعبه ولعت بعد محنا مشينا
ادهم بي تفاجئ:ازاي دا يحصل طب البنت كويسه ولا حصلها حاجه
ادم بحد :وزكان خايف عملت فيها كدا ليه علي العموم هي كويسه يزن لحقها
ادهم بيلامبلاه :هي تستاهل اكتر من كدا كمان
ادم :ربنا يهديك يا صاحبي
وهناخل يزن وضرب ادهم بي البوكس في وشه :انت اهبل ازاي تعمل في البت كدا افرض ماتت
ادهم بغضب :وانت مالك اعمل الي انا عاوزه وأكمل بخبث وبعدين مش انت بتحب لارا يبقا ملكش دعوه بي حوريه دي نهائيا
يزن سابو ومشي بغضب من ابن خلتو
وادم هو كمان مشي
عند لارا كانت حزينه وعماله تاكل في حلويات كتير بس في الاخر بي تستفرغهم
لارا عندها مرض وبتتعالج منو المرض دا مبيخلهاش تاكل حلويات بس هي لما بتكون حزينه بتقعد تاكل حلويات تبعد كدا تستفرغهم
لارا بحزن :هو لي ادهم مش بيحبني زي مبحبو
هنا دخل باباها عليها وقال بغضب كبير
- يتبع الفصل التالي اضغط على ( رواية حوريه الادهم ) اسم الرواية